Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Savas akkumulátor
 
Témaindító: Gyupi, idő: Márc 13, 2006
Lapozás: OK   29 / 66
(#) vladcepes válasza potyo hozzászólására (») Jan 4, 2015 /
 
Köszönöm a választ! Ennyivel is ölebre jutottam.Akkor többet nem hagyom 3 napig indítás nélkül.
(#) Hurkafej1 válasza vladcepes hozzászólására (») Jan 4, 2015 /
 
Egy indítás és kis járatás nem biztos, hogy elég töltést fog biztosítani. Motorknál szoktuk azt mondani, hogy fél óra járatás nem akkumulátor töltés.
(#) vladcepes válasza Hurkafej1 hozzászólására (») Jan 4, 2015 /
 
Ezt sejtettem, max megyek vele egy pár km-t nagyobb fordulatnál .
(#) Chipmunk1960 válasza potyo hozzászólására (») Jan 4, 2015 /
 
A -10 fokban, eleve -40%al /kb/ Ah-val kell számolni...
(#) potyo válasza vladcepes hozzászólására (») Jan 4, 2015 /
 
Nem sokat segít, nem pótolja a hiányzó töltésmennyiséget, mert az autóban a töltőrendszer arra a feltételezésre épít, hogy az akku sosem merül le jelentős mértékben. Inkább kellene egy akkutöltőt rátenni, bár gondolom nem garázsban parkol a járgány, és így ez nem kivitelezhető. Sajnos mást nem tudok én sem ajánlani, mint hogy kicserélni a riasztót valami kevésbé éhesre...
(#) vladcepes hozzászólása Jan 4, 2015 /
 
Köszönöm a hozzászólásokat! Eddig még ilyen hidegben nem állt ennyit az autó.(most az ünnepek miatt volt ez). Minden nap használva van és nem keveset,eddig nem is állt fent ez a probléma,azért is raktam fel a kérdéseket.
Még egyszer köszönöm a hozzászólásokat mindenkinek.
(#) proli007 válasza vladcepes hozzászólására (») Jan 5, 2015 /
 
Hello! A "napi használatnak", pont ez a csapdája, hogy észre sem veszed, hogy már nem jó az aksi. Mivel a gép "mozgatva van", könnyen indul, annyi töltés meg mindig van az aksiban, hogy ezt meg is tegye. Ha meg leállsz valahol pár napra, nem indul el. Mint ahogy a garázsban tartott autóval is szokványos, hogy "semmi baja", aztán egy karácsonyi vendégségbe elmennek vele valahová, reggel, vagy harmadnap már nem indul el..
(#) potyo válasza proli007 hozzászólására (») Jan 5, 2015 /
 
Enyémben is pont ez történik. Ha áll 3-4 napot, akkor már érzem az akkun, hogy nem olyan lendülettel forgat, mint kellene. Töltés rendben, készenlétben nem fogyaszt sokat, úgyhogy marad az akku nemsokára bekövetkező halála. Három éve van nálam az autó, már akkor sem volt új az akkuja, amikor hozzám került, úgyhogy lehet gyűjteni akkura
(#) proli007 válasza potyo hozzászólására (») Jan 5, 2015 /
 
Lassan nekem is gyűjtögetni kell. Az első aksi 7 évig szolgált, a második, meg a nyáron élte meg a 6.-at. De az is lehet, hogy nem is aksira kellene már gyűjtögetni, hanem kocsira..
(#) apriliss hozzászólása Jan 13, 2015 /
 
A gyárilag készült csepptöltők árama 2-300 mA. már többre rámértem és nem jött be az itt emlitett 50 mA. Egy megfelelő hálózati tápból , megfelelő watt számú izzóval belőhető az áram és mehet az akksira . Amit áltában veszit azt kellően visszapótolja és mindig hadra kész a akku.
(#) proli007 válasza apriliss hozzászólására (») Jan 13, 2015 /
 
Hello! Ez egy hiányos információ, mert a töltő feszültsége nem mindegy mekkora.
(#) szsrobert válasza apriliss hozzászólására (») Jan 13, 2015 /
 
Ha annyit vesz fel az akku 13,5V-on, akkor annyi.
Én is szoktam soros izzóval csökkenteni, ne melegedjen az áramkorlát IC szagosra a töltőben.
Lecsökken 0,01A-re (1/2000C körül).
15C fok alatt sokat csökken az önkisülés.
(#) Chipmunk1960 válasza szsrobert hozzászólására (») Jan 14, 2015 /
 
A téli - okban sokat segít a reggeli hideg indításnál. Mozgásban tartja az elektrolitot, nem lesz oly sok a hideg miatti Ah veszteség.
(#) Baxi hozzászólása Feb 9, 2015 /
 
Hi Mesterek!

Érdeklődnék az akkumulátor töltésének menetéről. Olvasgattam a 3 lépcsős töltésről, csak nem nagyon értem bizonyos részeit.
Azt tudom hogy az akksi kapacitás 10%-val kell/lehet maximum tölteni az aksit. Azaz 45Ah-ás akkunál a maximum töltő áram 4,5A lehet. Amikor elérte az akksi kapocs feszültsége a 14.4V onnantól kezdve van a feszültségtartó töltés. Na itt akadtam el, mi számít feltöltött aksinak feszültség tartó töltés esetén? Gondolom az áramnak kell leesnie, de mennyire? Aksi kapacitásának 1%-ra? Pl.: 45Ah akkumlátor feltöltött ha 14.4V-nál az áram felvétele 0,45A ?
Segítséget válaszokat előre is köszönöm!
(#) kadarist válasza Baxi hozzászólására (») Feb 9, 2015 /
 
Szia!
Ha beállítod a töltő kimenő feszültségét, akkor 14,4V-ra, akkor megadtad a feszültségtartó töltés feltételét. Ezen a feszültségen csak egy minimális áramnak szabad az akkumulátorba folynia a töltés végén.
A hozzászólás módosítva: Feb 9, 2015
(#) Chipmunk1960 válasza Baxi hozzászólására (») Feb 9, 2015 /
 
Szia, Itt van "ampervadász" kolléga pontos leírása. A 14,4V feletti töltésről különböznek a vélemények, de az enyém egyezik az övével. A 10% töltés az igaz, viszont van egy u.n kiegyenlítő töltés, ami a soros cellákat azonos szintre hozza, ezt a töltés kezdetén kell indítani, szintén 1%-al, kb 10 óráig. Utána jön a normál töltés, majd a csepp töltés.
(#) Baxi válasza kadarist hozzászólására (») Feb 9, 2015 /
 
Szia.
Minimális mint jelent nagyjából egy 45Ah aksinál, 0,1A vagy 0,8A?
Vagy inkább úgy kérdem hogy ha elérte a 0,5A áramfelvételt az már 100% töltött aksit jelent?
(#) kadarist válasza Baxi hozzászólására (») Feb 9, 2015 /
 
Mérd meg és annyi lesz.
(#) Baxi válasza kadarist hozzászólására (») Feb 9, 2015 /
 
Ok, köszönöm!
(#) sita hozzászólása Feb 13, 2015 /
 
Sziasztok!
Megépítettem proli007 Akkumlátor kapacitásmérőjét.
Némi problémám akadt, kérném a segítségeteket:
Az impulzust-jelző D2-sárga LED folyamatosan világít, (a D4red led is folyamtosan világít), ergó a számláló léptetése sem működik!
A kisütési funkció rendesen működik.
két napja szenvedek vele! százszor átnéztem. A Q2 BS250 tranzisztorra gyanakszom! lehet hogy az a kakukkos. Mielőtt kiforrasztanám várom javaslatotokat.
Segítségeteket előre is köszönöm!
A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2015
(#) proli007 válasza sita hozzászólására (») Feb 13, 2015 /
 
Hello!
- Addig nem kell bántani a Q2 BS-t, amíg a sárga nem villog. (A pirosnak meg világítani is kell, mert az csak a tápot állítja elő a lépésszámlálónak, ha arról és nem az elemről van táplálva.)
- Ha a kisütés funkció működik, akkor várhatóan a CD4013 jó. Így a feszültség/frekvencia átalakítót kell górcső alá venni. Meg kell nézni, hogy a C2 kondin a feszültség mit tesz. Annak 18 másodperc alatt kell (1A terhelőáram esetén) 1,66V-ról 3,33V-ra emelkedni, majd hirtelen vissza 1,66V-ra. De rövidre zárva a C2 kondit, 1A/2uA áramnak kell folyni a Q1 felől.
- Merem remélni, hogy a műveleti erősítő TL típusú, nem valami más..
(#) sita válasza proli007 hozzászólására (») Feb 13, 2015 /
 
A műveleti erősítő: TL062
az izzó 1,6A-es.
A két lábát, vagy condi + lábát a negatívhoz? kellmérní?
(#) proli007 válasza sita hozzászólására (») Feb 13, 2015 /
 
Ha az áram 1,6A, akkor a U1a-Q1 áramgenerátornak 3,2uA-el kell töltenie a kondit, Tehát mérhetsz a kondi két lábán is áramot. Mert a kondi negatívja a GND-n van, tehát mindegy hol mérsz, ugyan annak kell lenni.
(#) sita válasza proli007 hozzászólására (») Feb 13, 2015 /
 
Úgy tűnik hogy a kondi az működik.
2,5v-4,05 között mérek a lábakon. De ez változó, attól függően hogy mikor érintem meg a lábakat.
(#) proli007 válasza sita hozzászólására (») Feb 13, 2015 /
 
- Ha a kondin feszültséget mérsz, és ég a lámpa, akkor annak folyamatosan kell kb. 11.25 másodperc alatt fel-le menni-e.
- Az 555 kimenetén pedig impulzusnak kell lenni 11.25sec-onként. De az nagyon rövid idejű, így ezt maximum akkor látnád, ha a +táp és az 555 3-as lábára tennél egy fehér Led-et ellenállással.
- A 4013 kimenetén viszont ahol a sárga Led van, ott 11.25 másodpercenként kellene hogy váltson a lámpa. Hol sötétre, hol világosra. Tehát ott már látható a dolog. De nézd meg, hogy a 4013 tároló 2-es lábának magas szintje, eljut-e az 5-ös lábára. Mert ha nem, akkor nem lép a tároló.
(#) sita válasza proli007 hozzászólására (») Feb 13, 2015 /
 
igen hisz a nyákon össze van kötve. Negatívhoz mérve 9,66V.
(#) proli007 válasza sita hozzászólására (») Feb 13, 2015 /
 
Itt egyébként a 7905 stabilizátor "-5V" része az áramkörök GND pontja.
A feszültség vezérelt áramgenerátort, pedig a + tápfeszültséghez képest kell mérni. A Shunt ellenálláson eső feszültség is ahhoz képest alakul ki.
(#) sita válasza sita hozzászólására (») Feb 13, 2015 /
 
a 3-as lábon folyamatosan ég a LED
(#) proli007 válasza sita hozzászólására (») Feb 13, 2015 /
 
A 3-as lábon szinte folyamatosan magas szint van, kivétel, mikor az IC kisüti a kondit. De az csak egy szemvillanás.
De kérdés, hogy a Led másik felét az 555 GND-jére (1-es láb), vagy az + tápra kötötted (8-as láb). Mert látni a villanást, maximum a + táphoz képest lehet.
De sokkal egyszerűbb, ha a C2 kondin mérsz feszültséget, mert ha ott van a fűrészjel (lassú felfutás, gyors lefutás, akkor biztos hogy jár az 555.
(#) sita válasza proli007 hozzászólására (») Feb 13, 2015 /
 
újra mértem:
Tehát a LED-et, az 555-ös 3-as lábára a LED pozitiv ill.az 1-es lábra(neg). Igy világít a LED.
A C2 kondi lábait mérve :a töltési állapotot mint növekmény tudom mérni, viszont lefutó ág nincs mert folyamatosa 4,07V-ot mérek. De ha újra kezdem a mérést akkor valahol (töltés közben) ismét tudok mérni növekményt.
Következő: »»   29 / 66
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem