Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Lapozás: OK   124 / 195
(#) sebesiors hozzászólása Jan 31, 2015 /
 
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni, Skoda octavia 1.6 AEE motorkódú autóm nagyon rángat, esős nedves időben le is áll, néha elindul kis idő után, néha nem. Alapjárat általában rendben van, kivéve akkor amikor indítás után azonnal rángatni kezd az autó. A rángatás többnyire alacsony fordulatszámon tapasztalható, főként ha erőlködnie kell a motornak, de magasabb fordulaton is előfordul. Esőben már kétszer is leállt, egyszer pár perc múlva elindult, egyszer viszont nem, csak másnap mikor már nem esett.
Ma olvastam belőle hibakódot:
Address 01: Engine
Controller: 032 906 014 F
Component: MARELLI 1AVM 2231
2 Faults Found:
00525 - Oxygen Sensor (G39)
07-10 - Signal too Low - Intermittent
00524 - Shareware Version. To Decode all DTCs
07-10 - Please Register/Activate - Intermittent
Readiness: N/A
Ezek voltak benne. Kínai vag-com 409.1-es kábellel, bár nem hiszem hogy nagyon számít. (Ha esetleg valaki tud ehhez a kábelhez valami jobb programot mint a hozzá kapott VAGCOM 409.1 shareware verzió, szívesen fogadnám). Töröltem őket de valószínűleg vissza fognak jönni.
A kérdésem az lenne, hogy van-e valami ötlet, mi okozhatja a rángatást és leállást, sok helyen olvastam már a gyújtó trafót, de míg nem olvastam ki a hibakódot, addig nem akartam költségesebb alkatrész cserébe kezdeni, viszont azt reméltem találok arra utaló hibát, de nem. Van egyáltalán olyan hibakód az én autómnál amiből azt lehetne mondani hogy gyújtótrafó?
Van még egy problémám, ami igaz hogy nem elektronikai, de akik itt vannak valószínűleg nem csak elektromos hibákat próbálnak megoldani maguk. Nehéz megfogalmazni, de a hibajelenség az, hogy sebességben benyomott kuplungnál kopogó hang hallatszik, legjobban akkor ha lámpához érve lassítok, és megállás után be is rakom egyesbe. Ha kiveszem sebességből és felengedem a kuplungot, lassulva elmúlik a kopogás. Néha menet közben is kuplungozásnál azt lehet érezni, mintha remegne a lábam alatt a kuplung, illetve mintha rugdosna a pedál.
Bármelyik hibában ha tudtok segíteni köszönöm szépen, illetve ha tudtok ajánlani valami megbízható szerelőt Budapest 11.ker, Budaörs vagy bárhol Budapest közelében azt is köszi!
(#) VIM válasza sebesiors hozzászólására (») Feb 1, 2015 /
 
Szia! Az "esős időben rángat" szindróma a trafón lévő repedés(ek) közé bejutó pára okozza többnyire, ami ha ki lesz cserélve minden bizonnyal tünetmentes lesz ebből kifolyólag. Ha erről nincs tárolt hiba akkor gyanús, hogy nem az okozza. A lambda probléma az más kérdés, ami lehet csatlakozó hiba is. Meg kellene nézni az érintkezőket és ha szükséges "feszessé" kell tenni a csatlakozást az érintkezők enyhe oldalra hajlításával és kontakt javítót (wd40) bejuttatni. A hibatörlés után ha ismételten jelentkezik a probléma és a kiolvasás szintén a lambdára mutat, akkor nagy valószínűséggel az a hiba okozója. A pedálrugdosás az lehet, hogy a tárcsa kopottságára utal és lehet, hogy cserélni kell ha már féloldalasra kopott.
(#) sebesiors válasza VIM hozzászólására (») Feb 2, 2015 /
 
Szia! Először is köszönöm a válaszod.
Ha jól értem akkor a trafó és az ebből adódó gyújtás hibára kellene legyen tárolt hibakódom, így elvileg kizárható a trafó hiba. Viszont tegnap délután benéztem a motortérbe, megnézegettem a trafót, már amennyire tudtam, és nem találtam semmi különöset, azonban a trafótól a gyújtáselosztóhoz vezető kábel csatlakozója kicsit elszíneződött volt, nem durván, de nem is volt tiszta réz színű. Ezek után mikor elindítottam, akkor a gyújtáselosztónál az egyik gyújtókábel oda szikrázott a gyújtáselosztó fém burkolatához, leállítottam, megmozgattam a dolgokat, azután abbahagyta a szikrázást, de ha jól gondolom amikor szikrázott akkor nem volt gyújtás valamelyik hengerben. Ez a jelenség valószínűleg máskor is előfordult már, tehát lehet hogy az én motorvezérlőm nem tud hibakódot tárolni égéskimaradásra, illetve gyújtás rendellenességre?
Ha a gyújtókábel közvetlenül a csatlakozó borítása mellett szikrázik (körben fehér a kábel ahol ki van vezetve a csatlakozótól) az csak kábel hiba lehet, vagy ez valaminek a következménye?
(#) VIM válasza sebesiors hozzászólására (») Feb 2, 2015 /
 
Szia! A trafó zárlatosságáról igen de a kábel zárlatából adódó hibát nem tudom hogyan értékeli ki. A egyik kollégámnak ez volt a problémája (a trafó szigetelése repedezett volt) és a csere után neki megszűnt ez a hibajelenség és a hibakód ami ezt jelezte is. Ha nem állandó a hiba fennállása akkor egy idő után törlődik a tárolóból a bejegyzés. Ha nálad látható volt a nagyfeszültségű áthúzás az árnyékoló fedél felé akkor azt a kábelt már cserélni kell. A rendellenes csatlakozásnak szembetűnőnek kell lennie ha közelebbről is megvizsgálod, elszíneződés és lazulás már hibára utal.
(#) wrcmiki válasza wrcmiki hozzászólására (») Feb 2, 2015 /
 
Gyújtáskapcsoló betét kicserélésével, minden baj eltűnt.
A hozzászólás módosítva: Feb 3, 2015
(#) Castor84 hozzászólása Feb 6, 2015 /
 
Sziasztok!

Részben elektronikai gondom van.
Adott egy Octavia 1 1.6-os 101 le 1999-es autó.
Gyújtáskapcsoló meghibásodott, kiderült, hogy a szerkezetben lévő spiáter nyelv, ami csatlakozik a műanyag elektronikába, eltört.
Kérdésem lenne, hogy ez a kis alkatrész beszerezhető e, illetve keresek olyan hibás gyújtáskapcsolót, amiben ez az alkatrész ép.

A másik, hogy mindenféle előzmény nélkül reggel az autó csak kis gázadás segítségével indult, és időnként rángatva ment. A rángatás elmúlt viszont hideg-meleg indításnál is kis gáz kell, hogy induljon. Alapjárat rendben, gyorsításnál húz, minden más rendben.

Segítségeteket előre is köszönöm.
(#) pethez hozzászólása Feb 8, 2015 /
 
Sziasztok! Olyan problémám lenne Octavia I 1.4 2006 bca motorkód. A hűtővíz felment a kiegyenlítő tartályba és ott is maradt. A csövekben nem nagyon van már, fűtés jó, motorhőmérséklet 90fokra beáll. A motor jobb oldalán az alsó vastag cső hideg a felső vastag cső meleg, de folyadékot nem érzek bennük max nagyon minimálisat. Mi lehet a probléma? Nem nyit a termosztát? Köszönöm előre is segítségeteket!
(#) VIM válasza pethez hozzászólására (») Feb 8, 2015 /
 
Szia! A megállapítás helyes.
(#) pethez válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Feb 8, 2015 /
 
A link a google oldalra visz amit én is használtam most de konkrétan ezt a jelenséget nem találtam. Jó a link?
(#) pethez válasza VIM hozzászólására (») Feb 8, 2015 /
 
Köszönöm a gyors reagálást! Megnézem az-e a probléma.
(#) Jocy83 hozzászólása Feb 14, 2015 /
 
Sziasztok! Dec 21. írtam hűtőventilátorok kapcsolatban hogy bekapcsolnak indokolatlanul (semmihez sem lehet kötni időben mikor kapcsol, nincs rendszer benne). Azóta több mindent is kizártam de még mindig meg van a hiba. Hőmérséklet jeladók,relé, mind ellenőrizve és jó. Valakinek ötlete hogy mi lehet? Klíma rész befolyásolhatja,ha motor hűtését kizárom?
(#) VIM válasza Jocy83 hozzászólására (») Feb 14, 2015 /
 
Szia! Nem elektromos lesz a hiba, hanem a termosztát nem nyit ki eléggé és a motorhőfok érzékelő túl magasnak ítéli meg a hűtővizet és működteti a ventillátort. A hőfokérzékelőktől érkező infók a motorvezérlőbe futnak be és ott dől el, hogy a ventillátor induljon-e. A hűtőre csatlakozó csövekben érezhetőnek kellene lennie ennek a hibának.
(#) Jocy83 válasza VIM hozzászólására (») Feb 14, 2015 /
 
Szia!
A termosz csere is megvolt. Légkondinál lévő nyomásérzékelő vagy valamilyen külső hőmérséklet jeladó nem lehet hogy befolyásolja?
(#) VIM válasza Jocy83 hozzászólására (») Feb 14, 2015 /
 
"Ha minden jó, de mégsem jó" effektusra nem sok mindent lehet mondani így szimultán de ha EZ a keresési lehetőség sem segít, akkor nem tudok más megoldást javasolni. A keresett gyári sorszámmal találsz kapcsolási rajzokat is ehhez a típushoz és ott meg van adva a ventillátorok bekötése is. A Te kocsidhoz a relé egység "L" jelzéssel van megadva (klímás), ha sima akkor pedig "M" jelű a számsor vége. Ezt az egységet a motortérben kissé baloldalt az elejében találni meg.
(#) Jocy83 válasza VIM hozzászólására (») Feb 14, 2015 /
 
Már próbálkoztam a keresésével de nem találtam lehet hogy a BGU 1.6 benzinél nincs is?
Hossznyúlvány körül kerestem a hűtőnél is a biztosíték tábla körül is de nem találtam esetleg valami tipp? Hol lehet vagy egyáltalán van?
(#) gergohejj hozzászólása Feb 14, 2015 /
 
Sziasztok!

Korábban már írtam egy problémáról, ami azóta is fennáll:
1.6 benzines 2006-os Octavia Combi. 2. és 3. sebességben nem húz, nem pörög fel a motor az esetek 90%-ban, de 1., 4. és 5. sebességben nincs vele gond. (Motorkód: BGU)

Amivel már próbálkoztunk:
A gyújtás rendszernél minden ki lett cserélve: új gyertyák, kábel, trafó.
A szívócső nyomás érzékelőt kicseréltük újra
Üzemanyag nyomást néztünk üzem közben is, és rendben van.
Lambda szondák kimérve, rendben vannak.
EGR szelep próbára le lett zárva, rendben van.
Volt egy software frissítés, mert nem a legfrissebb volt rajta.
Hibakód nincs.

Amire még rájöttünk:
Ha az ABS jeladó csatlakozót az agy részről lehúzom, akkor jól megy az autó, csak mindenféle hibakódot jelez.
Ha felpörgetem a motort és így engedem rá a kuplungot, akkor megy rendben 2.-ban és 3.-ban is, akkor is amikor lejjebb esik a fordulatszám, egészen addig, ameddig nem nyomom ki újra a kuplungot.

Minden ötletet szívesen fogadok!

Köszönöm!
üdv: Gergő
(#) Btibi1 válasza Jocy83 hozzászólására (») Feb 15, 2015 /
 
Szia!Nekem 2008 évjáratú 1.6 benzines bfq motorkódú octaviam van ,az volt a hiba hogy már reggel inditásnál indult az alsó ventillátorom,nálam az volt a gond hogy a gyári 6 éves aksimat cserélnem kellett volna(szerelőm szerint),pedig tekert mint a barom,de mégis valami miatt inditáskor meg hülyitette a rendszert,és hibás adatokat küldve inditotta a hütést,nem cseréltem le az aksimat,hanem adtam neki egy alapos töltést,és azóta helyre állt minden!Egy tipp próbáld ki!Még annyi,hogy a szerelövel ki üttettem a hibát a hiba tárolóból töltés után!Remélem nálad is csak ennyi a gond!
(#) Tom-ee válasza lazac323 hozzászólására (») Feb 15, 2015 /
 
Üdv.

Sajnos máig nem jutottam el odáig, hogy hozzá nyúljak a szerkezethez, de ma megtört a jég. Kivettem az összekötő lemezkét és végig mértem minden lábat. Minden esetben 2-3 Ohm volt az érték és nincs rövidzár sehol, minden csatlakozó "csak saját magával" van összekötve. Talán azt már említettem, hogy valaki korábban már berhelt rajta, ki van törve a műanyagból egy darab, pákával is csináltak rá pár nyomot, amit nem értek, de úgy fest, ettől függetlenül működik...
(#) lazac323 válasza Tom-ee hozzászólására (») Feb 15, 2015 /
 
Reménykedtem, hogy azért nem írtál, mert jó lett az autó. Hát sajnálom, egyszerűen javítható lett volna ez a hiba. Még megnézhetnéd, hogy az átvezetőszalagot és a légzsákot összekötő vezeték nem szakadt-e. Most a neten rákerestem a hibakódra és találtam olyan oldalt, ahol azt írják, hogy a légzsákba menő vezeték csatlakozójában volt a hiba(sárga, szétpattintható csati, ha minden igaz van benne egy tekercs is).
(#) Tom-ee válasza lazac323 hozzászólására (») Feb 15, 2015 /
 
Köszi a tippet, azt még megnézem, bár nem tudom, az hogy javítható, ha netán bejön... Egyébként mindig írok, ha sikerül, ha nem, már csak a tapasztalatok miatt is. Én is végig olvastam annó mind a százvalahány oldalt, sok dolgot meg is tudtam belőle. Hosszadalmas folyamat és nem is adott mindenre választ, de sok kérdésre igen. Hátha a későbbiekben valakinek hasznos lesz.
(#) Tom-ee válasza Tom-ee hozzászólására (») Feb 15, 2015 /
 
Ha már itt tartunk: meg mertem volna esküdni arra, hogy az index relé kattogásának esetét már lezártam, de most visszakeresve, nem láttam a "megoldást", így leírom. Annó - mint ahogy pár embernek szintén - jelentkezett egy idegesítő hiba, nevezetesen az index relé (műszerfal közepén a vészvillogó kapcsolóba építve) időszakos, ok nélküli kattogása. Addig eljutottam, hogy magát a relét nagy biztonsággal kizártuk egy ismerős révén, pár teszt segítségével, illetve itt írtam arról, hogy egy másik fórumon közzétett tapasztalatok alapján valószínűleg a bajusz kapcsoló a ludas. Bejött, a csere óta nincs egyetlen felesleges katt sem. Ambiente típusom van. Hátha másoknak is segít.
(#) button21 hozzászólása Feb 15, 2015 /
 
Sziasztok egy gyors segítséget szeretnék kérni! Octavia 1.9 tdi m van 99 es évjárat A hiba a következő gyujtás ráad izzitolampa kialszik önindito teker és semmi indulás ezt a nyáron is csinalta akkor levettem az akku sarut es indult de most már igy sem sajnos ha valaki tud segutsen kérem
(#) zolika60 válasza button21 hozzászólására (») Feb 15, 2015 /
 
Motorkód? Izzítógyertyák ellenőrizve?
(#) button21 válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 16, 2015 /
 
Agr motorkodos reggel még hidegben pöcc röff dutan meg semmi relére vagy biztositekra gyanakszok de a biztik szemre rendben vannak de eddig az akkusaru levetelével meggyogyult most már az se segít
(#) Zolika25 hozzászólása Feb 17, 2015 /
 
Tisztelt fórumozók!

Segítségeteket kérném! Van egy 2001 es Oktáviám 1.6 8 szelepes AKL motorkódú autóm! Hidrotőkék cseréje után vettem észre, hogy az alapjárat bemelegedés után ritmusosan és főleg zavaróan ugrál. Az összes vákuum csövet átnéztem, folytószelepet kitisztítottam a hiba nem szűnt meg. Műszeres diagnosztika a lambda szonda hibáját mutatta ki! Azt is kicseréltem de sajnos a hiba még mindig fenn áll ugyan úgy a hibakód is visszajön törlés után! Véleményetek szerint lehet, hogy az új szonda sem jó vagy valami egészen más kis dolog rázza át a búrám? Minden segítséget tanácsot elfogadok!
(#) VIM válasza Zolika25 hozzászólására (») Feb 19, 2015 /
 
Szia! Mi volt a hibakód száma?
(#) VIM válasza gergohejj hozzászólására (») Feb 19, 2015 /
 
Szia! Az ABS-t ki lehetne iktatni az F9 biztosítékkal (második sor, balról a 4.) arra az időre amíg leteszteled a fokozatokat, hogy beleszól-e így is a menettulajdonságokba. A kuplungnak van egy "szenzora" és ahhoz a fékpedálkapcsoló egyik érintkezője beavatkozik de hogy a kettő milyen kapcsolatban áll egymással azt nem tudom. Van még a hidraulikának egy nyomásérzékelője, ami a rendszer nyomását ellenőrzi .... de azt mondod, hogy nincs ismert hibakód.
(#) salka jozsef hozzászólása Feb 20, 2015 /
 
Sziasztok! Kérdésem a következŐ: Skoda Octavia 1.6 benz. bal ajtóban levő ütésérzékelőhöz menő sárga vezeték(gumi harangban különálló) cserélhető-e törés miatt, ha az átmérő hasonló ill.csak a teljes kábelcsere jó-ahogy a szerviz akarja 33.000-ért.A sima hangszóró vezeték fillérekért hasonló átmérőjű.
(#) yoli21 hozzászólása Feb 21, 2015 /
 
sziasztok! Még újként regisztráltam! A következő problémám lenne: adott egy 2004es TDI Octavia, a hátsó ajtókat a központi zár nem zárja le sem a távirányítóval sem akkor ha kulccsal zárom be. Ha már le van zárva(manuálisan) akkor tökéletesen nyitja mind a 4 ajtót. Viszont ha a bal első ajtónál belőlről zárom le akkor tökéletesen zárja nyítja az ajtókat. Most volt szerelőnél azt mondta ők nem tudnak vele mit kezdeni végig nézték az összes mikrókapcsolót ,motort, vezérlőt és azt mondták valamiért a központi zár vezérlő egység nem ad ki jelet a hátsó ajtókra. Na de csak zárni nem akarja?? Valakkinek van valami ötlete mi lehet a gond???
(#) VIM válasza yoli21 hozzászólására (») Feb 21, 2015 /
 
Szia! Utastér világítás működik? A tank fedele nyitható? (távirányítóval).
Következő: »»   124 / 195
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem