Fórum témák
» Több friss téma |
Tiszteletem az Uraknak!
Egy OrionT32DLED-S tv-ről lenne szó.A középső lányomé és áramszünet után nem kapcsol be.A piros led áram alá kapcsolva folyamatosan villog kb. másodpercenként.Szétszedve a bele egy 17MB-95S-1 main,és a táp 17IPS11.Tápfeszek nincsenek csak az 5v.A pufferen 300v van a 400v helyett.Abban kérnék megerősítést hogy ez valószínű a pfc ic hibája lesz-e(sg6742)vagy merre keresgéljek? Előre is köszönöm a segítséget!
Amíg nem kapcsol be, addig nem is kell mennie a tápnak. Az a kérdés, hogy a táp nem indul, vagy a main nem indítja, meg kellene keresni az on-off szálat a main s a táp között s mrni, hogy indítaná-e egyáltalán. Próbáhatod lehúzott main-el is, akkor elvileg indulni fog a táp. Viszont az, hogy áramszünet után nem indul és a tünet is eléggé jelemző main hiba, de talán csak a táp szórakozik.
A villogás vagy azt jelzi hogy a táp a hibás, vagy a szoftver, esetleg a mainbordon a kis tápokat előállító IC-k vagy stabok. Táphibánál gyorsabban villog kb kettőt másodpercenként.
A hozzászólás módosítva: Feb 15, 2015
Sziasztok!
Köszönöm a törődést. Lehúztam a maint ahogy írtad és akkor a 12v és a 24v megjött tökéletesen,viszont elt űnt az 5v.Amikor rajta van a main akkor a +5vstby pinen 5,3v van,a 12v -os pinen 9v van és a sima stby pinen 1,2v.
Üdvözlök mindenkit!!!!
van egy Samsung 32 C450-es lcd tv-m,amin bekapcsolás után kb. 1 perccel a két oldalán függőleges csíkok jelennek meg illetve kifehéredik valamilyen szinten a kijelző,és szellem képes jelenetet ad. ha van valakinek valamilyen ötlete,kérem segítsen!
A végét nem értem, mi értesz sima stby pin alatt? Az, hogy üresen nincenek meg a feszültségek az "normális", legalábbis ezeknél a szörnyűségeknél. Amúgy, ha megjött a 12 és 24V, akkor indul a tápja és esélyes, hogy a main hibás, mert elvileg rádugva a készenléti 5V stabil mégha nem is pontos.
dannyc: Esélyes, hogy kijelzőcsere lesz az egyetlen ötlet, de fényképezd le a hibát úgy, hogy az egész készülék látszódjon, tehát ne csak a kép hibás részeit. A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2015
Buvarruha :- kb.ez a készülék elindulási menete az az a bekapcsolástól a hiba jelenségig!
Vagy a t-con hibás és a csere megoldja a problémát, vagy a kijelzőben van a szakadás, megnyúlás. Egy T-con-t ha tudsz hozzá szerezni értelmes áron, akkor érdemes lehet kipróbálni mindenképpen egy másik panellal. Írd le a kijelző típusát is légyszíves.
807A -AMLCD ez elég vagy írjam le teljesen?
LTA, vagy LTF-el kezdődik szerintem például LTA320HM01vagyilyesmi ha samsung kijelző.
Bocsánat cik számot adtam meg.
LTF320AP08
Ó jaj ez egyben van a T-con-al és nem találni javítási tippet hozzá, szóval ez bukó. A kijelző panelján ellenőrizd az összes feszültséget jól és csíkosan is, ha nincs köztük különbség, akkor nincs mit tenni.
Igen egyben van
esetleg v.mi kapcs.rajzban tudnál segíteni? az L1 illetve L2 környékén hallok v.mi kis zúgást,ha kiveszem az lvds vezetéket és vissza teszem akkor újra jó a kép egy pár másodpercre és (nem zúgnak az L1-L2 tekercsek ha nincs bedugva az lvds vezeték) T-con-ról beszélek. A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2015
Ezekhez nincs rajz, a DC-DC konverterek sistergése nem feltétlenül hiba jele, de jelzi a te esetedben, hogy csökken a terhelés, vagyis valószínű, hogy megnyúlott a kijelzőben valamelyik vezetősáv, széria gond lehet ezeknél a kijelzőknél, mert elég sokhelyütt megtalálni ezt a hibát, de megoldás nincs. Azért a feszültségeket mérd végig, akár a nyák szélénél is, ahol megy a COF az LCD-re, hátha ott lesz a megnyúlás, de nem valószínű.
A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2015
Nos a power részéről 13v helyet 12.1v a tobbi érték az nagyjából jó az az 5v helyet 5.1-5.2v mérek a main lapon ami gondolom nem probléma,ami viszont aggaszt az az,h nem tudom,h milyen értékek kellenének a COF csatlakoztatójánál.
A kijelzőhöz még a panelook-on sincs doksi, hát vagy 5, vagy 12V-ról van táplálva a kijelző, de nem is ez az érdekes. A kijelző panelján elég változatos feszültségekkel találkozhatsz, +12V, +20-30V stb és legalább egy negatív feszültségnek is lennie kell kb. -7 és -12V között (keress több SMD kondit egy rakáson, azokon biztos, hogy valami tápfeszültség lesz). Anyi a lényeg, hogy frissen indítva is mérd meg őket és akkor is amikor már teljesen be van csíkozódva, és ugyanzokon a pontokon vesd össze a mért értékeket, mivel hidegen jó, így olyankor a normális értékeket méred. Nem valószínű, hogy eredményes lesz, de egy próbát mindenképpen megér.
Kicseréltem az elkókat 2db rossz volt köztük.Az eredmény "0".Üresen a tápon most 2db pinen ahol a doksija 12v ír ott mérek 11.5v valamint 1helyen mellette ahol24v lenne papíron 23.5v-t.De biztos neked van igazad és terhelés nélkül ez így akár lehet is jó.El tudnám indítani main nélkül úgy hogy a háttér ledeket rádugom?Mert ha igen és világít akkor valszín. a táp jó.
Ha a szoftver szállt el akkor csinál ilyen fesz,eltünési dolgokat?
Ezek az értékek ennél a tápnál normálisak. Elindítani el lehet, általában egy szálat kell magasra húzni a világítás indításához. Amúgy a táp valószínűleg rendben van, de most, hogy cseréltél döglött kondikat, dugd rá a main-t és ellenőrizd, hogy eltűnnek-e megint a feszültségek és kérlek egyértelműen fogalmazva írd le, hogy melyik mikor tűnik el, mert az előbb nem egészen volt tiszta, hogy mi is megy el és mikor.
Amúgy most megnéztem, hogy hogy is néz ki az a main és, ha az lenne döglöt, az papírforma lenne, van/volt belőle hibásam egy pár.. A hozzászólás módosítva: Feb 17, 2015
Bocsánat ha kontárul fogalmaztam ez az amatőrök sajátja.Rátettem a maint és ezeket mértem:
12v stby-9v mért 5v stby-5.3v mért 3.3v stby-3.2v mért 5v Vcc-0.4v mért 3.3v Vcc-0v mért 24v Vcc-0v mért 1.2v stby-1.1v mért
Teljesen papírforma értékek, a 12V mindíg 9V terheletlenül Én megpróbálnám megmelegíteni a processzort 60-70°C-ra és úgy bekapcsolni, ha ekkor elindul, megvan a válasz.
A main-n az smd fém kondikat nem érdemes kicserélni?
Hőlég pákával megmelegítettem a procit de ugyan úgy villog 1/mp a led.
Ennyi idősen nem nagyon szokott probléma lenni velük. Ha van oszcilloszkópod ellenőrizheted a stabilizált feszültégek tisztaságát, a kondikat is kicserélheted, ha nincs szkópod, hátha észhez tér, de iszonyatosan melegedne a processzorok ezeken a szerencsétlen lapokon, hullanak, mint a legyek. Ha van hozzá felszerelésed, próbálkozhatsz reflow-al én is mindíg megpróbálom, de eredmény nélkül általában és az is csak annynira lenne jó, hogy kiderülne a hiba oka, mert nem sokáig menne. Esetleg FW, vagy bootloader újraírással is lehet próbálkozni, ha találni hozzá neten, de ez nem valószínű.
Ezek szerint valószínű hogy új main kell hozzá.Esetleg van valami ötleted hol keresgéljek esetleg egy bontottat? De azért azt hiszem megpróbálok FW-t frissíteni rajta.Azt még mindig nem értem miért nincs 24v-om,és miért van a pufferon csak 300v.A proci indítaná a hátteret?
Készenlétben nem megy a PFC nem is lenne értelme ezért van 300V és értelem szerűen a nagyteljesítményű táp sem megy készenlétben. Annyira zacskón van a main, hogy el sem indítja a tápot. Megpróbálhatod megkeresni a táp indító vezetékét és manuálisan indítani, hátha történik valami. Ha main-t szerzel hozzá, arra figyelj, hogy rengeteg készülékben megtalálható ez a panel és, ha nem ugyanilyen orion megoldás, akkor minimum a távirányító nem fog menni, de a kijelzővel is lehetnek gondok, létezik ez a panel FHD és HDReady felbontással is csak a FW és az LVDS csatlakozó más. Őszintén szólva annak az esélye, hogy találsz belevaló main-t nagyon halvány. Ha be is tudsz lépni a szervízmenübe semmi lényegeset nem lehet benne álítani, csak a szokásos szín stb. Szóval nehéz esetek ezek a Vesteles szörnyűségek.
Hát akkor ez a vége a dolognak. Köszönöm hogy szántál rám időt és energiát ha esetleg utadba kerülne egy main ami eladó szólj léci.
További szép estét!
Szia Buvarruha!
Nem hagyott nyugodni hogy kuka a main és elkezdtem kigyomlálni .Láss csodát a 24mhz-es kavics okozta a zárlatot.Kivettem és minden táp fesz a helyére került,de kicserélni nem tudtam mert nem találtam itthon és nem volt időm elmenni venni.Viszont a ps on és a bs on nem indul, valamint a vissza jelző stby piros led sem világít. Az lenne a kérdésem hogy a kvarc nélkül ez így normális?A proci melgszik ha rádugom a hálozatra ez gondolom normális.Esetleg próba erejéig egy eltérő értékű kavicsot bele tehetek?
Ne tegyél bele másik kvarcot és ne is próbálgasd kvarc nélkül nincs értelme. Azt viszont elég nehezen tudom elképzelni, hogy a kvarc lenne rövidzáras, .bár nem is volt szó rövidzárról csak nem indul a táp, szerintem annyi történt, hogy kvarc nélkül még annyi életjel sicns benne, mint eddig és a táp is indul, mert ezek a tápok alapesetben beindulnak. Amit nem értek, hogy miért várod a feszütlségeket kikapcsolt álapotban, az ugyanis tlejesen normális, hogy készenlétben, csak a készenléti feszültség megy azért van, hogy a másik tápnak ne kelljen mennie, ha nem muszáj..
|
Bejelentkezés
Hirdetés |