Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Alumínium kivezetésre vannak a kefék ráapplikálva ennél a fajtánál, úgyhogy nem is olyan egyszerű. De miért is cserélnéd, el vannak kopva? Ennél a tipusnál ritkán éli túl a szabályzó a keféket (vagyis hamarabb tönkre szokott menni az elektronika, mint a kefék).
A szabályzó 2002 óta teljesített szolgálatot a vasparipában. Közel 190.000 km-en keresztül. Nem csoda , hogy elromlott, elkopott. Azért akartam kicserélni, mert kopottak. És bíztam abban, hogy esetleg ennyivel megúszom a javítást. De ezek szerint a szabályzó adta fel a szolgálatot. Ki lehet vahogy mérni esetleg?
A hozzászólás módosítva: Feb 10, 2015
Ha a kefe kopik el annyira, hogy nem éri el a csúszógyűrűt, akkor épp hogy a lámpa sem fog kigyulladni még álló motornál ráadott gyújtással sem, mivel nem zár a forgórészen az áramkör. A szabályzó tesztelhető egy izzóval és szabályozható táppal. A kefékre rákötsz egy 21W-os izzót, a szabályzó B+ és testre kötöd a tápot. Elkezded a tápot növelni 12V-ról. A leszabályzási feszültségnél az izzó fényere erősen lecsökken, ha visszább veszed a tápot kicsit, akkor pedig ismét erősen világít. Ezzel lehet ellenőrizni a szabályzási feszültséget. Ha ez nem következik be, akkor a szabályzó rossz.
A hozzászólás módosítva: Feb 10, 2015
Értem. Akkor gyakorlatilag a gerjesztőtekercset helyettesítem egy izzóval. Aminek a feszültsége a bemenő feszültségre csökken. Ezt átgondolhattam volna... A többi csatlakozó bekötése nem szükséges? Pl. A stekker?
Egy apróságot rosszul írtam. A B+ és D+-t össze kell kötni, különben az izzó nem kap pozitív tápot. Más nem kell.
Sziasztok!
Ugyan már régebben írtam de most képekkel is illusztrálnám a problémám. Amikor ráadom a gyújtást az első kép fogad, mikor beindítom a motort a második. Ez akkor normális vagy van valami gubanc? Debreceni vagyok.Van itt olyan aki ért hozzá és be tudná vizsgálni? A hozzászólás módosítva: Feb 11, 2015
Visszafele megy a Km óra?
"Ha a kefe kopik el annyira, hogy nem éri el a csúszógyűrűt, akkor épp hogy a lámpa sem fog kigyulladni még álló motornál ráadott gyújtással sem"
Igazad van. Most, hogy jobban utána néztem a dolognak már nekem is egyértelmű. Mivel a töltésjelzőm világít így gerjesztőtekercs szakadást is kizárhatom. Valamint az előgerjesztést is megkapja az izzón keresztül. Jól gondolom? A Diódasort megmértem. Ott mind a 6 dióda jó. Bővebben: Link Akkor már csak a fesszabályzó marad. Azt meg csak cserével lehet orvosolni.
Szerintem ez teljesen normális jelenség. Visszajelzők működnek. Indítás után elalszanak. Akkor lenne probléma ha indítás után égve maradna valamelyik.
"A gyújtáskulcs elfordításával, motorindítás előtt, az öndiagnosztikai teszt során, a visszajelzések egy része (típusfüggő!) világít, majd kialszik. A visszajelző lámpák, lámpacsoportok kialvás sorrendje is típusfüggő. (Ha ettől eltérőt tapasztalunk, az illegális beavatkozást sejtet, gyakori ez például légzsákok esetében.) A kijelzések másik része csak a motorindítás után alszik ki, jellemző erre az OBD kijelzés vagy az akkumulátortöltés visszajelzése. Ha járó motornál is égve marad a kijelzések egyike, esetleg egyszerre több is, illetve azok közül van, amelyik villog, ezt figyelmeztető riasztásnak kell venni. "
6 dióda? Szerintem 9 van. 6 fő és 3 segéddióda, mint a képen is, amit feltettél. A segéddiódák közös vége arra a pontra megy, ahová a szabályzó egy kis csavarral a diódahídból kilógó kis fülhöz van rögzítve. Képen jelöltem ezt.
Biztos, hogy ott dióda van? Mert én ott egy darab "vezetéket" mérek. A leírás szerint csak egy kivezetés a "w" tekercsről. Bővebben: Link
Raktam bele egy új feszültségszabályzót. Az volt "csak" a hibás. Már mentem is 200km-t az autóval. A Generátor rendben működik. Köszi mindenkinek a segítséget.
Mostanában több autó is jön hozzánk úgy, hogy 14,5-6V-al tölt, persze általában terheléssel lemegy 14,4V-ra, vagy alá. Túlnyomórészt régebbi autók, nem a modernebbek, ahol lehet köze a számítógépnek a töltőfeszültséghez, hogy hidegben nagyobbra állítaná (vagy indítás után, alá BMW). Ez ilyen, fogadjuk el, vagy egyáltalán romolhat el ilyen módon fesszabályzó? Volt autó, ahol kontakt hiba volt, kábeleket kellett cserélni, sarukat tisztítani. Visszajött és "túl jó lett".
Kontakt hiba miatt érezhet téves értéket, s arra próbál korrigálni, de hogy pár tized V-al elmásszon...? Ha számítógépes, akkor kigyorsításkor is leveszi, hogy minél kevesebb legyen a motor terhelése, motorféknél, meg erősebbre veszi.
Ott áll előttem az udvaron, csak jár a motor, nem gyorsít. Ezekben túlnyomórészt szerintem nincs olyan számítógép, ami a feszt állítaná. Pl. a mi Opel Combónk is ilyen. Előtte ez is gyenge volt, vezeték kontakt hiba, meg lett csinálva, azóta 14,5-14,6V alapjáraton terhelés nélkül. Terhelve (fényszórók és ventilátor) lemegy 14,4V-ra.
Sziasztok!
Adva van egy 24 voltos Bosch generátor, és az lenne a kérdésem, hogy melyik csatlakozó pont pontosan mit jelent! B+ D+ B- W Ez a négy csatlakozó van rajta. A második kérdésem az lenne,hogy van egy 12 voltos rendszerű teherautó és át kéne alakítani 24 voltosra(nehezebben indít mint 24 voltos társai, többször kell akkumulátort cserélni stb). Önindító generátor, már van 24 voltos,akksik is megvannak de ha a hozzáértők vagy aki csinált már ilyet megköszönném ha leírnák mik a buktatók mire kell odafigyelni. Relék,izzók,fűtésmotort, műszereket cserélni kell eddig ezekre gondoltam. Biztosítékokat nem tudom,hogy maradhatnak amik voltak vagy hogy hogyan kéne megállapítani mekkorát kéne berakni stb stb. Minden segítő hozzászólást köszönök!
B+ az akku pozitív, D+ töltésjelző lámpa, B- test, W pedig egyik tekercs kivezetése, általában fordulatszámmérőhöz.
A lényeg a 24V-osításkor, hogy minden legyen kicserélve 24V-osra, amit leírtál azt mindet, de ide kell venni az adagoló mágnesszelepét is, ami a leállítást végzi(már ha ilyen módszerrel történik a leállítás.). Biztosítékokat pedig a fogyasztó teljesítményéből visszaszámolt áramra lehet méretezni.
Szia, Miért nem elég, ha csak az önindító megy 24V ról? Nem kell mindent átalakítani, csak egy IFA párhuzamkapcsoló kell bele. Anno az öreg rönó dizelemben is 2 db 12V-os akksi volt ugyanígy megoldva, egy pöccre belökte, még az önindítót sem cseréltem ki 24V-osra.
És próbánál gerjesztésképpen elég ha egy vezetékkel viszek a d+-ra feszültséget az akksiról???
Mert gondolom gerjesztés kell neki,hogy töltsön. Kicsit zavaros számomra a generátoroknál ez a gerjesztés meg töltésjelző lámpánál hogy oldják meg h csak akkor világítson ha nincs töltés....... Köszi a választ.
Mikor van töltés, az égő mindkét vége 12v /24/ környékén van, mikor nincs, lemegy 0-ra, az egyik oldala.
Ezt kicsit bővebben kitudnád fejteni??
ÉS ha csak tesztelem a generátor és nem a kocsiba van akkor a d+ra kell a feszültséget kapcsolni hogy felgerjedjen és a b+-on elkezdjen feszültséget leadni???
A generátor D+-ra kell egy legalább 5W-os izzó egyik vége, másik vége pedig gyújtás pozitívra. Álló motornál az izzón keresztül folyik az előgerjesztő áram. Ha a generátor felgerjedt, akkor a D+ kivezetésen is az akkumulátor feszültsége jelenik meg, így az izzó mindkét végén akkufesz lesz, emiatt nem is fog világítani.
Akkor próbaképpen sem elég ha egy sima vezetékkel adom az előgerjesztő áramot mindenféle izzó nélkül ???
Nem túl jó ötlet, mert majd még a segéddiódákon keresztül folyna a töltőáram, és tönkretenné azokat. Viszont egy 25-30 ohmos ellenállás már megfelelne, ha nincs kéznél izzó. Meg az akkut se felejtsd el, anélkül nemnagyon ajánlatos generátort próbálgatni.
A hozzászólás módosítva: Feb 23, 2015
És még visszatérve a 12-ről 24voltra alakításra, az olajgomba, vízhőfokmérő gomba stb azok maradhatnak a 12 voltos rendszernél használtak mert nincs különbség igaz?
Javítsatok ki ha nem így van!!!
Én is a párhuzamkapcsolót ajánlom. Két kisebb akkumulátor plusz párhuzamkapcsoló. Annak idején egy Claas kombájnt alakítottam át ilyen módszerrel 24V-os indításúra, Az önindítón kívül semmilyen más meglévő elektromos berendezést, műszert nem kell kicserélni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |