Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » PC táp átalakítás
Az is jó ha egyszerre két motrot visz full sebességgel. Nos másik kérdés, milyen diódákat kellene cseréni hogy a -12V os ág jobban legyen terhelhető? Mert akkor +12/-12V os ágra kötve 24V jönne ki ? A táp típusa: JNC LC-B300ATX. Megfogom próbálni a +12V os kimenettel a motrokat, mert ha elégnek bizonyul a sebessége, akkor nem fog kelleni sokat módosítsak.
A hozzászólás módosítva: Márc 5, 2015
+12V-ról a motor gyorsabban megy, de nemtudom mi lesz ha kettő megy egyszerre.
A hozzászólás módosítva: Márc 5, 2015
Több(tucat)szor leírtuk már. A -12 V-os oldalra ugyanolyan képességű diódákat illik tenni, mint a +oldalon, de ez nem elég. A kondikat és a fojtótekercseket is azonos méretűre illik cserélni. Akkor várható, hogy szimetrikus lesz a két oldal. Ezeken kívül van áganként 1-1 előterhelő ellenállás. Azt is a várható feszültségnek megfelelő (megnövelt kimenő feszültségnél) és azonos értékre kell cserélni.
Újabb ATX tápokban nagyobb terhelhetőségű a 12 V-os ág, nem is függ annyira a feszültsége az 5 V-os ág terhelésétől A kivehető áram meghaladhatja a 20 A-t. A hozzászólás módosítva: Márc 5, 2015
szia.
De nekem, és még sokan másoknak is néha kell egy pici kis figyelmeztetés. Nekem mindenesetre hasznos volt mert adott egy lökést, így köszönöm hogy ezt le írtad. Abban is tudsz segíteni hogy miért csak -11,4 v feszültség van a - ágban ? Egyenirányítás után közvetlen ennyit mértem. (terhelés függő a leadott feszültség?(nagyobb terhelés nagyobb feszültség vagy fordítva? )
Sziasztok! Az lenne a kérdésem hogy van egy felesleges PC tápom, amit alaplap nélkül szeretnék használni. Típusa: Newton Power nps-400ab. Próbáltam már működésre bírni a neten írtak szerint, hogy a zöld némelyik tápnál a szürke kábelt a fekete földdel összekötni egy billenő kapcsolóval és már működik is. Ez mind szép és jó is. Én mindegyiket kipróbáltam táphálózatba bedug, kapcsoló beköt a megfelelő helyekre. Kapcsoló megnyom a táp felbúg szépen megy kb. 5 másodpercig aztán leáll a kapcsoló újra megnyom, kikapcsolom, után újra megnyomom és megint felbúg megy kb. 5 másodpercet és kikapcsol. Kipróbáltam ezt a szürke és fekete, illetve zöld és fekete valamint a zöld és szürke kábelek kombinációjával is. Mindig ugyanaz kb 5 másodperc után kikapcsol a táp és a kapcsoló 2-szeri újbóli megnyomásával megint eljátssza ugyanazt. He bekötök egy LED-es ventillátort, akkor a ventillátor és a LED-ek is 5 másodpercig teszik a dolgukat. A +5 Voltos lila stanbyra egy LED-et kötöttem. És az szépen világít, ahogy kell. A táp dobozát szétcsavaroztam és nem éreztem semmi égett szagot és nem láttam semmit ami elszállt volna. Nem tudom mi a probléma. Remélem tudtok segíteni, fontos lenne, nem szeretnék új tápot venni. Várom a mihamarabbi válaszotok. Előre is köszönöm szépen a segítségeteket.
A hozzászólás módosítva: Márc 10, 2015
Nézd meg nincs-e rövidzárlat a kimenetek között. A zöld kábelt le kell testelni (Fekete=gnd) és akkor bekapcsol, a szürkét hagyd békén.
Ha pontosan olyan képességű diódákat tettél oda és azonos fojtót, kondit, nem lehet eltérés. Nézd át, egyes tápokban a - ágba 1-2 soros diódát is betesznek, ne legyen túl magas a feszültsége.
Terheld meg egy kicsit nagyobb valamivel, pl. 12V 10-21W izzó!
Szia
Ki forrasztottam mindent, egy másik ugyanolyan tápbol vettem ki a fojtotekercset és a diódát. Elvágtam a vezetősávot és ki vezettem,a puffer kondikat másik nyákra tettem.A nyákot én csináltam és át mértem nincs zárlat. Ezek után a pozitív ág 12,6 a negativ 11,2. Engem pedig a guta kerülget. A hozzászólás módosítva: Márc 11, 2015
A közös (toroid magos) fojton ugyan olyan vastag mindkét ág vezetéke? (bár nem hiszem hogy ennyit számítana)
Nem mértem de két teljesen egyforma tápvolt.(gyártó,teljesítmény,verzió és nagyából néztem át ugyan de a belseje is annak tűnt.
Felesleges volt emiatt másik nyákot készíteni. Általában elférnek a szükséges alkatrészek. Ha csak 12 V kell, bőven van hely a többi kieső után. A fojtót úgy célszerű készíteni, hogy ugyanarra a toroidmagra feltekerni két szálat együtt és egyiket a +, másikat a - ágba.
Sziasztok! AT -s tápot alakítottam át, 13.8 V -ra. TL494 es ic van benne. A 12 V- os tekercseket átraktam az 5V -os ági schottky -ra, 1000u 25V új low esr kondi, toroid fojtó, kondi, 12V os ág ferrites fojtója, kondi szűréssel. A kimeneti feszt figyelő ellenállás felső tagját kicseréltem nagyobb értékűre a feszültségnek megfelelően, a referencia osztó maradt, az 2,5V a 2 -es lábon.
Az a gond, hogy morog a legelső kondi, melegszik is, és a nagyfesz tranyók is melegednek kis terhelésen. 12V 21 wattos izzóval terhelve nem morog. A feszültség nem esik le számottevően. Szkóppal nézve nem igazán fogja meg a trigger az ic kimeneteit működés alatt, elég zavarosan néz ki... Ha nincs rajta a hálózaton, és külön tápról megy az ic, akkor rendben van a négyszögjel... mi lehet a gond?
Egy kondi hogy moroghat?!
![]() Az átalakítást az oldalon lévő cikk alapján csináltad?
Ez alapján csináltam:
Bővebben: Link Hosszú lábban van kísérletképpen a panelra forrasztva, mert az eredeti kondi még ennél is jobban melegedett. Ha kézzel megszorítom elhallgat... A hozzászólás módosítva: Márc 16, 2015
Na várjál, melegszik is?
![]()
Hello!
Labor tápegységgé szeretnék alakítani egy hagyományos számítógép ATX tápot. Nekem fontos lenne, hogy a tápegység 6,6 V egyenfeszültséget adjon, miközben a fogyasztó kb. olyan 20 A áramot venne fel a tápegységtől, de az áramerősség nem is a legfontosabb, lényeg hogy ezt a 6,6 V-ot adja a kimeneten. Az egyenirányítás tehát gyárilag már adott, de ilyen tápegységből ugye 3,3, 5, 12 V stb. feszültségeket lehetne kivezetni. Az a kérdésem, hogy mit javasoltok, melyik feszültséget adó ágat lehet 6,6 V-ra átalakítani és ehhez milyen kapcsolást kéne megépítenem. Örülnék egy egyszerű megoldásnak, nem vagyok profi az elektronikában. A segítséget előre is köszönöm! A hozzászólás módosítva: Márc 16, 2015
Mindent kiheréltem, csak az 5 voltos rész maradt meg, átalakítva, azt is átkötöttem a 12 V -os tekercsekre. Csak az egyik műveleti erősítő működik, a másik bemenetei gyárilag Vref -re és GND re kötöttek. Jól működik a feszültségszabályzás, a kimenetre kötött feszültségosztóval, és a vrefre menő feszültségosztóval is lehet állítani, terhelésre is leesik. Azonban csak akkor csendesedik le, ha max feszültségen jár, vagy nagyon leterhelem.
Üdv néktek!
PC tápról szeretnék egy magyar gyártmányú kattogós Weller pákát üzemeltetni. Mivel a pákának 24V 50W kell, szerintem ezt könnyedén meg lehetne oldani, csak sajnos nem tudom, hogy hogyan, mivel eddig még nem nagyon javítgattam PC tápot. Viszont ebből van egy rakással, van vagy 3 Codegen 300W-os, és egy AOpen 250W-os (ez FSP belsővel és rohadt nehéz ![]() A kérdésem, hogy hogyan lehetne átalakítani valamelyiket? Megjegyzem, eddig csak egyszerű javításokat csináltam, elektronika átkötését, buherálását nem, úgyhogy ebben sok tapasztalatom nincs. Viszont jól bánok a pákával. A segítségeteket előre is köszönöm!
Mit kötöttél át hova?!
![]()
klausz113
Idézet: „Labor tápegységgé szeretnék alakítani egy hagyományos számítógép ATX tápot...” Jó lenne tudni, hogy milyen tipusú az a tápegység.
johncutter
Idézet: „PC tápról szeretnék egy magyar gyártmányú kattogós Weller pákát üzemeltetni. Mivel a pákának 24V 50W kell, szerintem ezt könnyedén meg lehetne oldani, csak sajnos nem tudom, hogy hogyan, mivel eddig még nem nagyon javítgattam PC tápot...” Nekem is van itthon egy rahedli és azóta mióta belelvágtam szinte minden nagyobb teljesítményű eszközt azokkal hajtok meg: Forrasztó állomás, labortáp ![]()
Még nincs meg konkrétan a táp, az érdekelne hogy lehetséges-e így megoldani. Ha igen, akkor keresnék tápot. Rövidebben, csak az érdekel ha mondjuk van egy DC 5 V kimenetem, abból hogyan tudok 6,6 V-ot csinálni, úgy hogy ha arra rákötöm a fogyasztómat akkor 20 A nagyságrendű áramot felvehessen és ezt hozamosabb ideig bírja is. Vagy ha felfelé nem lehet vinni a feszültséget, akkor a 12 V-ot lehet lefelé? Ezekre keresném a választ.
![]()
Simán meg lehet csinálni. Csak konkrétan végig kell nézni a panelt, hogy hol kell beavatkozni a fesz. állításához. Meg azért kell látni hogy tudd milyen alkatrészek vannak bent.
![]()
Hát ez jó hír!
![]()
Mindent lekötsz a táp szekunder oldaláról, kikötöd a visszacsatolást is hogy teljes kitöltésen menjen a táp (esetleg hagyhatsz benne egy trimmert hogy tudd állítani a kitöltést). Utána a trafó két 5V-os ágára (+5V és -5V) rákötöd a pákát, ott pont 24V lesz. Ennyi.
Sziasztok. Tuti jó ez a kapcsolás ? Sajnos bár nagyon jó cikk van a 7L494-es labortáp alakításról de ott pl a 494-es 4. láb DTC vagyis az áram szabályzásra javasol a cikk írója műveleti erősítőt is a DTC láb elé, itt viszont ezt nem látom. llletve szeretném még kérdezni hogy a szekunder oldalon a Schottky dióda után milyen értékű induktivitások szerepelnek. ha ezt valaki megcsinálta s vannak róla fotó s megosztaná köszi
![]() A hozzászólás módosítva: Márc 18, 2015
Ott van egy 0,05 Ω / 4 W áramérzékelő ellenállás, azzal van megoldva a kimeneti túláramvédelem.
A TL494 3. lábára utal, nagyfrekvenciás kompenzáció elvileg, gerjedésgátló negatív visszacsatolás. |
Bejelentkezés
Hirdetés |