Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
A védővezetőt mindenképpen be kell kötne és erre a nulla nem megfelelő. Meg kell keresni a zöld-sárga eredetét és ha az a védővezetőre (földelés) van kötve, akkor azt kell a motorra kötni.
Akkor viszont a nullát ne kössem sehova? A 380 V-os csatlakozó 5 eres és a vezeték is ilyen.
Haromfázisú szimmetrikus terhelés esetén a nulla vezetőn nem folyik áram, (a háromfázisú motorok pont ilyenek) ezért a nullára nincs szükség. Ilyen helyre használják a 4 erű kábeleket, csatlakozókat, a negyedik ér a védőföld, ezt viszont a motor külső házára kell kötni. A nullát ezesetben nem is szabad használni, mert meghibásodás esetén felborul a szimmetria, a nullán áram fog folyni (nem üzemszerű állapot) és akkor ha a nullát kötötted a házra, balesetveszély keletkezik.
Köszönöm a választ, ennek megfelelően bekötöm.
Sziasztok
Ha a motor tekercsenel 11 ohmot merek az jo ertek? 1200 w motor 230v
Sziasztok!
Csillag-Delta indítást csinálnék, de csak olyan mágneskapcsolóim vannak ami 1 nyitott és 1 záró segédérintkező van. Amit találtam azon viszont több kellett volna. Köszönöm a segítséget!
Szia. Valóban több nyitó kontakt kell hozzá és záró is ha még vissza jelzést is szeretnél, lehet kapni a mágneskapcsolókhoz segédérintkezőket is amilyet szeretnél, de lehet hogy egyszerűbb egy csillag-delta kapcsoló, mert olcsóbb mint mágneskapcsolókkal, és még ahoz kell egy idő relé is ami a mágneskapcsolót késlelteti mégpedig azt amelyik deltába kapcsolja a motort.
Üdv!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy van egy 3 fázisú 1.1kW-os 1400 fordulatú villanymotorom. A motor eredeti tekercseit át lehet kötni, hogy 2800 fordulatú legyen? Ha igen a motor teljesítménye mennyivel lesz kisebb? Vagy ez nem lehetséges? Köszi!
Üdv!
A motorokat nem lehet úgy átkötni, hogy a fordulatszámuk változzon! ( Vannak gyárilag ilyen - dahlander - motorok, de ezek adattábláján mindig jelzik a két fordulatot és 9 vagy 12 kivezetésük van.) Esetleg áttekercselni lehet a motorodat, de ezt tekercselő tudná megmondani, hogy lehet-e. Vagy frekvenciaváltóval lehetne növelni valamennyit a fordulatot, de a duplájára nem lehet! Egyszerűbb ill. olcsóbb, ha sikerül elcserélned egy 2800-as motorra.
Áttekercselni át lehet, nem probléma. Frekvenciaváltóval, standard motornál kb. 70-75 Hz-ig tudsz elmenni anélkül, hogy a motornál nyomatékvesztés lépne fel... viszont egy egyfázisú betáplálású frekiváltó drágább, mintha újra van tekercselve...
Sziasztok !
Segítséget szeretnék kérni. A képeken látható motort pár napja szereztem. 240 v-os hálózaton szeretném használni, de ahogy néztem eddig 3 fázisúra volt kötve. A kérdésem az , hogy hogyan kössem be úgy , hogy a forgásirányt tudjam változtatni, és mekkora kondenzátort vegyek hozzá. Segítséget előre köszönöm !
Csak egy picit kellene keresned. Kilistázod a téma képeit, és mindjárt az első oldalon a harmadik sorban ott a megoldás a kérdésedre.
Jó kis benzin vagy gázolaj kútoszlopról leszerelt RB-s motor. A motort át kell kötnöd deltába, rajzot találsz róla a fórum elején. Ezenkívül pedig tegyél rá üzemibe egy 35 mikrofarád környéki kondit.
Attól függően, hogy mit szeretnél vele hajtatni, elképzelhető, hogy kell rá egy indító kondi is. Mi ami kútoszlop motorokat átkötöttünk egyfázisra, azokra mindre kellett egy 50-63 mikrofarádos startkondi nyomógombbal. Természetesen ha ezután más célra akarod használni, akkor elképzelhető, hogy elindul simán csak üzemivel is. Forgásirányváltáshoz egy olyan kapcsoló kell, ami a fázist a kondi egyik vagy másik végére kapcsolja.
Ilyen mágneskapcsolóm van 3db: Schneider Tesys
Lehet vajon hozzá kapni segédérintkezőt a tetejére?
Persze hogy lehet, azt az ablakos valamit kell lehúzni és annak a helyére megy.
Link lemaradt:Bővebben: Link
Köszönöm a segítséget ! Valóban kútoszlopból való a motor. Hétvégén össze is dobom az instrukciók alapján . Pucuka neked is köszönöm a gyors választ .
Megrendeltem a segédérintkezőt.
Ez a kapcsolás jó lesz ugye? Bővebben: Link Bővebben: Link A másodikon a KD és KY fordítva van feltüntetve, de a vezérlést jónak nézem. Köszi!
Szerintem nem jók a rajzok. Először is a valóságban nem egymás alatt vannak ugyanazon tekercs kivezetései, ha meg a jelölést nézzük egyazon tekercs mindkét végére ugyan az a fázis jut. A vezérlésben amíg a csillag be van húzva hiába kapcsol az időrelé sose fog behúzni a delta mágneskapcsolója, (de lehet hogy tovább kellene nézegetnem...) Ez biztos jó Bővebben: Link
Üdv Mindenkinek.
Ez az első hozzászólásom az oldalon. Remélem tudtok segíteni. Megmondaná valaki, h ez a kép melyik könyvből van kivágva mert kéne a könyv. köszi a segítséget.lono107
üdv mindenkinek
segitséget szeretnék kérni : kaptam egy villanymotort hagyatékbol de nincs rajta semmiféle paramétert feltüntető tábla vagy rajz ha esetleg valaki felismerné és megirná azt megköszönném az biztos hogy EVIG motor
Szia! Ahhoz, hogy valami használható információhoz juss, kissé szét kellene szedni a motort és pár méretet meg kellene adnod. Állórész vasmag külső átmérője és horonyszáma, forgórész vasmag külső átmérője és a vastest hossza (alu rövidzár nélkül, csak a vas)! Továbbá a tekercsről sem ártana 1-2 képet feltenni, a fordulatszám megsaccolása végett. Amúgy a motor arányait összevetve a saját tapasztalattal, szvsz. 0,75-1,5 kW teljesítményt mondanék, 1440 vagy 2900 fordulatszám mellett, a kivezetést nézve, ez egy újratekercselt motor, mivel csak 3 tekercskivezetést látok a sorkapcson.
köszönöm már ez is sok segítség sajnos csak hétvégén tudom megoldani a szétszedést ,a három kivezetés az akkor arra utal hogy csak 240v leht vagy esetleg lehet 400v reis kötni?
Szia! A három kivezetés, tekercselői gyakorlatban arra utal, hogy 3 fázisú maradt a motor (3x400V), amennyiben valóban újra lett tekercselve.
Ha egyfázisúra lenne megcsinálva, akkor a főfázisnak és a segédfázisnak is 2-2 tekercsvég lenne kivezetve a kapocslécre.
Szia, köszönöm a válaszod szóval akkor elvileg be is köthetném 400v re ,esetleg tudnál belinkelni egy bekötési rajzot és az tis hogy kell e hozzá kondi ,ha kell akkor üzemi vagy indító?sajnos mint írtam a motor paramétereit nem ismerem hétvégén újra szétszedem lemérem abból hátha kiderül milyen teljesítményü.
400 V-ra nem kell kondi, hiszen 3 fázisra kötöd. Milyen bekötési rajzot vársz? Van 3 csavarod és 3 fázisod. Ha fordítva forog, kettőt megcserélsz belőlük.
Ha 19 mm-es tengelye akkor VZ 80 típusú motor. Innentől kezdve lehet:
- Ha 2 pólusú, 2800-at pörög 0.75 kW vagy 1.1 kW - Ha 4 pólusú, 1400-at pörög 0.55 kW vagy 0.75 kW - Ha 6 pólusú, 900-at pörög 0.37 kW vagy 0.55 kW
Helló!
Megjöttek a segédérintkezők, összeraktam a GANZ kapcsolás alapján. Schneider mágneskapcsolókkal, és Schneider időkapcsolóval. De valamiért nem működik, pedig többször átnéztem a huzalozását, és azt jónak találom. Ha megnyomom a bekapcsológombot egy pillanatra, akkor 1 másodperc alatt megtörténik a váltás beállított időtől függetlenül. Ha nyomvatartom a gombot, akkor számol az időzítő, de nem vált. Nem tudom hol keressem a hibát? Az időkapcsoló csillag delta kapcsolásban működött, csak az más felépítésű kapcsolás volt, és szét lett bontva. Köszönöm a segítséget!
Sziasztok! Lenne egy ruhaszárítógép motorom,3 vezeték jön ki belőle,az a jelenség hogy búg és meg sem mozdul.Ez eredeti állapotában szétbontva a gépet nem tartalmazott semilyen féle kondenzáátort és van egy kis kapcsoló is rajta ami pár lamellás érintkezöt rejt.Megtiztítottam öszeraktam az eredeti állapotába de így sem indult el.Levettem róla az ékszíjat is de ugyan az meg sem moccan hol lehet a hiba?Valaki tudna nekem ebben segíteni?Köszönöm előre is!
A Ganz kapcsolásban NC (normál állapotban zárt) érintkezőjét kell használni az időrelének, látatlanban nem tudom, hogy ami Neked van azon van-e.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |