Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   191 / 345
(#) jozsojo hozzászólása Feb 12, 2015 /
 
Deltába van kötve
(#) kadarist válasza jozsojo hozzászólására (») Feb 12, 2015 /
 
Jól tetted. hogy átkötötted!
(#) jozsojo hozzászólása Feb 13, 2015 /
 
Megoldódott! Deltába kötöttem, és egy 9 µF os kondival tökéletes!
(#) crapgame hozzászólása Feb 20, 2015 /
 
Üdv mindenkinek.

Van egy hajtóműves motorom, azt szeretném beüzemelni. Hogyan kössem a vezetékeket? Van hozzá való indító kondenzátor. Ha nem tévedek akkor jobb és bal forgásirány is lehetséges.
(#) sztanos hozzászólása Feb 21, 2015 /
 
Sziasztok.
Segítségre lenne nekem szükségem. Van egy 3 fázisú 2,2kW teljesítményű motorom amit 1 fázisról kellene működtetni. Ez egy kalapácsos darálót hajt. Hogyan kell ezt bekötnöm? Mekkora és milyen kondi kell hozzá?
(#) kadarist válasza sztanos hozzászólására (») Feb 21, 2015 /
 
Szia!
Van adattáblája? Mi van rá írva?
(#) sztanos hozzászólása Feb 21, 2015 /
 
Van táblája. Csillag delta, 2,2Kw, 380/220, 2880 fordulat, kb ennyi.
(#) lukacsp válasza sztanos hozzászólására (») Feb 22, 2015 /
 
Deltában, és így: Bővebben: Link.
Hogy külön indító kell-e, és milyen kondi értékekkel, arra így hirtelen nem vállalkozok, hogy megadjam.
(#) sztanos hozzászólása Feb 23, 2015 /
 
ezen bekötés alapján az én 2,2 kW-os motoromhoz kb 140µF-os kondi kéne, de nem lehet kapni csak 100µF-os üzemi kondit. Akkor most hogy kössem be?
(#) kadarist válasza sztanos hozzászólására (») Feb 23, 2015 /
 
A százassal köss párhuzamosan egy negyveneset és így kapsz egy 140µF-os telepet.
(#) sztanos hozzászólása Feb 24, 2015 /
 
Az lehetséges hogy a három tekercs ellenállása nem egyforma?
(#) kadarist válasza sztanos hozzászólására (») Feb 24, 2015 /
 
Akkor szokott eltérni, ha a motor le van égve.
(#) Töröcsik Tibor hozzászólása Márc 5, 2015 /
 
Sziasztok!
Tudnátok nekem segíteni abban,hogy ezt a motort hogy üzemeljem be?
Nem tudom miben lehetett,zsákbamacskás bolhapiaci vétel volt.
Próbáltam a neten utána nézni de nem találtam semmit.Vagy csak nem jól kerestem rá....
(#) zolika60 válasza Töröcsik Tibor hozzászólására (») Márc 5, 2015 / 1
 
Ez egy 24V-os univerzális motor. Kösd sorba az állórészt a forgórésszel kapcsolj rá feszültséget és kész.
A hozzászólás módosítva: Márc 5, 2015
(#) Töröcsik Tibor válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 5, 2015 /
 
Szia Zoli!
Köszi szépen a segítséged,ki is próbáltam.Forgásirányt is lehet változtatni.
Majd jó lesz valamire
Még egyszer köszi a segítséged!
(#) zolika60 válasza Töröcsik Tibor hozzászólására (») Márc 5, 2015 /
 
Szívesen.
(#) T-Adee hozzászólása Márc 7, 2015 /
 
Üdv urak!
Egy 380-ról ment varrógépet szertnék használni(ill nem én hanem az asszony itthoni 230-as
hálózatról.A motor adattábláról a kapocslécről,ill a dekni belső oldalán található matricáról alant a fotó.
Mi kellene hozzá,ill mit hova kellene kötnöm?Köszönöm a segítséget.
(#) proli007 válasza T-Adee hozzászólására (») Márc 7, 2015 /
 
Hello! A 230V-os bekötéshez ott van az ábra. De egy ilyen kondenzátorra is szükség lesz az egyfázisú működtetéshez. Melynek értéke 30..40µF körüli, de ezt leginkább próba alapján tudod meg, mikor van "szép hangja" a motornak. (Ha kicsi a kondi kapacitása , gyenge a motor, ha nagy, morog a motor.)
Ha a forgásirány nem lenne megfelelő, akkor a fázisvezetőt (fekete) átteszed a kondi másik felére.
(#) T-Adee válasza proli007 hozzászólására (») Márc 7, 2015 /
 
Üdv! Köszönöm a gyors választ.A kondiról már hallottam,csak azt nem tudtam pontosan milyen kell ill,hová kell kötni.A kondi bekötésnek(polaritás) van jelentősége vagy mind1?
(#) kadarist válasza proli007 hozzászólására (») Márc 7, 2015 /
 
Szia!
Egy fél lóerőshöz talán elég lenne egy 10 µF-os is.
(#) proli007 válasza T-Adee hozzászólására (») Márc 7, 2015 /
 
Remélem a rajzból kiderül számodra, melyik a kondi és hova kell kötni. Tekintve, hogy váltófeszültségen üzemel, a kondi polaritás független, így mindegy melyik lábát hova kötöd. De elektrolit nem használhatsz, csak olyan kondit mint a linken van. Vagy is rajta van, hogy váltófeszültségre való.. "~"
Az üzemi kondik általában fehérek, vagy ezüst színűek. A feketék, csak indításhoz jók. De gondolom itt indító nem kell, mert nincs akkora indítási nyomaték egy varrógépnél.
(#) T-Adee válasza proli007 hozzászólására (») Márc 8, 2015 /
 
Köszönöm.Alapvető villanyszerelési dolgok nem okoznak gondot,ilyen motorátkötést még nem csináltam,azért kértem kicsit szájbarágósan.
(#) treffort hozzászólása Márc 10, 2015 /
 
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni, nem szeretném, ha megcsapna az áram, illetve, hogy elfüstöljön a motor. Adott egy 380 V 4kW-os villanymotor, ami jelenleg a képen lárható módon van/volt bekötve csillagba. A 6 vezeték minden ponton kijön. Be szeretnék tenni egy irányváltó kapcsolót és egy csillag-delta kapcsolót a motor elé. Érdekes, hogy eddig is jól ment a motor csillagban, de akkor erősebb lenne. Az a kérdésem, hogy mit hova vezetékeljek és kössek? A motor maradhat csillagban vagy kössem át deltába a kapcsoló beépítése előtt? Köszönöm ha segítetek. Ami még furcsa, hogy nincs földelés a motoron, hanem a nulla volt lekötve a motor testre; a vezeték 5 eres.
A hozzászólás módosítva: Márc 10, 2015
(#) kadarist válasza treffort hozzászólására (») Márc 10, 2015 /
 
Szia!
Mi a csillag-delta kapcsoló típusa? A számok önmagukban nem mérvadóak. Ha csillag-deltában akarsz indítani, akkor a motor mind a hat kivezetését rá kell kötni a kapcsolóra, átkötések nélkül.
(#) elektroton válasza treffort hozzászólására (») Márc 10, 2015 /
 
Hány voltos a motor? 380/220V vagy 660/380V? Nem mindegy, mert csak az utóbbi feszültségűt kötheted 400V-os hálózaton Y/D-ba, egyébként csak Y-ba!
(#) treffort válasza elektroton hozzászólására (») Márc 11, 2015 /
 
Sziasztok!
Köszönöm a hozzászólásokat. A motor 380/220 V típusú az adattábla szerint, egyébként egy Evig 4 kW-os motor. A csillag-delta kapcsoló Ganz KKM0-20-6009 típusú. Az irányváltón nincs nagyon tipusjelölés, elég régi, az van ráírva, hogy "VGK tip. III. s. irányváltó kapcsoló, kat. szám:10".
Akkor ezek szerint a csillag-delta kapcsoló nem jöhet számításba; akkor marad az irányváltó bekötésének kérdése.
A hozzászólás módosítva: Márc 11, 2015

DSCF7572.JPG
    
(#) kadarist válasza treffort hozzászólására (») Márc 11, 2015 /
 
Az irányváltó bekötése nem kérdés, mert a kapcsolón lévő rajz mutatja ezt. Annyi a különbség a rajzhoz képest, hogy nem delta bekötésű a motorod, hanem csillag.
(#) BiG_Lui-Gee hozzászólása Márc 11, 2015 /
 
Üdv.

Régi, de keveset használt ETA kézi mixer, zárlatos jeleket mutatott(kiégett a 6A bizit benne). Azt hittem megsült a tekercse, de aztán észre vettem, hogy a kondenzátor zárlatos, mert azt eltávolítva működik. Viszont a motor és többi fém részre is volt kivezetés a kondenzátor középső zöld vezetéke, a kondi pedig ha jól látom, a két vége a be és kimenet 230V~ persze pontosan nem tudom, mert nem ismerem. Ez valami virtuális földelés lenne meghibásodás esetén, mármint a vázra kimenő vezeték a kondiból ? Kapható bele, vagy jó egy sima kondi és a dugalj vezetéket 3eresre cserélni , védőföldet meg a fém részekre?

http://retronom.hu/node/6444
A hozzászólás módosítva: Márc 11, 2015
(#) elektroton válasza BiG_Lui-Gee hozzászólására (») Márc 11, 2015 /
 
A mixer kettős szigetelés minősítésű. Földelni szigorúan TILOS.
Az a zöld alkatrész egy zavarszűrő kondenzátor kombináció. Feladata a kefés müködésböl adodo elektromos zaj szűrése a környezet felé. Ez nélkül müködik, csak erős rádió frekvenciás zajt bocsájt ki, pl. zavarja a rádió vételt.
(#) treffort válasza kadarist hozzászólására (») Márc 11, 2015 /
 
Köszönöm a segítséget. Még annyit kérdeznék, hogy földelést nem kell kössek a motorra? Mert eddig csak a 3 fázis volt bekötve illetve a nulla volt a motor testére kötve és a föld vezetéke csak be van rakva a motorhoz, de nem volt sehova kötve. Ez nem baj?
Következő: »»   191 / 345
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem