Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Megoldódott! Deltába kötöttem, és egy 9 µF os kondival tökéletes!
Üdv mindenkinek.
Van egy hajtóműves motorom, azt szeretném beüzemelni. Hogyan kössem a vezetékeket? Van hozzá való indító kondenzátor. Ha nem tévedek akkor jobb és bal forgásirány is lehetséges.
Sziasztok.
Segítségre lenne nekem szükségem. Van egy 3 fázisú 2,2kW teljesítményű motorom amit 1 fázisról kellene működtetni. Ez egy kalapácsos darálót hajt. Hogyan kell ezt bekötnöm? Mekkora és milyen kondi kell hozzá?
Szia!
Van adattáblája? Mi van rá írva?
Van táblája. Csillag delta, 2,2Kw, 380/220, 2880 fordulat, kb ennyi.
Deltában, és így: Bővebben: Link.
Hogy külön indító kell-e, és milyen kondi értékekkel, arra így hirtelen nem vállalkozok, hogy megadjam.
ezen bekötés alapján az én 2,2 kW-os motoromhoz kb 140µF-os kondi kéne, de nem lehet kapni csak 100µF-os üzemi kondit. Akkor most hogy kössem be?
A százassal köss párhuzamosan egy negyveneset és így kapsz egy 140µF-os telepet.
Az lehetséges hogy a három tekercs ellenállása nem egyforma?
Akkor szokott eltérni, ha a motor le van égve.
Sziasztok!
Tudnátok nekem segíteni abban,hogy ezt a motort hogy üzemeljem be? Nem tudom miben lehetett,zsákbamacskás bolhapiaci vétel volt. Próbáltam a neten utána nézni de nem találtam semmit.Vagy csak nem jól kerestem rá....
Ez egy 24V-os univerzális motor. Kösd sorba az állórészt a forgórésszel kapcsolj rá feszültséget és kész.
A hozzászólás módosítva: Márc 5, 2015
Szia Zoli!
Köszi szépen a segítséged,ki is próbáltam.Forgásirányt is lehet változtatni. Majd jó lesz valamire Még egyszer köszi a segítséged!
Szívesen.
Üdv urak!
Egy 380-ról ment varrógépet szertnék használni(ill nem én hanem az asszony itthoni 230-as hálózatról.A motor adattábláról a kapocslécről,ill a dekni belső oldalán található matricáról alant a fotó. Mi kellene hozzá,ill mit hova kellene kötnöm?Köszönöm a segítséget.
Hello! A 230V-os bekötéshez ott van az ábra. De egy ilyen kondenzátorra is szükség lesz az egyfázisú működtetéshez. Melynek értéke 30..40µF körüli, de ezt leginkább próba alapján tudod meg, mikor van "szép hangja" a motornak. (Ha kicsi a kondi kapacitása , gyenge a motor, ha nagy, morog a motor.)
Ha a forgásirány nem lenne megfelelő, akkor a fázisvezetőt (fekete) átteszed a kondi másik felére.
Üdv! Köszönöm a gyors választ.A kondiról már hallottam,csak azt nem tudtam pontosan milyen kell ill,hová kell kötni.A kondi bekötésnek(polaritás) van jelentősége vagy mind1?
Szia!
Egy fél lóerőshöz talán elég lenne egy 10 µF-os is.
Remélem a rajzból kiderül számodra, melyik a kondi és hova kell kötni. Tekintve, hogy váltófeszültségen üzemel, a kondi polaritás független, így mindegy melyik lábát hova kötöd. De elektrolit nem használhatsz, csak olyan kondit mint a linken van. Vagy is rajta van, hogy váltófeszültségre való.. "~"
Az üzemi kondik általában fehérek, vagy ezüst színűek. A feketék, csak indításhoz jók. De gondolom itt indító nem kell, mert nincs akkora indítási nyomaték egy varrógépnél.
Köszönöm.Alapvető villanyszerelési dolgok nem okoznak gondot,ilyen motorátkötést még nem csináltam,azért kértem kicsit szájbarágósan.
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni, nem szeretném, ha megcsapna az áram, illetve, hogy elfüstöljön a motor. Adott egy 380 V 4kW-os villanymotor, ami jelenleg a képen lárható módon van/volt bekötve csillagba. A 6 vezeték minden ponton kijön. Be szeretnék tenni egy irányváltó kapcsolót és egy csillag-delta kapcsolót a motor elé. Érdekes, hogy eddig is jól ment a motor csillagban, de akkor erősebb lenne. Az a kérdésem, hogy mit hova vezetékeljek és kössek? A motor maradhat csillagban vagy kössem át deltába a kapcsoló beépítése előtt? Köszönöm ha segítetek. Ami még furcsa, hogy nincs földelés a motoron, hanem a nulla volt lekötve a motor testre; a vezeték 5 eres. A hozzászólás módosítva: Márc 10, 2015
Szia!
Mi a csillag-delta kapcsoló típusa? A számok önmagukban nem mérvadóak. Ha csillag-deltában akarsz indítani, akkor a motor mind a hat kivezetését rá kell kötni a kapcsolóra, átkötések nélkül.
Hány voltos a motor? 380/220V vagy 660/380V? Nem mindegy, mert csak az utóbbi feszültségűt kötheted 400V-os hálózaton Y/D-ba, egyébként csak Y-ba!
Sziasztok!
Köszönöm a hozzászólásokat. A motor 380/220 V típusú az adattábla szerint, egyébként egy Evig 4 kW-os motor. A csillag-delta kapcsoló Ganz KKM0-20-6009 típusú. Az irányváltón nincs nagyon tipusjelölés, elég régi, az van ráírva, hogy "VGK tip. III. s. irányváltó kapcsoló, kat. szám:10". Akkor ezek szerint a csillag-delta kapcsoló nem jöhet számításba; akkor marad az irányváltó bekötésének kérdése. A hozzászólás módosítva: Márc 11, 2015
Az irányváltó bekötése nem kérdés, mert a kapcsolón lévő rajz mutatja ezt. Annyi a különbség a rajzhoz képest, hogy nem delta bekötésű a motorod, hanem csillag.
Üdv.
Régi, de keveset használt ETA kézi mixer, zárlatos jeleket mutatott(kiégett a 6A bizit benne). Azt hittem megsült a tekercse, de aztán észre vettem, hogy a kondenzátor zárlatos, mert azt eltávolítva működik. Viszont a motor és többi fém részre is volt kivezetés a kondenzátor középső zöld vezetéke, a kondi pedig ha jól látom, a két vége a be és kimenet 230V~ persze pontosan nem tudom, mert nem ismerem. Ez valami virtuális földelés lenne meghibásodás esetén, mármint a vázra kimenő vezeték a kondiból ? Kapható bele, vagy jó egy sima kondi és a dugalj vezetéket 3eresre cserélni , védőföldet meg a fém részekre? http://retronom.hu/node/6444 A hozzászólás módosítva: Márc 11, 2015
A mixer kettős szigetelés minősítésű. Földelni szigorúan TILOS.
Az a zöld alkatrész egy zavarszűrő kondenzátor kombináció. Feladata a kefés müködésböl adodo elektromos zaj szűrése a környezet felé. Ez nélkül müködik, csak erős rádió frekvenciás zajt bocsájt ki, pl. zavarja a rádió vételt.
Köszönöm a segítséget. Még annyit kérdeznék, hogy földelést nem kell kössek a motorra? Mert eddig csak a 3 fázis volt bekötve illetve a nulla volt a motor testére kötve és a föld vezetéke csak be van rakva a motorhoz, de nem volt sehova kötve. Ez nem baj?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |