Fórum témák
» Több friss téma |
VÁM és ÁFA jellegű kérdéseket/hozzászólásokat, indoklás nélkül törlik a moderátorok!
Le tudnád írni, hogy megy a reklamáció az ebay-en?
Vállalt 60 napos szállítási határidőt, az Ebay meg nem engedett reklamálni. Nem vettem sajnos észre a 60 napot, írtam neki levelet, hogy módosítsa a határidőt, de nem tette. A fizetést próbáltam törölni is, ez sem sikerült. viszont Ebay-en nem tudok reklamálni, mert nem járt le a határidő. Szóval a Paypal 45 napon belüli reklamációját idítottam el.
No, chateltem az ügyfélszolgálattal, hát... nem örömteli a dolog... próbának bemondtam két 16$ os hangszórót, erre írták a következőket:
Idézet: „The options are: Economy International delivering in (5-9 Days) $55.44 or UPS - Worldwide Expedited (Excludes Duties/Tax) 4/13/2015 23:30:00 $115.01 or UPS Worldwide Saver (Excludes Duties/Tax) 4/9/2015 23:30:00 $145.21” Szóval, 55$ a legolcsóbb posta a Parts-Express -től. A 98$ felettit nem kérdeztem meg, de valószínűleg az sem ingyenes ide hozzánk. A hozzászólás módosítva: Ápr 6, 2015
Kérdezz arra is rá, mert sok cég 100 USD körül valóban ingyenes szállítást vállal.
Persze csak akkor, ha akarsz annyiért vásárolni.
Szia,
Azt nem teljesen értem, hogy az "ebay nem engedett reklamálni". Normál esetben két lehetőség van a problémák felvetésére és kezeltetésére: 1. Resolution Center - itt meg kell adni a probléma jellegétés az aukció azonosítójánk 2. Contact seller - itt kérdéseket lehet feltenni az eladónak, ezek közül kettő azonnal megnyit egy reklamációt az ebay felé, a "nem kaptam meg" illetve a "nem olyan mint kéne". Ha megtörtént a reklamáció, az eladónak egy hete van, hogy válaszoljon, és rendezze a problémát. Ha elfajul a vita, az ebay a megismert adatokból eldönti valamelyik fél javára. Nem tudom pontosan, de kb. 45 nap áll rendelkezésre a reklamációra, az aukció lezárta után.
Eddig el is jutottam, utána ide-oda küldözgetett különböző web-lapok között és jótanácsokkal látott el.
Chrome-on próbáltam. Lehet, hogy át kellene menni Windows alá és kipróbálni az explorert? A hozzászólás módosítva: Ápr 7, 2015
Idézet: „Lehet, hogy át kellene menni Windows alá és kipróbálni az explorert?” Nincs köze hozzá. Valamit elnézhettél inkább.
Szóval nem tudok reklamációt nyitni ebay alatt sehogy.
Leírom, hogy mit csinálok: - Termék mellett klikk (more actions) - I didn't receive it - Select the item you need help with - itt kiválasztom - Your item may still be on its way - kép, Resolution Center link kiválasztása - Resolve a problem. I bought an item. I haven't received it yet. - itt megnyomom a Continue-t - Select the item you need help with itt végtelen ciklusba kerülök, Explorer, Chrome és Firefox alatt is
Ahogy látom, a US és UK ebay oldalak között küldözget a rendszer ide-oda.
Persze, ha fejlécet is elolvasod akkor világos, hogy az ingyenes szállitás csak az USA kontinentális területére vonatkozik (még a szigetekre sem).
Amugy az USA-bol ilyesmit rendelni elég nagy merészség ( ott elüldögél a vámon néhány hetet, majd ugyanezt megteszi az EU valamelyik vámhivatalán, ráadásul az amerikai cégek többsége még egy tisztességes számlát sem tud kiállitani - vámszámmal stb.) igy bizony hetekig, honapokig eltarthat, mire ideér, és még fizetned is fog kelleni vámot, ÁFA-t meg kezelési költséget.
A "more actions"-nál válaszd ki a "contact seller"-t, majd a "did not receive"-t. Másra ne kattogjál, csak ezekre, akkor sikerülni fog. Itt feltettem a képeket és a magyarázatot is.
Ha már eltelt 45 napnál több, mióta lezárult az aukció, akkor nem tudsz reklamálni ![]()
Szóval: more actions, contact seller, did not receive it. Ezt kiválasztom.
Megjelenik két tipp (kép csatolva). Most mit csináljak?
Visszaírt az ebay, hogy a ping pong azért van, mert még nem járt le a határidő. Egy nappal utána kell megnyitni a problémát. Emellett javasolták, hogy az eladóval vegyem fel a kapcsolatot.
Látható a képen is, hogy ápr. 13 a kézbesítési határidő.
Nekem volt olyan, hogy a határidő után kb. egy hétre ért ide a csomag, várj még, ha van még időd. Az a lényeg, hogy vásárlás után 30 napon belül még indítsd el a vitát, akkor még foglalkoznak veled és kapsz még időt a probléma rendezésére. Arra vigyázz, hogy abból viszont ne csússz ki. Ha az eladó nem konstruktív, akkor eszkalálni kell a vitát és az eBay majd eldönti, hogy jogos-e a követelésed, vagy sem.... De ezt mind a kitolt határidőn belül, egyébként buktad a dolgot. Először írj az eladónak, hogy legyen bizonyítékod, főleg, ha nem úgy áll hozzá, ahogy kellene. A hozzászólás módosítva: Ápr 12, 2015
Ezt kellene tisztázni, mert a vásárlás Március 3.-án történt, az Április 13 az bőven 30 nap után van, viszont 45 nap előtt. Ráadásul vannak eladók, akik 70 napra szállítanak, tehát esélyem se lenne a határidő után reklamálni. Paypal alatt mindez megy.
A vitaindítás az mit jelent? Írok a sellernek üzenetet (Messages tab, Inbox / Sent)? Valahogy Paypal alatt nekem rendezettebbnek tűnt minden.
Azt, hogy a paypalnál ez rendezettebb, nem teljesen értem, mert az ebay a paypal rendszerét használja, ahogy már írtam korábban.
Hogy a vitaindítás mit jelent, azt is próbáltam már felvázolni, nézd meg újra ... Az ebay változtatott valamelyest a rendszerén, figyelembe veszi az eladó által megadott becsült szállítási határidőt is, mielőtt elfogadja a reklamációt. Ezért, ha még a becsült tól-ig határidőn belül vagy, nem vesz fel kérelmet, ha túl vagy rajta, de 30 még napon belül, akkor felveszi és továbbítja a problémát az eladó felé, és választhatsz, hogy pénz vissza, vagy küldje újra a terméket. Ha harminc nap eltelt a becsült szállítási határidő óta, akkor megint nem vesz fel az ebay reklamációt, onnantól vagy el tudod intézni az eladóval, vagy nem. Nem tudom, hol állsz a jelenlegi esettel, de pár tanács a jövőre nézve: - értékesebb cucc rendelése előtt érdemes elmélyüli az ebay "Help" kérdéseiben, hogy tiszta legyen, mire milyen védettség várható. Elég komplikált (főleg mióta rájöttek, hogy nem lehet "ész nélkül" csak a vevőt védeni, mert sokan visszaéltek vele), de van benne szisztéma. - ha a becsült szállítási határidő hat hétnél hosszabb, az eladó felejtős. Lehet mégis próbálkozni, kb. annyira, mint égő gyufával megnézni, van-e még benzin a tankban ... - Kínából általában megérkeznek a cuccok 2...4 hét alatt, ezért a harmadik hét végén automatikusan üzenet az eladónak, hogy hol az áru. (Ahogy steelbird írta feljebb, mindig ez legyen az első lépés, mert nyoma van, és a későbbi vita során az ebay látja az üzenetekből, hogy mennyire volt segítőkész az eladó.) - ezt megismételni egy héttel később, ha nincs válasz, azonnal megnyitni a reklamációt. Vagy leghamarabb az utolsó szállítási nap után közvetlenül. Feltéve, hogy kettes pont teljesült. - ha nem működnek az automatikus problémakezelő vonalak, még mindig lehet közvetlenül írni az ebaynek ("contact us"), feltéve, hogy nem kéthónapos vagy régebbi esetről van szó. - ha semmi nem használ, kötelezően negatív minősítés, néhány esetben ilyenkor még "felébred" az eladó, és próbál valamit tenni, ha nem, akkor legalább jelzés másoknak. Végezetül csatoltam még pár képet, alaposan nézzed át őket, ott van rajtuk, ami lényeges, ennél jobban nem kommentálnám, spóroljunk a GB-okkal. A hozzászólás módosítva: Ápr 13, 2015
Két reklamációm van, az egyik ma jár le, a másikra nyitottam Paypal dispute-ot. A ma lejáró becsületesnek tűnik, a másik csaló volt. (Volt már Paypal Dispute-om és megjött 60 napra a termék).
A csalót az ebay felfüggesztette (60 negatív feedback után). Nem reagáltak túl gyorsan. A kérdés csak az, hogy fogok-e látni valamit a pénzemből (5000 Ft-ról van szó). Kezdő ebay-es vagyok, kizárólag "kis" értékben rendeltem. A tanulásnak ára van és ha elvesztem a pénzt, mert valamit rosszul csináltam, az sem nagy gáz. Benne van a pakliban. Mindenesetre ameddig lehet - pusztán tanulás végett is - benn tartom a botot a tűzben. Paypal reklamációt nyitottam, holnap után lejár a határidő, hogy a seller elküldje a dokumentumokat a Paypal-nak, amivel igazolja, hogy feladta a csomagot. Amennyiben ez nem történik meg, automatikusan veszít. A kérdés: 45 napon belüli tranzakciók esetén leveheti-e a pénzt a számláról, vagy a Paypal azt zárolva tartja. Ha leveheti, akkor semmit sem fogok a pénzből látni (mindenkit átvert), ha nem, akkor visszakapom. Majd kiderül. A hozzászólás módosítva: Ápr 13, 2015
Ha paypal-on keresztül reklamálsz, akkor csak zárolva tartja, amíg meg nem egyeztek. Ha ebay-en, és neked adtak igazat, akkor visszakapod, feltéve, hogy nem tűnt el teljesen az eladó kapcsolt bankszámlája, vagy paypal egyenlege.
Visszakapod a pénzed, mert az eladó csak akkor kapja meg, ha pozitív visszajelzést adtál, vagy a határidőn belül semmit.
![]()
Ez biztos
![]() Nem tudok róla, hogy a minősítési rendszer bármilyen összefüggésben lenne a pénzforgalommal. Arról nem is beszélve, hogy az eladó addig el sem indítja a szállítmányt, amíg a fizetés meg nem érkezett. Ha pedig a fizetés nem a paypalon keresztül történik, az ebaynek semmiféle beleszólása nem is lehetne a pénzmozgásba. A hozzászólás módosítva: Ápr 13, 2015
A fizetés Paypal-on keresztül ment. Az Ebay-en ráklikkeltem a Paypal gombra és fizettem.
A szállítást mellesleg megindíthatja akkor is, ha zárolva megérkezik a pénz a számlájára (hasonló mint amikor ügyvédnél letétbe helyezed), de ez csak elvi szintű gondolat, mert fogalmam sincs, hogy a valóságban hogyan megy. Majd meglátjuk. Az eladó csaló volt, értelemszerűen kiüríti a számláját, ha tudja. Ha mégis megkapom a pénzemet, az csak azért lehetséges, mert zárolva volt.
Nem tudom, szerintem az eladó azonnal megkapja a pénzét. Amikor a csomag nem érkezett meg , az eladó reklamáció esetén azonnal fizetett a saját paypal címéről. Úgy tudom az Aliexpreszen van parkoltatás.
Még egy kérdés, van két seller: recyclepowers, greenforcecells. Mindkettőtől aksit vásároltam.
Mindkettőnek azonos az email címe, az account is, a rating 99.3% körül áll mindkét esetben. A piacra lépés közel azonos időben történt. Mindkettő kb. 10000 terméket forgalmaz. Mindkettő Hong Kongi. A Paypal-os tranzakció alapján nekem azonosnak tűnnek, mert ugye az email cím és account név egyezése azért érdekes dolog. Lehet 2 név alatt ugyanannak a cégnek árulnia?
Nem csak két név alatt. Általában egy cégnek több árusa is van, ha megnézed a termékeket, kiderül, hogy kik tartoznak egy céghez... Huncutok!
![]()
Paypal: escalate to claim
A seller nem válaszolt semmit, a 10 nap lejárt. A Paypal azt írja, hogy ha nincs válasz, a seller automatikusan veszít. Válasz nem volt 10 napig, viszont nem is történt semmi előrelépés. Tegnap járt le a határidő, ma sincs semmi, pénzt meg nem látok sehol. Lesz belőle valaha valami, vagy ugrott a pénzem, a Paypal meg hülyít valami handabandával? A sellert már az Ebay is letiltotta, annyi negatívot kapott, szóval szerintem kizárt, hogy igaza legyen.
Eddig nem tudtam, hogy mit is rendeltél. Az akukkal ( föleg ha valamilyen berendezés akkujai - laptop stb) mindig van gond ( teljesen mindegy hol rendeled). Véletlenül a szomszédom ilyen bolt tulajdonosa igy elsö kézböl tudom, hogy milyen gondjai vannak. Azok az akkuk amik a kinálatban vannak (10000 tipus) csak akkor készülnek ha van elég megrendelés, amiröl az eladonak igen kevés infoja van, igy azt sem tudja mit mondjon a vevönek.
A payPal visszaadja pénzeded..
Üdv!
Ha e-bay-ről Free Shipping-gel rendelek dolgokat, akkor van valami, amit az átvételéről tudni érdemes? Hogyan zajlik? |
Bejelentkezés
Hirdetés |