Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Köszi a segítséget Lenne még egy kérdésem. Miután lejött a fotoréteg, mossam le egy kis vízzel, vagy nem szükséges?
Nem kell. Az alkohol zsírtalanít is.
Bármilyen lúgos oldatba beleteszed, leoldja róla a fényérzékeny réteget. Ez lehet hideg zsíroldó, vagy pl. SZITI lefolyó tisztító vagy természetesen tiszta nátrium vagy kálium hidroxid, ha van otthon ilyen.
Előtte persze le kell húzni a védőfóliát a lemezről, ahogy fentebb is írták már.
Hát ilyen erővel megpróbálhatja fotózni is (Mert hogy a sziti az előhívója ennek a panelnek)
A filmet meg nyomdában 580Ft-ért előállítják neki, és ha nem sikerül, akkor legfeljebb lemossa maradékot.
Én is gondoltam rá, de az iskolában gyakorlaton foglalkozunk ezzel, és nem szabad más technikát alkalmazni. Kézzel kell rá rajzolni, mert különben kapjuk a rossz jegyet.
Nagyon köszönöm a segítséget mindenkinek, még tegnap sikerült leszednem a lakkot minden gond nélkül (bár egy kicsit paráztam) Üdv
A régi időkben is kézzel rajzoltuk , és nem volt nyomtató mint a mai világban , tehát a másolandó rajzot is kopizni kellett először , aztán majd azt a nyákra is felmásolni.A végeredmény sokszor kivitelezhetetlen volt , ha vékony , illetve sok ic -t tartalmazott a rajzolat.
Viszont az indigó csodákra képes , ha már kézzel kell , akkor ez mindenképpen segíthet első körben.
Maga a körömlemosó is a legtöbbször aceton, csak kissé "szándékosan szennyezett", mert tesznek bele némi etilacetátot, no meg egy kevéske glicetint
(hogy ne szárítsa ki túlzottan a bőrt).
Már csak az ammónia oldat miatt is, de nem túl büdös az az eljárás?
(a vízben oldott ammónia mint gáz, menekülésre késztető, szúrós szagú, maró folyadék!) Pláne ha még melegítik is ... Sokkal egyszerűbb a 10%-os sósav (HCl) vizes oldata - néhány csepp hidrogénperoxid oldattal néha néha aktiválva. Kb. 3 perc alatt le van marva a felesleges fólia! A folyadék pedig többször is felhasználható "aktiválással", ám idővel szépen "el-kékes-zöldül" .... a benne keletkező rézsók (rézklorid, rézhidroxi-klorid, stb. ) miatt.
Sziasztok
A mai napon nyákgyártásra adtam a fejem, a tapasztalatom (már több is készült az elmúlt években) most kibővült és javított a minöségen. Én mivel évi 4-5 A4-es táblát használok fel és idáig de még ezek után is a vasalásos modszert illetve a sosav és hidrogénperoxid keveréket használok. Ma derültégből áram ötlött a fejembe hogy vasalást megelözöen a papír tetejére teszek egy kis vizet (csak nedves legyen a felülete), ezzel megoldva a megfelelő hőátvitel és a vasalás 1-2 percen bellül megvan illetve a papir lehúzható teljes mértékben áztatás nélkül csak kis víz felhasználásával. Ha már valaki ezt megtapasztalta akkor boccs a köztessorokért.
Még nem próbáltam ki, de majd a szabadba csinálom. Ott nem érhet kellemetlen szaga.
Muszáj lesz kipróbálnom, mert mit ér, ha tudok furat galvanizálni, meg szelektív ónozni, de maratáskor meg minden megy a csába.
És miért nem jó a nátriumperszulfát? Az csak a felső mikronokat feketítette meg.
Lehetséges, hogy jó lesz a nátriumperszulfát is.
A felső megfeketedett réteget le lehet törölni, dörzsölni? A lyukakban oxidálódott ónt át lehet forrasztani, ha a beültetett alkatrészt akarom beforrasztani? Ki kell próbálni majd.
simán lemosható szivaccsal, dörzsölni sem kell
Sziasztok, egy viszonylag egyszerű gonddal állok szemben, nem tudom hogy miben melegítsem a vas-kloridot, gondolkodtam hogy megpróbálom zománcozott edényben csak nem tudom megmarja az edényt vagy nem, tudtok mondani olyan tároló edényeket amibe fel tudom melegíteni a vas-kloridot ~50-60 °C-ra? Válaszokat előre is köszönöm!!!
Jénai üveg tálban szoktam nyák gyártást elejétől, végéig csinálni.
Én egy műanyag flakonban tárolom. Használat előtt pedig forró vízbe rakom kb. 15 percre, bőven elég szokott lenni.
Sziasztok!
Egy "kopasz", laikus kérdés: Van arra ötletetek, hogy egy meglévő, elég bonyolult panelt, hogy lehetne legegyszerűbben újragyártani? Nincs semmi film, panelrajz, sesemmi, csak maga a panel. Pl. valahogy bescannelem, lefotózom a panelt és be lehet rakni egy tervező proginak egy rétegnek és kézzel újrarajzolnám (pl. Sprint Layout). Sajnos nincs tapasztalatom ebben, nem vagyok tisztában a lehetőségekkel. Utoljára még AlfaSettel csináltam a paneljaimat... Köszönettel, Mur
A bescannelés a legjárhatóbb út, ha egyoldalas, THD panelról van szó. Beolvasás után (a scanner üvegére óvatosan tedd, esetleg valami fóliát a panel alá) körbevágod képszerkesztôvel a panel széleit, és a képet addig konvertálod (invertálás, kontraszt emelés, stb) ameddig nem kapsz egy nagyjából kalasszikus panelképet (fekete/fehér). Mivel pontosan körbevágtad, így a nyomtatáskor megadhatod (pl. IrfanView) hogy mekkora az adott oldalmérete a képnek (az eredeti panelról mérve), ezáltal méretpontos lesz a nyomat.
Berakod háttérnek valamelyik layerre (talán az sp tud ilyet) és a másik layeren megrajzolod) Így amikor kinyomtatod ténylegesen fekete fehér rajzolatot kérhetsz.
Köszönöm a tippeket! Ha még van valaki másnak is ötlete, akkor ne kíméljen!
Mur
Elég egy fénykép is, de ha rajta vannak az alkatrészek macerásabb. Bővebben: Link
Kösz a linket, pont erre gondoltam. (van egy donor NYÁK, le fogom majd csupaszítani)
A hozzászólás módosítva: Máj 11, 2015
Nagy felbontású képet készítettem a panelról (így nagyítva is jó a minőség) eagle mögé tettem kézi rajzoláshoz (Glass2k.exe) ,tolómérővel mért pontos méretre beállítva jó panel lett.
Sziasztok ! Én most próbálkozom a vasalásos módszerrel. Az írószer boltban kaptam műnyomó papírt de szerintem nagyon vastag .Hány grammos ,vagy milyen vékony műnyomó papír az optimális. Milyen meleg legyen a vasaló, és kb mennyi ideig kell izzasztani. Tanácsaitokra lennék kíváncsi és a segítséget előre is megköszönöm. elektrik
Sziasztok! Segítsetek valahogy, mert már felnőtt férfi léttemre a sírás környékez! 3 hete próbálkozom.
Fotoeljárásra ruháztam be. Megvettem fóliát, pausz papírt, NaOH-t mindent. A gond a következő: Nem tudok egy ép értelmes tömör fekete levilágítófilmet kinyomtatni, valamint a film nyomtatáskor zsugorodik. Még amikor két példányban ugyanarra az írásvetítő fóliára nyomtatom ki a képeket, akkor sincs meg a kellő fedése, és még a méreteik sem egyeznek. Próbáltam üresen is átküldeni párszor rajta, hogy zsugorodjon, de még úgy sem lett jó. Se a tömör feketeség. A pausz papírra is nyomtattam, de az se lett jó. Be is vittem már fénymásolóirodákba, de mindenütt csak saját papírra nyomtatnak . Mit csináltok, hogy sokaknak már egy réteg is elêg pontos, és elég átlátszatlan? Könyörgöm ha tudtok valamit segítsetek
Szia!
Lézernyomtatóba való fóliát használsz? Milyen nyomtatóval, tonerrel, dolgozol?
Pausz papír eléggé zsugorodik. Javaslom inkább az írásvetítő fólia használatát. Én két példányban szokatm kinyomtatni az itt látható módon. Bizonyos lézernyomtatókban be és ki lehet kapcsolni egy takarékossági üzemmódot. Takarékos módban nekem sem ad elég fedést, fóliára nyomtatásnál ki szoktam kapcsolni.
Szia, Az írásvetítő fóliával én is megjártam. CNC-vel fúrtam előre és annyit zsugorodott a fólia, hogy a furatok köszönő-viszonyban sem voltak egymással! De a jó minőségű 0,13mm vastagságú fóliával nincs ilyen gond, nagyon minimális a fólia alakváltozása a hő hatására. A nyomtatót a legsötétebb fedésre kell állítani és ha így sem kielégítő (mint ahogy az én nyomtatómmal sem) akkor közvetlen nyomtatás után le kell fújni BLACK COVERING spray-vel. Ekkor olyan sötét lesz a nyomat mint a korom. Míg nem volt ilyen spray-m addig én is dupla-nyomtatással az egymás fölé helyezett filmekkel kínlódtam minimális sikerrel. A "feketítő" spray használata óta öröm a nyákgyártás, még némi túlvilágítást is elvisel! A spray-t bélyegző-készítőtől rendeltem ők előszeretettel használják a nyomat teljes elsötétítéséhez. A fólia ami nekem bevált : AVERY Zweckform és a 0,13 mm vastagságú.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |