Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Ki mit épített?
Ez a téma ha úgy tetszik a mi "kiállítótermünk", nem pedig a ki mit csinált volna másképpen, mások helyett, és legfőképpen nem javítós téma.
Minden készüléknek van saját témája, ott kell kitárgyalni a részleteket!
FONTOS! A kapcsolási rajzok keresésére is van saját téma, ott keressetek rajzokat!
Jó lett. Nekem bevált ez a kapcsolás, érezhetően kevesebb vérszívó volt a szobában. Én anno egyszerűbben oldottam meg az elektronikát
Bővebben: Link
Kamionos barátom részére készítettem egy 8 cm magas táblát 5mm-es diffúz LED-ekből május 1-én fejeztem be. Képtelen voltam normális fotót lőni róla de élőben mindenkinek nagyon tetszett. Ledek panelig ültetve panel feketére lefújva.
Nagyon jó! Remélem az én kamionos cimborám nem látja meg, különben kezdhetem rendelni az alkatrészeket...
Szia!
Nem akarok beleszólni, de régi Trabant, vagy Wartburg üzemanyag átfolyásmérője, vagy kombi cirkó HMV átfolyásmérője is jó lehet a feladatra. Persze ha széria kell, az Ebay-os ár kimondottan jó. Persze a feladat határozza meg, hogy milyen kell. (Csak az kell nézni, hogy van-e átfolyás, vagy a szállított folyadékmennyiség mértéke is kell.) (Ja és a kombi cirkó alkatrészek meg drágák.) A hozzászólás módosítva: Máj 16, 2015
Sziasztok!
Akit érdekel az elektronika és gyakorolni szeretne, de nem tudja mit hogy akkor neki ajánlanám a videómat! Két ledes villogó készítés 1.rész Véleményeiteket várom, köszönöm!
Az a véleményem hogy sokkal jobb és (elérhetőbb) lenne ha írnál egy pár mondatos cikkecskét és belelinkelnéd a videókat (gondolom lesz több is )
Köszönöm az ötletet, nagyon tetszik!
Valószínűleg így fogok tenni.Sok ilyen jellegű videót tervezek mert amikor még nagyon nem tudtam hogy mi hogy van kellett volna egy részletes videó vagy cikk ezekről a tényleg egyszerű kapcsolásokról.
Végre kipróbáltam, hogy milyen, ha nem pákával rakosgatom fel az IC-ket, hanem beónozom a nyákot, majd rámelegítem levegővel, érdemes volt szerintem. Azon gondolkodom, hogy az összes SMD-t így rakom fel.
A nyák ónozását kell még gyakorolni, picit túltoltam, de jó lesz az. Viszont, hogy mennyivel gyorsabb és egyszerűbb így.
Ha veszel ónpasztát nem kell előónozni , elég pasztapöttyöket nyomni a nyákra és rárakni a alkatrészeket
Szép!!!! (mikor lesz az én forrasztásom is ilyen szép...)
A hozzászólás módosítva: Máj 17, 2015
Ha ugyan úgy csinálod!
Na jó nem úgy értem!
Pákával is lehet hasonlót csinálni, csak kell jó fluxpaszta.
Szép! Mivel fújod a levegőt? A hőlégfújó nem fújja le az alkatrészeket?
460W leister hőlégfúvóval. Az alkatrészeket nem fújja le, mert minimum fordulaton megy. Amúgy előbb megfluxozom a nyákot, beónozom, majd felrakosgatom az alkatrészeket és jöhet levegő. Most be is üzemeltem a panel-t,és ami még jó, hogy minden pöc-röff.-re megy, mert, ha pákával rakom fel az alkatrészeket, mindíg van olyan az Ic-knél, hogy látszólag rendben van a forrasztás, de nincs kontakt, ezzel viszont ilyen gond nincs.
Két vízkörös Peltier-hűtő.
A szabályzóról a múltkor már dobtam fel képet: itt
Távirányító lesz autóhoz (központi zár, riasztó, immobilizer), 2,4GHz-es RFM73 adó-vevő modulokkal. Titkosításokkal, oda-vissza kommunikációval, mindenféle védelemmel. Az autóba kerülő elektronikáról is van képem de az nem ilyen kis aranyos.
Szép!
De ez mennyivel jön ki olcsóbban, avagy mennyivel tud többet mint a gyári távirányító? Kérdezem mindezt minden nemű negatív felhang nélkül.
A távirányítóban lévő mikrovezérlő kb 700Ft, az RFM73 modulok darabja 250Ft(!), a távirányító doboza 1000Ft, az autóban lévő elektronika doboza kb 1500Ft, abba a PIC kb 1000Ft, pár relé szintén kb 1000Ft, a távirányítóba az elem is 1000Ft, a többi sallang pedig kijön kb 500-1000Ft-ból. Szóval összesen kb 8000Ft az egész. 10-15000Ft-tól már lehet egyszerűbb riasztókat kapni szóval sokkal nem kerül végülis sokkal kevesebbe na de ezt én csinálom, ilyen biztos hogy nem lesz senkinek.
Többet pedig annyival fog tudni amennyivel csak szeretném. Eleve ez az elektronikám a gyári távirányítós riasztókkal, központi zár-vezérlőkkel ellentétben nem ugrókódot használ hanem itt oda-vissza folyik a kommunikáció a távirányító és az autó közt. Ezért az ugrókódos rendszerek hibái (a távirányító hatókörén kívül történő gombnyomás visszajátszása nyitja az autót) itt nem játszanak. A távirányító küld egy kérést az autónak hogy pl nyissa ki az ajtókat, erre az autó visszakérdez olyat amire csak a távirányító tud válaszolni. Ha az autó erre a megfelelő választ kapja akkor végrehajtja a parancsot. Vagy például az autós elektronikához fog tartozni az utastérben egy tasztatúra is amivel az immobilizer funkció lesz használható (ajtónyitásra egy idő múlva blokkolás, kód beírásával aktiválás). Illetve lesz a motortérben egy elektromechanikus motortérzár amit szintén ez az elektronika fog vezérelni. Sajnos nem értek annyira az autókhoz hogy jól el tudjam benne rejteni a riasztót vagy legalább az benzinpumpát bontó relét, ezért inkább nem rejtem sehova. Csak berakom a motortérbe és a motorháztetőt az elektromechanikus zárral nyithatatlanná teszem. Így a motortérhez nem lehet hozzáférni, egyben az elektronikámhoz sem. Ja meg ilyen apróságok mint például hogy nem sziréna lesz benne ami vinnyog ha 12V-ot ad neki az ember hanem valami hangszórószerűség amin a PIC hangfájlokat tud majd lejátszani. Olyan csippanás hangja lesz nyitásra-zárásra amilyet akarok. Az utastérben pedig csipogás helyett akár mondhatja is hogy írjam be a kódot különben egy perc múlva megáll az autó. Később bármilyen más funkciót bele tudok majd programozni vagy a meglévőeket átszabni. Például hogy záráskor tekerje fel az ablakokat ha lenn vannak, stb...
Ügyes. Azt azért old majd meg valahogy, hogy ha lemerül az akkud azért TE hozzáférjél egy bikázás erejéig.
Igen igen, pont ilyesmikre gondoltam volna.
Ez mind a kis Suzukiba lesz, vagy már lecserélted már? ...vagy nem is swifted van....?
Elnézést, hogy ilyen gyermetegséget osztok meg veletek, de ma első próbára sikerült levasalnom, és beforrasztanom(csupán pákával és ónnal) ezt a kis TQFP-64 adaptert. Még sosem forrasztottam ilyet, de könnyebb volt mint gondoltam, hála az SMD forrasztás fórumtémának!
Bocsánat, mintha Suzukival láttalak volna a 2014-es találkozón. de akkor keverlek valakivel
Nálam is Skoda (de csak fábia), és még nem volt vele baj.
A riasztó számításodhoz adalék: mikor újonnan vettem az enyémet, külön tetettem bele egy akkor jónak számítót -szerintem még ma is annak számít-, és kb. 80 ezer körül fizettem érte. Ehhez képest jelentős a megtakarításod. A szirénának van egy sajátossága, mégpedig a saját áramforrás. Akármit is csinálsz, a bele integrált akkuval elég sokáig elvinnyog.
Ma elkészült a forrólevegős forrasztóállomásom. A pumpát én is Jysk-ben vettem, a pisztolyt az ebay-n rendeltem. A termopár jelét MAX6675 konvertálja és egy PIC-es program dolgozza fel. A fűtőszálat TRIAC kapcsolgatja opto leválasztással. A motorvezérlést NE555 és egy power FET végzi.
A lekapcsolás utáni hűtő ventillációt egy 74HC00 biztosítja még további egy percig. A dobozt a szegedi lomis piacon túrtam és némi forgácsolási munka árán sikerült mindent beleépíteni. Az előlapot kellet újat készíteni a mostani funkciókhoz. A doboz oldalán kivezetésre került a szívóág is, ami terveim szerint az UV-s levilágítómhoz szolgáltatja majd a vákuumot. És akkkor a fotók:
Ez is szép munka Tőled megszokottan, gratula. (Nem magyarul beszél )
|
Bejelentkezés
Hirdetés |