Fórum témák
» Több friss téma |
Igen köszönöm, csak az a baj hogy 5 éve nem találok donort. Berhelni nem szeretek ezért kéne a gyári. Ha esetleg tudtok egy donort eladót az is nagyon köszönöm.
Ebben nincs semmi berhelés, a ha megkapod a szükséges áramot-feszültséget akkor nem lesz baj. Emiatt ne várj újabb öt évet. Legfeljebb, ha te nem szeretnél foglalkozni vele, add oda valakinek, aki megbízhatóan megcsinálja helyetted.
A Beag erősítőbe volt még 2x25V 160VA transzformátor , annak van 6V-os leágazása is, amit fel lehet használni. A mérete ugyanaz, tehát belefér.( 100x45 mm)
Ezt tudnám ajánlani, ilyet kb 4 e Ft-ért lehet kapni. A hozzászólás módosítva: Feb 23, 2015
Köszönöm a segítséget. Próbáltam keresni a neten Beag tápot de nem találtam. Ha esetleg van egy linked azt megköszönöm.
Toroidot, külön biztos, nem kapsz olcsobban.
Ellenben " hagyományos" trafot hamarabb találsz, a felfüggesztését, árnyékolását, aránylag, egyszerűen megoldhatód.
Szabályozd , majd rendesen a tápfeszt.
A táprészhez a szükséges kapcsolási rajz.
A szükséges tápfeszültséget ( 3,1V ) szerintem egy előtét ellenállás és trimerpotméter közbeiktatásával meg lehet oldani egyszerűen.
A 2x25V- teljesen OK. A középső kék-sárgát kell összekötni., az lesz a GND. Egyébként ennek az erősítőnek az eredet trafója is BEAG gyártmány. A hozzászólás módosítva: Feb 25, 2015
Ez inkább 2*28 v.
Mindenképpen szükséges stabilan szabályozni.
A 3,1 V beállításához a hálózati feszültségtől függően 27 - 33 ohm 0,5W ellenállás szükséges.
A hozzászólás módosítva: Márc 2, 2015
Ha tényleg 28V, még akkor is belefér a 40V-os pufferkondikba.
Ha a hálózati feszültség 246V, akkor a szekunder feszültség valóban 28V .
Sziasztok.
Van nálam is egy példány 7386-osból javításon. Az a hibája, hogy egy darabig működik, majd lekapcsol a védelem és úgy is marad. Ez csak teljes kivezérlésnél következik be... A bal oldal rendben, a jobb oldalon jel és terhelés nélkül -40mV-os offszet van. Hangszóróval terhelve marad a 40mV. Használatkor ez a fesz arányosan emelkedik a tranyók melegedésével. Ez vezet a védelem megszólalásához. A kérdésem az lenne: Mi a megoldása ennek a problémának? (R9 csere/ T6-T14 csere? Sosem voltam jó differenciálerősítőből...)
Azt kellene megnézni, hol megy el az egyensúly, inkább a végtranyók bázisától indulnék és vissza az elejéig.
Sziasztok.
Fél éve sikeresen megoldódott itt egy EA 7386 problémája. Azóta újra ápolásra szorul. A fő biztije feketére van égve. Az erősító egy 60w-os izzóval sorbakötve! Az izzó felvillan bekapcsoláskor aztán kialszik. Ebben a felállásban tesztelve mindkét oldal kb hasonlóan recsegve hallatja a hangját, ha jól feltekerem a hangerőt. izzó nélkül nem mertem próbálni mert elszállhat a bizti. Egyéb égés nyomok nincsenek. Hibe feltárás indul! Tanácsokat elfogadok!
Egyik oldalon BD809 és BD810 páros Bázis Emitterei között diódát tudok mérni egyéb kivezetések között szakadást.
Akkor ez rossz azthiszem. Másik oldalon már másik Tranyók vannak BD911 BD912 esetében Bázis Emitter és Bázis Collector közt is diódát mérek. Collector Emitter közt szakadást. Ez jónak tűnik. Javítsatok ki ,ha tévedek! A hozzászólás módosítva: Jún 2, 2015
Hopsz! Elsőnek valamit nem jól nyomhattam a bemenetválasztón. Most izzóval sorba kötve. mindkét oldalt kipróbálva jónak tűnik a hangja. Akkor miért van különbség a tranyók mérésében?! o.O Mikor mértem a tranyókat észrevettem h egyik BD 911 egyik lábán elengedte a forrasztás.
Elképzelhető hogy emiatt ment ki a biztosíték?
Minden elképzelhető, ha mondjuk a tápfesz testre kerül átéghet az üvegbizti.
Háááát, ha a BC átmenet nem lenne működőképes, nem szólna, az fix.
Valami mégis van mert ha 2 hangfal van egyszerre rákötve akkor az izzó elkezd világítani és a védelem is bekapcsol viszont ha csak egy akkor meg jó
Ez természetes, nagyobb terhelésnél nagyobb az áramfelvétel ami az izzón átfolyik. Használhatsz nagyobb teljesítményű izzót, vagy több kisebbet párhuzamosan, hogy valamelyest kivezérelhető legyen, de túláram esetén tudjon valami engedni. Például 200W-nyi izzó még 1A alatt korlátozza a hálózatból felvehető áramot.
Valószínűleg nincs már baja, vagy pillanatnyilag nincs az erősítőnek. Nézd meg az előírt biztosítékot most képes-e elégetni.
Pillanatnyilag valóban nincs! De ezt nem értem egyszer van egyszer nincs! :O
Most mértem a két végmodulon az R39és R40 közös pontján a feszültséget az eredetin 0,05-0,06V ot a már javítotton pedig 0,01-0,02V közt ingadozik (végtranyók rávannak kötve) A hozzászólás módosítva: Jún 2, 2015
Találtál egy forrasztási hibát, lehet akkor másik is.
Natessék méricskélés közben megcsuszott a mérő és valamit ugy sikerült megérinteni hogy az izzó kivilágított azóta is világít de nemtalálom nemér össze semmi a végmodulon pedig ha lehuzom akkor nem világít...
R39 és R40 közös pontján 0,65V van :/
BD 912 RIP!
Szegény eddig birta! Most komoly h ennyitol kimurdel?! Még igy is,hogy izzóval sorba volt kötve?! o.O Vagymár akkor haldoklott?!
Akartam kérdezni hogy a végtranyók és a borda közé kell e az a kis műayag lapocska? BD912nél volt! és még azt hogy a hővezető pasztán pici hólyagok láthatóak (forróságtól gondolom), ez sem lehet normális jelenség. Esetleg a 2dolog kapcsolatban állhat?
Az izzó nem helyettesíti a labortápot. Arra jó, hogy zárlatos, hibás tranzisztorra nem engedi rá a maximális áramot. Ezt tapasztaltad is.
A táp pufferkondenzátoraiban tárolt energia ilyen izzós védelem esetén sajnos odavág a tranyónak, ha a mérőcsúccsal zárlatot okozol. Sokszor írom, a mérőcsúcsnak csak a leghegye maradjon szigeteletlen, kb. 0,5mm-nyi. A többire zsugorcsövet, vagy szigetelőszalagot szoktam ajánlani. A szigetelő lapka elengedhetetlen, a pasztából frisset kell majd rákenned. |
Bejelentkezés
Hirdetés |