Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Minden, ami modell
Azért az mégsem repülő.A kerék gördülő ellenállását nem probáltam sose. A viz és a levegő más. Ha befektetsz nagy mociba, légcsavarba mértnem csinálsz inkább légpárnást?
a surlódásra én is gondoltam
úgy akarom megoldani mint az elektromos rollereknél vékony kerék és gumi szerintem a víznek és a légellenállásnak eggyütt nagyobb az ellenállása mint a talajnak és a légellenállásnak eggyütt asszem nekiállok egy újabb kísérleti modellnek mert nem fektetek be pénzt addig amíg nem látom működni!(kicsiben) mert úgy képzeltem el hogy a légellenállást a súlyt és a surlódást csökkentem akkor egy kb 500g-os járgánnyal működne a dolog a kiszemelt moci:Bővebben: Link
Pár éve láttam 3 in 1 modellt.
Egy 2 motoros repülőt lehetett szárnyak nélkül autóvá-hajóvá alakítani. Az autója pillanatok alatt 30-40 km/h-ra gyorsult, de marha nehéz volt irányítani.(2 db kb 15cm átmérőjű légcsavar tolta)
Nem semmi motor,
igen azt én is láttam e azt a légcsavarok fordulatszámának külömbségével lehetett irányítani ezt viszont rendes kormánymüvel akarom megcsinálni
a motor tényleg brutális bár ha sikerül a gépet 400-500g alatt tartanom akkor szerintem elég lesz a kissebb verzió is persze először megépítem a kasztnit farostlemezből rendesen kikönnyítve
A WC deszka is reül ha jónagy motort teszel rá. Milenne ha autónak álcázott repcsit csinálnál?
KI tudna segiteni nekem abban, honnan tudnék szerezni egy fedélzeti kamerát. Ugyanis a WERBATIM 5in 1 et leamortizáltam. Amit meg a zennmodelnél lehet kapni, túl sok rossz visszajelzés van. A lesugárzós tipusok sem az igaziak.Olyan kellene ami kártyára rögzít.
kamera van a paco modellnél
gondoltam arra is hogy a régi repcsim testét használom fel de amikr elővettem már annyirazséjjel volt hogy inkább hagyom
Sziasztok.
ASP hez szerettem volna rendelni üzemanyagot de a postán nemszállítják.Azt a tanácsot kaptam keverjek ki 80%metilalkoholból és 20% ricinusolajból.Mi a véleményetek?Új motort bejáratni jó?Ricinusolajat a patikában kapok de metilalkoholt hol kapok?
Szerintem a brushless motor nem lesz jó autóhoz, mert nagyon kicsi az inítási nyomatéka. Legalábbis nekem a repülőn a motoromnak nagyon kis nyomatéka van, kell neki pár másodperc mire felpörög. Ha pedig lefogom a tengelyhez közel a légcsavart, hiába adok neki teéjes gázt, szinte nem is érzem, hogy próbálkozna...
De ez csak az én tapasztalatom és vélményem, lehet, hogy tusz venni hozzá elég erőset...
Ez u.a. mint a zennél. Most nézelődtem az AIPTEK oldalon. Holnap felveszem a kapcsolatot valamelyik képviselőjükkel.
Más : Az utóbbi napokban minden délután kimentem repülni .Legközelebb a robbanós is repül!!!!
Igy van. Túl nagy lessz a "slip". De ő légcsavarral akar halytani, nem kerékre.
valamilyen féket fabrikálok rá és ha felpörgött akkor kiengedem és vááá... :nevetes2:
Szia!
Az szerintem nem szerzel. A spiritusz az denaturált metilalkohol (büdösítik, nehogy valaki megigya, mert méreg; errefele már volt pár példa, hogy belehaltak metilalkoholba). Általánosban a kémiatanárnő is sima etilalkoholt használt a spirituszégőbe (az erős pálinka is jó, ott 50%felett). De gyógyszertárban minden megrendelhető (arany áron). Ajánlom vegyél csak erős alkoholt, az is jó helyette. Üdv. Tóbi
Jah, értem. De igazából ha nem számít a gyorsulás, akkor nincs vele semmi gond, annyi hogy lasabban fog gyorsulni az autód. Emiatt szerintem felesleges foglalkozni fékekkel. Egyébként a légcsavar hajtású autónak megvan az a komoly hátránya, hogy hátrafelé nem nagyon tudsz vele menni! Vagyis egy egyszerű relével megoldható hogy a brushless motor forgási irányát megváltoztasd... csak az plusz egy csatorna...
Meg a légcsavar hatásfok.
Egyébként használnak brashless motort autóban nagy áttétellel.Nem értek hozzá de a szabi érzékeli a motor forgását és ugy állitja elő az "előgyujtást,Fokban" Ha lefogod a tengelyt teljesen felborul a szabályozás és korlátoz a processzor .Ezért nem sikerült nekem megfelyelni egy kis teljesitményü szabot NO limitre. Vagy nem
Az említett 3 az 1 modell autó "alvázán" volt rendes kormánymű is( igaz, hogy a hátsó tengelyen )
nekem nem az számít hogy milyen gyorsan gyorsul hanem hogy mekkora sebességet ér el
már eljátszottam a gondolattal "milenne ha" alapon sebességi világrekordot felállítani bár nemhiszem hogy mostanában túllépném a 214.4km/h-t egyenlőre marad a 100km/h-s álomhatár de szerintem egy erős motor és egy nagy légtömeget megmozgatni képes propeller kombinálva egy könnyű áramvonalas karosszériával elérnéazt a sebességet és ha lassan gyorsulna akkor indulás elött felpörgetem és amikor elengedem a féket teljes gázzal indul el
Nem szeretném kedvedet venni, de hogy autóval biztosan nem fogod elérni a 100 km/h-s sebességet, arra már most esküdni mernék. Főleg nem légcsavaros, villanymotoros meghajtással. Nekem a repcsim az olyan 50-60 km/h-ra képes maximum, de ugye igazából ott csak légellenállással kell számolni... Most ha autót nézel, ott ugyanez a légellenállás (vagy még több is) megjelenik, emellett pedig számold hozzá azt is, hogy lesz 4 kereked, melyek folymatosan érintkeznek a talajjal. Gördülési ellenállásuk is van, meg ugye a csapágyazásnál is fellép surlódás. Szóval 100 km/h-t ilyen alapelgondolással (villanymotor, légcsvar, autó) sosem fogod elérni!
Szerintem már az 50 km/h-val is nagyon boldog leszel
nem vetted kedvemet
mekem jó az 50 is de szerintem megoldható a 80 90 is jól kell kialakítani avázat: könnyű és erős mivel betegszabadságon vagyok van időm építgetni és lehet még ma kész leszek a pici modellel amin egy 280-as moci egy 1:10.4 áttétel van és egy nemtom mekkora slowflyer kégcsavar ez hajtotta az 560g-os repcsimet is lenne még egy kérdésem: ha húzok egy gyűrüt a prop köré mint egy impellerben megnő a teljesítménye?
Könnyű váz ide vagy oda, én tartom az "örülni fogsz még az 50-nek is" kijelentésemet
Egyébként a gyűrű valóban segít valamennyit, viszont csak abban az esetben, ha nagyon-nagyon kis távolság lesz a gyűrű fala és a légcsavar között. Minél kisebb ez a rés, annál többet fog segíteni neked a gyűrű teljesítménynövelésben. De a gyűrűt jól pozícionálni nem lesz egyszerű, szerintem itt az 1-2 mm-es rés még nagynak mondható. Egyébként hajrá! Ha lesz valami kézzel fogható, akkor feltölthetnél pár képet róla, érdekel Sok sikert!
Nem kötekedés képpen, csak látom, hogy mindig brAshless motoroként emlegeted a brUshless motort. Direkt, vagy csak úgy tudtad, hogy az brashless?
elkészültem az autóval és nem hittem a szememnek!!!!!!! :eek2:
a kiskocsi elkezdett gurulni és aztán megindult ha a szekrény nem állítja meg akkor szép kis sebessége lett volna, majd kint az utcán kipróbálom pedig csak egy 280 as mocija van az autó súlya 681g mert elemakkuk vannak benne amik kb 350-370g amit az igaziba akarok az 2db 2cellás 91g-os lipo. bár a súlyelosztás még nem tökéletes mert állandóan megpördül nagy sebességnél egyszóval: MŰŰŰKÖÖÖDIIIK!!!! ha feltöltöttem a kamera akkuit csinálok videót is
még képek
u.i.: most gondolj bele ez egy 280-as moci és én egy bazinagy brushlesst akarok használni
Azon még nem gondolkoztál, hogy veszel (vagy van) akkus csavarozó,A motorja áttételes ,van akksija, töltője,a szabályzóbol kivenni a rugót, hogy könnyen mozgatható legyen szervóval.Igy megvan a szabi is. A fordulat elég jó.
Valamiért ugy ejtem, és úgyis irom. A lényegen nem változtat.
volt ilyen csavarozóm de annak túl lassu a fordulata de ha kiiktatom az áttételt akkor túl gyenge
Szia !
A gyogyszertárban aztmondták,hogy etilalkohol van azt tudnak adni.Akkor szerinted az jó?, és ha jó milyen százalékban kell keverni a ricinusolajjal,vagy más féle olaj is jó? Üdv: Polly
Én túl gyáva vagyok ahhoz, hogy magamnak kevergessem az üzemanyagot.Nem létezik hogy nincs valami bartelfuvar győrbe ,ahol kapsz üzit.(pláne az egyik barátom gépének totális megsemmülésése óta//miatt//.) Ráérek, leirom. Volt két nagy robbanósa , és repülés közben -nagygázon teljesen kiszámithatatlanul - leálltak a motorjai. Javasoltam neki ,hogy repüljön az én gyári üzimmel. És az a motor elkezdett megbizhatóbb lenni. Három tankolás után szépen végigrepült utána mindig.Mondta is ,hogy szerez üzemenyagot de még repült egyet a régivel --Utoljára--Az egyik gépbe az én 1% os üzimet tankolta, a másiknál megmaradt a régivel.
Nem értek ilyen szinten a modellezéshez, de a metilalkohol és az etilalkohol között nincs eltérés az égést menetét illetően (hőfokbeli lehet).
He van keverési arány, akkor megoldható. Tesztelni teljesgázig mindig a földön kell, nem pedig utólag sajnálkozni. Lehetett csak egy kis szemét is benne, az is elég, hogy gondot okozzon. Azt meg hallani, hogy mikor jár jól a motor. Nem árt egy ejtőernyőt telepíteni, hogy ha baj van, legyen, és a poroltó is elkelhet (plusz két punkció a távírányítón, nem túl könnyen hozzáférhető helyen). Üdv. Tóbi |
Bejelentkezés
Hirdetés |