Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Amikor én szétszedtem a kondikat nem marta a kezem csak nedves volt .
Hello
Kaptam egy Radio Shack Pro - 2038 50 CH scannert de nemigazán ismerem , mire jó esetleg mi az ára ? Üdv:János
Üdvözlök mindenkit!
Készítettem egy 7805CV-vel ellátott kapcsolást. Bemeneti oldalon 100µF 100nF, kimenetin 100nF 10uF. Bemeneti feszültség 8,2V (2db Li-Ion cella). A terhelés 2db IC amik együttes áramfelvétele 0,01A. Ezek az IC-k felelősek egy relé kapcsolásáért. A relé, és a működését visszajelző leddel együtt 0,128A az áramfelvétel. Szobahőmérséklet 25 °C a 7805CV hőmérséklete teljes terhelésnél 42-43 °C. A 7805CV nem kapott hűtőfelületet, bordát. Normális ez a hőmérséklet ilyen kicsi disszipációnál? Előre is köszönöm a válaszaitokat!
Az majdnem fél watt, annyitól már melegedhet ennyire.
Muszáj a relének stabil 5W-ról menni? Más tipusal nem mehetne közvetlenül?Esetleg kisebb fogyasztású relé (talán bistabil?)?
Hello! Válasz, adatlap!
A teljesítmény P=(Ube-Uki)*Iki=04W, a TO220-as tok hőátadása hűtés nélkül levegőnek RthJA 50°C/W. Vagy is 0,4W teljesítményre a tok 20°C-t emelkedik a tok hőmérséklete. Nálad ez 43°..42°-25°=18..19°. Mi a gond?.. Mondjuk, hogy azért van az IC TO220-as tokban, hogy hűthető legyen..
Azért az 5V a relének is mert az IC-k is arról mennek. A kapcsolást tápláló 2db Li-Ion cella egy rádió adóvevőt is ellát a működéshez szükséges feszültséggel, kicsi kompakt készüléket szeretnék építeni. Közben elkezdtem áttervezni a panelt egy SK104 hűtőbordával. Olyan pudingpróbás kísérlet volt a borda nélkül. Így nem lesz kicsi, viszont dobozolás esetén talán nem olvad el a panel.
Idézet: „Azért az 5V a relének is mert az IC-k is arról mennek.” Attól meg mehetne közvetlenül is...
Köszönöm a kielégítő választ!
Kezdő pákázó vagyok, ezeket az összefüggéseket nem tudom, viszont nem szégyenlek kérdezni! A hozzászólásodat elmentem magamnak, és később is használom majd! Köszönöm!
Olvasd el Topi cikkeit, nagyon jók kezdőknek. Ha ezzel megvagy akkor olvasd át ezeket:Bővebben: Link. Ha ezzel is megvagy utána kérdezz, hogy ha valami nem világos.
Sok sikert a tanuláshoz.
Fullra töltött akkuknál 8,2V áll rendelkezésre. Normál cellafeszültségek esetén 7,4V. Elfogadom a segítséget, de ide milyen relét használjak, vagy hogyan? (Ne érts félre, nem kötegszem!) Ez megint túlhalad a tudásomon.
A hozzászólás módosítva: Jún 12, 2015
Az 5V relé helyett betehetnél egy 6V változatot. A tartó áram mindig sokkal kisebb, mint a meghúzó áram, ezt is ki lehetne használni. Jelentősen csökkenhet a melegedés a mellékelt firkálmány alapján, természetesen átméretezve a jelfogódhoz. Feltételeztem, hogy a jelfogó nem fog másodpercenként működni.
A hozzászólás módosítva: Jún 12, 2015
Valahogy igy néz ki egy korrekt relé adatlap. Nem tudom mekkora áramot kell kapcsolni és mennyi és milyen érintkező szükséges? Valószinűleg egy 6V-os tekercsű sem fog leégni és az máris kevesebbet fogyaszt. Kapcsolni gondolom egy tranzisztor fogja, nem?
Természetesen nem kapcsolgat sűrűn. Ami van, abból építkeztem, adta magát a bontott 5V relé. Mindent egy kalap alatt született az ötlet.
Igen egy BC548 a kapcsoló fokozat, teszi is a dolgát. A relé egy hálózati feszültségről működő mágneskapcsoló behúzótekercsét működteti. Van egy működő verzióm is. Ebben csak az ic-ket látja el stabil 5 voltal a 7805. Maga a relé 12 voltos, de itt egészen más a felhasználás területe.
Ez a videó szemléltei a működést, ez a működő 12voltos relés változat: 12 Voltos működő változat. Amit most csinálok az elszigetelt üzemben működik majd. (Hálózati feszültségtől függetlenül)
Köszönöm mindenkinek a segítséget!
Ennyi infóval már fogok tudni tovább haladni! Ha elakadok, itt mindig találok segítséget! Köszönöm!
Fiúk! Tudnátok-e segíteni a következőben:
Távirányítású konnektorom van (konnektorba dugható). A távirányítóba elemcserénél a 9 voltos elemet véletlenül fordított pólusokkal tettem bele. Volt egy kis égettes szag mikor kipróbáltam, sajnos valami tönkrement benne. A led fény világít gombnyomásra, de a távkapcsoló nem működteti a konnektort. Van egy másik ugyanolyanom. Ellenállásmérővel összehasonlítottam bennük a kis "vacakokat" (tranzisztorok és egyebek), semmi különbséget nem találtam. Tudnátok segíteni abban, hogy ilyen esetben mi mehetett tönkre? (ha ezt elviszem szerelőhöz, gondolom horribilis összegért vállalja, ha egyáltalán elvállalja) Ha meg tudnám határozni, hogy mi ment tönkre benne, én magam is ki tudnám cserélni. (van forrasztóm) Mellékelek egy fotót. Köszönöm szépen a segítségeteket.
Sziasztok!
Van ugye ez a jelenség, hogy a traszformátorok melegednek. Tudom, ez normális, mert nem 100%-os a hatásfokuk. Viszont ez a melegedés mekkora mértékig megengedhető/egészséges a trafó számára? Ha kell, a traszformátor adatai: pri: 220V, sec: 2*12V 1.66A párhuzamosan kötve. Ebből 500mA-t se használok, de egy óra után már kézmeleg, de nem melegedik tovább órák után sem. Tehát ez a mértékü melegedés megengedhető? A válaszokat előre is köszönöm!
Szerintem megengedhető.
Persze jobb lenne hőmérővel, mert egy kérges kéznek is más a kézmeleg és finom ujjaknak is.. Használhatod nyugiban.
Egy transzformátor annyra melegedhet, amennyire a tervezője készítette. A melegedésnek oka van, vasveszteség túlgerjesztés esetén, kisebb méret, súly miatt, rézveszteség a szükségesnél kisebb huzalátmérő miatt. Ipari méreteknél még hűtést is alkalmaznak.
Egy közönséges elektronikus készülék transzformátora helyes méretezés esetén nemigen melegszik, ha mégis akkor lehet gyanakodni, hogy valami nincs rendben. Menetzárlat, túlterhelés szokott túlzott melegedést, sőt leégést is okozni. A transzformátor szekunder tekercseinek párhuzamos kapcsolása nem egy egészséges dolog. Ahhoz hogy ezt megtehesd, a két tekercsnek nagyon egyformának kell lennie, mind feszültségre, mind belső ellenállásra. Ha nem pontosan egyforma feszültségűek, akkor kiegyenlítő áramok folynak, és ez olyan, mintha menetzárlat lenne, csak a trafót melegíti. A gyártási szórások miatt ilyen lehetőség csak akkor lenne, ha mindkét tekercset egyszerre, két szállal készítenék. Én a helyedben megszüntetném a tekercsek párhuzamosítását, amúgy sincs szükséged rá, és megnézném, hogy így mennyire melegszik az párhuzamosításhoz képest. A hozzászólás módosítva: Jún 13, 2015
Sziasztok!
Készítettem egy kapcsolást, ami egy távirányító gombjának megnyomására meghúz, illetve elenged egy relét. A próbák során végig rá volt kapcsolva az oszcilloszkóp az infra vevőre (nem tudok típust mondani, mert bontott alkatrész). Minden tökéletesen működik egészen addig amíg rajta van a szkóp, ha leveszem nem működik . A szonda "föld" csipesze az infra vevő GND kivezetésén, a vizsgáló rész pedig a vevő jelkimenetére van csatlakoztatva. A kérdésem az, hogy mi az a plusz amit szóktól kaphat a kapcsolás ahhoz hogy működjön?
Köszönöm mindkettőknek!
Helló!
Gondolom, a kis zöld öcsipanelt nem mérted végig. Azon biztos van egy ic (akár műgyanta tokozású) Az mehetett tönkre valószínűleg. Azt cserélni nem érdemes, jobban jársz egy új vételével.
Vagy egy nagy ellenallast (MOhm nagysagrend) vagy ami valoszinubb, egy kis kondit kepez, tehat a nagyon gyors jeleket szuri. Probalj meg odatenni 1-10nF kondit a ketto koze.
Sziasztok
Tisztában vagyok hogy van a kérdésemhez megfelelő topik de nem kaptam választ és már vezetékelnék. A kérdésem a következő: az autóba szeretnék beépíteni egy kis mélyládát amit egy 2x100W-os erősítő hajtana hídba kötve, milyen keresztmetszetü (háztájákán megtalálható) vezeték szükséges ahoz hogy biztonságos legyen? Illetve az RCA összeköttetéshez milyen vezeték szükséges? A hozzászólás módosítva: Jún 14, 2015
Szia!
Ha külön inverterről megy, akkor számolhatsz 20 amperrel legalább 12..14 voltról..- a kábelt úgy csináld meg, hogy 0.01 ohm nagyságrendű legyen az ellenállása az ohm-os veszteségek miatt. Hangszóróhoz szintén. Ha viszont közös a táp a meglévővel, akkor azoknak a feszültségeknek megfelelően ( 2* xx volt ). RCA-hoz pedig strapabíró árnyékolt kábel term., amennyiben jelvezetékre értetted. A hozzászólás módosítva: Jún 14, 2015
Kedves Pircsi,
csak most jutottam gépközelbe. Három megjegyzésem lenne a dologhoz: 1.) Nagyon okos dolog összemérni egy működő és nem működő eszközt Ezt célszerű mindkét polaritással (irány) elvégezni, hogy a hibás félvezetőket ki (például tranzisztor) tudjuk szűrni. 2.) Ahogyan már előttem is írták: A szép zöld "öcsi" panel hátsó felén valószínűleg találsz egy szurokkal (műgyanta) leöntött valamit (integrált áramkör), ami leginkább tönkremehetett (és mivel műgyanta alatt lévő ismeretlen (és tokozás nélküli) áramkörről van szó, szinte reménytelen cserélni). 3.) Ahogyan már előbb is írták, "műszerész" ezt nem javítja. Vegyél másikat és legközelebb figyelj az elem/telep polaritására (mellesleg szándékosan nehéz fordítva betenni, bár mérnök kollégáim emberfeletti erőfeszítéssel képesek rá ). De ugyanakkor nagyon becsüllek azért, mert megpróbáltad javítani, van multimétered és pákád Gyere (gyertek) el a találkozóra! A hozzászólás módosítva: Jún 14, 2015
Kedves Mindenki!
A következő lenne a kérdésem. Van-e arra lehetőség, hogy egy alapvetően 7.5 voltra tervezett elektronika 12 volt bemenetről működjön letranszformálva 7,5 voltra és 7.5 voltról 12 volt kimenetre váltson. A kérdés lényege az lenne, hogy építek egy droidot ami lassan kész és meg kellene oldanom a mozgatását. Arra gondoltam, hogy mivel a működési elve ugyanaz beáldoznék egy RC harckocsit. Viszont két probléma van. 1. A harckocsi 7.5 volt- ról működik. 2. A mozgató motorok 12 voltosak. Előre is köszönöm a választ! A hozzászólás módosítva: Jún 14, 2015
|
Bejelentkezés
Hirdetés |