Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   187 / 338
(#) kissattila88 válasza Tekarukite hozzászólására (») Jún 3, 2015 /
 
Én tudok neked küldeni. Írj emailt privátban.
(#) sedan hozzászólása Jún 3, 2015 /
 
Megtudja mondani valaki, hogy a 2002 SUZUKI Swift 1,3 -ban a fordulatszámmérő, honnan és milyen színű kábelen kapja a jelet.

A gondom az, hogy nem működik a fordulatszámmérő, a műszerész szerint az óra jó csak nem kap jelet, egy szerviz -állítólag- megnézte és van jel. A sárvédő alatt vezetett kábelkötegben lévő Kábel sérülését vettet fel az egyik SUZUKI szerviz, de árat nem tudtak mondani a hibafeltárásra, így nem akartam ott hagyni a kocsit.

A hiba furcsasága az, hogy rendkívül nagy hidegben működik az fordulatszámmérő addig, amíg be nem melegszik a kocsi, ekkor el kezd billegni a mutató, majd megáll.
(#) stevepapa hozzászólása Jún 4, 2015 /
 
Üdv!

Seat Toledó, bal első ajtó lámpája nem világít. A zárszerkezetben lévő kapcsoló rossz, már többször elromlott. Ennek helyettesítésére nincs valakinek ötlete. Lehetőleg ne kelljen szétbontani az egész
ajtót. Köszönöm
(#) Harcsa03 hozzászólása Jún 8, 2015 /
 
Üdvözlet!
Egy kis segítség kéne. Ismerősnek van egy 02'-es Mondeoja és nem akarja elfogadni az egyetlen kulcsot ami van hozzá. Nem lehet valahogy átkötni, vagy kikötni az immo-t benne?
(#) Inhouse válasza Harcsa03 hozzászólására (») Jún 9, 2015 /
 
Csak úgy általánosságban, ha ez ilyen egyszerű lenne, akkor nem sok értelme lenne az immo-nak...
(#) Harcsa03 válasza Inhouse hozzászólására (») Jún 9, 2015 /
 
Igen gondolom ez nem 2 perc de lehetséges valahogy ezt megcsinálni, végleg kiiktatni? 1 hete áll a kocsija emiatt, és akkor most gyakorlatilag mehet a bontóba mert nem lehet sehogy se átkötni? A fordnál elhajtották hogy bontsa szét ez nem fog többet menni. Nem akarom elhinni hogy egy 13 éves kocsit emiatt bontani keljen.
(#) Gafly válasza Harcsa03 hozzászólására (») Jún 9, 2015 /
 
Gondolom itt valami nem kerek
(#) Bakman válasza Harcsa03 hozzászólására (») Jún 9, 2015 /
 
Keressetek autóvillamosági szerelőt. Olyat, ahol max. ketten, hárman dolgoznak. Ha úgy tűnik kintről, hogy megy az üzlet, akkor minden bizonnyal értenek is hozzá. Lehetséges, hogy csak a kulcs olvasója romlott el, talán egy tekercs valahol ott, ahova bedugod a kulcsot.
A hozzászólás módosítva: Jún 9, 2015
(#) Hurkafej1 válasza Harcsa03 hozzászólására (») Jún 9, 2015 /
 
Másik vezérlő egységgel mennie kellene. Aki szerint szét kell bontani, annak most kellene bezárni a műhelyét.
(#) Harcsa03 válasza Hurkafej1 hozzászólására (») Jún 9, 2015 /
 
Sajnos az a baj hogy nem akarnak foglalkozni vele, legalábbis itt a környéken. Elvinni meg sajnos nem tudjuk a lábán meg nem megy. De amúgy ez a immo csak az önindítót meg ECU-t tiltja. Ha esetleg az ECU-t akkor gyári kapcsolási rajzon megkeresve nem lehet neki valahonnan modjuk áramot adni és akkor elindulna. Mert azt hogy az az AC illetve önindító tekerjen megtudom csinálni, de ha az ECU nem megy akkor nem lesz gyújtás semmiféleképpen. Vagy az immo másképp tiltja ezeket?
(#) VIM válasza Harcsa03 hozzászólására (») Jún 9, 2015 /
 
Szia! Írhattál volna egy motorkódot és akkor konkrétabb lett volna a dolog, mert ennek az évjáratnak testproblémái vannak és az immo-ja az ECU-ba van kötve nem a kijelzőegységbe. Mutattam volna kulcs adaptálást is de így ....
(#) Hurkafej1 válasza Harcsa03 hozzászólására (») Jún 9, 2015 /
 
Járműve válogatja, hogy mit tilt le, van ami teker, de a gyújtás és ac hiányzik. Esetleg a márkaszervízt meg lehetne kérdezni ötlet gyanánt, hogy mi a cserélendő.
Nekünk egy CItroen xsara ecu-t cseréltek régen, és az ecu nem fogadta el a kulcsot 40s-ig... Addig csak sípolt.
(#) Harcsa03 válasza VIM hozzászólására (») Jún 10, 2015 /
 
Szia! A motorkódja CGBA. Jó lenne ha valahogy életre lehet kelteni. Már arra is gondoltunk hogy valami szakinak elküldeni az ECU-t hogy iktassa ki belőle, vagy írja át az immo részét. Remélem valami megoldás csak van
(#) VIM válasza Harcsa03 hozzászólására (») Jún 10, 2015 /
 
Szia! Nagy valószínűséggel test pont hiba okozhatja az immo bizonytalan működését. A kulcsot a leírtak szerint kell felismertetni az ECU-val az első hét lépésben van leírva, a lentebb található leírás a több indítókulcs elfogadtatása a motorvezérlővel. A rajzon az 53 és 19 pontokra csatlakozik a transzponder az ECU-hoz. Azt kellene megmérni, hogy gyújtásra fordítva a kulcsot megvan-e a 12V az ECU-nál vagy számottevően lecsökken a feszültség.
(#) Harcsa03 válasza VIM hozzászólására (») Jún 11, 2015 /
 
És az ECU-nál az 53 és 19 pont között kell mérnem a 12V-ot, vagy mondjuk 53 és test között. Na meg akkor az összes testpontot meg kéne keresnem és megtakarítani?
(#) jaspet hozzászólása Jún 11, 2015 /
 
Mi lehet az oka, hogy néha nem kap áramot az AC pumpa?
Két napig tökéletesen működött az autó, majd másnap reggel hideg motornál, mintha zárlat lenne kicsapja és nem jut áram neki!?
A főbiztosítékoknál érintkezési hiba után kutatva, vagy testelés hiánya után kutatva, egyszer csak beindul, majd egy rövid idő után megint megáll. A vezeték ami a főbiztosítékból a reléig fut, valahol megszakad még?? Műszerrel sikerült kicsipogtatni ezt a vezetéket, viszont a biztosítéknál piros vastag vezeték, a relénél piros narancssárga vastag vezetékként érkezik meg.

Előre is köszönök minden segítséget! (Renault Megane I-es, 1998-ból)
(#) jaspet hozzászólása Jún 11, 2015 /
 
Mi lehet az oka, hogy néha nem kap áramot az AC pumpa?
Két napig tökéletesen működött az autó, majd másnap reggel hideg motornál, mintha zárlat lenne kicsapja és nem jut áram neki!?
A főbiztosítékoknál érintkezési hiba után kutatva, vagy testelés hiánya után kutatva, egyszer csak beindul, majd egy rövid idő után megint megáll. A vezeték ami a főbiztosítékból a reléig fut, valahol megszakad még?? Műszerrel sikerült kicsipogtatni ezt a vezetéket, viszont a biztosítéknál piros vastag vezeték, a relénél piros narancssárga vastag vezetékként érkezik meg.

Előre is köszönök minden segítséget! (Renault Megane I-es, 1998-ból)
(#) stevepapa válasza jaspet hozzászólására (») Jún 11, 2015 /
 
A holtpont jeladó szakadása is tiltja az "ac" indulását. A jeladó vezetékét mozgasd meg mikor nem indul. Egyes típusoknál a biztosítéktábla kontakt hibája is okoz hasonló problémákat, a relék is okozhatják.
(#) jaspet válasza stevepapa hozzászólására (») Jún 11, 2015 /
 
Köszi a kommentet! A holtpontjeladó kiszerelésével kezdtem, az tökéletes ellenállással bír és a csatlakozója is szép!Relét próbáltam, hogy kicseréltem másikra, 3 ugyanilyen van és a cserélgetésükre sem történt változás, szerintem azok nem okozhatják.
(#) stevepapa válasza jaspet hozzászólására (») Jún 11, 2015 /
 
Maradt a biztitábla, esetleg maga a motor. Mikor nem indul, direktbe kellene adni neki 12 V-t.
(#) Harcsa03 válasza VIM hozzászólására (») Jún 11, 2015 /
 
Na sikerült lokalizálni a hibát. Az "immo" karika lesz a hibás mert a 4 szál közül az egyiken 12V-nak kéne lenni. Na most amikor megvan akkor szépen indul. Viszont mikor nem indul akkor az "immo" - nál is csak 2,5V-ot ad ki. Én úgy tudom hogy az csak mint egy "antenna" szerepet tölt be, úgyhogy ha sikerül csak olyan kariklát szerezni a gyújtáskapcsoló köré akkor már jó lesz. Igaz van benne egy kis elektronika de szerintem ez tényleg csak a jelet veszi kulcsból semmi több.
(#) atti35 hozzászólása Jún 12, 2015 /
 
Sziasztok! Adódott egy olyan problémám, hogy Mercedes A 140-esnek nem kapcsol ki a szervója a motor leállítása után. Az az álló motornál is működik. Mi lehet gond vele? Válaszokat előre is köszönöm.
(#) VIM válasza atti35 hozzászólására (») Jún 12, 2015 /
 
Szia! A motortérben a relék között a bal szélső a reléje de azt nem tudom, hogy mitől megy állandóan. A fékszervo rekesznek van külön szelepe kapcsolója és érzékelője egy egységben, talán amiatt nem áll át nyugalmi helyzetbe az egész. Csak tippeltem.
(#) Meszizoli hozzászólása Jún 12, 2015 /
 
Tiszteletem Uraim!
Segítséget szeretnék kérni!
Fiat Ducato 2010 évj. Natural power. Gyári cng.
Az egyes henger üzemanyag ellátása megszünt. A benzin és a gáz is.
Gyújtáson a szelepeknél megjelenik a 15, az-az gyújtás.
Beindítva, az egyes henger szelepét nem vezérli az ECU. Nem húzza testre arra a pár
ms.-ra. Vezetékköteg átnézve. Ha a szomszédos henger csatiját dugom a szelepre, és indítok
akkor működik az egyes henger. Sajnos a hibakód olvasás csak EOBD. (WOW)
Tehát 99% ECU hiba. Azt még tudni kell hogy ez már egy bontott ECU, (2008 Iveco)
A kérdésem.. Megoldható egy egyszerű kapcsolással hogy a szomszédos henger szelepének a kivezérlését úgymond klónozzam? Mint egy hf. erősítő? Vagy egy fett ami testre húzná a szelepet?
Előre is köszönettel: Meszizoli
(#) atti35 válasza VIM hozzászólására (») Jún 12, 2015 /
 
Köszönöm válaszod. Először én is relére gyanakodtam. Mert mértem a betáp vezetéket álló motornál és ott volt a 12V. Háhá gondoltam meg van a hiba. Biztosan beragadt a relé. De valószínűleg nem, mert mértem egy másik autónál is és álló motornál ott is ott van a 12V. Most már a szivattyú elektronikára gyanakszom.
(#) atti35 válasza Meszizoli hozzászólására (») Jún 12, 2015 /
 
Szia. Szerintem egy próbát megér mielőtt Ecu-t cserélsz. Kb. 5-éve történt, hogy opel astra g autómnál lamdaszonda hiba lépett fel. Megvettem az új szondát beraktam és a hiba továbbra is megmaradt. Kimértem és az ecu volt a ludas, nem adta ki a testet. Gondoltam, hogy akkor testre kötöm a kasztninál valahol, mert ha esetleg nem jön össze az ecu-t úgy is cserélni kell. És hát mákom volt, azóta tökéletesen működik.
(#) Meszizoli válasza atti35 hozzászólására (») Jún 12, 2015 /
 
Szia! Próbálkoznék, csak sajnos elég hiányos a tudásom. Az elméletet nem tudom átvinni a gyakorlatba. még azt a keveset se.Ha jól emlékszem Majan fórumtárs kéttranzisztoros erősítőjét tákoltam össze vagy tíz éve.. Ebből is csere lesz majd, legkésőbb következő műszakinál. Hibajelző világít.
Valami kapcsolási rajzot (elméleti kapcsolási rajzot) szeretnék kérni egy tőlem okosabbtól! Van itthon bd 245, 246. Triac, tirisztor, egy vödör ellenállás, kondi, dióda.. Rajz alapján egy egyszerű kapcsolást meg tudok építeni.
(#) potyo válasza Meszizoli hozzászólására (») Jún 12, 2015 /
 
A fet elég lesz szerintem, csak kell elé egy invertálás, mert ugye gnd-re húzza másik injektort a befecskendezés idejére, és a fetet meg magas szinttel lehet bekapcsolni. Ezt az invertálást egy tranzisztoros inverter is meg tudja oldani. Talán egy dióda nem árt az injektorral ellenpárhuzamosan, mint ahogy egy relét szokás kapcsolni tranzisztorral. Ha elég hosszú a szívócső a hengerek előtt, hogy az adott hengerhez befecskendezett benzin vagy cng nem jut vissza a még közös térbe, akkor simán jónak kell lennie.

Próbáljátok ki, hogy lekötitek annak a hengernek a drótját a cng vezérlőről, és hajtsa meg direktben a benzines ecu, hogy úgy megy-e. Lehet, hogy a cng vezérlőben döglött meg valami. Gondolom ez is a szokásos felépítésű, hogy van a benzines ecu, annak az injektorokhoz menő madzagja meg van szakítva, és bekötve a cng ecu-ba, majd onnan megy tovább a benzines injektorokhoz. Így az obd diagnosztika csak a benzines ecu-ra terjed ki, a cng ecu-hoz kellene a hozzá tartozó kábel és szoftver.
(#) Meszizoli válasza potyo hozzászólására (») Jún 12, 2015 /
 
Szia!
Az invertálásnál akadtam el. A párhuzamos diódát értem. Szerintem nem minden szívóütemben fecskendez be. Van egy alap 2-300 Hz-es jel, és a kitöltést változtatja. Tehát nem jut vissza a közös térbe. Sajnos ezt a benzin- cng próbát nem tudom megcsinálni. Egy ecu van. Ennek az egy ecunak mind a két része, benzin- cng, döglött. Ha a kettes henger benzin vagy cng csatiját dugom az egyes hengerére, akkor működik az egyes. Gyanítom ezek az autók eszik az ecu-kat. Nem találtam bontottat egyenlőre. Ami még baj.. Most vették, állandó fix fuvar Bp.- Szeged. Természetessen pénz elfogyott. Elzavarnám hogy vigye ahová gondolom, csak hát a sógorom..
Sakk-matt.
(#) Meszizoli hozzászólása Jún 12, 2015 /
 
Most esett le. Invertálás..
Kell a fet elé egy pnp tranzisztor hogy egy npn fetet meghajtsa.
Ezt valaki le tudná rajzolni? Ha nagyon szépen megkérem!
A tranzisztor milyen legyen? BD...? A fet...?
Következő: »»   187 / 338
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem