Fórum témák
» Több friss téma |
Hello!
A forgalmazó email-os megkeresésemre elküldte a kapu magyar nyelvű leírását! A "szimatom" nem csalt, a kapumotor valóban azonos az általam feltételezettel! A hozzászólás módosítva: Júl 2, 2015
Hello
Ott a végén van egy zöld sorkapocs, azon van egy 24V és egy indítás, most így hirtelen nem vágom, melyik, de nem túl bonyolult rájönni, fogsz egy izzót és vagy egy pár száz ohmos ellenállást és elkezded próbálgatni, nem lehet tönkretenni. Üdv
Hello.
A megszerzett dokumentáció alapján már sima ügy bekötni. Viszont a rövidzár helyett egy 24 V-os izzót használni, az tettszetős ötlet! Köszönöm! A jövőben alkalmazni is fogom... A hozzászólás módosítva: Júl 2, 2015
Azt csak a próba miatt, hogy ne okozz rövidzárat (esetleges biztosítékcsere stb)
Ha valamibe bizonytalan vagyok akkor mindig egy 680 ohmos ellenállással szoktam próbálgatni, attól nem pusztul el semmi. Sok sikert. Üdv
Sziasztok!
V2 PD1-es vezérléshez nincs véletlenül magyar nyelvű programozói lapja valakinek? Ha igen, akkor megosztaná velem? Előre is köszi.
Sziasztok!
Van egy ilyen elektromos-távirányítós kapunk, de nem működik. A távirányító rendben, biztosítékok rendben, áramot kap, és használja is rendesen, mert a trafó a panelon elégé melegedik. Képeket mellékeltem, mit mérjek, hol keressem a hibát? A motort ráköthetem közvetlen a 230-ra? Kondenzátorral természetesen. Mi lehet a gond? A válaszokat előre is köszönöm! A hozzászólás módosítva: Júl 14, 2015
Szia
Először is nézd meg, hogy a sorkapcsokon megjelenik-e a 24v (ac/dc) ez még a régi fajta nem lyukgalván panel, símán kinézem hogy kiolvadt a forrszem a trafónál (kirázódik) szekundernél, mivel írtad, hogy zúg. Üdv
Proteco Mover 8 típusú motor....220V 350W !
Ha tudod, hogy hogyan kell közvetlenül rácsatlakoztatni a motorra a hálózati feszülltséget, akkor igen! A hozzászólás módosítva: Júl 14, 2015
Zsoltee0001: A sorkapcsokon nem mértem feszültséget. Mármint nem volt rajta feszültség. A trafó nem zúg, csak melegedik.
Uniman: A panel alján, a sorkapcsoknál csatlakozik a motor a panelhoz. Gondolom a kék kábelt a kékhez, a barnát a barnához. Csak van egy fekete is, azzal mi legyen?
Hát nem!
A motor sorkapcsának a középső és az egyik tettszőleges szélső pontjára kell a 230V-ot kötni. A másik oldal a másik irányú forgás bekötési pontja. A kondenzátor maradjon a bekötve a sorkapocs két szélső pontjára csatlakozó vezetékeken. Persze a földelés is legyen a motor fémvázára kötve! A kondenzátor kapacitását sem árt ellenőrizni, hogy ne legyen kisebb, mint ami rá van írva. A vezérlés leírását csatolom. A hozzászólás módosítva: Júl 14, 2015
Köszönet ezért, ez nagy segítség lesz!
Nekem is ez a panelos kapunyitóm van. Ha távlökdösővel adsz jelet, kattan valamelyik relé? (hallani lehet)
Villogó kimeneten megjelenik a villany? Fotocella két szélső pontján van tápfesz? A triak jó? Egyelőre ennyi. A hozzászólás módosítva: Júl 14, 2015
A távirányítóra nem reagál.
A villogó kimenetén nincs fesz. A feszültségek: a 8-as és a 9-es kapocs közt 11v, a 8-as és a 10-es közt szintén 11v. A 11-es és a 13-mas között ott a 24Vac, a 14es és 16-os közt 5Vdc, a 15-ös és a 16-os közt szintén. a trafót ujra forrasztottam, de a ledek nem égnek.
Akkor elöször a 24 voltot kell helyreállítani. Nekem a szekunder oldalon a trafó kimenet engedett el a tekercs kivezetésnél.
Amíg a ledek nem világitanak (min. 3 db.) addig nem érdemes továbbmenni.
Most megmértem megint a feszültégeket:
8-as és 9 vagy 10 közt 5v dc 13-mas és 11-es közt 24v Ac 13-mas és 12-es közt 4v dc 16-os és 14-es vagy 15 ös közt 5V dc Most jut eszembe: a panelt kiszereltem, ez baj? ![]() A hozzászólás módosítva: Júl 14, 2015
Továbbra is kérdés: a ledek világítanak?
Nem, egyik se.
Igy kellene mennie: lásd kép.
Nem nagyon látszik. Zárjam rövidre a 14-est a 16-ossal és a 11-est a 13-massal?
Rövidzár:
14-16 12-13 8-9-10
Ezután az első 4 lednek kell világítani. Ha megvan, akkor egy pillanatra rövidzár a 15-16 közé, ez indítja a motort.
Mind a 4 biztosíték rendben van? A hozzászólás módosítva: Júl 14, 2015
Világítanak, köszönöm!!
Utána a reléknek kattognia kell ha 15-16 pillanatnyi rövidzárt kap.
Kattog, és megjelenik a fesz is a motor kimenetén, akkor ezekszerint tényleg a tarfó forrasztotta ki magát a panelből. Még egyszer köszönet!!
Ha eddig nem volt ok és most jó akkor egyszerű a képlet, de ne csak a trafót hanem mindent forrassz át, főleg aminek tömege van pl kondenzátorok...
üdv
Ha van infra felszerelve akkor ne felejtsd kivenni a 12-13 rövidzárt, továbbá a 8-9-10 röl is.
Na beszereltem. Viszont azt csinálja, hogy csak az APERTURA nevű led ég. Ha megnyomom a távirányítón a gombt, akkor a FOTOCELLURA is felkapcsolódik. Ha rövidre zárom a 14-16ot, akkor a FOTOCELLURA kivételével mindegyik világít. A rövidzárakat kivettem.
Na, akkor annyi biztos, hogy a panel jó.
Ellenőrizni kellene az infrát (ha elé teszed a kezed, a panelon a led jelzi), a végálláskapcsolót a motor oldalán.
A végálláskapcsoló ok, az infrában a relé kattan ha eléteszem a kezem, de a panelon semmi sem történik. Az infrán belül mit ellenőrizzek? Melyik lednek kéne jeleznie?
Ha az infra kattan az jó. Ellenőrizd a panelre menő vezetéket ill. jól van-e bekötve?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |