Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Szépnapot mindenkinek.Ezt mosógép motort szeretném be kötni kérdésem az lenne h meik szinre mit kösek és a kondit hova kösem ?.És centrifugára szoval h ne lassu fordulaton legyen.
válaszokat köszönöm előre is
Hali ! Te is *
mod: Nem személyeskedünk! A hozzászólás módosítva: Jún 27, 2015
Csak meressel lehetne eldonteni melyik szin micsoda, hacsak nincs valamelyik kolleganak itt felirva. Eleg gyengek am a mosogep motorok, mire szeretned hasznalni?
Pontosan leírtam, mennyi lesz a teljesítménye.
Nem tudom hova ? mert nekem Wattba érdekelt volna *
mod: Nem kívánt törölve! A hozzászólás módosítva: Jún 27, 2015
Idézet: „nekem csak 230 volt van bekötve és a 400 voltos motor nagyon gyenge 1 fázissal.Lenne egy elgondolásom:Autótrafó tip.trafóval csinálnék 400 voltot és azt kötném a motorra és kondival,szeretném a válaményetek hogy igy mennyi lenne a teljesitmény a 1,5 Kw motornak.” Itt a kérdésed. Éppen olyan gyenge lenne trafóval 400 V-ról is. ~25 µF-os üzemi kondenzátorral és 60-80 µF-os indítóval közel 2/3-os teljesítményt lehet kihozni belőle, ~900-1000 W-ot. Az üzemi kondenzátorral célszerű kicsit méricskélni. Olyan értékűt szoktam rátenni, hogy üresjáratban a lehető legkisebb legyen a hálózatból felvett árama, de a segédfázis körben ne haladja meg az adattáblán szereplő üzemi áramot.
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem. Van egy villanymotorom (egy komprsszoronvan). Eddig egyfázissal volt bekötve úgy, hogy indításkor a nyomógombot mélyebbre kellett nyomni pár pillanatig. Most átraktam háromfázisra (mert eddig nem volt rajta nyomáskapcsoló, csak egy lefújószelep), de kb. egy perc alatt nagyon melegedett és füstölt is egy kicsit a kapcsolódobozánál. Mit rontottam el és hogyan kellene bekötnöm? (Már hanem nyírtam ki eddig.) Ilyen a kapcsolódobozbn és a típustáblája:
Részben igazad van Zoltán de feszültség is kell hozzá és ha változtatod akkor a teljesitmény is változik.
Üdvözlet Oszkár
Szia! Nem akarlak elszomorítani de szerintem meg adtad a kegyelemdöfést ennek a motornak. Mivel CSAK három kivezetés van kihozva és 230V-ról használtad így biztosan erre a feszültségre volt méretezve a motor tekercse. Ha most erre Te 400V-t kapcsoltál és megvártad amíg füstöl .... Azt nem értem, hogy hogyan gondoltad, hogy ami eddig 230V-ról ment arra most jó lesz a 400V. Az téveszthetett meg, hogy a hasonló motorokon a HAT kivezetéssel lehet olyat csinálni, hogy deltába kötve a háromfázisú motort, lehet működtetni egy fázisról is de annak a teljesítménye a gyökharmadával kevesebb lesz, ami a kompresszorodat nem hajtotta volna meg. Nézd meg a tekercsek ellenállását, hogy egyforma értékűek-e és nem-e testzárlatos lett valamelyik, majd indítsd el a hozzá való feszültséggel és teszteld a motort (üresjáratban) Remélhetőleg nem keletkezett végzetes hiba ...
Köszi!
Az adattábláján ott van a 380V. A kompresszort meghajtotta 230V-ról is. Úgy vettem, hogy háromfázisú a motor, de át van kötve 230V-ra.
Értem én, hogy ott van az adattáblán a felirat, meg, hogy azt mondták ..... de akkor miért 230V-ról működött eddig? Ami pedig eddig erről a feszültségről működött az nem fog károsodás nélkül 400V-al menni. Ha azt is mondták, hogy három fázisú ez a motor DE a kivezetései nincsenek kihozva a 400V-os bekötéshez. Ha tényleg három fázisra van tekercselve, akkor is 230V feszültségűek a tekercsei de a tekercsvégek belül vannak elkötve és csak hármat hoztak ki az egy fázisú bekötéshez.
Hali!
Az a motor át lett tekercselve szerintem és vagy lustaságból, vagy tudatlanságból kevesebb menetszámú tekercsekkel, hogy 230-ra azért jó legyen és deltába kötötték. Ezért lehet az, hogy a tekercsek direkt 380-400-tól ( vonali fesztől ) füstölnek. Ha csillagban lenne és a csillagpont nincs kihozva, ez nem fordulhatna elő. Persze az is előfordulhat, hogy ha már 400-at kap, az is sok neki. Az indítása pontosan hogyan történt 230-ról? Indítórelé és még mi? Nem maradt ott indítókondi és az zavar be? A hozzászólás módosítva: Jún 30, 2015
Indítórelé?! Ááá, dehogy. Egy olyan régi nyomógombos kapcsoló, amit benyomva, indításkor mélyebbre kellett nyomni. (Persze, mikor levettema burkolatát észrevettem,hogy el van törve).
Volt rajta három kondi is, de mindent leszedtem. A kapcsolódobozban csak a három pólus van, még furat sincs a másik három helyen.
Ja, hát az a "mélyebb nyomás" rakta rá az inditókondi-csomagot és maradt a segédfázis.
Mindegy, az a tekercselés nem elég 3F-ra.
Nna, ma voltam egy tekercselőnél. A mérések alapján jó lenne. Nincs tekercszárlat, egyforma áramot vesznek fel a tekercsek, stb. Viszont a kapocsdoboz felől belenézve látszódik egy kis pörkölödés. Sanszos, hogy sok volt neki a 400V, a 230V-al még elment (esetleg még menne is).
A motor fixen delta-kapcsolású, nem kapcsolható csillagba. Ez van az adattábláján is és ezért van rajta csak 3 kivezetés. A tekercselése még eredeti. Legalábbis a tekercselő-ember szerint.
Akkor ez passz.. ha fixen delta, akkor nem tudsz neki adni hálózatról 3 x 230-at, mert oda csillagpont is kéne, ami ebben nincs. Ellentmondás van.
Ezek szerint vissza kell állnod a segédfázisos betápra.
Szia! "feci" írja is, hogy ellentmondás van a dologban. A motorokon a tekercsfeszültséget mindig a kisebb szám adja meg. Ezen az adattáblán 380V van feltüntetve, tehát hamis az adat a helyzet mostani állása szerint. Ez a motor át lett már tekercselve. A motor gyártási évében még nem nagyon használtak zsugorcsöves kötéseket és sarukat és semmiképpen nem flexibilis kivezetéseket, hanem a tekercs saját anyagát hozták ki a kapocsdeknire. A "pörkölődést" próbáld meg lekenni szigetelőfestékkel, lakkal és állj vissza a megszokott feszültségre.
Üdv!
100 watt - s hajtómű elegendő - e egy más- féltalicskás betonkeverőt meghajtani?
Üdv ! Szerintem ha meghajtja akkor nagyon lassú lesz ,hajtóműtől és a motor alapfordulatátol is függ.
A hozzászólás módosítva: Júl 5, 2015
Üdv Oszkár! Köszi a gyors infót. Internetről vettem egy 0.55 Kw 380/220 V eredeti élelmiszerben használt tésztakeverő gépet amely állítólag 100 Kg. dolgozott fel 380 V - ról. Átkötöttem 220 V - ra A hajtómű hármas ékszíjjal 24 fordul percenként. Közbe iktattam egy 20 -s üzemi kondenzátort és segédfázis nélkül járattam közel egy 1 /ó - ig., nem melegedett. Ha kész lesz a betonkeverő visszajelzést küldök.
A hozzászólás módosítva: Júl 5, 2015
0.55 kW eleg, ekkora motorral szerelik a masfel talicskas keveroket, es nagyjabol a 20 mF is realis. Forgasiranyra figyelj egyedul, hogy a puttony belsejeben levo lapatok ellasak a funkciojukat es tenyleg keverjek az anyagot...
sziasztok!
ezen adattábla szerint, ezt deltában bekötve milyen teljesítményt kapok?
Hello! Gondolom azt elfelejtetted írni, hogy egy fázisról járatnád, kondis segédfázissal. Úgy kb 1kW-os lesz. Mert ha deltában járatnád háromfázisú 230V-ról, akkor ugyan annyi lenne a teljesítménye, mint csillagban 400V-ról..
igen erre gondoltam, csak nagyon műveletlen vagyok még a témában. kompresszort építek. köszönöm a válaszod
Itt a fórumon, a mondatok nagy betűvel kezdődnek! Légy oly kedves Te is használd Őket..
6-700W-nál több nem fog kijönni belőle. Üzemi kondenzátornak legalább 70uF, és lehet, hogy még indítónak is kell betegyél másik 15-20µF-ot. A pontos értéket kísérletezéssel kell megállapítanod.
sziasztok! ez a motor, egy nagynyomású mosóból származik. Az volna a probléma, hogy üzem közben a villanymotor teljes burkolata, illetve még maga a tengely is 230V feszültség alatt van. Tudok ez ellen tenni valamit, vagy ez egy ilyen típusú motor egyszerűen. Előre is köszönöm a hozzáértők segítségét.
Miből gondolod, hogy feszültség alatt van? Műszerrel mérve zárlat van a tekercs és a ház között?
fázisceruza teljesen világít, bármelyik részéhez érintem hozzá.
update:
működés közben, motorhoz érintve fázisceruza világít, éppen úgy mint, ha a konnektorban nézném a fázist, ha viszont megfordítom a villásdugót, még erőteljesebben világít a motor házához tartva. Eközben az egész rendszer nem fogyaszt többet 300W-nál. A motor házában mindenesetre feszültség van. Nem értem.. |
Bejelentkezés
Hirdetés |