Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Köszönöm a gyors választ!!
Sajnos nem jó úgy sem, próbáltam az eredeti kábellel, de csak az ablak működött. Lehet az "új" motorból más szálon jön a vezérlés sajnos. De azért nagyon KÖSZÖNÖM!
Akkor a motor van másképpen bekötve a stekkerbe.
Na de hogy kedves VIM??
Nincs valami ötleted? Köszönöm.
Az a baj, hogy így már nem sokat érő amit mondani tudok ezzel kapcsolatban. Ha előbb megírtad volna, hogy mi a probléma, akkor megnézem, hogy milyen számú motort kell nézni (központi zárasat) és akkor talán nem nyúlsz mellé ezzel a megoldással. Nem tudod visszaboltolni egy kp. zárasra? Ha hazamegyek esetleg megnézhetem milyen számot kell keresni.
Köszi, hogy próbálsz segíteni, de a vissza boltozás nem hiszem, hogy menne. Sajna az egyik hirdetési oldalról vettem, nem lenne korrekt most reklamálni, így inkább ha lehetne átkötözném a vezetékeket, csak nem tudom melyiket melyikhez.
Köszönettel: csibai
Megnéztem a két általad készített rajzot a kábelkötegekről és azt kell mondjam, hogy siralmas a helyzet. A másik kábelkötegben csak négy szál azonos bekötésű az eredetihez képest. Nem egyszerűbb volna az eredetit kiigazítani ebből a kötegből érintkezőket felhasználva? A "szerzeményen" milyen számsor van? (1U0 959 811D vagy 811B, mindkettő bal hátsó de csak az egyik kp. záras, D-s)
Szia kedves VIM!
Eléggé elkeserítettél, lehet feleslegesen dobtam ki 12 rugót... A motor számát csak délután tudom megnézni mert most dolgozóban vagyok. De azt mosdta az eladó, hogy központi záras. Teljesen igazad van, hogy az eredeti kábelt lenne célszerű felhasználni, de össze dugtam (a kiszakadt, elrohadt kábel helyén csak átfűztem a vezetéket), de ugyan az volt az eredmény. Ablak saját kapcsolójáról ok, de minden másnál semmi. A vezető oldali ajtóról sem tudom működtetni, és a kp. zár sem megy. Lehet az "új" motornak más a vezérlése miután a bekötések is mások. Ha át lehetne kötögetni legalább a központi zárat az nagyon jó lenne. Az ablak látszódik ha nyitva marad de a zár nem és nem sajnos. Nagyon köszönöm, hogy időt szakítasz a gondomra. Üdv: csibai
A konkrét ablakemelő motor száma az alvázszámmal volna beazonosítható, mert a komfortfokozat ebből adódik, hogy mit lehet vezérelni (kp.zár, ultrahangos riasztó belső védelemmel stb. ...). A rossz motorvezérlőnek minden része használhatatlan? A panelt nem lehet letisztítani az esetleges rozsdás lerakódástól? Képet tudnál készíteni róla? A motort azt ki lehet cserélni a mechanikán (gondolom én), mert a vezérlő a lényeg. A panel az lehet, hogy siralmasan nézhet ki de az alkatrészek és a nyák ritkán megy totálisan tönkre a beázásból adódó oxidációtól. Ha a stekker lábak kiforraszthatók a panelról, akkor azt át lehet cserélni a letöredezettre. Így látatlanban nem sokat tudok mondani biztatásként.
Kedves VIM!
Van ugyan néhány fotóm, bár telefonnal készült azért valamennyire látható. Próbáltam fogkefével alcohollal takarítani, de meg sem makkan vissza téve a motorba. Szerintem halott. Nézd meg a képeket, Te biztos okosabb vagy nálam, hátha...
Nem vagyok okosabb csak nem adom fel egykönnyen. A fotókon nem látom, hogy a nyák és az alkatrészek elkorrodáltak volna vagy mégis? A paneleket le szokták lakkozni "stul-stül", szerintem ami rá van rakódva az a belső érintkezők bevonatából lerakódott oxidáció. Mivel nincs mit veszíteni, meg kell próbálni "cillites" rozsdaoldót használni, lefújni és feloldani, majd féktisztítóval zsírtalanítani a felületeket, főleg az smd processzorok lábainál (fogkefe használandó). Ha a panelt így meg lehet tisztítani azután lehetne a stekkert kicserélni. Közben megnézheted (ha tudod) a másik vezérlő belsejét, hogy miben tér el az eredetitől, meg vannak-e a lábak a csatlakozón belül is és be vannak-e forrasztva vagy csak "díszek".
Ok köszi, haza érek rögtön megpróbálom.
Féktisztítóm van, hátha... Már sok veszteni való nincs sajan. Üdv: csibai
Köszönöm a segítséget, a probléma megszűnt minden beavatkozás nélkül, de ha megint előfordul, akkor legalább már tudom hogy hol keressem a hibát !
Sziasztok! Aee motorkódos istencsapásom van. Miért csinálja azt, hogy menet közben ha kinyomom a kuplungot 1500 és 2000 között ingadozik a motor gázadás nélkül. A probléma egy akku lemerülés utáni bikázás óta van. Válaszokat köszönöm.
Szia! Csak tippelni tudnék arra, hogy a gázpedált megnyomtad a bikázás alatt és a motorvezérlő ehhez vette fel az értékeket a lemerült akkuhoz képest. Most egy alapra állítást kellene csinálni a fojtószelep állás érzékelőnél. Előzőleg már egyszer leírtam itt valahol, hogy ezt hogyan kell megcsinálni ......
Tavaly szeptemberben Bővebben: Link volt róla szó. Ha nem értenéd, akkor majd elmagyarázom.
Szia! Bocs a tudatlanságomért, de megtennéd, hogy elmagyarázod. Köszönöm!
Szia! Ennek a procedúrának az a lényege, hogy a motorvezérlővel kell "megkerestetni", a hozzá csatlakoztatott perifériát, az pedig a talált értékeket fogja alapul felvenni a továbbiakban. A sorrend a következő:
-akku sarut (+) le kell venni és a V60 csatlakozóját (fojtószelep állás érzékelő) szét kell húzni -a gyújtáskulcsot gyújtás állásba kell fordítani de (nem indításba) 1percig -az idő letelte után ki kell kapcsolni a gyújtást, majd az akkusarut csatlakoztatni kell a V60-al együtt -a gyújtáskulcsot újra gyújtás állásba kell fordítani de nem indításba és a gázpedált sem szabad működtetni, ekkor hallani kellene, hogy a vezérlő keresi a hozzá csatlakoztatott V60-t az értékeivel (elkezdi működtetni az alapjárati motort) ez kb. 20 másodpercig fog tartani -ha ez megtörtént akkor lehet a motort beindítani és megnézni, hogy helyre állt-e az alapjárat Ha a vezérlő az említett időben nem működteti az alapjárati motort, nem keresi, akkor nem lesz sikeres az adaptáció, csak diagnosztikával lehet majd felvetetni az alaphelyzetet. A V60-nak tisztának kell lennie, hogy az értékeket megfelelően tudja felvenni a vezérlő. A rádiónak a kódot az áramtalanítás miatt majd újra meg kell adni.
Üdv!
2001-es Octaviára szeretnék vonóhorgot. A csatlakozó ennél még hagyományosan a lámpák kábelére megy ugye? Nem kell hozzá CAN vezérlő!? Köszi! A hozzászólás módosítva: Júl 12, 2015
Kérlek segítsetek! Valaki leírná, hogy a VAG Commmal hogyan csináljak folytószelep alapbeállítást. Nem bowdenes. Köszönöm a segítséget
Szia!
Nem kell hozzá.
Adott egy Octavia II, BSE motorkóddal. Ha leállítom a motort, lezárom az autót, akkor még órák múlva is elindul kb. 2 percenként valami motorféle benne és megy kb. 20 másodpercig. Ha jól mondták, ez a tankszellőztető. Normális ez a működés? Mennyit fogyaszt ez a motor? Hosszabb távon nem meríti le az akksit?
A baj úgy kezdődött, hogy tegnap előtt leálltam vele délután, másnap délután meg teljesen le volt merülve az akksija. Gondoltam, hogy miután az akksi 8 éves, megadta magát. Betettem egy másikat, gond nélkül elindult az autó, mentem vele egy kicsit, ma reggelre ez az akksi is le volt merülve, de úgy, hogy 0,1 V van csak benne. Gondolom, valami zárlat lehet a test felé. Nincs valami tapasztalatotok, hogy hol keressem? Valami típushiba esetleg? Vagy valami ötlet, hogy mit nézzek meg?
Szia! Én nem gondolnám, hogy a tank szellőztető az motoros volna, ellenben a szekunder légszivattyúval aminek a teljesítménye elég nagy ahhoz, hogy az akkut lemerítse az idő alatt. Azt nem tudom, hogy a szivattyú motor miért kapcsol be olyankor is amikor nem kellene ...
Sziasztok! Ismét segítséget szeretnék kérni, hátha valakinek előfordult már a problémám. 1,6-os benzines Octaviám elkezdett szaggatni menet közben, majd alapjáraton is. Nem állandóan csinálja, csak időnként. Kijelzőn sárga jelzés, hogy van valami gond. Szerelő eltüntette a sárga jelzést, majd azt mondta, hogy a hiba lambdaszonda 1. BSE motorkódhoz, lambdaszonda cserére van szükség. Ezt követően kicserélték. Utána minden ok, majd a klímát szerettük volna feltöltetni, szerelő mondja, hogy lyukas a hűtő, cserélni kell, ezt követően érdemes feltölteni. Ez megtörtént, majd rögtön utána ismét előjött a korábbi hiba, alapjárat ingadozás, szaggatás, végül a kijelzőn is sárga jelzés, EPC lámpa, stb. Szervízben számítógépre téve fojtószelep hibát írt ki. Először fojtószelep megtisztítva, de nem volt elég, ezért cserélve utángyártottra. 1 napig ment az autó hibátlanul, másnap megint beadta az unalmast, a kijelző mint egy karácsonyfa, minden ég rajta, a szervízbe is úgy lehetett elvinni, hogy előbb ki kellett szedni a hibakódokat. Nah szerintetek mi lehet a gond? Már kezd tele lenni a hócipőm, hogy nem találják el a hibáját...
Valamelyik motortéri csatlakozó kontakthibája, vezeték oxidálódás, motortest hiba. Ilyesmiket keresnék első körben. A konkrét hibakódokat leírnád?
köszi
Talán még ezt megnézhetnéd, hogy mi is ez amiről beszélek, mert hogy a tankszellőztető az egy mágnesszelep és azt az ECU vezérli a megfelelő üzemállapotban ami ütemes kattogó hangot hallat ha éppen működik. A szekunder légszivattyú vezérlés pedig le szokta ellenőrizni a levegős rendszer tömörségét és ezért be szokta kapcsolgatni a szivattyú motort meleg motornál és alapjáraton .... A kocsiról kevés infó van a simos 7.1 vezérlő miatt (nem sok típusba építettek ilyet).
Ez az, ami a képen is van. Szekunder légszivattyú, a szervizben porszívónak mondják, mert hasonlít a formája. Na, ez indul be véletlenszerűen akkor is, ha az autó le van állítva. Tegnap megmérték, bő 15 A az áramfelvétele. Nem jár csak fél percig, de ezt két percenként, tehát gyorsan lemeríti az akksit. Most úgy megyünk el vele, hogy hosszabb leállásnál leveszem az egyik sarut az akksiról. Még szerencse, hogy a saru rácsatlakozása után mindent magától megtanul a vezérlő, az utca végében már semmi sem világít sárgán a műszerfalon. Töltő lesz nálam, nyaralás, horgászás, gumicsónak, villanymotor, Balaton. ( Minek kell egy motort ennyire elbonyolítani? Csak a biztikből két táblára való van... Egyik a motortérben, másik az utastérben. )
Ezeknek a modern autóknak az elektronika lesz a halála... a fiam bömbije megállt egy piros lámpánál, aztán már csak az ablaktörlő ment benne, de az akkor is, ha be sem volt kapcsolva...tréler. Pedig az autóban nincs 50 ezer km... Nem egyszerű... |
Bejelentkezés
Hirdetés |