Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Motorgyújtás
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Nov 2, 2006
Lapozás: OK   171 / 206
(#) mex válasza guliver83 hozzászólására (») Júl 5, 2015 /
 
A sárga fórumon 4T gyújtást keresel, gondolom valamilyen konkrét célzattal...
Nade, hogy tőlem telhetőleg válaszoljak is, (bár nem vagyok szerelő, csak láttam pár gyújtástekercset,elektronikát): A gyújtószikrát crossmotoroknál nagyon nagy hányadban tekercsgyújtás szolgáltatja, utcai motoroknál akkus a nagyobb hányad, a világításnak úgyis vannak kritériumai. Ezen belül pedig van hogy a gyújtást, és az akkutöltést is tekercsről oldják meg, erre is lehet számos példát találni.
(#) Hurkafej1 válasza guliver83 hozzászólására (») Júl 5, 2015 /
 
Ahhoz, hogy 100%ban alkalmas legyen kell egy elektronika is, például a 9 diódás rendszert be lehet indítani akku nélkül is, mégis gerjesztőtekercses.

Az indukció érdekel téged, a témán belül pedig az indukált feszültség.
Az Ui= B x l x v x sina
Tehát ott a B, így valamilyen módon mágnest kell csinálni, ami forog. Ez lehet állandó mágnes, vagy egy tekercs, amibe áramot vezetünk.
(#) guliver83 válasza mex hozzászólására (») Júl 5, 2015 /
 
Igen mert az a méret fér el.
Egy kicsit szórakozni akarok egy gyújtással és azért kellene, mert ha jól sikerül ezt használnám fel.
(#) dB_Thunder válasza guliver83 hozzászólására (») Júl 5, 2015 /
 
Nagyon egyszerű, a gerjesztett generátorokban a forgórézhez keféken keresztül viszik a delejt azaz a gerjesztő áramot. De mivel ez a lendkerék, ami egyben a generátor forgórésze állandó mágnessel van tele, nem kell neki áram. Teljesen más neki a szabályzása is.

Az oké hogy szórakozni akarsz a gyújtással, de ezekkel a töredék információkkal csak velünk szórakozol. Jó lenne tudni mi a célod, nekünk meg azt hogy milyen a gyújtásod.
A hozzászólás módosítva: Júl 5, 2015
(#) kissattila88 hozzászólása Júl 5, 2015 /
 
A képen látható gyújtáshoz lehet használni a simson eredeti jel adóját? Nem tud nekem valaki 2db zy 200 diódat adni meg egy 22 ohm 5w ellenállást?
A hozzászólás módosítva: Júl 5, 2015

simógy.JPG
    
(#) pjg válasza kissattila88 hozzászólására (») Júl 5, 2015 /
 
Ez nem Simson gyújtás. Ez egy tranzisztoros , akkumulátoros gyújtás. Elavult. Felejtsd el!
(#) kissattila88 válasza pjg hozzászólására (») Júl 5, 2015 /
 
Meg van építve! Azt szeretném tudni hogy simson jel adó-val működne e?
(#) pjg válasza kissattila88 hozzászólására (») Júl 5, 2015 /
 
Nem! Ez HALL jeladóhoz készült. Talán az MZ TS-hez.
(#) kissattila88 válasza pjg hozzászólására (») Júl 5, 2015 /
 
Valaki nekem azt azt mondta hogy a simson tirisztoros gyújtás jeladója is hall.
A hozzászólás módosítva: Júl 5, 2015
(#) guliver83 válasza dB_Thunder hozzászólására (») Júl 5, 2015 /
 
Köszönöm!
Ez nagyon hasznos infó volt!
Van egy 6V Jawa amire egy 12V generátort akarok tenni és ezzel szeretnék szórakozni, hogy tökéletes legyen , mivel a 6V az nagyon kevés.
A világítás is nagyon gyenge rajta.
Igaz hogy nekem nem nagyon volt vele gondom, de nem a legjobb.
(#) pjg válasza kissattila88 hozzászólására (») Júl 5, 2015 /
 
Nem az. Indukciós jeladó.
(#) kissattila88 válasza pjg hozzászólására (») Júl 5, 2015 /
 
Lenne hozzá való gyújtàsról kapcsolási rajzod.?
(#) pjg válasza kissattila88 hozzászólására (») Júl 5, 2015 /
 
Simson tirisztor?
(#) StMiklos válasza kissattila88 hozzászólására (») Júl 5, 2015 /
 
Szevasz!
Hol is vagyunk? Főoldal, HESTORE.hu, rendelhető, másnap, 3.nap átvehető, postázzák is.
Itthon ellenállást még találnék.
Üdv: StMiklos
(#) pjg válasza kissattila88 hozzászólására (») Júl 5, 2015 /
 
Az eredeti utángyártása. Meg még egy.
A hozzászólás módosítva: Júl 5, 2015
(#) szikorapéter hozzászólása Júl 8, 2015 /
 
Üdv. Volna itthon egy Izs Planéta 3 motorom. Az volna a kérdésem hogy ennek a gyujtása akkumulátorhoz kötött sajnos,ha nincs akku,nincs gyujtás,és hogy hogyan tudnék feltenni rá egy tirisztoros gyujtást? Találtam itthon BT151 800R tirisztort a feladatra. A válaszokat előre is köszönöm.
(#) dB_Thunder válasza szikorapéter hozzászólására (») Júl 8, 2015 /
 
Én nem ismerem ezt a mocit, megvallom lusta vagyok túrni a netet az infókért. Jól jönne egy kapcsrajz, vagy bármi infó a gyújtás megvalósításáról.
(#) pjg válasza szikorapéter hozzászólására (») Júl 8, 2015 /
 
Hagyományos akkumulátoros gyújtás, megszakítóval.
Egy tranzverteres tirisztoros gyújtás megfelelő lenne.

Ez jó is lehet.
A hozzászólás módosítva: Júl 8, 2015
(#) dB_Thunder válasza pjg hozzászólására (») Júl 8, 2015 /
 
Ehhez is kell akku, nem lennél vele előrébb! Milyen generátor van rajta?
(#) pjg válasza dB_Thunder hozzászólására (») Júl 8, 2015 /
 
Ja, vagy úgy! Akku nélkül. Megoldható csak munkás. Egy Ducatti, vagy Vape gyújtást kell felapplikálni.
(#) szikorapéter válasza pjg hozzászólására (») Júl 8, 2015 /
 
Holnap megpróbálom levenni a forgó részt és az állót,majd megnézni mit is tudok a helyére beépíteni. Mindenképpen tirisztorosra gondoltam.
(#) dB_Thunder válasza szikorapéter hozzászólására (») Júl 8, 2015 /
 
A CDI tulajdonképp az.. De ahhoz kell 1 nagyfesztekercs, ami minimum ad 100 voltot.
Meg kellene nézni hogy valamelyik tekercs helyére nem lehet e tekercselni egy ilyet. Vagy cserélni az állórészt.
A hozzászólás módosítva: Júl 8, 2015
(#) szikorapéter válasza dB_Thunder hozzászólására (») Júl 8, 2015 /
 
Csak azt nem tudom hogy ha leszerelem a forgó részt milyen forgó mágneses egységet tudok oda rakni ami ellátja a cdi-t + az 50W max fogyasztással bíró elektromos rendszert.
(#) dB_Thunder válasza szikorapéter hozzászólására (») Júl 8, 2015 /
 
CDI nem sokat eszik. Most a forgórészbe nincsenek mágnesek?? Dobj már a generátorról képet!
(#) szikorapéter válasza dB_Thunder hozzászólására (») Júl 8, 2015 /
 
Holnap tudok róla képet készíteni. Ha jól emlékszem az akku gerjeszti a külső tekercseket,a belső tekercseken pedig folyik a nagy áram a fesszab felé és onnét a motor többi részéhez.
(#) nyemi válasza szikorapéter hozzászólására (») Júl 9, 2015 /
 
Az a tirisztor kevés lesz ha még eredeti állapotban van a járgány.
Mondanám ha Izs, irány az oroszok :Robogó(scuter) gyújtás Izs-re
De vagy Babettát vagy elektronikus Rigáét is rá lehetne faragni.
(#) zalika hozzászólása Júl 12, 2015 /
 
Hello!

Egy olyan kérdésem lenne, hogy vannak ezek az Amal Sem Sweden gyújtások. Nekem KTM lc4-be kellene. Ezt a típust elég nehéz beszerezni, de viszont mondjuk egy 123-as rotax blokk is ilyennel van szerelve, amit könnyebb beszerezni. Az lenne e kérdésem, hogy az megfelelne-e? Vagy átlehetne-e alakitani megfelelőre? Csak a gyújtás alaplap kéne, a tekercsek. A lendkerék megvan. Kinézetre teljesen egyformának tünnek.

Köszi a segítséget!
(#) yoman917 hozzászólása Júl 20, 2015 /
 
Sziasztok!
A gyári motoplat CDI egységet ki lehet váltani egy külön áramkör+külső trafó kombinációjával? Megépítettem az elektronikát, amit rákötöttem egy robogó trafójára, de nem ad szikrát. (A gyárival ad, szóval az állórész jó). Olvastam, hogy a gyári gyújtásban csak a szekunder tekercselés van testelve, a primer nem, ezért nem lehet kiváltani egy saját elektronikával, ahol külső trafó van. Véleményetek? (Képen a CDI és egy hasonló trafó, amit használok)
(#) Ge Lee válasza yoman917 hozzászólására (») Júl 20, 2015 /
 
Ha valami hasonló van a motorban akkor igen, de ez látszik a rajzon is. Azért van egyben az elektronika a trafóval, mert így olcsóbb meg egyszerűbb a gyártónak, illetve hogy hiba esetén az egészet cserélni kelljen.
Piaggio-ban van ilyen, rátettük a szimóra és ment vele, mint ahogy az is a szimóéval, ahol külön van a trafó.
(#) yoman917 válasza Ge Lee hozzászólására (») Júl 20, 2015 /
 
Szia amit linkeltél, ha jól tévedek egy Ducati Energia CDI. Ez biztos hogy működik külső trafóval is, mivel mind a két tekercs le van testelve. Az én esetemben ez egy motoplat gyújtás, és a primer nincs testelve. Ezért érdekelne, hogy működhet-e a dolog.
Következő: »»   171 / 206
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem