Fórum témák
» Több friss téma |
Es ilyen rezeru kabelt hol kapok es hogy kerjem?
Ha szükséged van rá, elüldöm e-mail-ben. Ide sajnos nem tudom feltölteni.
Szoci autós boltokban méterre árulják. Például itt.
Annak idején ugyanezt csináltam Kis Polski-hoz, amikor átütöttek a kábelek a tranyós gyújtástól. Soha senki nem szólt, hogy zavarom a rádiójukat, vagy valamilyüket. Persze ettől nem ment gyorsabban az autó... pedig még a 2 mm-es gyertyahézagot is átütötte...
Gyújtókábelnek mindig is a rézerű volt a legjobb.
Az a néhány száz ohmos ellenállás (a zavarszűrés miatt) meg többnyire a külön és utólag is rászerelhető bakelit anyagú gyújtópipába volt rejtve. Aztán persze megjelentek a "modern", a pipával egybegyártott szénbetétesek - s jöttek vele a mindenféle gondok ....
Attól hogy benne volt a pipában az ellenállás, a kábel még szórt. Fateréknál az út fele állt a yagi (abból az adóból volt a legjobb vétel), és simán lehetett a TV-n látni ha elment egy ilyen rézkábeles autó. De ugye az autót nem órákig egy helyben járatva használja az ember, így engem sem érdekelt, fontosabb volt a normális gyújtás.
Sziasztok! Kugler úr biztosan többet tudna erről mesélni ezn az oldalon. Semmi közöm az úriemberhez de elég megbízható a munkája és az árak is kedvezőek. A rézerű kábelekről meg csak annyit, hogy a harmincöt éves "ezeröcsimben" még mindig az eredeti van de az rotor elosztó ellenállásra és az elosztó szénkefére oda kell figyelni ezeknél. Majd elfelejtettem, hogy az új elektronikus gyújtásokhoz gyártott kábelek ritkán teszik tönkre a vezérlőjüket a nagy belső ellenállásuk miatt és a kocsik többi elektronikáját sem "zavarják".
A hozzászólás módosítva: Júl 8, 2015
Megköszönném. *
A hozzászólás módosítva: Júl 8, 2015
Szia! Ezeket még "lefuthatod" ha gondolod. Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Júl 8, 2015
Ez valami program? Honnan lehet letölteni?
Igen. Bővebben: Link
Sziasztok!
Astra G-m van és világit az ABS hiba jelző. Kiolvastam és azt írja bal hátsó jeladó. Kimértem mind a négy kereket és a tekercsek ellenállásai egyformák, keresztbe átkötve a két hátsó tekercset kézzel forgatva a bal tengelyt látom a programban hogy forog a jobb tehát a tekercs ép. Az autó alatt lévő csatlakozóig még mérhető a tekercs és a kontaktok tiszták. Szerettem volna kimérni a következő csatlakozóig ami a vezető oldalán a lábtér bal oldalán van a műanyag mögött. Széthúztam a csatlakozót és akkor láttam hogy egy érintkező be van égve. Annyira hogy a kiálló fém ami a sarus párjába csúszna teljesen eltűnt onnan így ott semmiféle kontakt nincs azon az egy lábon. Meg tudja nekem mondani valaki hogy azon a lábon mi van átvezetve? Nem akartam összekötni amíg nem tudom mi is az. Egyébként a kocsi tökéletesen működik ahogy az összes funkció is rajta kivéve az ABS-t, lehet köze ennek a szétégett lábnak hozzá?
A képek lemaradtak, sajnos csak telefon volt kéznél de ráírtam hányadik sor/oszlop.
A hozzászólás módosítva: Júl 12, 2015
Üdv Uraim! Érdeklődnék, hogy astra G-ben a közép kijelzőre milyen dolgokat lehet kiiratni? Elvileg az ablaktörlőn lévő gombbal lehet váltani a funckiókat, de nekem sajnois nincs rajta. Esetleg valakinek valami tapasztalat?
Itt le van írva pontosan.
2 féle verzió van belőle: TID (triple info display) és MID (multi info display). A TID -del nem lehet semmi extrát összehozni (legfeljebb plusz külső elektronikával ami tudja kezelni, de ebben sem vagyok biztos), csak az óra, dátum, külső hőmérséklet. A gyári MID viszont már tud pár dolgot: van egy egyszerűbb hibajelző funkciója (kopott fékbetét, kiégett izzó, alacsony szintek jelzése, stb), fogyasztás, átlagsebesség kijelzése, stopper, plusz a gyári rádiónak is ez a kijelzője. Típusfüggő, hogy mit tud. Viszont ha nem ilyen van gyárilag beépítve, de mégis ilyesmit szeretnél, akkor célszerűbb inkább ilyet szerezni, mert a gyári kijelző csere még lehet drágább is mint ez.
A hozzászólás módosítva: Júl 21, 2015
Addig jutottam el, hogy ha az órán a két gombot benyomom kb 5 másodpercig, akkor a kijelző kiírja, hogy 0km/h, de ezt még mozgó állapotban nem teszteltem, illetve ez az állapot kb 2 másodpercig áll fent, majd az óra "reseteli" magát. Azért kérdezem, hátha tud valami extrát is.
Időközben teszteltem menet közben, kiírja az aktuális sebességemet. De nem tudom a funkciót eltárolni, a kijelzőn az összes pixel felvillan majd újraindul a szerkezet, de az időt nem törli.
Sziasztok!
Egy Astra G-m van és elment a középkonzol világítás, valószínűleg biztosíték hiba, de a könyvében nem találtam meg hogy melyik biztosíték valaki nem tudja esetleg? Köszönöm.
A műszerek világítása, az összes egy körön van, nincs külön biztosíték. Lehet, hogy már eddig is volt egy hibás izzó, ami nem látszott, most meg kiment a másik is, így teljes sötétség lett ott.
Sziasztok!
Olyan hiba lépett fel a G Astránál, hogy a kesztyűtartó mögül motorhang volt hallható. Szét lett szedve, a műanyag zsalut eltörte, a motor folyamatosan működik.. ha fogóval megfogom megáll, ha elengedem működik tovább. le lett húzva a csatiról, az lenne a kérdésem, hogy most a motort is ki kell cserélni (mivel nem áll meg), vagy az, ha bezárja a zsalut automatikusan megáll feszülésre?
Sajnos ez egy olyan bolond rendszer, hogy a 12V -os zsalumozgató motor folyamatosan kapja a 14,4V körüli feszültséget, teljesen álló helyzetben is. Nincs se időzítés, se végállás kapcsoló (gyárilag) ami lekapcsolná a motort. Eléri a végállást és megakad... aztán vagy eltörik valami vagy tönkremegy a motor. De ha nálad még forog a motor üresen, akkor azzal nincs. gond. Esetleg ha már úgy is ki kell bontani azokat az alkatrészeket a cseréhez, építs be vagy végállás kapcsolót vagy időzítőt.
akkor magyarul csak vegyek bele egy műanyag zsalut ami eltört és minden a régi lesz?
Igen. Elég hülye megoldás, de a motor az kapja állandóan az áramot, végállásnál meg egyszerűen, mint amikor megfogtad fogóval, a zsalu fogja le. A zsalu meg egy idő után feladja a harcot eltörik, a motor meg forog tovább.
Ennél ez típushiba. Venned kell egy új zsalut (csappantyúnak hívják), annak már erősebb a műanyag tengelye mint a gyárinak így nem törik el. Olyan 15ezer körül van, én nem adtam érte annyit, hanem fixáltam a külső állásban a lapátot, a motort meg kikötöttem. Belső keringetés úgyis csak nagyon ritkán kéne.
A csappantyú csere egyébként egész jó móka, le kell szedni az ablaktörlő lapátokat és az alatta lévő műanyag idomot a szélvédő alól, mert van egy csavar a fűtőmotor felső részén amit csak onnan tudsz kivenni. A többi kijön a kesztyűtartó kivétele után aláfekve.
Ezt megcsinálod és meg lesz oldva a problémád. Nem kell semmi mást venned mint két végálláskapcsolót. Nekm működik.
A hozzászólás módosítva: Júl 26, 2015
Sziasztok!
2003-as astrám van és néhány napja vettem észre, hogy a műszerfalon lévő panel, ami a megtett kilómétert írja ki, nem világít, nem jelez ki semmit. Mi lehet a gond, mit lehet tenni? A másik, hogy a középkonzol tetején lévő 2 sávos kijelző (ami a pontos időt és a dátumot, illetve ha a rádió be van kapcsolva, akkor az állomást jelzi ki) alsó sávja rendszeresen, vissza-vissza térően elsötétül, nem jelez ki semmit. Ennek mi lehet az oka? Előre is köszönöm a választ! |
Bejelentkezés
Hirdetés |