Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Megnézzem, hogy melyik a biztosítéka vagy a reléje, hogy ne kelljen mindig akkusarut levenni?
Úgy látom már elindultál a "Nagy lavór" felé. EZZEL a szekunder légszeleppel szokott lenni a probléma, átereszt és így tömörtelen a levegős rendszer. A szivattyú biztosítéka SB27 és a reléje R4. EZ a leírás érthetőbb erről a levegős részről (csak nehezen találtam, meg), és ITT egy "passatos" tulaj írja, hogy a légszelep tisztítás és a csatlakozó csövek cseréje megoldotta nála a szivattyús problémát (2013.07.22 bejegyzésben). Megpróbálok összeollózni egy kapcsolási rajzot ha sikerül ..... Jó nyaralást!
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy valaki meg tudná-e mondani octavia 1 AMD kódos kocsimban hol találom a motor hűtő ventilátor biztosítékát? Vagy ha esetleg, van képe a biztosíték kiosztásról valakinek azt is megköszönném. Előre is köszi.
Szia! Ha IDE kattintasz akkor sok mindent megtalálsz azzal kapcsolatban amit keresel.
Sziasztok,
2003-as Skoda Octavia 1.6i (ambiente) benzines autónkban megkergültek az ablakok. Nagy melegben (áltálban akkor) maguktól le engednek. Először a jobb első indul meg, de fel lehet húzni a bal első ajtón lévő kapcsolókkal és a saját gombjával is. Ezt csinálja úgy 4-5ször. Utána megindulnak a hátsó ablakok is. 2-3 centit halad, megáll majd megint lejebb megy. Ezeket semmilyen gombbal nem lehet befolyásolni. A bal első ablak ilyennkor vagy működik vagy nem, de magától nem mozog. Nagy eséllyel a klímához van köze (digit klíma), mert ahhoz, hogy fel lehessen húzni ki be kell kapcsolni, (van, hogy a motort is újra kell indítani, de ez nem biztos, hogy szükséges, csak kínunkban már ezt is próbáltuk). Illetve a riasztónak is van olyan funkciója, hogy záráskor felhúzza az ablakokat, de van hogy még ez sem tudja. Elvittük szervízbe, de a számítógép semmi hibát nem jelzett. Szerintem vagy a vezető oldali ajtóban lévő vezérlőt kell cserélni, vagy a komfort modult. Kérlek segítsetek, hamarosan megyünk Horvátországba nyaralni, és múlt héten egyszer megint elő jött ez a hiba. (Akkor a klímás trükk segített) Előre is köszönöm a válaszokat.
Sziasztok! Elmesélem a mai idegeskedésem történetét:
Skoda Octavia 1U 2000évj 1.8T : Megyek vele hazafelé,kereszteződésből kigyorsításnál erőtlen gyenge. Húha mondom elszállt a turbó,lukas a nyomócső,kilukadt az intercooler,stb. Hazaérek,lepillantok a voltmérőre 12V. Hát mondom ez kevés,akkor nincs töltés,tehát fesszabályzó csere. Hívom a barátom(törzsvendég a Bárdi autónál) hozzon má egy ilyen fesszabályzót nekem. Hozott is potom 8500 ft ért. Beépítem, összerakom,beindítom semmi!!!! Ugyan úgy nincs töltés! Na fasza mondom,mondjuk.Holnap generátor ki,autóvillamoshoz el,sok pénz kifizet,és aztán hibátlan lesz (talán).Jó rendben! Akkor vacsorázzunk. Közben eszembe jutott hogy ugye az akksi tetején lévő dobozban vannak mindenféle biztosítékok.már korábban észrevettem hogy a legelső igen sz.rul néz ki,mivel a kocsi törött volt az a kivezetés megolvadhatott,és újra saruzták.Mit újrasaruzták,rányomtak fogóval egy sarut oszt kész.Na ebből a saruból a kábel szinte kicsúszott ikor lementem a garázsba hogy a feltevésemet ellenőrizzem. Tehát saru csere(forrasztva) Kocsi beindít (hibátlan) fesszabályzó visszacserél,(hibátlan).Úgyhogy fölöslegesen dobtam ki 8500 ft ot,de legalább van egy új fesszabályzóm! Apropó nem érdekel valakit? 8500 ért?
Nem tudom, honnan jött a fesszabályzó cseréjének az ötlete? Bár mások ilyenkor akkumulátorért rohannak (azt sem értem). Olcsón megúsztad, legyen ez egy jó tanulság...
Ahogy Macsek is írta, előbb megkeressük a hibát aztán javítunk. Fordított sorrendben költséges.
Én múlt héten csináltam hasonlót. BKY, 2006, 1.4benzin. A töltőfeszültség 14,3Vról indult, majd kb 15perc múlva már csak 13,6V volt. Összes nagyáramú vezetéket, testkábeleket kivettem, préselt sarukat átforrasztottam, generátort szétszedtem, diódahidat, gerjesztőtekercset, fázistekercseket kimértem, de megmaradt a hibajelenség. Végül én is elmentem a Bárdiba, és megvettem a fesszabályzót. Úgyvoltam vele, ha nem ez lesz a baj nemérdekel, de akkor legalább tudom hogy a régi is jó. Szóval beraktam, visszaszereltem a generátort, és minden tökéletes. Azt azért megemlítem, hogy pár éve ugyanezzel a hibával voltam az óbudai Autóváros-nál, ami ugye szakszerviz, és ott azt mondták hogy minden rendben van, de ha óhajtom, szívesen kicserélik a feszültségszabályzót. Akkor azt megrendeltem, de a jelenség megmaradt. Közölték hogy nem vihetem vissza a feleslegesen cserélt terméket, pénzt nem fizetnek vissza, de akkor tovább keresik az okot, és az újabb alkatrész cseréjénél nem számolnak munkadíjat. Hát nem vittem vissza, azóta kerülöm őket. Viszont akkor a régit elkértem, amit most próbaképpen beraktam, és azzal semmi töltés nem volt. Ekkor jöttem rá, hogy nekem egy tök másik rosszat adtak vissza, és a meglévőt ki sem cserélték. Hajrá hivatalos márkaszerviz
Megvan a hiba oka nálam is, szétszedték a vezetékköteget és egy vezeték zárlatos volt állítólag, az okozta a galibát. Csak azt nem értem, hogy ezt miért nem lehetett megtenni a fojtószelep cseréje előtt... Mindenesetre most úgy tűnik, rendben van az autó, hibátlanul megy, remélhetőleg így is marad...
Sziasztok!
Ismételten hozzátok fordulok segítségért. 1.6-os 2001-es, benzines AKL motorkódú gyönyörűségem mostanában többször produkálja ezt az érdekes jelenséget. Fogja magát és leáll! De bármikor. 110-nél az elkerülőúton, piros lámpánál, körforgalomban...szóval elég kellemetlen. Előjön bekapcsolt klímával és anélkül is. Mikor nagyban repesztek vele általában pár másodperc után ránt egy nagyot és ismét életre kel, de a városban csak hosszas köszörülés után hajlandó elindulni, és akkor erőtlen, alig akar menni. Ha megyek vele, leállítom, és "nem hűl ki rendesen" csak olyan 70-80 fok körül marad a víz, nehezen indul...nem szív fel azonnal az AC. Az ajtó nyitás érzékelőm rossz, az tuti, mert a kilépő fények nem világítanak, és ajtó nyitáskor nem zümmög az AC. Ezt eddig halogattam...nem láttam nagy jelentőségét, de ez a menet közbeni megálldogálás nagy meglepiket tud okozni. 537 Lambda (Oxigen Sensor) Regulation 18-10 Upper limit - Intermittent 513 Shareware Version. To Decode all DTCs 27-10 - Please Register/Activate - Intermittent hibákat olvastam ki belőle. Segítségeteket előre is köszönöm! Üdv!
Szia! AZ 513-as hiba az a főtengely jeladó probléma volna. Annak légrése és az érzékelőre rakódott fémrészecskék okozhatnak helytelen működést. A fogaskoszorús házban szokott lenni (benyúlni) és elrakódik vasporral (lesöntölődik) amit a bendix dörzsöl le indítózáskor a koszorúról, mert mágnesmagos tekercs maga az érzékelő. A másik probléma az 537-es hiba aminél a szonda fűtése lehet bizonytalan, vagy a levegős ellátásban falsot szív, vagy lyukas a kipufogó, vagy üza. nyomás/szivattyú, vagy tankszellőztető, légtömegmérő (izzószál hiba),vagy szívócső nyomás hiba. Röviden ennyi.
Kedves Fórumtársak!
Van egy 2006-os BCA motorkódú (1,4 16V) Octaviam. Egy elektromos hibának tűnő problémám van: A biztosítéktáblán a 34-es Motorvezérlő egység biztosítékát, ami 10A-os kiolvad rögtön, amig jó be se indul. Az árammérővel kimérve 15-18A erősségű áram folyik, ami nagyon nem normális. A hibát főleg akkor tapasztalom a napi első indítás történik, elsőre bármeddig lehet indítani nem fog beindulni, azonba ha párat fordul a motor és leveszem a gyújtást majd ha újra indítom rögtön beindul, tartja az 1200-as fordulatot, azonban ezt is szokatlanul sokáig, ha itt is leállítom és újra beindítom akkor szépen beáll az alapjárat, ha nem állítom le akkor a motor majdnem teljes bemelegedéséig tartja az 1200-as fordulatszámot. Arra gondolok hogy egy gyári alapértelmezett értékek alapján indul be és ezt alkalmazza. Ami még érdekes hogy 3-4 óra elteltével a napi menetadatokat nullázza, nem tudom hogy másnál is így van-e, de ilyenkor is már másodjára indul be csak ha törlődik az adott napi adat. Honnan érdemes kezdeni a hibakeresést, találkozott már valaki ilyennel?? Köszönöm a válaszokat!
Féléves Bosch akkumlátor van benne, nagyon szépen indít. Amikor már mentem vele utána rögtön indul, de a biztosítéktáblában az áram nagysága akkor is megvan...
Van szekunder légszivattyú ehhez a motorhoz? A simos vezérlőknél előfordul. Fentebb már írtam erről.
A műszerfal 3 óra után nullázza az út adatokat.
Van egy kis internetem, gyorsan írok.
Értem a rajzodat, bár mintha egy vonal hiányozna. Az R4 relé 30 és 87-es érintkezőjén és az O7 biztin keresztül kap áramot a szek. levegő motor, a 30-as pontról? Azért nem világos, mert két O7 is van... Akkor ez a motor elindul és megnézi a rendszer a tömörséget? Ezt akkor is, ha áll az autó, de meleg a motor? Gondolom, a motorvezérlő indítja el- és állítja le ezt a tömörség vizsgálatot. De miért csinálja egy egész éjszakán keresztül, pedig akkor már hideg a motor? Vagy tapasztalja, hogy nem elég tömör, erre kikapcsol, aztán két perc múlva ismét megnézi? Ezt a periodicitást mi csinálja benne? Csak a motorvezérlőt tudom elképzelni "ütemadónak"... Sajnos, ettől sokkal rosszabb lett a helyzet, ugyanis magától meggyógyult az autó. Nincs semmi probléma vele, nem meríti le az akksit, nem indul el a porszívó, szóval jó. A probléma az, hogy ez így mennyire megbízható? Most elviszem egy szerelőhöz, azt mondja, hogy mit csináljon egy teljesen jó autóval? Az sem igazán jó megoldás, hogy mindig viszek egy tartalék akksit... Egyébként, miből venném észre, hogy ez a szekunder szivattyú nem működik? ( Azon kívül, hogy hidegen nagyobb a káros anyag kibocsátás. ) Lehet, hogy elszállt mondjuk az R4, vagy az O7 aztán nem indul el a porszívó sosem? Én meg csak azt látom, hogy jól működik minden?
Sajnos annyira nem vágom annyira ezt a dolgot, hogy a szekunder szivattyú milyen időközönként van működtetve tömörség ellenőrzésre. Most gondolom az a helyzet állhat fenn, hogy a hosszú út jótékonyan hatott a lerakódásokra (kiégett a koromlerakódás) és most jól zárnak a szelep furatai. Az is lehet, hogy a váltószeleppel van gond, időnként nem zár le kellően és lyukasnak érzi a rendszer a levegős részt. A relé érintkezőjének összeégését talán nem zárnám ki vagy, hogy akkor mi kapcsolja be a szivattyút állandó üzemre? A "07" az biztosíték lenne de a mellette található szám azonosítja a hovatartozását. A főrelét is a motorvezérlő kapcsolja be és a "30" pontot direktben kapja az érintkezőjén keresztül a szekunder szivattyú relé is ami szintén a "30" pontról ad a saját motorjának pozitívat. Talán valamelyik relé mégis beragad időnként? Ha szétszedhetően van legyártva akkor meg kellene nézni melyiknél van számottevő beégés nyom és azt cserélni ....
Hm... továbbra is jó az autó. Én eleve nem értem, hogy miért így csinálták meg ezt az egészet. Amit küldtél linket, abban az van, hogy azért kell ez a szekunder levegő, hogy a lambda szonda a hidegindításnál ne a dúsított keveréket kapja, hanem hozzákever ez a szivattyúmotor egy kis levegőt. Eddig értem. Vagyis, a lambda szonda át van verve, úgy látja, mintha a motor már meleg lenne, hiszen a kipufogógáz fel van higitva külső levegővel. Ezt értem, de mi szükség erre? A lambda szonda ad valami jelet a motorvezérlő felé. Ezt az "átverést" sokkal egyszerűbb elektronikusan megcsinálni... miért kell ezt ilyen bonyolultan, mechanikusan megcsinálni? És mi van, ha ez az egész nincs benne? A lambda szonda lát valami dúsított keveréket. Na és?
A másik, hogy az a link, amit küldtél a működésről azt írja, hogy ez a levegő befúvás a kipufogó szelepek után van. Meg valami "utánégetésről" ír a cikk. Hol van ott utánégetés? Azt sugallja a cikk, hogy a hidegindítás miatti dúsított keverék maradékát itt égeti el a rendszer. De hol? A katalizátor előtt? Mi gyújtja meg? Azt még értem, hogy a feldúsult keverék nem ég el teljesen és ezt felhígítja némi külső levegővel, de akkor aztán pláne nem értem, hogy mire van ez az egész? Megnéztem, minden bizti jó. A reléket megnézem holnap, hátha szér tudom szedni őket, bár nem hiszek ebben a beégésben, mert meglámpázva jók. Rövid távon alig használom az autót, inkább csak autópálya, egyben 30 km, meg 140-es tempó. Ettől még lehet kormolódás. Hazamegyünk és tesztelni fogok néhány autószerelőt. Kettőnéál voltam, egyik sem mondta meg helyesen, hogy ez a porszívó mire való. Elmegyek a Skodák Palotájába. Ha ott egy szerelő el tudja mondani, hogy ez a rész hogy működik, akkor már keresheti is a hibát. Ha meg nincs hiba, az úgyis kiderül. De már kezd világosodni a dolog, lehet, hogy magam is meg tudom csinálni. Jobb, ha nem nyúlnak hozzá. Ha értelmesen el tudják mondani, hogy mi a probléma, akkor egyszerűen megfizetem a rezsi óradíjukat, aztán megcsinálom magam is. Sajnos, attól tartok, hogy még azt sem fogják tudni, hogy mire való ez a porszívó... De az a link is nagyon jó, amit küldtél. Van benne egy BMW E46, abban is van ilyen. És van egy nagyon profi bömbi szervíz ismerettségem. Köszönöm a segítséged, nem is gondolod, hogy mennyit tanultam néhány sorod segítségével.
Értem, de minek. Az adott mennyiségű CO így is, úgy is kijön a csövön. Csak felhígítva szebb az optikája? Illetve a mérési eredmények...
Ezek alapján egyszerűen kikötöm...
Sziasztok,
folyamatosan ezt a hibaüzenetet dobja a kocsi (Octavia 2004/benzin/1.6/BFQ): P1503 generátorkapocs (terhelésjel) : Nem elfogadható jel. korábban volt egy fezsültségszabályzó csere, lehet hogy azzal összefüggésben van? Találkoztatok már, ilyen hibakóddal?
Ezzel a három hibával függ össze ez a hibakód:
Feszültségszabályzó hiba. Generátor hiba. Vezeték hiba.
Köszönöm.
Csak az a problémám, hogy az autóvillamossági szerelők nem foglalkoznak vele. Megmérik a töltést az jó, tehát szerintük nem kell vele foglalkozni.
Üdv!Segítségeteket szeretném kérni.Vettem egy 99-es Octavia 1.6 sr-t.Probléma a következő,megyek a kocsival üzemi hőmérsékleten van,állok a dugóban el kezd füstölni de piszkosul,mihelyt gázt adok.Dugó megszűnik folyamatosan haladok,füstölés megszűnik."Katalizátor lehet a probléma".Mert ugyan is csak akkor jelentkezik a probléma.Válaszotokat előre is köszönöm.
Inkább motorikus baj van. Vagy a szelepszár szimmeringek keményedtek meg, vagy az olaj áteresztó gyűrűk kokszosodtak el, vagy kopott a motor és generál kéne. A katalizátor pedig ettől az állapotól mehet tönkre, ha már meg nem történt. Füstölnie rossz, vagy hiányzó katalizátor esetén sem szabad. Első nekifutásra egy motormosást javaslok, motoröblítő olajjal ős utána olajcserét. Ha ez javulást hoz, akkor gyűrű, vagy motorkopási probléma van ha nem akkor a szimmeringek rosszak, vagy azok is.
Szia! Van egy ilyen alkatrész és ennek így kellene működnie ahogyan a videón bemutatják, javítás után. Van még egy mágnesszelep ami ezt a légcsappantyús mechanikát működteti, ami szintén "rossz" lehet. A talált képekről sokminden kiderül még ha átnézed őket. Mind ettől eltekintve nincs kizárva, hogy kopott lehet a motor, mert kilométert nem írtál és hogy az olajfogyasztás milyen mértékű.
Sziasztok!Igen bocsánat kilométert nem irtam.209000 km.Olajfogyás nincs.Ezek voltak amiket folyamatosan figyeltem és figyelek is rajta. Hűtőviz sem fogy.A motor generálon gondolkoztam,de az legyen az utolsó amit csinálni kelljen rajta.Válaszotokat köszönöm.
Sziasztok,
Egy BKY, 2006-os motorvezérlőből a következő hibakódokat olvastam ki: 18057 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller P1649 - 35-10 - - - Intermittent 18058 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Instrument Cluster P1650 - 35-10 - - - Intermittent 18044 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Airbag Controller P1636 - 35-10 - - - Intermittent 18045 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Electric Load Controller P1637 - 35-10 - - - Intermittent 18043 - Powertrain Data Bus: Missing Message from A/C Controller P1635 - 35-10 - - - Intermittent 16952 - Cruise Control Switch (E45): Implausible Signal P0568 - 35-10 - - - Intermittent Az autó tünetmentes, hibátlan, MIL sem jelez semmit. Kezdjek izgulni?, mit célszerű ellenőriznem?, vagy egyenlőre ne foglalkozzak vele? Köszi, Zoli |
Bejelentkezés
Hirdetés |