Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok,
Van egy két fokozatú villany motorom ami egyik napról a másikra megállt. 5 vezeték megy bele, a 0 a két fokozat, és a kondinak kettő, ami 4uF. Az érték tökéletes. Méregettem a szálak közt ellenállást, és csak a két fokozat közt tudtam 25ohmot mérni, a többit akár hogy mértem nem volt érték. Nagy valószínűséggel bevégeztetett a motornak? A fő probléma valószínű a víz volt, mert egy mobil klímában van és volt benne víz! Előre is köszönöm a segítséget! üdv, PIXI
Üdv. A 0-val jelölt és a két fokozathoz tartozó másik két kivezetés bármelyike között is kellene mérni valamekkora értéket, ha nem akkor szakadt a tekercs.
Hát igen, sajnos én is így tudom! Azt hiszem ez a mobil klíma mehet a levesbe, mert 99% hogy nem találok bele motort, a tekerés meg nem 2Ft!
A motorhoz csak akkor juthat víz, ha már a feltöltéskor benne volt. Ott a gázon kívül másnak nincs helye, de szétvágás nélkül nem is tudod megállapítani, hogy víz került a motorba. Kondenzvíz viszont üzemszerűen megjelenhet bármilyen klímában.
Ez nem a kompresszor hanem a ventilátor motorja! A hideg és meleg oldal közt van a motor, és közös tengelyen van a két ventilátor kerék.
Idézet: „Ez nem a kompresszor hanem a ventilátor motorja!” Ezzel kellett volna kezdeni! Ventillátor motornak bőven találsz belevalót, csak beleférjen és legyen elég teljesítménye. Nézz körül a hirdető oldalakon vagy fordulj a szakszervizhez!. Ha túl drága lenne, vegyél ~3000-ért asztali ventillátort és tedd mellé!
Sziasztok!
Adott egy villanymotor ami nagyon melegszik, lehet hogy rosszul kötöttem be,vagy gyenge a motor.
Az adattáblát rajzold ki, mert nem lehet látni. Ha üres járásban is melegszik, akkor valami 'gáz' van. Ha csak terheléskor, lehet gyenge, de akkor inkább megáll. Az adattáblája szerint nem egy erőmű (ha jól látom 1/8 LE?).
Köszönöm a gyors választ.
Az adat tábla a következő 3x190 volt 0,96 amper 1400 fordulat 0,8 cos 1/8 le
Hány Volttal 'eteted'? Ezekkel az adatokkal furcsa az 1/8 LE. Több mint fél LE-nek kéne lenni. Mennyi az áramfelvétele?
Szia! Jó régi motor, akkor még 110/190V volt a hálózati feszültség. Ha 3 fázisról használod nem is csoda, hogy melegszik. Meg kellene próbálni 1 fázisról, kondenzátorral. (ha csak nincs áttekercselve?)
A hozzászólás módosítva: Aug 13, 2015
Az áramfelvételt nem tudom .
De 380 volttal üzemel Még nem volt áttekercselve eredeti. A hozzászólás módosítva: Aug 13, 2015
Mi meg szoktuk mérni. Mennyire melegszik?
A hozzászólás módosítva: Aug 13, 2015
Ez a baj. Kétszeres feszültséget kap! Áttekercselni nem érdemes 1 fázisról meg lehet próbálni, de még gyengébb lesz, vagy pedig múzeum!
A hozzászólás módosítva: Aug 13, 2015
Biztosan nagyon, hogyha kétszer annyit kap.. Vagyis 6*
A hozzászólás módosítva: Aug 13, 2015
Nem feltétlen, anno túlméreteztek (nem úgy , mint mostanság). Volt olyan 110V-os Siemens csengőtrafóm, ami 220V-ról sem langyosodott folyamatos üzemben. A 24V-os műszerész pákámat vitte évekig.
Köszönet.
Holnap meg próbálom 220voltal.
Bemerek én szólni a trafókirálynak?
Egyszer szólsz, de az úgyvan.
Nem beszólni akarok de ha 110V-os transzformátornak 230V-ot adok, és 110V-on 24 volt a szekunder feszültség akkor az 230V-nál nem a duplája?
Üdvözlet.
Átkötöttem 380 v ról 220 v ra tettem rá 10 f kondit ,kb 10mp alatt pörög fel. Szerintetek jo ez a kondi ? vagy tegyek rá másfajtát(.negyed órás használat után sem melegszik.) Előre is köszönöm.
Szia! Ki kell kísérletezni, megpróbálhatod 15µF-dal is, ha jó a hangja meg nem melegszik akkor OK! Ha az indulást lassúnak találod, egy nyomógombbal rátehetsz még egyet - 20-30uF, vagy amilyen van, csak az indításhoz!
Sok sikert hozzá! (Már fel akartam ajánlani egy 380-ast cserébe érte.)
Sziasztok!
Kaptam bevizgálásra 2db lácfűrészt. (Lényegébenmindegy milyen gép a motor a lényeg.) Az egyik baja, hogy valami iszonyatosan szikrázik a szénkefe. Oly annyira, hohogx az már szinte ég, - egy jó vastag, kb kommutátor magasságnyi ív szinte köreléri a mésik kefét - mi több a kommutátort égeti is, pármásodperc üzem után füstöl, olyan forró! Üzem közben borzasztó csúnya hangor hallatt, mai az ívkisülés miatt van. A kefe méret jó lehet, mert szinte még a tengelyt is fogja. Kefenomás me, tudom milyen lehet, a melegtől gondolom kicsit lágyabb lehet, de a méretből ítélve, eg nem lehet gond, mert eléggé vissza van tolva a forgórész beheyezésekor. A kefék anyaga, eredetisége nem ismert, gyanítom sajátja lehet, vagy párban cseréllt. mert a forgórész kiemelésekor egyforma méretben lógnak be. a motor 4 ponton megtápált, és két váltó kapcsolóval van kapcsolva, ezt nem is követtem vissza, de azonos pólusok azonos színű kivezetésűek. Azaz ha az egyik tekercs jobb, a másik bal oldalra esik, akkor a jobb oldali kivezetései piros, a bal oldali kék vezetékű. Ezt a váltókapcsolós megoldást nem értem milyen megoldás miatt van így? A másik motor ettől "jobb" helyzetű, mert az meg semmit nem csinál. De legalább nem szikrázik veszett mód, és nem fütöl kb 30mp üzem után. Feszültséget kap, szénkefék éppek. A motor 2 póluson megtápálált, és a tekercs másik vége át van hidalva a szénkefe tartóhoz. A tekercset diódamérővel nem tudtam kimérni, gondolom nem több k omos az ellenállása. A szénkefék a forgórészen kicsipognak, tehát az nem szakadt. Legalább is ami szeletekre próbaszerűen rámértem. Mi lehet a hiba az első és második estben?
Első eset: Zárlatos a forgórész.
Második eset: A leírás szerint szakadt az állórésztekercs. Meg kell nézni, hátha építettek be hővédelmet, és csak az szakadt meg! Váltókapcsolós (forgásirányváltó?) láncfűrészt még eddig nem láttam. "Ami késik, nem múlik." Esetleg két feszültségű, 230/110 V-os a fűrész?
A szakadás és a hővédelem nekem is eszembe jutott. De ha van is hővédelem, annak a megtáplálási oldal felöl kéne lennie gondolatom szerint. Bár még a motort nem szedtem szét. De ha tekercsben van, akkor vesztett ügy.
A forgórész zárlat ellenben fel sem merült bennem. Mekkora ellenállása lehet egy-egy tekercs résznek, mert a multi sípol akármelyik kommutátor szeletet mérem. (A szakadt állórészes motornál) Bár a multi száz ohm körül már sípol. És az értéket nem is figyeltem. Van egy nagyon hasonló motor, aminek a forgórésze szintén rossz, a fele kommutátor lapka le van égve. Ezt látva nem is foglalkoztam vele. De ha az állórész netán jó lenne, mennyire kompatibilisek egymással ezek a motorok? Jártam úgy porszívó motorral, hogy két szemre ugyan olyan motor forgórészét átcserékve, meg sem mozdúlt. A forgórész és az állórész "egymáshoz" van tekerve? Ha átrakok más állórészbe, a más méretű gerjeszés miatt nem indúl el? Nagyon érintőlegesen és elméleti síkon "iserem" a villamos forgó gépeket.
Egy motor egy egység, tehát a forgórész és az állórész "egymáshoz" van méretezve, kb. bármi történhet, ha két különböző egységeket párosítasz. A váltókapcsoló valószínűleg rövidre zár egy tekercsrészt, így látva el a fékezési feladatot. Nem ritka megoldás olyan gépeknél, ahol ez szükséges.
Ha nem gazdaságos láncfűrészekről van szó, érdemes lehet megtekercseltetni.
Köszönöm a választ!
Import, nagytételű, vegyes cucc. Vannak fúrógépek is, de oda még nem jutottam el. Gyanítom hasonló gondokkal találkozok!
A szezonban elég hangosan üzemelő medence vízforgató szivattyút tegnap szétszedtem.
A forgórészen lévő csapágyak lötyögnek, úgyhogy cserélni fogom őket. Tanácsot szeretnék kérni, hogy ha már szétszedtem a motort ilyenkor célszerű szimeringet (két részes csúszótömítés - egy kerámiagyűrű + rugós elem) is cserélni? A szimering tökéletesen tömít, beázásnak nyoma nincs. Illetve a fotón látható forgórész rozsdásodással mit lehet tenni? A motor hatásfokát rontja? És/vagy lehetséges, hogy ez is okozhatta a nagy üzemi zajt?
A nagy üzemi zajt a lötyögős csapágyak okozzák. A szimeringeket cseréld ki, mert bár most nem látszik a beázás, de volt már ilyen, hiszen ezért rozsdás. Egyébként is, ha szétszedsz egy ilyen technikát mindig új tömítésekkel kell összeszerelni, hiszen a szét össze szerelés is rongálja őket.
A rozsdával mit lehet tenni? Vagy maradjon, ahogy van, úgy sincs jelentősége?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |