Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Csöves erősítő készítése
Ne feledd betartani a fórum viselkedési szabályait, és a topik megmaradásának feltételeit. [link]
A téma átmenetileg fagyasztva lett, hozzászólni nem tudsz!
P2 vel állítsd be. Szerintem elcseréltél ellenállást a végcsövek rácskörében.
100mV bemenőjel elegendő, mivel még nincs visszacsatolás. A hozzászólás módosítva: Aug 11, 2015
De mindkettőt vedd ám le egyszerre.
Amit kihúztál, az a kondi lába, nem?
Az anódokon mérjél.
Ott nincs is ilyen érték!
Anódokon ne mérj! Tedd vissza 10k trimert, 47k már nagyon elviszi a munkapontot. A hozzászólás módosítva: Aug 11, 2015
A kimenő primerének a kivezetéseit kellett felcserélni!
Köszönöm mindkettőtöknek a választ! A ,,csövezés,, még nagyon új nekem, ezért nem tudok dolgokat!
Hatalmas elismerésem a fórumtagoknak, hogy ilyen kitartóan és segítőkészen segítetek Marcinak! Kevés ilyen jó fórumot láttam mint ez, jó látni, olvasni a sok segítséget!
Na van még egy kis gond!
Nagyon halk, és búg! A poti át van kötve. A teszthangszóró 15 Ohm -os. (lehet, hogy túl nagy az ellenállása?) A jel egy hordozható CD lejátszóról jön. (lehet nem vezérli ki teljesen?) ITT egy kis videó róla.
Halk: a bemenő jeled kevés, a hangszóró 16 ohm pedig több, mint amit fel fogsz tenni véglegesen - nem ad ki annyi wattot, mint egy 4..8 ohm-os.
Búgás: árnyékolatlanság, szűretlenség, földhurok...
Igazából csak a halksága zavart!
A búgást azt sejtettem hogy miért van! . Köszi a választ!
U * U / R...
Ha a kimenődről lejön pl. 5 volt hangfreki, akkor - 4 ohmos hangszóró: 5 *5 / 4 = kb 6 watt - 6 ohmos hangszóró: 5 * 5 / 6 = kb 4 watt - 8 ohmos hangszóró: 5 * 5 / 8 = kb 3 watt -15 ohmos hangszóró: 5 * 5 / 15 = kb 1,6 watt... Doboz nélkül meg még rosszabb..
4 Ohm -os hangszórónál is ugyan ez a helyzet! Egy hajszálnyit hangosabb csak!
Feszültségek rendben vannak? Vagy valamely passzív alkatrész nem jó, vagy értéke nem stimmel(ellenállás, kondenzátor), vagy nem a helyén van. Esetleg a pentóda részen rács-katód zárlat van. Másik, hibátlan csővel is próbáld ki!
Igen! Valószínű csőhiba! (Imi kollégával ezt tárgyaljuk!)
Sziaszzok!
Átraktam a csöveket a másik oldalba, ugyan azt mutatja. Ezzel nagyjából kizártam a zárlatot, elkötést. Arra is rájöttem, hogy a bemenetnél torzít, mivel a kimeneten az egyik csatornánál felül torz, a másiknál alul. Ha a p2-t a legnagyobb ellenállásra tekerem, akkor kevésbé torzít. Meg szeretném próbálni nagyobb értéket rakni az R3 helyére. Most 1K van, de kevésnek tartom.
Ne azt írd, hogy bemenet meg kimenet, hanem pl. 2 alkatrész kötési pontját mindig és ha lehet, feszültség értékekkel..
A "bemenet" mitől lenne torz? Kimenet pedig lehet a hangszóró is. P3, negvcs. poti hatását látod? A hozzászólás módosítva: Aug 12, 2015
Rosszul fogalmaztam. Szerintem az az előfok torzít. A negatív visszacsatolás nincs bekötve/testre van húzva. A végcsöveket nemraktam még bele.
Ennek a fajta előerősítő kapcsolásnak mi neve?
Ha nincs végcső, akkor hol nézted a tozítást pontosan? A szkópod ugye nem okés nagyobb feszre.
Kaszkód...
A csatolókondik után, azR15-R18 előtt, egy 100n kondin keresztül, ezzel leválasztva a biast (ahogy CHZ írta).
Akkor a fázisforgató is torzíthat...( p4 nem viszi ide-oda? ).
Elkészült az El84 SE. Nem zúg, nem búg, elsőre tökéletesen indult. Használt 6p14p csöveket szereztem az ebay-ről. Az egyiknél a katód ellenállás nagyon melegedett. Kicseréltem a csövet, és megszűnt a melegedés. Gondolom az kuka. Dj Hans féle kapcsolás, de Ecc85 helyett 6n1p- t használtam. Az RTÉ 2008 könyvben az El84 SE-nél azt írják, hogy helyettesíthető a két cső egymással. Még az EM84-eket kell bekötnöm, de még nem döntöttem el hogy panelre készüljön, vagy légszerelve.
A hozzászólás módosítva: Aug 12, 2015
Azért gondolom, hogy nem a fázisfordítő, mert ugyanaz a torzítás van mindkét csatornán, csak fordított fázisban.Bővebben: Link P4-el valamennyit tudok állítani, de nem eleget
A hozzászólás módosítva: Aug 12, 2015
Akkor nem tudsz mást csinálni, mint a V1.2 beállításával játszani.
Ha a V1.1 katódellenállást növeled, ahogy írtad, akkor közben mérned kéne a V1.2 anódját, hogyan mászik el és figyelni, hogy torzít. Még az is lehet, hogy R2-t fel kell emelned 150k-ra.
Ott nem tudok mérni. Vennem kéne már egy rendes szkópot. Mit cseréljek.
Valahogy az erősítesén kéne csökkenteni, mert az elejére kötött 100K-s potin épp hogy tekerek, már egyből vágja a színuszt. Ha meg éppenséggel nem vágja, akkor az előbb linkelt jelalakot produkálja.
A kérdés az, hogy ameddig nem torz a jeled, elég lesz-e majd a GU-kivezérléshez.
Azért azt is le kéne ellenőrizni. A V1 környékét pedig el kell mozgatni ebből a munkapontból, legalább megtudd, melyik a helyes irány neki. Betehetnél a 120 k ( R2 ) helyett pl. egy 47 kohm minőségi potit + 100 kohmot és ha tudnál +/-10 voltot feljebb-lejjebb vinni ( azt az "50 voltot"), abból is lehetne vmit látni.
Akkor berakoma GU50, beállítom a biast, utána mérek a kimő szekunderén
Ha nagyon torzít, akkor jöhet a variálás az ellenállásokkal.
Nagy az erősítése, mivel még nincs visszacsatolás, ezért 100mV nál nagyobb jelet ne adj a bemenetére, poti előtt oszd le a generátorod jelét, vagy a PC-en vedd vissza.
Még mindig halk, és búg. Más tipp?
Nem csőhiba, nem kimenő.
Keresd meg vhol, mekkora jelszint kell a max teljesítményhez és azt add be hanggenerátorral.
A búgást pedig alapban nézd meg rövidrezárt bemenetnél. Szűrések rendben vannak?
Összeraktam egy előfok kapcsolást, mint a tiéd. 50 voltos V1.2 előfesznél eléggé lapos a színusz teteje ( V1.2 anód ), 70 voltnál már jó. Amit leírtam, próbáld csak ki ( 120 k növelés ).
Táp 285V, V1.2 anód: 200 V, V1.2 katód 73 V például. 80 voltos anódfesznél még jó, hogy nincs rendes anódváltófesz. Nálam Ucs-cs 170 V. A hozzászólás módosítva: Aug 12, 2015
Köszönöm, hogy miattam vetted a fáradtságot. Akkor a 120K-t cseréljem 150K-ra és mérjek a rácson?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |