Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok,
végre elkészült a robogós ledes féklámpám. Helyzetjelző üzemmódban elvileg 40 mA a korlát, ha fékezek, akkor ehhez még adódik +80 mA áram. vagyis elvileg összesen 120 mA. Mérve persze kicsit kevesebbre jön ki, de hát... Tíz led van a búra alatt. youtube
Szia,
köszönöm, a megoldás végtelenül egyszerűre sikeredett, ha nem is olcsóra, de drágát sem kell említeni. Lehet kapni 20/40 mA-os CLD-t, minden LED elé a kívánt mértékűt és viszlát.
Sziasztok!
Elnézést ha rossz helyre írok, de reménykedem benne, hogy tudtok segíteni... A probléma a következő...: Autó: Audi A4 2002 B6 kaszni 8E2 Sikerült vásárolnom SMD LED-es rendszámtábla világításhoz "Sofita" jellegű LED világítást. Link: Bővebben: Link Amikor ki akartam cserélni a következő történt: A jobb oldali Sofitát szedtem ki először és tettem a helyére a ledes "izzót". felkapcsoltam hogy megnézzem mennyi a különbség. Szépen, fehéren világított a "csúnya sárga" Sofitával szemben... Pont ez volt a vásárlásom oka...: Hogy szép fehér legyen aredszámtábla világításom. Aztán jött a bal oldal. ott is kiszedtem a Sofitát és beraktam a ledes "izzót". Amikor bekapcsoltam nem világított az egyik lesed izzó sem és a bal oldalról furcsa, magas frekvenciájú zúgás hallatszott... Ahogy megütögettem a csomagtartó ajtót (gondoltam hátha) a zúgás hangja megváltozott minden egyes ütésemre. Ha a jobb oldali ledes izzót kivettem és visszaraktam a Sofitát ugyan az a jelenség történt: egyik oldal sem világított és a jobb oldalról zúgás hallatszott. A két ledes izzó működik. Polaritás független. 12 V-os tápegységgel kipróbálva egyenként világít. A kettőt sorba kötve (természetesen) nem. Tehát összefoglalva: Ha mind a két ledes izzó bent van akkor nem világít egyik sem és zúg és jön a hibakód az autómban hogy: "kiégett a rendszámtábla világítás" Ha a jobb oldali ledes a baloldali sofita akkro mint a kettő világít. ha a bal oldali ledes a jobb oldali sofita akkro egyik sem világít. Tudtok erre valami megoldást, hogy meglegyen az örömöm és szép fehér rendszámtábla világításom legyen ezzel a belinkelt ledes izzóval???
Sziasztok!
Nem épp féklámpa, hanem helyzetjelző. De LED-es, jobb témát meg nem találtam neki. Szóval tanácsokra, ötletekre lenne szükségem hogy hogy csináljam meg az alábbit: Adott egy motor, 6v-os rendszerrel, (alapjáraton ez 5v-ra is lemehet) és mivel gyárilag nincs szabályzás így felmehet akár 8v-ra is. Ráadásul járó motorral váltóáramot, álló motorral egyenáramot kap. Ezzel még nem is lenne gond, de mindezt egy szofita izzó helyére kellene bezsúfolni. A nyák mérete 30*10(max 15)mm lehet, viszont hátrafelé többet is kinyúlhat(LED-ek csak az egyik oldalra kellenek). 3 db ilyen LED-et kellene rápakolni. Gondolom SMD alkatrészekből célszerű építkezni. De van egyáltalán ekkora LED meghajtó? A motor elektronikáját nem fogom piszkálni. Tudom hogy oda egyszerűbb lenne betenni egy LED meghajtót, de cél az is hogy egy égőcserével bármikor vissza tudjam alakítani.
Én a három LEDet sorbakötném, és egy step-up áramkört építenék a nyák másik oldalára. Talán egy SMD MC34063 és a körítés bepréselhető ekkora helyre.
Összeválogattam mindent ami kell hozzá, de sajnos van olyan kondi amiből 3db-ot kell párhuzamosan kötni hogy kijöjjön egy megközelítő érték. Egyenlőre berámoltam nyáktervezőben mindent egy akkora lapra, hát nem tudom hogy fogom megoldani...
Kérdés hogy betáphoz kell-e stab IC? Vagy elég neki egy dióda és egy kondi? Mert 6V-os stab IC-ből a 100mA-es gondolom kevés, 1A-es meg elég nagy. Egyébként ez ÍGY ugye jó?
Valami ilyesmire gondoltam. Az R2 (68 Ohm helyett) 22 Ohm körülbelül 60mA-t ad a LEDeknek.
Ha menet közben váltót kap, akkor egy soros dióda kell a bemenetre. Forrás. Az MC34063 legfeljebb 45V-t visel el a bemeneten, tehát stabilizátor nem kell. A LED-eket nem szabályozott nyitóirányú feszültséggel, hanem áramkorlátozással szabad meghajtani, ezért a 34063-t nem szabályozott feszültség elállítására, hanem a kimenő áram által szabályzott feszültség előállítására kell használni. A hozzászólás módosítva: Okt 29, 2013
Köszönöm!
Ez így jóval egyszerűbb és kevesebb alkatrész kell hozzá. Főleg ha a betáphoz is elég egy dióda és nem kell szabályzás C2-höz kell 50V? 25 nem elég? Akkor az is lehetne SMD.
Jobban megnézve a rajzot, a bemenetre is be kellene tenni egy kondenzátort, hiszen váltóáramú táplálásunk van. Egy ilyen elkó fektetve elférhet az alkatrészek felett.
Igen, erre én is gondoltam.
De inkább kicsit nagyobbat tennék, alapjáraton a frekvencia elég alacsony, ha lehet ne villogjon akkor se. Előző kérdésemben írtam hogy C2-höz szerinted elég lenne-e 25v-os?
Összeraktam a nyáktervet. Átfutnád esetleg hogy nem csesztem e el?
Egyébként ha 3 helyett 6 LED-el akarom megcsinálni akkor mit és hogy kellene módosítani? (ha háromnak kevés lesz a fénye akkor ehhez képest merőlegesen, ennek az aljához tennék még egy nyáklapot és azon lenne még 3)
Sajnos nem tudom átnézni. Van erre a célra egy szaktopik!
Sziasztok!
A kapcsolásokkal mind tisztában vagyok csak még azt nem tudtam kisilabizálni ,hogy az utánfutóra a helyzetjelző 5 W , féklámpa 21 W-izzó helyett hány db 10-es piros led ,valamint a féklámpának hány sárga 10-es led kellene,hogy a megfelelő fénye meglegyen ,ugyanakkor a mögöttem haladónak a szemébe se vakítson ? Ha valamelyitek tudja és alakított már át utánfutón hátsó világítást nagyon megköszönném ha közzétenné ,hogy hány db led kell mindegyiből ! Köszönettel A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2014
Kedves Fórumosok!
Segítséget szeretnék kérni. Motoromra hátsó dobozba szeretnék féklámpát beépíteni a következő képen: Négy db LED, ami a hátsó lámpával együttesen világítana, fékezéskor pedig erősebben világítana a féklámpával együtt. Tudna ebbe Valaki nekem segíteni? Van bemenetnek: +12V a féklámpától, +12V a hátsó világítástól és -12V Test. Kimenetnek pedig +/-12V a LED sorhoz. Ha lehetséges lenne egy potival állítani a két állásba ledek fényerejét, az jó lenne. Tudna valaki küldeni kapcsolási rajzot, amiből ki lehetne indulni? Segítséget előre is köszönöm! Üdv. Zsolti * A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2014
Látom nagyon nehéz kérdést tettem fel ,azt hittem egyeseknek a kisujjában van ,tévedtem ?
Üdv .
Szia!
Megépítettem, próbálgattam egy kicsit(csak 6V-os aksiról) de az eredmény ugyan az lett mint a másik két MC 34063-assal általam épített elektronikánál. Az IC pár perc után feladta a harcot... Kezd nagyon elegem lenni ebből az IC-ből. A másik kettőt ez alapján csináltam. Az elsőt pont olyan terhelésre amit kapott. A másikat erősen túlméretezve. De mindkettő kifüstölt. És most ez is megadta magát... Pedig mindent az általad linkelt rajz szerint csináltam. És addig el se jutottam hogy szabályozatlan váltóáramot kapcsoljak rá... Nem értem mi lehet a probléma.
A nyákterv jónak bizonyult? Biztosan jó méretezést használtál? Elvileg a 34063 ennyit elvisel.
Nyáktervet erre való témába betettem, ott azt mondták jó. És pár percet működött is. Bár sajnos nem tapogattam át hogy mi mennyire melegszik.
De mindegy is. Közben kicsit átgondoltam a dolgot, főleg látva a lámpabúra mögött a három fényforrást(rendőrök erre ugranak) inkább 1W-os teljesítmény LED-ből csinálom. Ahhoz vannak egész korrekt LED maghajtók. Ahhoz kell egy dióda, egy puffer kondi, stab IC és a LED meghajtó IC-je(AMC7135) Féklámpát csináltam ilyet, és a gyárihoz képest csak annyi különbséget látni(elég sötét a búra, nem látni át rajta) hogy amint kapcsol rögtön pirít, nem szép lassan felizzik. (persze azt így ki kéne cserélnem 3W-osra, de az nem probléma)
Sziasztok!
Egy kis útbaigazítást szeretnék, mert nem is picit belezavarodtam a dolgokba. Egy Simsonra készítenék egy LED-es hátsólámpát. Az elgondolás az lenne, hogy kb 1/3 fénnyel világítanának a LED-ek, ez lenne a helyzetjelző és fékezésnél világítanának teljes fénnyel. Ha jól gondolom akkor összesen 4 vezeték tartozik a hátsó lámpához. Van egy állandó + amihez a fékezés ad egy negatívot. Van egy állandó negatív amihez a világítás bekapcsolása adja a pozitívot. Szóval a zavart az okozza, hogy mind az állandó pozitív, mind az állandó negatív ott van és nem tudom, hogyan tudnám kettéválasztani, hogy az elképzelésemnek megfelelően működjön. A tanácsokat előre is köszönöm!
Nincs itt semmi zavar .Hát van egy hátsó világítás + aminek a negatívja a ház . És erről a pozitívról működik a féklámpa is , de csak akkor , ha lent a fék kapcsoló adja a negatívot.
Tehát a + közös , és a féklámpának egy kapcsolt negatívja lesz. A hátsó világítás pedig meg kap mindent fixen.
Na igen, de akkor állandóan világít a helyzetjelző. Gondoltam csak akkor kéne világítania ha felkapcsolom a tompítottat.
Hello! Valahogy így gondoltad?
Üdv!
Mondhatnám, hogy igen, de nem értem teljesen a működést. Holnap megpróbálom próbapanelon összeállítani és akkor megmondom, hogy így gondoltam-e! Köszönöm!
Nem világít állandóan , csak akkor ha a gyújtás kapcsolót világítás állásba kapcsolod .Egyébként nem kell világítania , ha világít , akkor ott elkötés van.
Nem komplikált.
- T1-T2 egy áramgenerátort alkot. Az áram értéke az R1 ellenállás értékétől függ. Kb. I=0,6V/R1 - Ha a világítást bekapcsolod, Az áram a D1-Led-ek-T2-R1-D2 útvonalon folyik. - Ha bekapcsolod a féklámpát is, akkor az R2 párhuzamosan kapcsolódik az R1-el, és az áram megnő. - Ha a világítás nincs bekapcsolva, akkor nem lenne a diódáknak plusz tápfeszültsége. Ezen segít a T3 tranyó, mert ekkor az bekapcsol és megadja a plusz tápot a Led-ek számára. Valamint az R2 ugyan úgy párhuzamos lesz az R1-el, tehát megint a növelt áram lesz. - A soros Led-ek maximális feszültsége kb. 9V lehet, ha a táp 12V. Tehát annyit lehet sorba kötni, hogy a nyitófeszültségek összege ne haladja meg a 9V értéket. Áramokat pedig a Led-ek szerint kell megválasztanod.
Szerintem ő nem ezt akarja .Nekem az a gyanúm , hogy ő azt akarja , hogy ha nincs bekapcsolva a világítás , és ha mondjuk fékez , akkor a féklámpa világítson.Viszont , ha be van kapcsolva a világítás , akkor úgy szintén legyen féklámpa .Vagy nem jól gondolom?
De jól gondolod, csak ez pont ezt csinálja..
Szerintem ettől egyszerűbb nincs.A lámpák helyén természetesen ledek , és előtét kell.
A hozzászólás módosítva: Nov 1, 2015
|
Bejelentkezés
Hirdetés |