Fórum témák
» Több friss téma |
Szia! Linkeld be a moser-bs oldalról a vonatkozó kapcsolási rajzot!
Szia! Nincs neki olyanja. De talán ez lehetett valamikor. Elég hülyén néz ki. Csak a kürt megy az akkuról.
Valaki lecsupaszította teljesen, csak az első, hátsó világítás és a gyújtás van. Én fogom újrakábelezni, de nem teljesen a gyári rendszert, mert a gyújtáskapcsolót a műszerfalra szeretném tenni.
De akkor ha nincs a világítás felkapcsolva, nem működik a féklámpa sem.
Nagyon köszönöm! Jól hangzik, este kipróbálom.
De működik mert a gyújtás kapcsolóról kap egy pozitív szálat , ha meg tovább kapcsolod a gyújtáskapcsolót , akkor meg egy másik érintkezőről, megint megy egy másik pozitív szál a hátsó világításhoz is . Vagy ha nincs annyi szabad érintkező a gyújtáskapcsolón , akkor meg az állandó pozitív legyen a féklámpáé a gyújtás kapcsolóról pedig egy kapcsolt pozitív a hátsó világításhoz. Nem tudom érthető e . De ez nyilván csak , akkor fog működni , és nem jár a motor , ha van akkumulátor a motorban , mert ha nincs , akkor áll fenn az a jelenség , amit írtál , hogy ha nincs felkapcsolva a világítás nem fog világítani.
A hozzászólás módosítva: Nov 2, 2015
Ilyesmire gondoltam, ezért is tettem fel a kérdést. A világítás-kapcsoló a generátor AC feszültségét kapcsolja, ami így közvetlenül nem jó a LED-hez! A kapcsolóbetéted újabb fajta? Annál találsz szabad érintkezőpárt amivel a hátsó világítást a fékhez hasonlóan testre kötéssel aktivizálhatod.
Semmilyen kapcsoló nincs rajta jelenleg. A kürt-, index-, tompított-refi kapcsoló és az indexek is úton vannak Kínából jelenleg, csak a hátsó lámpa van a kezemben, ezért is foglalkozom ezzel.
Ja azt nem mondtad , hogy kosárban a motor .
Azért kosárba nincs, csak picit hiányos, de azért megy. Bővebben: Link
Igen, de ha egy LED-et használsz csak különböző fényerővel akkor nem tudo függetleníteni egymástól. Ha úgy csinálnám, ahogy a rajzodon van fentebb akkor nem lenne gond, mert akkor két teljesen külön rendszer lenne, de nem az. Kipróbálom este proli007 kapcsolását, ha találok hozzá mindent.
A két külön rendszeren azt érted , hogy te egy azon ledeket szeretnéd használni féklámpának is , meg hátsó világításnak is .Csak mikor fékezel , akkor valamivel erőseben világítsanak ?
Pontosan. Ezt is írtam fentebb:
Idézet: „Az elgondolás az lenne, hogy kb 1/3 fénnyel világítanának a LED-ek, ez lenne a helyzetjelző és fékezésnél világítanának teljes fénnyel.”
Igy most már érthetőbb.Akkor neked ez bőven elegendő .Szerintem nem kell annyira túl bonyolítani elektronikával stn.Minél egyszerűbb annál megbízhatóbb.
Igen, csak így már megint ott vagyunk, hogy vagy a helyzetjelző állandóan világít és akkor van féklámpa is vagy egyik sem világít.
Akkor vagy mégis külön két szál kell a gyújtás kapcsolótól , vagy esetleg , így tudod megoldani.
A hozzászólás módosítva: Nov 2, 2015
Viszont ez így annyiban nem jó , mert ugye a világító tekercs váltó áramot csinál .így előbb egyen irányítani kell aztán jöhet ez a megoldás.És még így sem biztos , hogy nem fog a fény vibrálni egy kicsit.De majd kiderül.
A hozzászólás módosítva: Nov 2, 2015
Az akksi akkor 6V-os? A töltését hogyan oldod meg? Ezekhez igazítanám majd a javaslatomat.
Á neked még a régi fajta van, ami a fék dobban egy érintkező zárt testet ugye ?
Nagy gond nincs a fékpálcára fel kell fogatni egy nyomó lemezt , ami a vázhoz rögzített kapcsolót működteti .Ezt a kapcsolót a hátsó villa jobb oldalán rögzítheted ahol éppen jó.Anno sokan alakították , így át mivel a fékdobban lévő lemez , ami a féklámpát kapcsolta sokszor már nem érintkezett , mert elkopott , vagy már túl zárt a fékbetétek kopása miatt, mert a fékkulcsnak jobban nyitni kellet , hogy legyen fék ezáltal a lemez ha nem volt utánállítva , akkor bizonytalan volt a működése. A hozzászólás módosítva: Nov 2, 2015
Jelenleg semmilyen, de 12V-osra szeretném majd alakítani a tekercsek cseréjével.
Igen az a fajta. Ezen én is gondolkodtam már, de még nem jutottam megoldásra.
Ha ennyire kötetlenül tervezhetsz nézd meg ezt az áramgenerátoros rajzot.
A jelenlegi féklámpa kapcsolással sajnos ez sem működőképes, de jól jöhet ha a kapcsolót átépítem. Meglátom mi lesz a végeredmény. Addig is köszönöm mindenkinek a segítséget!
Sziasztok.
Ha ezt a panelt elvágom, akkor működni fog?
A fehér biztosan. A másikban annyira nem vagyok biztos, nem látni, hogy melyik vezetősáv merre megy.
Üdv! Az alsó szerintem nem fog működni. Ahogy látom a ledek négyesével párhuzamosan, majd ezek sorba vannak kötve. Ha levágod, akkor ellenállással kell helyettesíteni a hiányzó ledeket, különben nem világít. A másikat nem látni, de gondolom hasonló a kötése.
Ilyen Ledet szeretnék rendszámtábla világításnak. Jó lesz, vagy tudtok mást? Köszi.
Azért ezzel vigyázz, az a minimum, hogy egy normális helyen nem megy át a műszakin, de ha útközben elkapnak vele, leveszik a rendszámod.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |