Fórum témák
» Több friss téma |
Készítettem 2db áramkört,különböző tekercsekkel.
Működik mind a kettő,viszont a 2db bemeneti 1N5822 nagyon melegszik,pár perc után kézzel már nem érinthető. Az IC ezzel a kis bordával sem melegszik túl,kézzel érinthető. Laptop töltés közben a kimeneten 19V 2,9A-t,a bemeneten 12V 4,9A-t mértem. Első próbaként egy 24V/40W-os izzóval terheltem,nagy fényerővel világított. Gond lehet ez a melegedés,vagy természetes? A hozzászólás módosítva: Okt 26, 2015
Szia!
Ha biztosan nem véted el a bemeneti polaritást, akkor elhagyhatod a diódákat.
Gondoltam rá. A bemeneten egy autós szivargyújtó csatlakozó lesz.
Esetleg kicserélném TO tokozásúra,amit szintén bordára csavaroznék. Ugye ide nem kell feltéltenül schottky?
A Schottky azért jó, mert kis feszültség esik rajta. Ha nagyobbra cseréled, attól még ugyanannyi hő fog keletkezni, legfeljebb a nagyobb hőleadó felület miatt nem érzed.
Üdv mindenkinek !
Remélem jó helyen kezdem! Szükségem lenne Bus 24V " Töltés közben 26,7- 27,8V rendszerébe stabil 14V 2,5A 35Watt. Ha 3A vagy nagyobb az sem gond! Mire van hozzá szükségem? Sajnos a 220V Inverter nem szinuszos és zajos a kép és hangos, Belkin ellenére. Vagy itt hová adjam neki a 24-28V bemenetet ? 220 ból csinál 110 et majd 48V ot mérésem szerint. A tranzisztor számát nem látom, de ott már a stabil 14V van a bemenő ágon is. Vagy hol mérjek és mit. És még egy kérdés. LM 7812 vel ha stabil 12V csinálok, a töltési feszültség ellenére, ami 14,4 V Személykocsinál, csak 10,5-11.7 Volt jelenik meg a kimenten, mert azt a 2 v megzabálja, holott a rajta lévő készülék 300 miliampert fogyaszt. Van valami stabilabb megoldás? Konkrét javaslatokra lenne szükségem !
A stab IC L4940V12, ennek a dropoutja 0,3..0,4 volt talán 300 mA-nél.
A 26-28 volt > 14 voltra pedig vegyél egy stepdown cuccot készen.
Vagy csinál egy olyat, hogy a két akksi közös pontjára köti a cucc pozitív ágát.
![]() ![]()
Rajzold le neki, hátha megfogadja..
![]()
Üdv!
Ebbe nem tudsz 24V-ot bekötni, ez 230V-ból csinál 12-t. Neked egy ilyen kell: konverter 24V-12V Esetleg építhetsz is: LM2576 - 18.oldal közepén
Helló!
MCP1640T-I/CHY step-up-ra rákötöttem két ni-cd akkut és a kimeneti feszültséget beállítottam 3,3V-ra. Ebből HC.SR501 típusú PIR modulból mind a schottky-t mind az LDO-t kiforrasztottam, hisz egy szál Li celláról is így "kiherélve" használom gond nélkül. Az építés hevében egyszer csak arra lettem figyelmes hogy a modul a kimenetet ki-be kapcsolja, fogtam egy másikat, az is ugyanezt műveli. Másik ilyen típusú step-up IC most nincs kéznél, multival mérve a kimeneti fesz. állandónak tűnik. Valamilyen leleményes módon ki tudnám deríteni hogy az IC hibáját kizárhassam, vagy más ötlet? A hozzászólás módosítva: Nov 6, 2015
Relét kapcsolsz vele? Ez az iC nem tud sok áramot szolgáltatni, és az akksijaid belső ellenállása is elég nagy, lehet a túl nagy csúcsáram miatt mindig leesik a feszültség.
Sziasztok!
Skori oldalán van egy szuper NE555-ös kapcsolás: Bővebben: Link, konkrétan ez a kapcsolás: Bővebben: Link Egy dolgot nem értek, mégpedig a TL431 felett levő T7-et. Azt írja Skori, hogy azért kell, hogy mikor az elkón mondjuk 40V van, és letekerjük a feszültséget, ne szaladjon meg a poti és a TL431 árama. Akkor ez T7 egy áramgenerátor lenne? Köszönöm.
Nem nincsen relé az áramkörben, most csak a modul volt rajta, melynek uA nagyságrendű a készenléti áramfelvétele, illetve a bekapcsolási sem sok.
Elképzelhető hogy tönkrement a huzallábas induktivitás, mert söntölődött az in az outtal. (nemrég derítettem ki egy 4066-os IC rossz bekötése kapcsán). A hozzászólás módosítva: Nov 6, 2015
Nem az induktivitással van baj, kicseréltem egy több ampert bíró izmos SMD-re.
Valószínűleg az IC károsodott és zajos a táp, csak nincsen szkópom hozzá sajnos. Muszáj lesz másikat vennem még ma.. A hozzászólás módosítva: Nov 6, 2015
itt a megoldás. a stabil tokot cseréld ki 12V-ra (7812)
A laptoptáp megkapta a végleges formáját.
A diódákat lecseréltem egy TO tokozású dual schottky-ra és az LM2587-tel együtt felkerült egy 3mm vastag L alakú bordára,ami belül a dobozhoz van rögzítve.
Sziasztok!
Ha Skori NE555-ös kapcs. üzemű átalakítójából ( Bővebben: Link) elkészítek két darabot, egyiket 12V-ra, másikat pedig 20V-ra állítom be, a bemenő tápjuk közös, mondjuk 30V, akkor a két táp kimenetei milyen viszonyban vannak egymással? Jól sejtem, hogy át kellene alakítanom felső oldali FET-es meghajtásúra, a söntnek és az induktivitásnak is "fent" kellene maradnia, és csak így tudnám összekötni a két táp GND-jét? A célom, hogy 30V-ból stabilizáljak 12 és 24V-ot is, és mindkét feszültség a GND-hez van értelmezve. Köszönöm.
A Skori kapcsolása a "használjunk mindenhova 555-öt" jeligére készült. Talán sokkal célszerűbb/ésszerűbb lenne ilyen célra kitenyésztett kapcsolóüzemű táp IC alkalmazása..
Nem tudom mekkora teljesítményre gondoltál, esetleg ezt a megoldást érdemes lehet tanulmányozni.
Szia. Köszi a pdf-et. Egymástól függetlenre kell a két feszültséget megcsinálnom, mert a nagyobb feszültség terhelése változó, ha pedig túlterhelem, és közbelép a védelem, nem mehet el a másik feszültség.
Proli007: érteni is szeretném a feszültség viszonyokat, és jobbnak tartom azt, amikor a kapcsolást tudom méretezni kedvem szerint. Az egyik 300mA-t kell tudjon, a másik 4-6A-t, és csak néhány dolgot kell változtatnom. A kis áramú tápnál SOT-23-as FET-et rakok be, rézfelület hűtéssel. Vehetnék LM IC-s tápot, 1.3$ darabja kínából, de NE555-tel jobban tetszik (közben nézegetem a komparátoros buck convertereket, és összehasonlítom mik a különbségek, magyarul próbálom magam fejleszteni). Kihívás is, hogy a feje tetejére tudom-e állítani a kapcsolást P csatornás FET-tel. ![]() Akkor csak annyit mondjatok, hogy az eredeti kapcsolás negatív kimenete a pozitívhoz képest állítódik elő? Tehát olyan, mint egy negatív oldali feszültség szabályzó? (sőt, a sönt miatt még ott sem lehetne őket kőzösíteni, ha akarnám). Köszönöm.
Kicsit átgondolva egyértelmű. A tekercs kapcsain bekapcsoláskor maximális feszültség van, és 0A áram folyik. Az idő múlásával szépen növekszik az áram, és csökken a tekercsen mérhető feszültség. Mi pedig akkor kapcsoljuk ki a FET-et, amikor a kimeneten a feszültség megfelelő nagyságú (kisebb, mint a betáp...). Akkor át kell forgatni, és pakolászni kicsit a tekercset, söntöt és a P csatornás FET-et, meg a visszacsatolásokat.
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne ,hogy tudnátok-e ajánlanai valamai kapcsolást amivel tudnék csinálni 12V-ból 30-32 V-ot? 32V-on 3A-t szeretnék kivenni belőle
Én pont ma teszteltem. 900Ft-ba került darabja,1 hét alatt megjött.
19V ~4,2A-rel nyaggattam,szépen tette a dolgát,alig melegedett. Ezek laknak benne: U3843 a vezérlő,STP80NF70 a FET és STPS2045CT a shottky.
Tegyük hozzá hogy elég rövid életűek. Hozzám már elég sokat hoztak, stab IC hiba, FET hiba, dióda hiba, pedig csak ledeket hajtanak róluk. Most a legutóbb már nem is tudtam vele csinálni semmit (meg nem is akartam), mert a két kis 8 lábú SMD vackot nem tudtam beazonosítani, ugyanis le van csiszolva róluk a felirat. Gondolom akkor az egyik lehet a 3845, a másik meg talán dual komparátor.
Szóval én ezeket nem ajánlom, akkor inkább építeni kell egyet 555-el.
Ebben nincs sem stab IC se 2db 8 lábú SMD vacak sem. Azok vannak, amit leírtam és mind cserélhető ugyanolyanra vagy hasonló paraméterűre.
Szóval annyira nem esek kétségbe. ![]()
Akkor az valami más, mert ebben biza van. A meghalt SMD 78L05 kívülről lett ideiglenesen helyettesítve, de amikor 2 hét után a vezérlés is behalt akkor már nem foglalkoztam vele. Veszik mert olcsó, készen van, nem kell építeni. Kérdem én mitől olcsó, ha aztán mind tönkre is megy?
![]()
Ja,nem ilyen.
Hanem amit feljebb belinkeltek.
Ez jó lenne quad-ot meg hajtani?
A hozzászólás módosítva: Nov 14, 2015
|
Bejelentkezés
Hirdetés |