Fórum témák
» Több friss téma |
Jó napot.
A 105 -110% ha jól tudom a régi kazánok 80% hatásfokához képest jön ki , tehát a 80-nat vették 100-nak és ahoz képest tud annyit. A levitt vízhőfok azért nem okoz károsodást mert a füst hőmérséklet megfelelő nem megy a kritikus hőfok alá.
Az EU az egyre szaporodó CO mérgezések, és az energetikai hatékonyság növelése miatt vezeti be, hogy csak zárt égésterű kazánt lehet majd kapni. Abban teljesen igazad van, hogy ezek bonyolultak, drágák, karbantartás igényesek és drágán javíthatók, de hatékonyabbak (nem pénzben, hanem primer energia felhasználásban), és biztonságosabbak. Nézd meg mi a különbség az ásó és a traktor vontatta eke között. Nyilván sokan nem engedhetik meg majd maguknak ezeket a drága eszközöket, sajnos. A kondenzációsba, maga a ventilátor 20-30eFt körüli összeg.
A kondenzációs kazán füstgáz hőmérséklete alacsony (60C körüli, függ az előremenő hőmérséklettől), emiatt a kémény műanyagból van, hogy ne tegyen benne kárt az agresszív korrodáló kondenzátum.Ami egy normál kazán, normál béléscső esetén veszélyes lehet a fém alkatrészekre, ha valaki alacsony előremenő hőmérséklettel járatja.
Idézet: „A kondenzációs kazán füstgáz hőmérséklete alacsony (60C körüli, függ az előremenő hőmérséklettől), emiatt a kémény műanyagból van,” A műanyag kőolajból készül ezért nem túl környezetbarát vagyis "zöld". Inkább papírcsőből kéne készíteni a kéményt..
Kérném az urakat, hogy a téma címéhez kapcsolódó hozzászólásokat tegyenek. (sz)
Ez mát tényleg messzire vezet. A sok CO mérgezés inkább a nagyteljesítményű szagelszívóknak köszönhető a konyhákban... És akkor hogy lesz? Csak turbókazán? És akkor törlik az alapvető kritériumok közül azt, hogy egy újépítésű háznál kell kémény? Egy bélelt, meg egy vegyes? Pedig egy kémény nagyon drága dolog... van akkora fejetlenség, hogy az ember örül, ha valamit sikerül átvernie a hatóságokon.
Egy kis szösszenet..
A 105%-os hatásfok abból ered, hogy a felső fűtőértékből számolják, mivel lekondenzáltatja az égésterméket. Ez egy számítási trükk ami tök jól hangzik, csak fizikailag képtelenség. De ha ezt magyarul akarnám leírni, akkor úgy a legegyszerűbb, hogy ha veszek egy alap készüléket ami max 92-94%-on üzemel 88C fokon, akkor a kondenzációs 10-15%-al jobb hatásfokkal dolgozik 15C fokos visszatérő mellett. Vedd a fogyasztást és a hasznosított energiát Az új erp számítási szabvány szerint nem lesz 100% feletti hatásfok, azaz a hagyományos készülékek maximális hatásfoka 80% körülire esik majd vissza.
Nem műanyagból van, azaz inkább nem kőolajszármazékból, hanem szilícium és oxigén atomok alkotják.
Sziasztok!
Nekem is volna egy kérdésem. A padlófűtésem hőcserélővel van leválasztva a kazántól, külön szivattyúval üzemel csőtermosztáttól vezérelve. A szivattyú manualja szerint 8 fajta üzemmódja van (3-5. oldal). Most az 'auto' üzemmódban van mert nem értek hozzá, így 7-8W ot fogyaszt a kijelzője szerint. Maradjon így vagy célszerűbb valamelyik proporciós vagy konstans nyomásgörbére vagy manuális sebességre átállítani?
Szia! A szivattyú jelleggörbélye mutatja, hogy mennyit szállít a különböző fokozatokban. Nekem ezekből az I. fokozat tűnik az optimálisnak egy hőcserélős megoldáshoz, persze ehhez ismerni kellene a hőcserélő bekötését és annak szabályozhatóságát. Ha tudnál felenni róla képet, talán többet lehetne hozzászólni a kérdésedhez. Van a képek között erre a variációra megoldás, nézegesd meg.
Fénykép nem fog menni, mert már be van építve szekrénybe, a szekrény polcai a csövek közt, úgyhogy átláthatatlan. Nekem az lenne a lényeg hogy miért mondod hogy egyik jobb a másiknál? nem értek hozzá. Szóval a miért érdekelne, máskülönben a javaslatot csak hasraütésszerűnek érezném. Pl így: proporciós akkor jobb ha XXXX; konstans nyomásgörbe akkor jobb ha YYYY; a manuális I-II-III akkor jobb ha ZZZZ...
A hőcserélő előtt egy manuális sima kézi szelep van amivel majd próbálom belőni a szoba hőmérsékletét. (a kazánt vezérlő szobatermosztát másik szobában van). A padlófűtéses szobában van egy radiátor is ami nem a hőcserérőről üzemel és van rajta egy hőmérős csap (nem tudom mi a rendes neve: termoszelep?)
Na pont erre a manuális csapra akartam rákérdezni. Amennyire ez ki van nyitva ahhoz kell a szivattyút megfelelő fokozatba kapcsolni. Én ezt meguntam és szabályzót raktam a szelepre.
A szivattyúm egyetlen fokozatának sem az a neve hogy "megfelelő"...
Viszont van proporciós, van konstans nyomásgörbe és van manuális és van automatikus... ezek közül kell(ene) választani.
Vicces vagy ezzel a fokozat firtatással, pedig a "megfelelő" az éppen proporcionális lesz majd azon a manuális szelep által beállított értékkel. A nálad megépített rendszer hiányossága az, hogy nincs szabályzás, amit szabályozni kellene az a tömegáram lenne a szekunder körben de ezt a szivattyúra bízta a szerelő. Mivel a padlófűtésnek nem kell emelőmagasságot figyelembe venni a megfelelő fokozathoz, így a szállítóteljesítményt kell nézni a vízszintes tengelyen, aminek 1m3/óra alatt kellene lennie. Ezért gondoltam, hogy az I. fokozat volna ideális ha ismert volna a hőcserélőd típusa teljesítménye és bekötése a rendszerben és a szelep amit most manuálisan tekergetsz. A gépészeti elemeket nem tanácsos beépíteni más jellegű használati tárgyakkal, mert esetleg szükség lehet a hozzáférésükre vizsgálati, megfigyelési karbantartási célból. Nálam ez ÍGY néz ki. A többi kép átalakítás előtt
OK köszönöm, így már kicsit megértettem belőle valamit.
Annyira nincs beépítve; a bútor kirámolása után pár tiplit kell kitekerni és az egész kihúzható és minden hozzáférhető. De ez egy fényképezés miatt nem éri meg.. A hozzászólás módosítva: Okt 21, 2015
Én meg semmit nem értettem meg csak mondtam valamit a kérdésedre, így marad a 7-8W-os fogyasztásod automatában.
Sziasztok!
A napokban feltett kérdést szeretném megismételni, ha lenne rá valami ötlet azt megköszönném! "Sziasztok! Segítséget, tanácsot szeretnék kérni! Felújítunk, és ennek keretében készül új fűtés rendszer. Vegyesen radiátoros és padló. Vannak helyiségek amik csak radiátorosak (szobák), és vannak ahol mindkét rendszer van (nappali+konyha, előtér, folyosó és fürdő). Ennek a rendszernek a szabályozásában kérnék segítséget! Mi arra gondoltunk, hogy a szobákat termosztáttal és termoelektromos fejekkel szabályoznánk, viszont a vegyes helyiségek szabályozása kérdéses, nem tudom mi lenne a jó megoldás."
Miért akarsz minden szobát külön szabályozni? A hőtermelés szempontjából teljesen gazdaságtalan, hacsak nem számítasz mondjuk percenként teljesítményigényt és azzal szabályozod a készülékedet. Bár akkor se túl gazdaságos a hőelvonások miatt. Nem utólsó sorban pedig szerintem nem is komfortos megoldás az ilyesfajta fűtésvezérlés.
Költözést követően radiátoros és padlófűtéses rendszer fűtés beszabályozásához keresnék szakembert Debrecenben.
Szia! Mond el mi a probléma a fűtéssel kapcsolatban és ha lehet készíts fotókat a gépészeti elrendezésről, tedd fel, mutasd meg és talán többet fogsz majd megtudni a segítőktől.
Szinte mindehól szobánkénti szabályzást használunk már évek óta.
A radiátoros körnek központi osztója van, vagy 2 csöves rendszer?
Költözést követően a képeken látható rendszerrel barátkozom már egy ideje. Kazán típusa: Saunier Duval Isotwin f24e. A korábbi tulajdonos elmondása szerint a külön körön működő padlófűtést segítő keringető szivattyút (WILO) a fűtési szezon elején bekapcsolta majd a végén kikapcsolta és közben folyamatosan járt (szerintem okosabban is meg lehetne oldani). A keringető a 3 teljesítményfunkcióból a legmagasabban van jelenleg (96 watt). Ezenkívül a padlófűtés nyomásóráján 0,8 bar látható ami utánaolvasás után (nekem alacsonynak tűnik). A körök közötti hőcserélő bemenő oldalán lévő hőszabályzó 60 C-re van beállítva és a visszajövő padlókör csövére rakott termosztátra van bekötve. A kazánban a radiátoros rendszer újratöltését követően 1,5 bar van. A kazán jelenleg 3-as teljesítményfokozatra van állítva. A szobatermosztát egy Beryl márkájú digitális eszköz. A kérdésem inkább a megfelelő beállításokra és az energiahatékonyságra vonatkozna.
Szerintem a padlófűtés-kört is töltsd fel 1,5 barra, a motort meg veheted minimum teljesítményre, de ha az nem fűtene eléggé akkor vedd csak feljebb. A motort hallgasd meg hogy min. teljesítményen forog-e vagy már beragadt..
Már kipróbáltam a legalacsonyabban is. Forognia kell mert van padlófűtésem olyankor is. Amúgy a padlófűtési kört egy furcsa kulcszár alakú csappal lehet feltölteni. Ehhez speckó dolog szükséges?
A szivattyún van egy nyíl, az merre mutat, merre tolja a vizet?
Azon a sárga gumicsövön lehet feltölteni szerintem. De a képen eltűnik a szekrény mögött, de lehet hogy visszajön abba a 3-as műanyag elosztóba..? aztán újra nyoma vész.
Az a "Attention" feliratú izé micsoda?
Még így beiktatnák egy csőtermosztátot (egyszerű villanyszerelő munka). Sőt én magamnak megoldottam hogy nyáron a szivattyú napi 1x bekapcsoljon 1percre (egy időzítőóra által). Legalábbis azt hallottam hogy ez jót tesz neki. (a kazán szivattyúja is megteszi ezt fülre)
A hozzászólás módosítva: Dec 2, 2015
Ezek szerint az osztó-gyűjtő felé nyom ha "Sztár-RS" sorozatú a szivattyú. Ez pedig így nem lesz jó, mert a primer oldal is azonos irányban áramlik a hőcserélőben. A termo szelepnek a primer kimeneten kellene lennie, az érzékelője jó helyen lenne az osztó-gyűjtő bemenetén ha a szivattyú arra nyomna. A másik probléma inkább a csőkeresztmetszetekkel lesz a szekunder oldalon, mert le van szűkítve a 22-es 18-ra, ha jól gondolom .....
|
Bejelentkezés
Hirdetés |