Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Padlófűtés vezérlés
 
Témaindító: Hegede, idő: Dec 8, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   49 / 104
(#) VIM válasza hacsahu hozzászólására (») Dec 2, 2015 /
 
Egy pénzérme is megteszi de lehet, hogy rá kell fogni fogóval az elfordításhoz. Ha van egy használaton kívüli biztonsági kulcsod, annak az "oldalsó fejrészét" használva kell a horonyba tenni a szárával pedig fordítani lehet.
(#) Doky586 válasza VIM hozzászólására (») Dec 2, 2015 /
 
A fotó alapján nem lehet egyértelműen eldönteni, de a homályos fotó-részek szerint inkább onnan szív, tehát a visszatérő-ágban van, úgy ahogy kell.

A szivattyú részre a motort négyféle állásban is fel lehet szerelni (0-90-180-270° állásban).
A hozzászólás módosítva: Dec 2, 2015
(#) zoszka válasza Doky586 hozzászólására (») Dec 2, 2015 /
 
Az szekunderoldali előremenő ágba kell tenni a termoszelep érzékelő patronját. Maga a szelep mindegy melyik ágban van a primer oldalon.A szivattyú szerintem sem ellenáramban hajt. Azaz fordítva van. De ha mégse, akkor jól van összerakva...
A hozzászólás módosítva: Dec 2, 2015
(#) VIM válasza Doky586 hozzászólására (») Dec 2, 2015 /
 
A csőtermosztát az az iszapleválasztó előtti csőszakaszon lesz jó helyen, mert nálam akkor kapcsolódik le a padló kör szivattyúja ha a radiátoros kör előremenő hőmérsékletéről már nem lehet érdemben megfelelő nagyságú hőmérsékletet levenni a hőcserélőnél és még a kazán sem fog károsodni a revésedéstől amit esetleg a padló kör okozna a túlkeringetéssel. Bővebben: Link
(#) zoszka válasza VIM hozzászólására (») Dec 2, 2015 /
 
Az iszapfogó a visszatérőn van...
(#) Doky586 válasza zoszka hozzászólására (») Dec 2, 2015 /
 
NEM beszéltem se termo- se más szelepről...
(#) zoszka válasza Doky586 hozzászólására (») Dec 2, 2015 /
 
Nem bizony. Félre címeztem...
(#) VIM válasza zoszka hozzászólására (») Dec 2, 2015 /
 
Ha már szabályozottan megy be a primer oldalba a fűtési előremenő hőmérséklete, abból mi lesz a kimeneten, "jéghideg víz". Nekem úgy nem ment csak ha a kimenetre tettem és az ott képezett fojtás lett szabályozva a saját érzékelőjével. A bemenetre kell az egész teljesítmény amit a kazán előállít .... Nekem ugyan ez a felállás van megépítve de működik és a legnagyobb megelégedésemre, mert előzőleg pont ilyen "hanyagul" rakták össze mint a képeken. Az osztó-gyűjtő IVAR típusú és évek múlva tudtam meg, hogy nem a fehér kupakokat kell tekergetnem a körök beállításához, hanem az előremenő osztón lévő rézkupakok alatt található állítóműveket. A visszatérő osztón lévő fehér állítómű helyére lehetne felrakni motoros zónaszelepeket. Nekem egyelőre nincs rá szükségem.
(#) VIM válasza zoszka hozzászólására (») Dec 2, 2015 /
 
Tiszta sor ...
(#) zoszka válasza VIM hozzászólására (») Dec 2, 2015 /
 
Hu... na most megkavartál
Idézet:
„Ha már szabályozottan megy be a primer oldalba a fűtési előremenő hőmérséklete, abból mi lesz a kimeneten, "jéghideg víz".”

Ezt mire írtad?
(#) VIM válasza zoszka hozzászólására (») Dec 2, 2015 /
 
Arra, hogy ha a hőcserélőbe már csökkentett hőmérsékletű víz kerül a primer bemeneten (sőtt, már szabályozott a saját érzékelője által), abból mi lesz? A hőcserélő feladata az, hogy a rendelkezésre álló teljesítményt le lehessen róla venni a közegek keveredése nélkül. Ezt csak akkor fogja tudni ez a készülék ha az áramlási irányok és csőcsatlakozási keresztmetszetek be vannak tartva. Sajnos nem tudok róla mindent, helyesebben nem ástam bele magam ilyen mélységig a a hőcserélő számításba de az biztos, hogy a kazánnal azonos teljesítményű kW szükséges a szabályozhatósághoz ennél a lemezes hőcserélőnél de inkább nagyobb. Nálam 30lemezes az az 30kW-os van beépítve és ez így a 24kW-os kazánhoz, mondhatni tökéletes. Ha kisebb volna akkor a szabályzás állandóan nyitva tartaná a kimenetét a primer oldalon, leterhelve ezzel a fűtési előremenő teljesítményt és revésítve ezzel a kazánt, mert túlhűti a visszatérőt, illetve nagyon sokára éri el a kívánt hőfokot a rendszer. Tehát a bemenetre kell az összes teljesítmény és abból kell leszabályozni, úgy hogy a kimenetet kell fojtani amit a termoszelep a saját érzékelőjével tesz meg a padló előremenőjéről véve a jelet.
A hozzászólás módosítva: Dec 2, 2015
(#) Doky586 válasza VIM hozzászólására (») Dec 2, 2015 /
 
Idézet:
„a kazán sem fog károsodni a revésedéstől amit esetleg a padló kör okozna a túlkeringetéssel.”

Ezt hogy érted??

Neten ezt találtam: Revésedés: Az acélt körülvevő gázban található oxigén a széndioxid, vízgőz, a vasat az acélt is oxidálja, reveréteg képződését okozza. Az oxigén parciális nyomásától függően a reveképződés ~560°C-on megindulhat...

Nálam nem acél hanem rézcsövek vannak, a szekunder köri víz nem érintkezik a kazánnal és a víz hőfoka se éri el az említett értéket..
(#) zoszka válasza VIM hozzászólására (») Dec 3, 2015 /
 
A teljesítmény arányokkal kapcsolatban nem vetted figyelembe a hőcserélők térfogat átersztő képességét. Ezt elhagyva még meg is állná a helyét a túlhűlés elmélet. Túlhűtést egyfélekép, de több módon produkálhatsz. A lényege, hogy kisebb a teljesítményed a primer oldalon, mint amit a szekunder oldal megkíván. És ez hőcserélőtől független. Másképp fogalmazva, ha kicsi a fűtőkészülék teljesítménye. A matekba 4 változót kell belerakni és mindkét oldalon számolható. Fajsúly, egységnyi idő, egységnyi hömérséklet változás, egységnyi mennyiség. És mindezt a kívánt teljesítmény igényből, visszafele kell kiszámolni. Mivel a hőcserélők tömegárama arányos a teljesítményükkel, így ha kisebbet teszel be csökken a tömegáram (nem fog túlhűteni). Ha nagyobbat, akkor meg nagyobb a hőmérséklet változás és leszabályoz (nem fog túlhűteni). A második esetben javítod a hatásfokot is (egy ideig).
(#) hacsahu válasza Doky586 hozzászólására (») Dec 3, 2015 /
 
A sárga cső a mosógép mögött egy fali hálózati vízcsapra van kötve úgyhogy azt kell megnyitnom plusz a másik végén az ajánlott pénzérme kulcs kombó. Még fel kell dolgoznom az eddigi hozzászólásokat, mert nagy része kínai, de megpróbálom.
(#) hacsahu válasza Doky586 hozzászólására (») Dec 3, 2015 /
 
Minek a szabályozására lenne jó az általad ajánlott csőtermosztát? (Az a kazánból kimenő radiátoros kör fűtő csöve). Amúgy a kazán digitális kijelzője mutatja a felfűtött víz hőmérsékletét. Gondolom az a víz áramlik ki azon a bizonyos csövön. Az ajánlott csőtermosztát is hasonlót mutatna szerintem.
(#) hacsahu válasza Doky586 hozzászólására (») Dec 3, 2015 /
 
Tudok csinálni jobb minőségű fotót is. Mely részekre koncentráljak?
(#) hacsahu válasza VIM hozzászólására (») Dec 3, 2015 /
 
Nálam a padlókör szivattyúját semmi nem szabályozza. Csak a konnektorba van bedugva és ennyi.
(#) hacsahu válasza VIM hozzászólására (») Dec 3, 2015 /
 
Az általad küldött kép alapján jól látom, hogy az én rendszeremnél a hőcserélőre fordítva van rákötve a padlófűtési köröm?
(#) Doky586 válasza hacsahu hozzászólására (») Dec 3, 2015 /
 
Mint mondtad a szivattyú novembertől májusig non-stop 7/24-ben kergeti a vizet tök feleslegesen, fogyasztja az áramot. Csőtermosztáttal csak akkor kapcsolna be ha valóban szükség van rá..
(#) hacsahu válasza hacsahu hozzászólására (») Dec 3, 2015 /
 
Vagy az általad említett fehér kupakos osztó-kör a padló visszatérő ága? (kézrátétellel nálam az szokott lenni a melegebb) Kezdek kicsit belekavarodni.
(#) hacsahu válasza Doky586 hozzászólására (») Dec 3, 2015 /
 
Laikusként ez már elsőre is furcsának tűnt nekem.
(#) VIM válasza hacsahu hozzászólására (») Dec 3, 2015 /
 
Egyenlőre a szivattyút kell majd megfordítani a helyén és akkor talán jók lesznek az áramlási irányok a hőcserélőben. Nálad sem raktak sehova sem elzáró csapokat, így nem tudsz szelektálni. A radiátorokat sem tudod szelektálni, mert ott sincs elzárási lehetőség. A csőtermosztát majd azért kell, hogy lekapcsolja a padló szivattyút ha nem tud több hőt bevinni a körökben. Csak gőztenziós típus jó, bimetálos nem. Ezt beállítod 40fokra és kész.
(#) Doky586 válasza hacsahu hozzászólására (») Dec 3, 2015 /
 
Ahogy zoszka már kérte (tegnap 19:11 kor) megnézhetnéd a nyilat a szivattyún.
Szerintem jól van bekötve (nem kell megfordítani a szivattyút).
Nyugodtan használhatsz bimetálos csőtermosztátot, én is azt használok, meg vagyok elégedve vele.
(#) VIM válasza zoszka hozzászólására (») Dec 3, 2015 /
 
Értem én, hogy miről van szó csak megint elbeszélünk egymás mellett. A jelenlegi felállás, ami "hacsahu"-nál van megépítve, ott állandóan megy a szivattyú a szekunder körben, aminek az lesz a következménye, hogy visszahűti az egész rendszert a két szivattyú. A primer kört a kazánköri szivattyú keringeti a szekundert a padlóköri szivattyú. Akkor kezdődik a probléma amikor a primer kör (amiből a szekunder is "táplákozik") eléri a kívánt hőfokot, avagy a helyiségek felfűtődnek az adott hőmérsékletre és a kazán lemodulál. A padlóköri szivattyút ez nem érdekli, mert nincs ami lekapcsolja, így fennáll az egész rendszernek a visszahűtése a padlóköri hőmérsékletre. Ha lenne egy csőtermosztát ami a tényleges (leágazásmenetes) visszatérő ágra lenne téve és egy adott alsó limiten lekapcsolná a szekunder szivattyút, még energiát is spórolna. (a rendszer többi hiányosságáról most ne is beszéljünk)
(#) zoszka válasza VIM hozzászólására (») Dec 4, 2015 /
 
Ezt írod:
Idézet:
„Akkor kezdődik a probléma amikor a primer kör (amiből a szekunder is "táplákozik") eléri a kívánt hőfokot, avagy a helyiségek felfűtődnek az adott hőmérsékletre és a kazán lemodulál.”

Első eset. Ha lemodulál az azt jelenti, hogy ki van fűtve a rendszer, nincs akkora hőigény (a padlónak se), de a helység még nem érte el a kívánt hőfokot. Tehát nem hűt el semmit.
A második eset. A szoba elérte a kívánt hőfokot, igy a fűtés kikapcsol és a szivattyúja is megáll. Függetlenül a szekunder oldali szivattyútól, a primer oldalról már nem tud hőt felvenni, mivel ott nincs keringés. Tehát így sem hűt el semmit.
Ergó nem igazán értem még mindig, hogy milyen elhűtésről beszélsz.
(#) VIM válasza zoszka hozzászólására (») Dec 4, 2015 /
 
Lehet, hogy abba hibába estem, hogy a saját kazánomból és rendszeremből indultam ki, mert nálam a kazán (euromaxx) mindig "agyal", szinte folyamatosan keringeti a primer kört. Amióta felszámoltam a szekunder oldali szabályzás hiányosságait, azóta nem így néz ki a tűztéri hőcserélő visszatérő oldala. A szekunder oldali UPS 25-50-es szivattyú a maga 35W teljesítményével (I. fokozat) nem fogyaszt feleslegesen, mert leválasztom 40fokos visszatérő hőmérsékletnél. Több helyen is próbáltam a csőtermosztátot de a leágazás nélküli primer visszatérőn volt a legjobb az eredmény. Szóval, ezt a felállást amit "hacsahu"-nak is hagytak (a szerelők), több tízezres ráfordítással sikerült csak használható, komfortos állapotba hoznom.
(#) yager01 hozzászólása Dec 5, 2015 /
 
Üdv. Szeretnék egy kis segítséget kérni mert valami nem ok a tegnap elkészült áttervezett rendszerrel. 2 szintes családi ház alsó szinten csak padló fent csak radiátor (illetve a fenti fürdőben padló) A mellékelt képen az átvariált állapot Klikk IDE a képért

A kazán után (15éves Vaillant) beraktunk egy hidraulikus váltót. Utána a váltóból kilépő előre menő ágat két felé vittük. Egyik része ment a radiátoros körbe (a képen a jobb oldali, kevesebb kör) míg a "T" idom másik vége a váltótól ment a 9 db padló kör felé. A padló körben lévő zöld Wilo szívja az előremenő ágat a váltótól és egy kapilláris szelep segítségével beengedi a meleg vizet a padlóba ha van igény. A szivattyú szívó ágánál van a visszatérő osztója amiből szívja a vizet és keveri a szelep által átengedett visszatérő most még hideg vízzel!

Egyébként azt gyanítom, hogy ez lehet a hiba! Azt vettem észre, hogy a padlóm az istenért sem akar melegedni. Az előre menő vizem kicsivel van 20 fok felett! Valószínű, hogy a Zöld szivattyú inkább szívja a vizet a visszatérő felől (ami mivel nem volt előtte felmelegítve rohadt hideg) és hiába kap egy kis meleget a kapilláris szabályozó szelep felől nem melegszik fel és inkább keringeti a saját hideg vizét! Ördögi kör!

Lehet, hogy a szivattyú szívó és a visszatérő padló elosztó csatlakozási pontjához egy keverő szelep kell, hogy NE engedje át a visszatérő ág hideg vizét? Mert így az életben nem lesz meleg a padlóban.

A észrevételem, hogy amikor fűt a kazán akkor a hidraulikus váltó bemenetén a kazán és a váltó közötti cső tűz forró (ez normális) de mivel lehet túl erős a kazán szivattyú így a visszatérő is eléggé felmelegszik! Mondhatni, hogy majdnem süt! Ez normális jelenség?

Előre is köszönöm a válaszokat és a segítséget !
(#) zoszka válasza yager01 hozzászólására (») Dec 5, 2015 /
 
Ez a fajta értéktartó szabályzás amit a padlóhoz alakítottatok ki csak nyomott rendszernél müködik nem fog beindulni a padló, mivel a szivattyyú két vége kiegyenlített, így szívni nem tud a hidra felől.
Csak akkor működik, ha előtte egy másik szivattyú nyomja rá a vizet.
Normál termosztátos keverőszelepesre alakítsátok át.
És azért forró a hidra primer visszatérője, mert nincs hőelvét, mivel a padló nem dolgozik.
A hozzászólás módosítva: Dec 5, 2015
(#) yager01 válasza zoszka hozzászólására (») Dec 5, 2015 /
 
Mit javasolsz? A szivattyú lenti szívó végéhez egy keverő szelep? Ezzel kizárnám a padló visszatérőből a hideg vizet így csak a kapilláris szabályozó szelep felől érkező vizet engedné. Mert egyébként a szelep alatt tökéletesen meleg a víz, tehát valahogy mégis csak eljut a hidrosztatikus váltótól a viz a szelepig. Tehát a szivattyú szívja!

Idézet:
„2. Több hőleadó rendszert kell a kazánhoz illeszteni (pl.: külön szabályozott földszint és emelet, vagy több lakrész)
Amennyiben több fűtési kört szeretnénk külön-külön működtetni egy kazánról, akkor is hidrováltó beépítésére van szükség. Ez lehet két, vagy több különálló házrész, emelet és földszint, illetve kettő, vagy több teljesen különálló lakás is. Így külön-külön felszerelt szobatermosztátokkal állíthatjuk be a kívánt hőmérsékletet anélkül, hogy a másik lakrészt, szintet, vagy lakást túlfűtenénk. Gyakorlatilag kettő, vagy több teljesen különálló fűtési rendszert tud működtetni és akár különböző hőmérsékleten tartani egy kazán. Ebben az esetben is a kazán leválasztása, tehermentesítése a hidrováltó feladata. Fontos, hogy olyan elektromos kapcsoló dobozt is kell alkalmazni, mely képes több szobatermosztát fűtési igénye alapján elindítani a kazánt és a hozzá tartozó plusz szivattyúkat.”


Klikk

4434.jpg
    
(#) zoszka válasza yager01 hozzászólására (») Dec 5, 2015 /
 
A te jelenlegi rendszer kialakításod nem igényelt volna hidraulikus váltót.
Nyilván valamennyit szívni fog mivel a padlónak is van azért ellenállása, de nagyon keveset.

Ha már úgy is átalakítod és beraktad a hidraulikus váltót is, akkor így alakítsd át:
A hozzászólás módosítva: Dec 5, 2015
Következő: »»   49 / 104
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem