Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Bárdinál 15 ezer a gyári szabályzó. Ha esetleg még kedvezmény is van, még olcsóbb. És mégis csak gyári, nem utólagosan belekötött, ami egy esetleges eladáskor sem hátrány.
Nem az enyém az autó.
Lehet, hogy 7,5A működés közben, de induláskor biztos több, és ezeknek a kütyüknek a feliratai általában kicsit el vannak túlozva. Szerintem nem fogsz találni elég erős pwm szabályzót annyiért, mint amennyibe kerülne a szakszerű javítása. Biztos van amúgy, sokféle pwm motor vezérlő létezik. Talán még a gyári fokozatmentesét lehetne reprodukálni, de fűt az is, nehéz lenne az eredeti helyére beeszkábálni a légcsatornába. Ha egyáltalán ez rossz, és nem a klímavezérlő... vagy kanóc...vagy csatlakozó.
5 fok alatt, az ülésfütés mündig kikapcsol és amire bemelegszik az autó adiggra megjavul, nyáron hiba nékül működik, télen meg amikor kellene szívok vele, anyós ülés hibátlanul müködik. Szerintetek mi lehet a baj?
Neki olyan meg oldás is jó lenne hogy a ventilátor ne teljes fordulaton menjen hanem fél fordulaton.
Elmégy egy bontóba,és kérsz egy akármilyen autó fűtőventilátor előtét ellenállást. Annak van pár lába,azt valamelyiket sorba kötöd a motorral. Amelyik tetszik neki,azt.
István
Sziasztok!
Tud valaki tanásot adni, hogy miért lehet az hogy csak 1 szikra jön ki gyertyán indítózásnál. FHP jeladó okozhatja ezt?
Most már csak az lenne a szép ha mindezt az immo csinálná random módon. Azért EZT és a következő oldalt átolvashatod mert hasznos dolgok vannak benne a sirius 32-ről (természetesen fordítóval). Melyik az a FHP jeladó, mert én csak főtengely jeladót láttam a rajzon. A vezér tengelynek olajszelepe van.
A hozzászólás módosítva: Dec 12, 2015
Na az imént ki lett cserélve a gázpedál, ez a része megoldódott, már nem dob hibakódot. Az első helyzetérzékelőn felengedett gázpedálnál 4,28V helyett 4,16V volt. Emiatt a 0,12V miatt írta be a hibakódot, de ez már legalább megszűnt. Viszont a motorvezérlő továbbra is csak 9-12V tápot kap (OBD szerint)a 14,5 helyett.
Valakinek valami ötlete?
Sziasztok!
Adott egy 2015-ös suzuki jimny. Vonóhorgot raktunk rá, már a raktáros szólt, hogy ez nem CAN-rendszerű, így egy sima elektronika nélküli korbácsot kaptam hozzá. Bekötöttem, minden jó és működik, de eszembe jutott, hogy az ilyenekhez kell külön ledes visszajelző. Kértem egy olyat is hozzá, viszont amennyire egyszerű a bekötése annyira nem tudom megcsinálni valamiért Eddig csak külön elektronikás horgokat kötöttem be (igen, még friss vagyok a szakmában) így valahogy nem tudok eligazodni benne. Van 2 darab zsugorcsőbe bujtatott "reed érzékelő" amiről azt írja a bekötés, hogy vagy 1-et használok fel, ha megtalálom a bajuszkapcsoló és a relé közötti közös szálat, vagy 2-őt használok fel, ha megtalálom a külön-külön lévő index szálakat. A bajuszkapcsolót kimértem és ő ugyebár csak egy vezérlő jelet ad a relének, így tovább mentem és a küszöbbe menő kötegnek találtam egy csatlakozóját az A oszlop tövénél. Széthúztam és ott meglett mind a 2 szál ami a 2 oldali hátsó indexhez mennek. Közbeiktattam a rajz szerint a visszajelzőt, viszont a led nem villog. Átmegy magán a visszajelzőn az impulzus, de a led-hez már nem jut el semmi se. Írta a leírás, hogyha nem villog vagy túl gyorsan villog, akkor a vezetékét kezdjem rátekercselni és úgy változik az üteme, de ez semmire sem reagál. Bocsi, hogy hosszú lett és biztos tök hülyeséget kérdeztem, de egyszerűen *, hogy egy ilyen egyszerű dolgon elakadok köszönöm a segítséget A hozzászólás módosítva: Dec 14, 2015
A lehető legrosszabb "elektronikát" kaptad. Van ettől jobb is, picivel többért. Azt nem kell állítgatni. De azt is megpróbálhatod, hogy fordítva kötöd be. A ki és bemenetet felcseréled. Test be van kötve a lednek? Vonóhorogba be lett kötve az irányjelzőhöz a 21W-os izzó próbára?
Szia! Azt kell tudni erről a megoldásról, hogy a reed relé, a köré tekert áram járta vezeték mágneses terének hatására fog zárni. A tekercs egyik vége közös a reed valamelyik végével, mert a pozitív majd innen fog eljutni a ledes visszajelzőhöz ha záródik a reed érintkező. A lényeg, hogy nem mindegy, hogy milyen irányban van beépítve az áramkörbe ez a kis relécske. Ha megtaláltad a kormánykapcsoló irányjelző közös szálát, akkor azt egy alkalmas helyen el kell vágni és azon a helyen kell beiktatni sorosan a "vastag" vezetékekkel ellátott relé kivezetéseit. A toldáshoz használhatsz wagókat a 222 vagy a 224 sorozatból amik oldhatóak. A ledes visszajelző szálnak meg majd negatívat kell majd adni. Ha mutatsz róla képet akkor könnyebb lesz elmagyarázni.
Sosem építettem be ilyet így nem tudtam, hogy ez most jó vagy sem Próbáltam fordítva bekötni, ugyanaz az eredmény. Testet is adtam neki természetesen, ugyan csak ideiglenesen, mert nincs meg még a végleges helye így addig csak hozzáérintem a vezetéket egy testponthoz. És igen, van egy vonóhorog teszterünk, és minden működik, de bármit csináltam, nem reagált rá a led.
Nekem is eszembe volt, hogy mi van ha fordítva kötöttem be, megfordítottam a bekötést, de ugyanúgy semmi. Bajuszkapcsolóról nem tudok mit levenni, mert ott kapcsolás hatására vagy pozitív van, vagy semmi és az megy a relébe is. Ezért gondoltam, hogy a relé után veszem le a vezetékről, mivel ott már ketté van osztva oldalanként illetve ott már impulzusként jön a feszültség is. Annyi, hogy egy csatlakozást találtam ami konkrétan csak a hátsó izzókhoz megy, nem tudom, hogy ez befolyásolná a dolgot, mind a 2 szálra rákötöttem 1-1 ilyen reed relét és az ugye egyesítve van a lednél. DE miután bekötöttem és nem reagált semmire, elbizonytalanodtam. És mondom, átmegy a reed relén a feszültség, mert mind a 2 vastag vezetékén megvan az impulzus, de a ledhez már semmi sem megy
ilyen bekötést találtam róla ( a hozzá kapott képen is ilyesmi van, csak borzalmasan olvashatatlan minőségben ) arra is gondoltam, hogy nem jó ehhez, de ha már átmegy rajta a feszültség és kap testet is, akkor nem értem miért nem villog az a szemét Led lehet hibás lenne a holmi? http://www.visszajelzo.hu/images/uiv01-1.jpg http://www.visszajelzo.hu/images/uiv01-2.jpg
Csak az sem mindegy, hogy az adott típust 2x21W-hoz vagy 3x21W-hoz tervezték. Utóbbit hiába kötöd be csak a hátsó irányjelzővel sorba, nem fog működni, csak ha az elsőre is rá van kötve, mivel 3 izzó terhelésének hatására kapcsol.
Bővebben: Link Én ilyet kötöttem mindig, ezzel nincs gond, nem kell állítgatni. Ez pont olyan, ami neked kell. Ezt tudom ajánlani, bevált típus.
A lednek ugye negatív kell de majd csak akkor kap a led pozitívat ha megfelelő nagyságú áram folyik a köréje tekert vezetékszakaszban. Szedd szét a tokot és nézd meg, hogy hol helyezkedik el a reed a tekercsben. Ha nagyon ki van a tekercsből akkor bentebb kell tolni. Talán előbb össze kellene dobni egy mérőkapcsolást egy akkuval és rakni a fogyasztókat addig amíg meg nem húz a reed és miután ki van találva, hogy melyik beállításnál működik a reed, csak utána kellene a kocsiba építeni.
Az a baj, hogy meg se mukkan neki, persze azt nem írta, hogy tett-e plusz terhelést az áramkörbe vagy rajta volt-e a futó a csatláson. Ezek a reed-es fajták olyanok, hogy amikor kapcsolva van valamelyik irány, akkor az első áramlökésre csak felvillan a visszajelző led ha nincs csatlakoztatva a futó áramköre. Ha majd "megjön" a harmadik fogyasztó is a futótól (a kocsin ugye kettő van oldalanként) akkor megfelelő ütemben villogni fog a led.
Na ez igaz, viszont a papírján nincs róla semmi se. Egy pici zacskóban volt egy kis papírral amin benne van, hogy hogyan kössem be, amit kb a hajamra kenhetek. Ma már nem volt türelmem, szóval holnap megpróbálom valahogy kibányászni a relét, és rögtön utána rákötni, hátha úgy az összes izzót érzékeli. Ha nem jön be, akkor rendeltetek velük egy normálisabbat. köszönöm a segítséget.
Amint írta a hátsó izzó és a futó izzója volt bekötve és semmi. Ismerem ezt a reed-es típust, de nem a kedvencem, pont az egyszerűsége miatt. Szerintem kell hozzá az első izzó terhelése is, mert 3 izzóra lett méretezve.
Végig rá volt kötve egy teszter ami áll 2 lámpából ami ugyanúgy reagál mindenre mint egy igazi utánfutó. Kivettem az izzót belőle meg visszatettem, de semmi reakció. Oldalanként ugye 3 izzó van, mert van oldalindex is ami ha jól rémlik csak 5w. Nem tudom melyik típusban lehet 3 darab 21W-os.
Nincs sehol, vagyis elég ritka lehet. A 3 darab a futóval együtt értendő. Van olyan, aminek kell az autó két izzója, plusz a futó (ez így 3), de van olyan típus, ahol csak az autó hátsó izzója és a futó elég (ez pedig 2).
ja hogy úgy Amikor széthúztam a csatit amire rákötöttem a reed relét a hátsó rész egyáltalán nem ment, tehát csak az első meg az oldalvillogó működött. De igazából ennek nem kéne befolyásolnia szerintem, vagy rosszul gondolom? hiszem a forrasztás után visszacsattintottam a csatlakozót és akkor már megvolt a 3x21W. Vagy ha nem akkor hova kössem?
Már teljesen el vagyok keseredve sok elektromos hibát megtaláltam már, de hogy ilyen kifogjon rajtam... A hozzászólás módosítva: Jan 24, 2016
Szia, Az enyémben is kiégett az ellenállás, ilyet vettem bele, ennyiért nem tudom összerakni.
De most neked nem a hátsó lámpához menő kötegbe lett bekötve? Mert az elején azt írtad. Akkor ott pedig nem lesz soha 3x21W terhelés.
De. Műszer fal alatt, az A oszlop tövében indul el egy korbács a hátsó lámpákig. Az A oszlop tövében meg van csinálva a korbács csatlakozósra. Azt széthúztam kimértem a hátsó indexeknek a szálait és ott ráforrasztottam a reed reléket. Akkor ez így mégsem jó?
Szerintem oda kellene kötni, ahol még az első izzók is rajta vannak. Próbáld már meg holnap, hogy bekötsz hátra még egy 21W-os izzót.
megpróbálom, köszi
próbáld meg terhelni aljzatot,elméletileg csak akkor szabad villognia ha rá van dugva egy futó.
Legalábbis a régiek így működtek.
Szerintem az index relénél kellene megkeresni a közös szálat mint ahogyan a rajzon is van és nem kellene mind a kettő reed, de Te tudod.
Most nézegettem meg azt a Móricka rajzot a bekötésről és azt mutatja, hogy a külső tokra van feltekerve a vezeték és "gyorskötözővel" van rögzítve. Hát ha ez így van kialakítva akkor csak annyit kellene megpróbálnod, hogy a meneteket megpróbálod a közép irányába tolni, ha az áramiránynak megfelelően van berakva. Szerintem ezek nincsenek beállítva, meghagyják a beépítőnek ezt a lehetőséget. Akkor lesz jó a beállítás ha futó nélkül kapcsolva az irányt, csak egyet villan a led. Ha rácsatlakozik a futó erre a beállításra akkor biztosan jó lesz a visszajelzés.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |