Fórum témák
» Több friss téma |
Köss vele szembe egy hasonló méretű motort, mármint a tengelyeiket kösd össze, egyik forgatja a másikat.
Az ismert motort meghajtod a névleges feszültségével, az ismeretlen motoron megméred mennyi feszültség keletkezik, a mért érték 1.5-2 szereséig elmehetsz az ismeretlen motor esetében. A hozzászólás módosítva: Nov 4, 2015
Köszönöm szépen! Végül is az nem számít, h ha terhelés hatására kicsit változik a fordulat.
Így gondoltad kapcsolás ? És a működését a kapcsolásnak jól gondolom, amit írtam 13:51-kor?
Igen így.
Jól gondolod. Megértés szempontjából nem kell figyelembe venni a 100ohm 100nF -ot, csak zavar csökkentési funkciója van, és RC snubbernak hívják.
Hali minden hozzáértönek, egy kis segitsegre lenne szükségem. Folyékony élesztöhöz kevergetö gépet csináltamDiy stir plate. Egy 12V-os szamitógép ventilátort hajtok 12V DC 500mAh-ás adapterröl egy 4W Power Potentiometer 25R 25 Ohms-os potméterrel és a potméterem nagyon melegszik.A sebességtartomány állitása tökéletesen megfelel. Azfelöl erdeklödenék hogyan tudnám a potémterem tatományába levinni a ventilátor vezérlö áramának a nagyságát, hogy ne melegedjen túl a potim használatkor mert járatnom kellene 18-24órát folyamatosan a kevergetöt. Egyszerübb dolgokban vagyok csak sajnos jártas. potméterrel még nem dolgoztam sohasem eddig. A segítséget elöre is köszönöm szépen.
Viszonylag egyszerűen lehet a ventilátorodhoz tápegységet építeni LM 317 segítségével, csak pár alkatrész fog kelleni. Így az IC fog fűteni, ami normális. Rá kell szerelni egy hűtőbordára és kész.
köszönöm szépen
Sziasztok!
Tudna valaki segíteni. +5V vezérelt FET-el kapcsolok be egy 12v villanymotort. Szeretném lágy indítással elindítani. Hogy lehetne megoldani? Köszönöm!
Szia!
Az egyik legkorrektebb megoldás az lehetne, ha pwm-mel futtatod fel a motort. Ha a mikrovezérlők világában otthon vagy, akkor azzal célszerű megoldani, de más utak is járhatók. Elvileg a gate lassú felfuttatásával is lehet lágyítani a fet kapcsolását, de a munkapont megtalálása nem egyszerű, és egy nagyobb teljesítményű motor esetében nem is célszerű ez a megoldás.
Szia!
Én villanymotor tekercselő vagyok.... ellenállás,kondi, diódánál leragadtam ![]() Nagy teljesítményű a motor így félő hogy az indulási áram miatt nem fogja szeretni a FET sokáig.
Szia, FET-ben van akár 100a-es is, de a PWM lényege, hogy impulzusokkal nyitogatja a FEt/IGBT-t A nyitó irányú ellenállása viszont nagyon kicsiny, 0.2 Ohm kb. Ez pld egy egyszerű pwm 55-el, ahol a fordulatszámot a potival szabályozod. Egy kis átalakítással meg lehet oldani, hogy egy elkó töltődjön, ahogy emelkedik a fesz, úgy nő a motorod fordulata is. De add meg a motor adatait, s kiötlünk valamit.
Szia!
Ezt a bss rajzot nem reklámoznám... ![]()
Mekkora teljesítményű motorról van szó?
Szia! Üresjárati áram felvétele 5A. Hidralika szivattyú 80A biztosítékkal van biztosítva. 2.3mm-es zománchuzallal van megtekerve.
Szia, Rakhatok fel mikrocontrollereset is, de nem biztos, hogy használni tudja. Mellesleg csak pld-nak raktam, szerintem működik....
Persze működik, bizonyos határok között és pár gyenge alkalmazásban!
Ilyen témában egy kezdőnek azért nem javasolom ezt a rajzot, mert: - az 555 18 voltos tápfeszen valszín tönkremegy ( ha valaki a rajzot nézi ); - 3 voltos tápfesz szóba sem jöhet a fet tökéletes nyitása miatt sem ( tegyük fel, hogy a motor külön tápról megy ), mert abból a gate 1,5 voltot kapna talán - ez is rossz példa ; - a rajz fetes része izzólámpa működtetésére való és úgy is általánosságban; - nem látszik az sem, hogy mikor kellene hűtés a fetnek; - motor esetén a fetnek is védelemre van szüksége. Sajnos, egy "messziről" elvi rajzot a kezdők sok esetben mindenre alkalmasnak gondolnak és ebből sok probléma származik. Nem működik, nem úgy működik, tönkremegy, stb...
Sajnos, ez így igaz. Ennek ellenére én javaslom a BSS rajzait, mert ha valaki a rengeteg hiba ellenére működő dolgot tud csinálni, akkor már nagyon sokat tanult...
![]()
Szerintem ez már nem hobbi kategória. Csak a pwm jöhet szóba, de az áramot is kellene figyelni. A teljesítmény félvezetők kiválasztása elrendezése gondos tervezést igényel. További kérdés, hogy üzem közben is bent marad-e a lágyindító, vagy valamilyen kapcsoló kisöntöli.
Szia, Erre írtam, hogy adja meg a motor adatait, s kiszámolom.
Üdv, segítséget szeretnék kérni a következő probléma megoldásában. Van egy egyszerű rádió távirányítós autóm olcsó játék kategória, de szeretném felhasználni az elektronikáját. Ugyanúgy két motort kellene vezérelnie mint most előre hátra és jobbra balra, csak nagyobb teljesítményű akkus fúrógép motorokat szeretnék meghajtani. Fordulat szabályzás nincs és nem is kell csakk a két motor jobb és bal forgásiránnya tehát a négy csatorna csak több amper kimenettell. Hogyan lehetne ezt megoldani esetleg valami relés vagy más megoldással? Előre is köszönöm az ötleteket.
Köszönöm a segítségedet pont erre volt szükségem, csak nem tudtam a diódákat miként kellene felhasználni, ez tökéletes. Értékeltem is a választ. köszi mégegyszer.
...és ha jól értelmezem akkor ide két áramkörös relék kellenek, mindkettő kapcsoló lábain a két pólus megy keresztül csak fordított polaritással és akkor a motorba 4 vezeték megy egyik pár az egyik reléből, a másik pár meg a másik reléből csak pont ellenkező polaritással...?
Helló! Egy távirányítós járgányból kiszerelt 9V-os elektromos motort szeretnék a mellékelt kapcsolással vezérelni. 5V-os lenne a tápfeszültség, és az irányváltást egy komparátor IC vezérelné. A motor tengelyével egybe van kötve egy poti, hogy az aktuális állását követni tudjam. A motor így 0-360°-ig tud elfordulni az áttétel miatt. A kérdésem az lenne, hogy TO-92-es tokozású ( 100mA-es) tranyók elvinnék e a motort hosszabb távon? Tehát a motor feladata, hogy egy adott állásba beálljon, és úgy is maradjon. A típusa FF-180SH.
Köszi! A hozzászólás módosítva: Jan 11, 2016
Azt neked kellene lemérned, mert a motor üresen 70mA-t igényel, de ha megakad akkor ~1,4 A-t 6 V-rol.
Egy ilyen hajtást illik a max. áramra méretezni, mert ki tudja mikor és miért akad meg a motor.
Szia, Az elgondolás jó, elektromos szobabiciklikben használják, a feszesség beállítására.
Van is hozzá egy FET WT 7901.
Rendben köszönöm. Egyenlőre hagyom a kisebb tranyókkal. Elvileg megakadni nem tud, mivel a poti is könnyen tekeredik, meg a visszacsatolás és a beállítás miatt, még csak el sem tekeredik 270°-ot sem.
Mellesleg a tranyós kapcsolás a "semmire sem jó" kategória..
Sziasztok.
Uj vagyok itt még. Segítségeteket szeretném kérni. Van egy 12v Dc motorvezérlesi problémám. Vettem egy kisebb 12v dc egyszerű motor vezérlő épitőt 555 össel ami kimeneti teljesítménynek kicsinek bizonyult. Annak van egy kezdő lendítő impulzusa es a kezdést is es a fordulatot is állítani lehet. Franko csak kicsi... Ehhez szeretném a következő mossfet-et illeszteni. Ez megvan mivel elötte egy Conrad-os kapcsolást vettem de az valami probléma miatt nem működött. Igy ez kompletten a sönt ellenállással megvan. A kérdésem hogy a kicsi motor vezérlő kimenetelét szeretném a mossfetre kötni és ugy szabályozni a nagyobb teljesítményt. mellékelem a kicsi jól működő fordulatszabályzó rajzát és a conrados panelt ahol a mossfet be van építve. Bővebben: Link. Ez a kapcsolási rajz. Bővebben: Link. Ez a conrad panel. Bővebben: Link. Valami fogalmam van még régről.. ![]() Így kérném a segítségeteket hogy hova kelle kötni és hogy a mosfetet vagy mi a megoldás. Köszönettel Gábor A hozzászólás módosítva: Jan 21, 2016
Milyen FET-ed van? Attól függ, hogyan kell a kapcsolásba illeszteni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |