Fórum témák
» Több friss téma |
A klónok CH340 Soros-USB illesztőjének drivere (Letöltés)
Idézet: Akkor olvasd el az ATmega328 adatlapjában az Absolute Maximum Ratings táblázatot! „szuksegem lenne meg egy par megerositesre is.”
Ezek voltak az általan "link1"-nek nevezett hivatkozás alatt!
Szia, bocs hogy ilyen soká írok vissza, csak most vettem észre hogy nem kértem értesítést erről a topic-ról.
Sikerült elég jelentősen felgyorsítani a soros porti kiíratások kigyomlálásával. Kipróbálom azt a verziót is amit te írtál, hogy ne nyugtázzanak nekem jobbra balra. Most egyébként egy újabb érdekesség jött közbe, vagyis inkább kettő: 1- az adó antennájának a műanyag burkolatára ha ráfogok (vagy csak köré teszem a kezem de hozzá sem érek) akkor gyors az adás egyébként pedig változó, vagy gyors vagy irtó lassú, ezt sem tudom mi okozhatja, talán egyszerűen sok a wifi itt a környéken és zavarnak? 2- egy motort pörgetek a vevőről, de egy bizonyos motor fordulat felett mint ha lefagyna a vevő, kb 1sec alatt vesz 1 max 2 csomagot. Átírtam a vevő kódját hogy ha nem megy a nyugtázás akkor hívja meg újra a "RadioManager.init()" függvényt ez megoldotta a gondot de nyilván folyamatosan ezt az init-et csinálgatja. Ha nincs rá motor kötve akkor simán működik. Ja és a motort fet-tel hajtom, szóval nem hinném hogy áram ingadozási probléma lenne. Terheletlenül max gázon alig 1A-t eszik a motor és egy 7Ah-s akku tápolja. RFM433 adóvevőkkel ilyen gond nem volt pedig ott terhelve már 5A-t evett a moci. (Akkor még nem arduino-t használtam csak magát az AVR-t). Szóval van furcsaság dögivel... Amikor akksiról tápolom az egész hóbelebancot (Vin pinre 13V) akkor nem nagyon kéne a laptopot usb-n rádugni az Arduinora igaz? A hozzászólás módosítva: Dec 23, 2015
Az eredeti programod adó oldalon várja a visszaigazolást!
Ha ezt letiltod a vevő oldalon, csak rontasz a helyzeten! Mert kivárja a 200mS idő túlcsordulást. Ezért tűnik úgy mintha lefagyót volna. Arduino hiba, hogy kevés áramot tud leadni a 3.3V-on. Itt mutatja hova tegyél táp szűrésként 10mikros tantál kondi. (Bekötése +/- helyesen!) Arduino and High Power nRF24L01+ Data Transceiver kb.: 5.30perc Szerintem csak ártasz a 13V-os táplálással, jobban melegszi a fesszabályzó. És ezért visszaveszi a teljesítményt a védelem. elég oda a 9V-is. A legbiztosabb megoldás ha, külön készítesz 3.3V-os tápot a NRF24-esnek. Ami független a motor tápoktól, vagy legalább jól szűrt. A hozzászólás módosítva: Dec 23, 2015
Na van némi fejlemény, először is kipróbáltam úgy ahogy te írtad, kb 4X gyorsabb lett az adatátvitel nyugtázás nélkül.
Másodszor, lehet hogy mégis csak az áram ellátással lesz a gond. 12V-os (10W) izzóval tökéletesen működik, amint lecserélem motorra kb 1/4 PWM kitöltés fölött megáll. Elvileg csak a rádió áll meg mert a motort pörgeti tovább azzal a fordulatszámmal amelyen pörgött mikor vége szakadt a kommunikációnak. A vevő modulra tettem kondit (22µF elko van rajt jelenleg), akkor talán az arduino 3.3V-ja nem tetszik neki, akkor beledobok egy 3.3V-os stabkockát. A videóban 3.3µF-es kerámiát használnak, először ezt nézem meg, ez a leggyorsabban kipróbálható. Köszi a segítséget! Még jelentkezek, remélem jó hírekkel
Egy gyors tesztet csináltam, sajna 220nF a legnagyobb kerámia kondim itthon, ebből kettőt mellészúrtam de nem nyert. Holnap megpróbálom stabkockáról tápolni. Viszont nem értem miért függ a motor fordulatától az hogy lekapcsol... Az akkunak meg se kottyan, a rádiónak akkor égővel illetve kis fordulaton a motorral sem szabadna mennie nemde? Na mára ennyi volt, habár 1 perc múlva holnap lesz
Sziasztok!
Ha az UNO-ból kiveszem az Atmegát, és egy a legszükségesebbeket tartalmazó áramkörbe teszem bele, akkor is ugyanúgy teszi a dolgát, mint az UNO alaplapon? Boldog Karácsonyt!
Szia, persze! De nyilván programozni már nem tudod majd úgy mint eddig. Ha leveszed a mikro kontrollert akkor onnantól kezdve az AVR miértek hogyanok topicot látogasd majd ne az arduinosat
A hozzászólás módosítva: Dec 24, 2015
Hát sajnos semmi jó hírrel nem szolgálhatok. Kopróbáltam 3.3V stabkockáról tápolva, kipróbáltam DC-DC konverterről tápolva, mindíg leáll egy bizonyos motor fordulat felett. Elfogyott az ötlet
Most tettem rá a motor helyett egy erősebb égőt (12V 55W), így már 5A feletti a fogyasztása és a rádió nem hal le... A motor miatt fekszik ki, nem értem mi történik itt
Valószínűleg a szokásos.
DC motorok kommutátor szikrázása zavarja a rendszert. Kicsit meg kellene szűrni / fojtózni a motor áramkörét. A motor mindkét vezetékébe soros fojtótekercseket rakni, előttük utánuk 1 - 1 párhuzamos kondenzátort is. Ez talán segíteni fog az EMC zavarok csillapításában. Az égő nem termel felesleges elektromágneses sugárzást , csak azt amit hő formájában lead a látható és infravörös spektrumban . A hozzászólás módosítva: Dec 24, 2015
De alacsony fordulaton akkor miért nem zavar? Ja és épp most próbálgatom egy nagyobb 12V-os DC motorral azt meg viszi nyél gázon!!! Erre is van tipped? Ja ás köszi a segítséget!
Még annyit hogy soros monitoron nézem a kommunikációt és nem csak lelassult hanem megállt teljesen! Mint ha az NRF modul dobná le a láncot, de miért motorfüggő ezt nem értem. A másik motorral teljes gázon is tökéletes az adatátvitel és azon sincsenek szűrő kondik. Plusz amennyire én tudom a 2.4GHz-t nem zavarja annyira az ilyen zaj. (976 és 244Hz-es PWM-el vezérlem a motort, próbálgatom mindkettőt hogy melyikkel mennyire melegednek a fet-ek) A hozzászólás módosítva: Dec 24, 2015
Valószínűleg a motorral / relével párhuzamos védő diódát nem hagytad ki jobb esetben a FETben is benne van már. Enélkül a FET gyorsan elhalálozik az induktív rúgásoktól.
Természetesen van védő dióda, nem is akár milyen, mivel ezek a tesztek során jobban melegedtek mint a fetek ezért kapott 2db ILYEN MBR4060PT diódát, ami ugye valójában 4db mivel 2 van egy tokban. Ezt már nem tudja megizzasztani
Meg kellene nézni szkóppal a tápon ülő tüskéket.
Esetleg meg fojtózni a Wifi modul, teljes vezérlés tápfeszét, a motorokat is. Teljesen külön tápokról járatni a vezérlést és a teljesítmény elektronikát. Max a test legyen közös ... vagy még az se. Optocsatolóval vinni át a pulzákat. A hozzászólás módosítva: Dec 24, 2015
Azt is próbáltam hogy az Arduino és a rádió az usb-ről kapta a tápot a motor vezérlő rész pedig az akksiról, csak a föld volt közös, semmi változás, azzal a DC motorral egy bizonyos fordulat felett megszakad a rádiós kommunikáció, az AVR gondolom életben marad ekkor is mert a motor tartja azt a fordulatot amin járt mikor az utolsó jelet vette, szóval a PWM megy tovább de rádió nyista.
Persze táp / motor fojtók nem voltak még benne.
Akkor optocsatoló az teljes DC/AC leválasztást elvégzi.
Ilyenem van itthon pár darab kipróbálom.
Hello! Segítene valaki lefordítani hex-be. A program hibát jelez
error: #include <OneWire.h>
Innen az első linkre kattintva ( latest version of the library) letöltötted és telepítetted az Onewire program könyvtárat?
A felhasználói Dokumentumok könyvtáron belül az Arduino mappa "libraries" nevű almappájába bontsd ki a letöltött Onewire.zip állományt!
Köszi . Ez most már igy rendben , következő, error: DallasTemperature
A hozzászólás módosítva: Dec 24, 2015
Megleled,vagy linkelgessük végig az összes könyvtárat?
A hozzászólás módosítva: Dec 24, 2015
Vettem egy arduino UNO R3 starter kitet. Az van hogy nem volt hozzá semmi papír, ilyesmi. Win 7 van a gêpen, rákötöttem usbén, de azt ítrta hogy ,,az eszközillesztő szoft ver telepítése sikertelen. Felmentem googlera és a HOBBIROBOTIKÁról letöltöttem a szoftvert. Bemásoltam egy 1szerű led villogó programját, ellenőriztem,feltöltöttem de semmi.
Szia! Én is éppen most vettem egy készletet, de előbb feliratkoztam a Tavir - ingyenes tanfolyamra. Jót tett. Sok minden szépen, szájbarágósan el van magyarázva. Honnan kell, mit letölteni és hogyan kell kicsomagolni, telepíteni. Nekem már működik minden szinte csettintésre. Már megy rajta a saját Knight Rider villogóm
|
Bejelentkezés
Hirdetés |