Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Stroboszkóp gyújtáshoz
Sziasztok!
Megcsináltam a Watt féle stroboszkópot, de nem működik.Mit terveztem rosszul a nyákon? Stroboszkóp
Hello! Az a kérdés, milyen tranyókat használsz benne. Ellenőrizd, hogy ezek bekötése megegyezik-e a rajzon szereplővel. A rajzon szereplő GYK remélhetőleg nem a gyújtás kapcsolót jelenti, mert ott csak 12V van, impulzus nincs. A panel kitöltését (telepanel) hanyagolni kellett volna, átüthet a kis tisztasági köz..
Ha a C1-et rövidre zárod, és az "M.kapcs" pontot rövidre zárod, ki kell gyulladni a Led-eknek. Egyébiránt meg feszültséget kell mérni, mert a "nem működik", csak egy bites információ..
Szia! BC 639-es tranzisztor. A Gyk pedig gyertya kábel. Az IC -nél mértem feszültséget.
5,6 0V 2,4,8,9,12,13 12V 14 12V 7 0V 10,11 0V 1 5,6V 3 0V ill. mikrokapcsolót megnyomtam akkor feljebb ugrott Köszönöm, hogy próbálsz segíteni. A panelről beteszem a képet Strobi
A feszültségek jónak tűnnek, de a BC639 E-B lábai szerintem fordítva vannak.. Ha nyomkodod a mikrókapcsolót, villognia kell.
A hozzászólás módosítva: Nov 19, 2015
Szia!
Köszönöm, igazad volt. A tranzisztor lábai tényleg fordítva voltak. Most már csak azt kell kiderítenem, hogy miért világítanak a ledek állandóan. Vagy elszállt valami, vagy érintkezési hiba lehet?
szevasztok! én is megépítettem ezt a strobi áramkört de nem csinál semmit az íc lábain annyi fesz van mint az elején írta Watt az jó de a teszter lábat összezárom nem történik semmi, semmi nem világít csak akkor pislákolnak a ledek mikor a bc301 bázist mérem feszmérővel ez hogy lehet?
Szia! Ha még aktuális a hiba akkor D2 diódát fordítsd meg mert a terveden rosszul van feltüntetve és valószínűleg úgy is van beültetve.
Hello! Nem aktuális, mert jól van a terven a dióda..
Szia! Így van, jó a dióda bekötése. A 15 nF-os kondi szórakozott. Kicseréltem és tökéletesen működik. 9V-os elemről is megy. Köszönöm a segítséget.
Hali! Igazad van elnéztem rendesen.
A hozzászólás módosítva: Nov 24, 2015
Szia! Ha meg szabad kérdeznem a gyújtókábelre csatlakozást hogy oldottad meg?
Szia! Most csipesz van, de előtte a kábelből tekertem pár menetet a gyújtókábelre.
Sziasztok!
Látom a dátum szerint itt elég rég volt foglalkozva a témával. Gondoltam, fussunk neki újra. Bár én még nem írtam ide ebben a témában, de mindig is foglalkoztatott a kérdés. Tehát, a kérdésem a következő lenne? Benzines autóhoz van már egy egyszerű 12v-os akkuról működő gyújtás ellenőrző stroboszkópom. Évek óta használom, nagyon szépen működik. Ez egy kis téglalap alakú jelfogó csipesz segítségével veszi az adott pillanatban a motor 1-es hengerérének gyújtókábeléről a jelet. Mikor van szikra a gyertyán, akkor a kábelben feszültség indukálódik, az őt körbe vevő lakatfogóban ugyanez történik és a lámpa felvillan. Ezt azért írom így le, mert kiindulási pontnak talán jó lesz. A baj, hogy én most ugyanezt a lámpát szeretném DIESEL előbefecskendezés méréséhez használni. Vagyis, nem tudom mennyire baj, de ahogy olvasgattam, eléggé problémás dolognak tűnik ennek a feladatnak a megoldása. Bevallom, kicsit csodálkozom, mert el nem hiszem, hogy ez olyan nagy gond kellene hogy legyen. Szóval: Van szerintem megoldás, mert a jelet szerintem nem túl nagy dolog leszedni a diesel motor nyomócsövétől. Biztos sok benzinmotor van, ami el van látva kopogás érzékelővel. A Honda motorokon mindegyiken van. Ez egy kis jeladó, ami úgy néz ki, mint egy olajgomba, de csak a motor hátuljába van beletekerve. Ha a motor olyan üzemmódban működik, hogy alacsony fordulatszámon valamelyik henger becsörren öngyulladás miatt és a túl nagy előgyújtás miatt, akkor már az első csörrenés után következő munkaütemre már vissza is veszi a vezérlőegység a gyújtás értékét. Ez a jeladó egy olyan szerkezet, amiben a rezgésre feszültség indukálódik és azt használja fel a vezérlő egység. Azt sajnos nem tudom, hogy pontosan milyen erős feszültségről van szó, de ez legyen a legkevesebb dolog, mert szerzek egy kopogásérzékelőt és modellezek vele picit és kész. Ha váltó feszültséget mérek rajta, akkor annak már mondania kell valamit szerintem Ezenkívül létezik egy másik hasonló érzékelő is. A munkahelyemen van egy hasonló érzékelő. Ez azt érzékeli, hogy adott tárgyhoz melyik pillanatban ér hozzá egy forgó tárcsa. Itt is a rezgést használja fel az érzékelő, hogy történjen valami ennek hatására. Kis odafigyeléssel ilyen dolgot is tudok szerezni és mérhetünk egy feszültségszintet ha kell. A feladat az volna, hogy bármelyik érzékelő bármilyen jelét felerősítsük úgy, hogy késedelem nélkül kapcsolgassa nekünk a stroboszkóp lámpát. Vagy csak simán a benzines lakatfogó részére hozzunk létre egy olyan jelet, amit az érzékelni tud és hozzá sem kellene nyúlnunk az évek óta jól működő gyári stroboszkóp készülékemhez. Nos? Mit mondotok erre a dologra? Kivitelezhető valami jó kis áramkör? Előre mondom, hogy picit sem kell ám túllihegni semmit. Lesz egy pici jel, amit használjunk fel egy nagyfeszültség indukálására és kapal. Erre akár egy láncfűrész mágneses trafóját is felhasználhatnánk, vagy akármilyen régebbi gyújtótrafót, ami már nem kell. Mondjuk mágneses gyújtás trafója pont nem jó, mert oda kell egy erős mágnes, amit előtte mozgatni kell. De sima hagyományos trafó mindenképp jó lehet. Nem zagyválok többet. Mondjátok meg ti, hogy lehetne összehozni. 2011 június óta csak változhattak már a lehetőségek, vagy nem? Ha esetleg túl nagy gond lenne a mostani stroboszkópom jelének leutánzása, akkor használjunk egy sima egyszerű kis 1, vagy három ceruzaelemes ledes lámpát a villogásra. Szerintem az is rettenetes gyors, és talán elég erős is lehet a mai ledes lámpáknak a fényereje. Vagy adjunk egy 12 Voltos ledes izzónak, vagy ledpanelnek 12 Voltot, de úgy, hogy a piezzo mikrofon, vagy kopogás érzékelő jele kapcsolgassa a tápot neki. (Vagy a testet.) Erre egy autóerősítőbe való TIP tranyó nem lenne jó? Az legalább szintén gyors és nem utolsó sorban van is belőle itthon. Köszönöm! Boldog karácsonyi Ünnepeket Mindenkinek!
Nos.
A diesel stroboszkóp Achilles sarka maga a jeladó, a többi gyerekjáték, függetlenül hogy ledet vagy csövet villogtatunk. Visszatérve a jeladóhoz, a tudásom szerint piezo elektromos jeladót tartalmaz és a csőkeresztmetszet minimális változásai figyeli amit a nyomás hoz létre. Az már most elfelejtheted, hogy "picit sem kell ám túllihegni" dolgot! Ez azért jócskán túlmutat a TIP tranzisztoros pár alkatrészes projekten! Meg szerintem a tudásodon is. Elsőnek kell egy oszcilloszkóp, hogy lehessen vizsgálni a jeladók jeleit. Én egyébként inkább vennék ilyen jeladót, ha értelmes összegért lehet.
Szia! És ha van jeladó? Akkor hogy lehet villanássá alakítani?
Tudod mit? Lehet hagyjuk inkább. Ha már az első válaszban az szerepel, hogy "üllj le fiam egyes", akkor ebből tényleg nem lesz semmi. Jeladót gyáriban nem találtam még. Legyek őszinte, én mindenképp adtam volna egy esélyt az általam említett két megoldásnak is, de ha nincs rá ember aki segít, akkor tényleg kevés vagyok hozzá. Szia!
Ha van jeladód akkor tudnod kellene milyen jeled ad. Ha ezt tudod akkor már a feldolgozás is könnyű!
De neked jeladód sincs, de leginkább fogalmad sincs, hogy milyen jelet adna ha lenne. Arról tudsz valamit, hogy a nyomócsőben lévő nyomás időbeli lefolyása milyen? Milyen gyárit néztél? Mert a benzinesé teljesem más, az nem nyomás detektálásra van kitalálva! Én nem mondtam hogy ne kísérletezzél a te ötleteiddel! De senki nem fog neked jelfeldolgozó kapcsolást adni, míg nem ismert a jel! Márpedig az nem ismert, még én sem tudom! Sőt még azt sem pontosan, hogy milyen a nyomás időbeni lefolyása, mivel villanyszerelő vagyok, nem autó. Ha tudnám már csináltam volna én is. Egyet megígérhetek! Ha tudsz prezentálni egy oszcilloszkóp diagramot amin megjelölöd, hol történt a befecskendezés, én megoldom a jelfeldolgozást neked!
Hello!
Érdemi részben nem, de némi adalékkal szolgálhatok, gondolatébresztőnek. Diesel motorok fordulatszám mérését (pl. a műszaki vizsgasoron), egy - az alváz bármely pontjára helyezhető - érzékelővel oldják meg.
Köszönöm! Ezt nem tudtam, de végül is miért is ne? A diesel motorban van elég kopogás, de nem akarok ebbe belemenni Nem a robbanásra gondolok, hanem a befecskendezés zajára. Még egyszer köszi! További Hsz-t érdemes olvasnod majd. Lesz itt jó megoldás garantálom!
Szia! Nem értem. Rég fenn vagyok itt ezen a fórumon, de ennyire lekezelést még nem éltem meg itt. Ne már! Ez a fő kedvenc fórumom, ahol eddig még mindent meg tudtam oldani. Bocsánat! Közös erő volt. Általában az én problémámra én szolgáltam az ötlettel, ti meg hozzásegítettetek a megoldáshoz. De minden esetre közelebb kerültem mindig.
A tudásom, bevallom, hogy nem túl nagy. Mondhatnám, hogy kicsi. Vállalom is. De bocsánatot kérek, ha tudnám egyedül a megoldást, akkor most nem itt kuncsorognék nektek a segítségért. Igen, (de nem értem, a legelső hsz-emben nem írtam mindezt le?) tudom, hogy a benzines stroboszkóp milyen jelet használ és azt is, hogy a diesel milyet. A benzines stroboszkóp a magasfeszültségű kábel köré helyezve egy lakatfogóban indukálódó feszültséget használja a lámpa kapcsolgatására és ezzel lehet megtekinteni a motor főtengely ékszíjtárcsáján lévő gyújtásjelet, hogy jó pillanatban szikrázik-e a gyertya. A diesel motornál ugyanezt a vizsgálatot szeretném elvégezni, hogy megnézhessem, hogy a főtengely ékszíjtárcsán elhelyezett jelhez képest hol történik a befecskendezés? A jeladóról: Nem értem. Miért írod, hogy nincs jeladóm? Az első hsz-emben azt is leírtam, hogy akár kétféle megoldáshoz is hozzá tudok jutni. Szerintem mindkettő piezzo mikrofon, de ezt konkrétan meg tudom kérdezni jövő év elején, ha elkezdek dolgozni. Jel formára, meg nagyságra szint úgy tudok megoldást, ha ez kell. Ugyancsak a cégnél meg tudom oldani az oszcilloszkóp témáját is. A Diesel motor magasnyomású csövén úgy szokták mondani, hogy a csekély átmérő növekedést érzékeli a jelfogo. Valójában nem hinném hogy ez az aminek mondják. Valójában itt szerintem hangról van szó, amit a fém nyomócső akármeddig el tudna vezetni. És nem hinném hogy a nyomócsőben lévő áramló gázolaj hangja ez, hanem a befecskendező szelep rezgése ez. Hagyományos nevén porlasztó csúcs. Én szerelő vagyok, ami az eredeti szakmámat illeti és van itthon porlasztó ellenőrző készülékem is. Mikor átpumpálom a vizsgálandó porlasztón a gázolajat, akkor az egy nagyon érdekes nyikorgó hangot ad. Függetlenül attól, hogy lassan, vagy gyorsan pumpálom a készülékkel az üzemanyagot. A vizsgálat lényege pont ez, hogy bármilyen "hirtelenséggel" vizsgálva porlasszon a szelep. És ez hangot ad. Az áramkör feldolgozását illetően: Nekem nem kell semmi más, csakaz, hogy amikor a piezzo mikrofon hallja a porlasztást, akkor villanjon a fény és kész. Nem késleltetünk semmit, mert nem kell, minta komolyabb strobikon. Ha pedig gond az eredeti lámpához illesztgetni, vehetek egy ledpanelt is és kész. Jel-szünet arányra nagyon kis ideig kell villannia, úgyhogy az sem baj, ha erősebb fesz megy rá. De nem írok többet, mert szerintem már ezért is meg fogom kapni a citrom díjat.
Srácok!
Nincs ez így jól. Feltettem egy kérdést, amit bevallom őszintén, hogy piszokul lerágott csontnak hittem, hisz 2006-ban indult ez a topik. Azóta "Stroboszkóp gyújtáshoz" a neve. Legyek őszinte? Abszolút nem feltételeztem, hogy erre nincs már konkrét megoldás. És akkor is írom, hogy "egyszerű"megoldásra gondoltam!! Thunder! Honnan a frászból kellett volna tudnom azt, hogy 2006 óta nem derült még ki hogy milyen jel vagy hang amit egy diesel motor nyomócsöve produkál egy piezzo mikrofonon. Mert hogy szerintem biztos piezzoval vagy mi a frásszal van megoldva a gyári megoldáson is. Semmi baj, most már tudom ezt is, hogy 2006 óta még mindig az alapoknál tartunk. Jó, akkor induljunk onnan. Írtam, hogy meg fogom mérni, ki fogom kísérletezni. De mikor felvetettem az első hsz-emben a kérdést, akkor még fogalmam sem volt, hogy kell ez az információ. Utána meg az ünnepek a nyakunkon voltak. Ha nem probléma, akkor nem hagyom itt az ünnepek alatt a családot oké? Rá kell készülnöm mechanikusan, és műszerezettséggel is. Ha ez kell, akkor rákészülök és megoldom. De csak 2016 januárjában. Tudod mikor lesz az? Nemsokára. Természetesen januárban is csak akkor, ha szabadidőm engedi és a lehetőségeim. Nem az életem múlik ezen, és mivel ez egy Hobbielektronikai fórum, hobbiból szeretném megoldani a feladatot. És ha már szóba került a "hobbi" szó, szeretném leszögezni, hogy saját és akár mindannyiunk szórakoztatására lépek ide fel. Nekem szórakozás, mert tanulni szeretnék tőletek és mindenkitől, nektek pedig azért szórakozás, mert hívjuk akár kihívásnak, akár rutinnak, de ha a végén siker övezi a munkát, gyakorlatilag sikerélményben lesz részetek. Lehet hogy nevetni való fogalom, de számomra az élet része. Miért dolgozunk, ha nincs benne a sikerélmény egyik dolognak az eredmények között. A múltoki projektem alatt megtanultam vasalós technikával panelt készíteni, és még tudod mit? Nyákot terveztem programmal. Kettő hetembe került míg rájöttem és a 6-dik változat lett a végleges amit meg is csináltam. De a végén pont olyan lett, amilyet szerettem volna. A kör nem működött, mert a tanácsolt áramkör csak szóban volt kipróbált. Én megcsináltam, költöttem rá, végül nem azt tette amit kellene. De nem bánom, megint tapasztaltam és tanultam pár dolgot. Nincs még lejátszva ez az egész, de ez legyen egy másik történet. Miért nem olvasod el amit írok? Ha nem tudsz minden információt amit leírok, akkor 1000% hogy nem lesz végeredmény. Ráadásul utálkozva írsz nekem első pillanattól. Miért? Valamit talán udvariatlanul kérdeztem, vagy kértem? Én maximális tisztelettel vagyok mindenki felé itt. Elvárom tőled is és azért mindenkitől is. Ezt általában meg is kapom. És teljesen mindegy, hogy én értek-e az elektronok-hoz vagy sem! Ne feledd! A saját területemen én is jónak számítok. És bevallom, van olyan fórum, ahol tőlem kérdeznek. Soha nem válaszolok úgy, hogy először leépítem az illetőt. Szerintem nem az a buta ember, aki nem tud valamit, hanem az, aki nem is kérdez. Én kérdeztem. Ha akarsz segíteni, akkor kérlek hogy segíts, de nem hiányzik semmiféle konfliktus. Főleg itt! Ez itt a kedvenc fórumom! Nem puffaszkodni jövök ide, hanem szórakozni, ha úgy tetszik, akkor kipihenni a hétköznapi streszt. Ha viszont nem megoldható ez amit kérek, és nincs is túl nagy kedved belefolynia beszélgetésbe, akkor hagyjuk a fenébe az egészet. Vagyis hát, csak te hagyd, mert én ezt a feladatot ha elkezdtem, így vagy úgy meg szeretném oldani. De csak jó hangulatban! Ilyen oszcilloszkóppal fogom megvizsgálni a jelet Ezt a linket azért küldtem, hogy lásd, rajta vagyok, csak mint semmi az életben, ez sem meg egyik pecről a másikra.
Igen, visszaolvastam az első hsz-ed és a másodikat is. Nem zárkóztál el semmiféle megoldás elől sem. Követve lesz is az utasítás, mi szerint lesz információ januárban, vagy amikor sikerül.
Viszont határozott rossz hangnem van már az első és a második hsz-edben is. Ha ezentúl is ragaszkodni szándékozol ehhez a tendenciádhoz, akkor szeretnélek megkérni, hogy inkább ne segíts!!! Nekem is kezd elegem lenni nem csak neked. Előttem nem kell bizonygatnod, hogy okosabb vagy a témában, ezért azt sem kell bizonygatnod, hogy mennyire oktalan vagyok én. Főleg nem minden áldott hsz-ben. Hagyjuk! Nem kell. Majd talán segít más. Nem akarok minden alkalommal nyelni egyet.
Hali villanyászok!
Mindenekelőtt el kell mondanom,hogy csak merő kíváncsiságból kattintottam erre a topicra.Egy szervizberendezésekkel foglalkozó cégnél dolgozom,van némi rálátásom a járműjavítás eszközeire. Egyszerűen kíváncsi voltam,hogy ki az ördög akar kétezer akárhányban strobit építeni,hiszen ez egy nagyjából kihalt művészeti ág.(Még egyszer:nem megbántásiból mondom) Látom sikerült egy kicsit erősebben egymásnak ugrani. Ugyan egyik kedvenc mondásom:"minek veszekedni,amikor verekedni is lehet",inkább próbálok konstruktív módon egy kicsit segíteni a probléma megoldásában.Látom az egyik fő kérdés a trigger jel keletkezése.Megmutatom,a gyári készülékek milyen jeladókat használnak.Egyébként régi hozzászólásokban felemlegették ezeket,csak senki nem tudta,hogy milyenek ezek valójában. A benzines strobik jeladójaként a profi gyártók 99%-ban induktív csipeszt használnak,ahogyan ezt szintén egy régi hozzászóló leírta,ez egy nyitható-zárható vasmagos trafó,jelölve van rajta az,hogy melyik gyertya kábelére kell tenni,és milyen irányban.És valóban,nem minden gyújtókábelről vesz már le elegendően stabil jelet.Az ellenállás kábeleknek jó állapotukban kicsi a "térereje". Viszont az olyan autóknak,amiknek nagy ellenállású kábele maga a zavarszűrő,nagy részében már a motorvezérlő állítja az előgyújtást. Azoknál a dízeleknél,ahol van nagynyomású cső,tényleg a csövön áthaladó nyomáshullámot használják jelképzésre. Egy csőre szorítható,gyűrű alakú piezo jeladóval.(Bizony,a cső átmérője nő egy hangyányit!) Ezekből a cső átmérőkhöz igazodva több Különböző méret létezik,nagyon fontos a jó felfekvés,különben nincs használható jel.A jeladón van egy rugós csatlakozó,ide kell szorítani a jelkábel egyik ágát,a másik pólus a járműtest.Valami torz szinusz jellegű jelet produkál,ha nagyon élet-halál a pontos formula,utána nézhetek. Régebben a szervizes cégeknél lehetett kapni külön is ezeket,javító alkatrészként a strobikhoz. Piezo nálunk is van,lövésem sincs mennyiért,évek óta nem vett ilyesmit senki,talán mert nem használják. (valójában a szakma nem becsüli semmire a dízel strobit,a profik mérőórával állítják be a pontos előtöltést,a többiek AS szerint) Strobikat persze az előírások miatt muszáj tartani,főleg a vizsgasorokon,de ezek jellemzően magas árú,hitelesíthető darabok,általában nem használják őket,még elkopnának. Viszont egyszerű,de használható darabokat szinte már gombokért is kapni,főleg Taiwani és találgassatok honnét valókat.Ha valaki ilyesmit,vagy alkatrészt keres,ott a google,talál bőven mindent.(magyarul is és pl.inductive timing light,clamp for timing light stb.)Szvsz felesleges a dízelek miatt küszködni. Akinek mégsem vettem el a kedvét,annak további sok szerencsét és sikert az építéshez.
Szia! Köszönöm az értékes hozzászólásodat! Nagyon jó dolgokat írtál le. Igen, ezeket nagyjából tudtam is, de a jel formája nagyon érdekelne, ha esetleg utána tudnál valahol nézni. Meg ha van nektek Piezzo érzékelő, akkor annak az ára is érdekelne. Ha nem irreális áron lenne, akkor nem zárkóznék el előle. Vagyis, ezt akkor a legjobb eldönteni, ha ismeri az ember már a számot. Alapvetően érzékelőre van ötletem, csak azt nem tudni még, hogy használható lesz-e a jel amit létre tudok hozni vele? Egyáltalán létrejön-e vele jel? Stb.
Valójában tényleg lefutott ügy, mert a számítógép mindent kiír már. Én nem beállításra szeretném használni, hanem mondjuk ha egy kocsin leveszem a bordás szíjat bármilyen javítás miatt, előtte ránézek mondjuk hogy hol a jel, utána mikor összerakom és minden oké, ránézhetek, pusztán érdekességből, hogy a javítás után is ugyanott van a jel? Egyel több visszajelzés lenne a munka pontosságáról. Természetesen ez csak hobbi céllal történne, mert ha szétszedi az ember, akkor megvannak a jelek amire dolgozni kell. Azért csinálnám csak ezt a dolgot, mert szeretném. Semmi különösebb célja nem lesz. Köszönöm!
Végre egy informatív hozzászólás!
Amint látom a a piezó félkör alakban van a csipeszben. Ha erről tennél fel még képeket az megköszönnénk, mert pl én nem látom hogy jön ki belőle a jel!
Üdv Urak!
Sajnos rossz hírem van.Kettő is.Akaratomon kívül félrevezettem mindenkit,nem igaz,hogy évek óta nem vett ilyen kis vackot senki,mert megnézettem és tavaly vett valaki.Így az ára is kiderült.Ez a második rossz hír,mert 16100 pénz volt a nettó ára.Ez annak tükrében,hogy mire kell,eléggé brutál. Sajna ezek a klipszek Tecnotest gázelemzők,illetve egy Tecnotest MOD232E nevű,újonnan százezres strobi tartozékaiként kerültek be,azért lehet ez a rettentő ár{termelő eszköz része } Egyébként,ha segít bármit is,feltöltöm egy tárhelyre ez utóbbi dögnek a kapcs rajzát. Visszatérve a klipszre,neten találtam kb.féláron, pizo clamp,piezo diesel clamp néven kerestem. Lefényképeztem,hogy hogyan csatlakozik az eredeti kábele,itt látszik,hogy a klipsz fém teste az egyik,a piezo belső felére bundzserált fém gyűrű a másik pólus.A gyári kábelen ezért van csipesz,ezt célszerűen a nagynyomású csőre kell fogatni. Mivel a cső alakváltozása igen kicsi,kell a minél nagyobb felfekfő felület az erősebb jelhez.Épp ezért van a sok klf.átmérő amiről előzőleg írtam,pl.a Mercik csöve jellemzően 4mm,más modelleknél elterjedtebb a 6mm (nem CR dízelekről van szó) Ma nem volt időm semmi fusira,de a közeljövőben előásom a szkópomat és megmérem már egy ilyen klipsz jelét.Vagy 13 éve tudom,mi ez,de sosem mértem.El nem romlik,inkább el szokták veszíteni,rajta marad a csövön
Köszönöm szépen a segítségedet! Hát kár hogy ilyen drága, így nem hiszem hogy nekem is ér ennyit. Utána még meg kell oldani a használatát is. Egyébként én is keresgéltem, én is horibilis összegeket láttam, csa dollárban. Azt hittem először hogy rosszul látok.
Nem baj, megpróbálom a saját verziómat és meglátjuk lesz-e használható jel. Ha lesz akkor folytatom a projektet, ha nem, akkor elvetjük, vagy tovább gondolkodom. Mindenképp köszi a segítséget! Ide nem lehet feltenni? Vagy végülis mindegy, ha tudjuk hova teszed. Szia!
Nagyon frankó. Szerintem ebből meg is lehetne csinálni. Természetesen nem magamra gondolok.
Sajnos még nem!
Van benne egy mikrokontroller, annak kellene a programja... |
Bejelentkezés
Hirdetés |