Fórum témák
» Több friss téma |
A klónok CH340 Soros-USB illesztőjének drivere (Letöltés)
Ha programozáshoz nem értő felhasználónak szánod, de szeretnéd megadni neki a lehetőséget az óraállításra, esetleg felhasználhatod magát a memóriakártyát bemeneti eszköznek.
Az arduino bekapcsoláskor keressen egy adott szövegfile-t, állítsa be az időt a tartalma alapján, majd törölje. Ha nem találja, értelemszerűen ne változtasson. Vagy a szövegfile akár meg is maradhat, tartalmazhat pl. magyarázó szöveget, csak az időt törölje belőle beállítás után a rendszer. A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2016
Nem lenne egyszerűbb két-három gombot tervezni az egészre? Azzal beállítod az időt, bármikor, amikor fut a program.
Hello,
Szerintem eleg ha beirod a setup-ba a kovetkezot: Idézet: „clock.setDateTime(__DATE__, __TIME__);” es automatikusan beallitja az idot a szamitogep oraja szerint. Annyit fog kesni amennyit felvesz a kod leforditasa es beirasa a lapka IC-jebe. Ha utolag kikommenteled, ahogy irtak a kollegak akkor nem allit az idon. A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2016
Sziasztok!
Egy rövidke kérdésem van csak. Tudom, hogy külső tápról is megtáplálható az Arduino. Csak azt olvastam, hogy 7...12 V kell neki. Van egy tápom itthon de csak 5.7 V a kimenet. Működne erről? ( 220-as kábel nincs hozzá de csak akkor veszek, ha működik erről a cucc) Előre is köszönöm.
Az 5.7V-ot mérted, vagy a táp oldalára van írva? Maga az AVR 6V-ot kaphat maximálisan, de én 5.2V-nál többet nem raknék rá. Ha a tápod üresjárati feszültsége 10mA terheléstől 5.4V-ra esik, akkor rakj rá egy bekapcsolást jezlő LED-et, és mehet rá az Arduino. Ha nem, akkor soros 1N4001, azon esik kb. 0.5-0.7V.
Műszerem nincs. Tehát nem mértem üresjárati feszültséget. A tápra van ráírva. (5.7 V; 3A)
És még valami. Egy Arduino UNO R3-ról van szó. Van külső tápcsatlakozó rajta. Ezért kérdés ez nekem. A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2016
De ha a van a lapkán stabkocka, akkor működik tényleg 12V-ról is
Ez rendben is van. Szinte biztosan van a kártyán stabilizátor. Egy UNO R3 az alany. A kérdés csak az, hogy elegendő lehet-e az 5.7 V.
Két lehetőség van: ha low dropos a stabilizátor (nézd meg a típusát), akkor 5V-ot kap az Ardu. Ha nem low dropos, akkor 5.7 mínusz stabilizátoron eső feszültséget kapsz. Ami ha 4.1V alatti, akkor nem fog elindulni az Arduino a brown out reset miatt. Ha kikapcsolod, akkor menni fog, bár 16MHz-en 3.7V alá nem engedném a tápfeszt. Rakjál sorba diódát, akár kettőt is, és kész. Vagy átalakítod a tápodat, gondolom kapcsolóüzemű. Vagy raksz a kimenetére egy low drop 5V stabot. Válassz!
![]() A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2016
A táp csatlakozóra 7V - 12V mehet.
Az 5V-ra max 5.5V engedélyezett. Tehát átalakítás nélkül nem jó a tápot!
Ha jól értem, akkor a tápcsatlakozóra hiába kötöm az 5.7 V-os tápot, nem fog menni. Jól értem?
Amit leírtam, azzal mi volt a baj? Ott van vagy 3 megoldást, amik közül választanod kell. Senki nem fog sima igent, vagy nem-et mondani, mert a kérdésedre nincs ilyen válasz. De ha ettől megnyugszol, akkor nem. Egyébként pazarlás 5.7V 3A-es tápot adni az Arduinonak. Sima 350mA-es ősrégi teló töltőről elmegy minden gond nélkül.
A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2016
Úgy érzem, kicsit paprikás a hangulatod. A kérdésem pedig egyértelmű volt. Egy igen/nem féle kérdés. Mindazonáltal közben beszereztem a táphoz a 220-as kábelt. És csináltam egy olyan "Lesz ami lesz, kipróbálom!" menetet. És lőn világosság. A tápcsatlakozón megtáplálva tökéletesen műxik. Úgy, hogy közben egy TFT-shield is rá van tolva az R3-ra. Még hagyom kicsit így bekapcsolva. Hátha később valóban nem fog tetszeni neki. DE!! Egyenlőre tökéletesen megy.
A válaszaidat azért mégis meg kell köszönnöm. Meg is teszem most. Köszönöm! ![]() Arra késztettek, hogy tegyek próbát. És az sikerrel zárult. (Egyenlőre) ![]()
Azért egy multiméterrel csak nem ártana ellenőrizni a feszültségeket. Ha alacsony vagy nem stabil az AVR tápja, az nem feltétlenül úgy nyilvánul meg, hogy nem csinál semmit, sokkal sunyibb hibákat is produkálhat...
Lehet paprikás volt, mivel a kérdésed nem egyszerű igen/nem kérdés. Te pedig igent/nemet vártál, és még 2x megkérdezted azt, amire már 2x kaptál választ.
Na igen, pl nálam folyamatosan fagyott az egész random módon.
Spumifater: Amúgy, mázli, hogy elindult az 5,7Vos táppal, mert nálam csak 6,4V felett volt hajlandó elindulni a stab miatt, amit említettek. Igaz az megva volt. De Kovidivinek is igaza van, mert ez nem ilyen igen/nem válasz, mint láthatod a két példából.
Azt kell mondanom, hogy értem és megértem a hozzászólásokat. Azonban már több mint másfél órája megy egy tesztprogram a cuccon. Tökéletesen és hiba- valamint fagyásmentesen. Biztosan igazatok van abban amit leírtatok. De ami miatt ez nekem jelenleg kell tökéletesen megfelel.
Valamint hozzáfűzném még, hogy ez az oldal pont erről szól. Mások tapasztalataiból tanulhat az ember. És valamikor ezt is ki kellett próbálni. Én megtettem. Az én tapasztalatom jelenleg pozitív. Ennyi a történet. De mindannyiótoknak köszönöm, hogy egyáltalán válaszra méltattatok. ![]() (az allattomos hibák viszont érdekelnének. ![]() A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2016
Mérd meg, mennyi a tápfeszültség terhelve, és mennyi jut el az IC VCC lábaira. Utána majd levonjuk a következtetést. Addig nem lehet semmit mondani.
Megtenném de sajna nincs multiméterem. Majd alkalmasint úgyis kell egy, de jelenleg erre sajnos érdemben válaszolni nem tudok.
Sziasztok! Ha arduino duere a jack dugóba 12 V-os tápot dugok akkor a kimeneteken 12 v-t fog adni?
Mivel csak Te, meg az öreg Isten látja a tesztprogramodat!?
Valószínűleg egyszerű LED villogtatás lehet? Így rád hagyjuk a sületlenségedet! Próbáljál ki valami analóg feszültségmérő alkalmazást! Ami 5V referencia feszt. vár, és helyette kap valami 3.5V-ot! Ott ki fog jönni valami hibás eredmény! Ráadásúl az AVR is tönkre mehet! A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2016
Idézet: Ha a tápegység nem stabilizált és csak a teljes terhelésnél esik le 5.7 V-ra, akkor érthető a jelenség, hiszen ilyen kis terheléssel lehet a feszültség jóval nagyobb is. De ezt távolról, ellenőrző mérés nélkül nem tudjuk kideríteni (ez nem a TV távgyógyító műsora).„Azonban már több mint másfél órája megy egy tesztprogram a cuccon.” A tápfesz bemenet után egyébként nemcsak az LDO van, hanem van egy dióda is előtte, az is lecsíp a feszültségből. Ha tényleg csak 5.7 V-od lenne, az biztosan kevés volna.
Ha olvastad volna a korábbiakat tudhatnád, hogy nem LED-villogtatás. Egy TFT-touch-shield van rádugva. És egy grafikus teszt fut rajta. Amennyiben tönkremegy, legalább megértem a dolgot. Így azonban 4 óra elteltével még mindig tökéletesen megy.
Azt nem értem, hogy lehet az , hogy alapvető műszereket nem veszel , legalább egy 2000Ft multimétert deee helyette má tácsos Tí eF Tí kijelzőre meg telik és "vagánykodsz vele "?!?!? Aztán meg ha kérdésedre kérdés érkezik, akkor meg vagy lepődve.
No comment! ![]() A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2016
Üdvözöllek!
És köszönöm a hozzászólásodat. Rólad biztosan tudom, hogy szakmailag otthon vagy ebben. (IS) A tápegységem meg egy valaha jobb napokat látott Invitel Set-top-box tápja volt. Azt írtam le ami rá van írva. Tehát:17.1 W; 5.7 V; 3 A. Tudom, hogy sok a 3 A terhelhetőség de csak ez van most itthon. És értem is nagyjából azt amit írsz. Azonban mégis műxik a dolog. Az sem igazán nagy baj ha nem értem. A lényeg az, hogy működik.
Elsősorban nem vagánykodok! Ez a legfontosabb. A másik dolog meg az, hogy nem vagánykodtam! Segítséget kértem! Nagy különbség. Azon kívül miért kellene nekem egy elektro-műszerész felszereltségével rendelkeznem az R3 és a hozzá készített kijelző (Illesztve hozzá) programozásához. A kérdés meg nem volt más mint az, hogy "Egy 5.7 V 3 A kimenetű táppal működne-e a rendszer" A kérdésemre igazából értékelhető választ nem kaptam. Így kipróbáltam annak a kockázatával, hogy felesleges vagy kárt okozok magamnak. De nem így történt. És nem vagyok meglepődve sem.
(Amennyiben segíteni tudok neked, akkor nagyon szívesen küldök egy hasonlót. Nem shield csak SPI-vel műxik. És mivel nem vagyok ellátva mindenféle elektronikai alkatrésszel és a beszerzése többe lenne mint amennyibe kerül a kijelző ezért döntöttem a shield mellett. Nekem is gond lesz ez,mert kell majd egy másik R3 is. De ez nem is számít. Tehát ha kell, akkor elküldöm neked. Priviben jelentkezz!)
Nem mindenkinek az első szerszámja a digit, vagy analóg multiméter... Szerintem sokunk azzal kezdte, nem pedig a tápegységre írtakat vette készpénznek... Nem vagyunk egyformák, szerencsére
Azt gondolom, hogy ha csak programozni kell egy készletből összerakott holmit, akkor nem kell tudnom azt, hogy hogyan keletkezik az áram. Persze nem árthat, de feltétlenül nincs rá szükségem.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |