Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » DCF77 óra Nixie-csövekkel
Na basszus, azt hittem ignition voltage-al (150V) kell számolnom. Köszönöm, cserélni fogom 15Kohm-ra...
Sziasztok!
Keresem a legegyszerűbb tápegység kapcsolást nixie cső meghajtására. A bemenete 12V DC lenne (9V-ot nem tud a tápegységem) és egy Dolam lc513A illetve egy lc516 lenne meghajtva vele. Ezt néztem ki, de sajnos inkább szoftveres vagyok mint hardveres és az elektronika / fizika beli hiányosságaim miatt nem merek erősáramú projektbe segítség nélkül belevágni.
Az overkill tápja megy 12v-ról is. A kapcsolásban azért van bemeneti 9v mert az 5v-os rész egy 7805-el megy és nem szetetné, hogy nagyon fűtsön. IRF 830 és UF4007 diódával jól fog menni.
Köszönöm, meg is építettem, potenciométerrel beállítottam 170V-ra ezt rákötöttem a 15k-s 5w-os ellenálláson keresztül az LC513A anódjára, de akármelyik lábát kötöm a földre, nem világít semmi. Esetleg valami tipp hogy mi lehet a baj? Igazából van a csövön két számomra ismeretlen láb (IC és NC) amikről azt olvastam hogy csak a stabilitás miatt vannak, így azokat nem kötöttem be.
Én nem tudom mi történt, de egyszercsak elkezdett működni és azóta megy minden szám . Egy kérdésem lenne még, mintha azt olvastam volna, hogy a túlhajtott csövek kéken derengenek. Az enyém is dereng kéken, de ha lentebb veszem a potméterrel a feszültséget akkor már kialszik a szám. Akkor most ezek túl vannak hajtva vagy így normális? Bocsánat a spammért, de most kezdtem csak el foglalkozni ezzel a technológiával de máris lenyűgözött.
Szerk.: 15K s ellenállás van előtte, pedig a 145 voltos égési fesz alapján 170 voltos táphoz 12,5K is elég lenne. A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2016
Csak 1 csővel próbálatad? (ic-t és nc-t tényleg nem kell sehová kötni)
szerk: közben már írtál újra, okafogyottá vált a válaszom. Teljesen normális az a kék derengés. Amiatt van, mert a hosszú élettartamú csövekbe adagoltak egy kevés higanyt is. A piros bevonatú csöveknél nem látod, mert kiszűri a kék fényt, de a bevonat nélkülieknél látszik. A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2016
Nem mindegy, milyen az a derengés vagy áthúzás, de ezekkel a paraméterekkel biztos nem hajtottad túl. Addig add neki a feszkót, amíg a katód körül szép vékony fényes kisülés keletkezik, nem pamacsszerű szélesebb, mint ami a begyújtás után látszik. (NC ->no connection, ic ->internal connection)
A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2016
Szerintem nem túlhajtás, minimális fényerő mellett is jelentkezik, és dereng, nem athúz.
Azt megtaláltam hogy az NC és az IC minek a rövidítése, de az nem egyértelmű számomra hogy melyik mit takar.
IC-(ebben az esetben) Internal connection -azaz belül van összekötve
NC- No connection - nincs vagy nem kell bekötni (Vagy valami vagy megy valahová.)
Sziasztok!
Tudja valaki hogy az IN-14-nek mi a Z-és megfelelője lábkiosztás ügyileg persze ha van ilyen.
Sziasztok!
Mule v2-nek készült olyan szoftvere, amiben lehet másodpercet nullázni?
Szerintem mindet lehet. Legalábbis ami a cikkben fent van azt lehet.
Megépítettem, nem tudtam nullázni, olvasom a cikket, de nem találom, csak a távirányítós nullázást, viszont azt nem építettem
Ja! Akkor itt a bibi. Csak a távirányítóval nullázható. Viszont nem kell építeni, én egy 1500 Ft-os univerzálissal használom.
Az RC5 menüben az SW1 növeli a percet és törli a másodpercet, az SW2 törli a másodpercet.
Csak azért, mert Bálint nap van....
Sziasztok,
Két év kényszerpihenő után beröffentettem a nagy ruszkit. Csak a doboz, a gyári foglalatok, csövek és a kerámiás ruszki meghajtókat örökölte meg. A többi a basic nixie.
Sziasztok!
Elakadtam a Nixie órámmal. A táp kapcsolását kivéve saját tervezésű, azt a Vicsys féle Overkill cikkjéből "loptam". Kb. két napja fejeztem be az alkatrészek ültetését, és mikor először néztem már nem ment a táp. Fixen 120 voltot adott ki, holott kb. 170V-ra állítottam. Kicseréltem az MPSA42-t az 555-öst illetve a 2,2µF-os 350V, de semmi se változott. Ma kicseréltem a 100uH-s tekercset (egy 3A-es darab volt benne, egy jóval kisebb kb 750mA-re cseréltem), és most kb 165V-on üzemel a tápegység. Legelőször a kapcsoláson jeölt R7-es 300 Ohmos ellenállás, az eredeti kapcsolás szerinti 1K-s trimmer potira cseréltem de akárhova tekergetem, ugyanúgy fixen 165V körül van a kimenet (terheletlenül). Multiméterrel kimértem a vezetősávokat, sehol sem mutatott rövidzárat, de mindenhol folytonos ahol vezetnie kell. Már nem tudom mit csináljak, mit kéne megnéznem még. Ha valakinek esetleg van 2 perce ránézni, hátha meglát valamit amit én nem vettem észre, az segítsen legyen szíves mert sehogy sem tudom működésre bírni magamtól. A képeken látszik a nyákterv illetve a nyák vonatkozó része, valamint a tekercs amit kivettem és a tekercs ami a helyére került. (Mert nem igazán értem ez hogyan befolyásholhatja a működést, mind a két tekercs 100uH-s és mind a kettő sérülésmentes.) Előre is köszönöm a segítségeteket.
Szia, a poti, elvi szinten nem egy db ellenállás, hanem 2 db sorba kötve, aminek a közös pontja is ki van vezetve. Ahhoz, hogy szabályozzon az ellenállás osztónak változnia kell, ha a 300 ohm helyett tetted be a potenciométert akkor az 555 5-ös lábára a poti középső lábának kell csatlakoznia. Ekkor már változi fog a kimenő feszûltség. Viszont érdemes lett volna megnézned a nyáktervet is, nem csak az elvi rajzot, mert nem szerencsés egy ilyen tápnál így széthùzni a szabályzó komponenseket és a kondikat az ic-től, ez a táp aránylag nagy frekvencián jár, a parazita kapacitások ronthatják a működését. Ez a táp gond nélkül tud 200v-ot, az induktivitás most megfelelő tipusù, de egy 1A-es jobb lenne.
Köszönöm szépen a segítségedet, a tápot már korábban összeraktam uninyákon is hasonló elrendezéssel, és ott ténylegesen be van kötve a poti mind a három lába, és ott 280V-ig tudtam állítani, és tartotta is a feszültségét, ezért tetszett meg és ezért ezt használtam fel, de igazad van, a nyáktervet nem ártott volna megnéznem hozzá.
Akkor az induktivitásom volt a ludas? Most vettem 100uH 3A újonnan úgyhogy nem igazán értem a dolgot (talán ha a boltban rosszat vettek le a polcról). Azt tudom hogy ez kicsi lesz, de csak ilyen volt itthon 100uH-sből, majd cserélem nagyobbra mert ahogy méregettem, olyan 7-800mA szerintem simán átmegy rajta.
Sziasztok,
Ha már a jó öreg 555-ös step up konvertert tárgyaljuk... Mi a legelegánsabb módja annak, hogy enable bemenetet csináljunk neki (H szintre beidul, L szintre lekapcsol)? Az 555-ös reset bemenetét kapcsolgassam egy tranzisztoron keresztül +Ut-re vagy GND-re? Köszönöm.
Kivettem a potit és rövidzárat tettem a helyére, de így se stimmel, szakadásnál és rövidzárnál is 150V van a kimeneten.
Próbáld meg az 555 cseréjét, lehet hogy belehalt a helytelen ellenállásba.
Az mpsa42 nincs forditva betéve?
És de, képes voltam betenni fordítva, és még akkor sem esett le amikor kicseréltem. Tudtam hogy a szemem veri ki, köszönöm az észrevételt és a segítségeteket. A nagyobbik tekercs viszont rossz, így a kisebbik tekerccsel és a rendesen berakott MPSA42-vel már adja a beállított 170V-ot.
Általában azt használják erre a célra! Egy ellenállással a pozitívra, ha meg tiltani akarod egy tranyóval le a testre.
Köszönöm szépen, én is pont egy ilyen rajzot találtam.
Kezembe akadt a Mule 1 trafós prototipusa Beindítottam és megy ahogy kell...
Pont ezt szeretném elkerülni a basic nixiekkel, hogy az alkatrészek között kallódjanak "munkára készen" doboztalanul :/
Idézet: „Beindítottam és megy ahogy kell...” Miért ne menne? Nem is értem a feltételezést.
Hosszú idő után ismét a tervezőasztalnál.
Feléledt az új non-multiplexes órám |
Bejelentkezés
Hirdetés |