Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Itt szeretném kitárgyalni az elektronikához kellő vegyi agyagok kezelését, felhasználását. Szeretnék a festékboltokban kapható ecetszagú sziloplasztot valami módon hígítani, hogy egy kis dobozban lévő elektronikát ki tudjam önteni vele, a direkt erre való anyag nagyon drága, nehezen beszerezhető a sziloplasztbol meg dögivel van idehaza, és erre szeretnék segítséget kérni. Köszönöm. A hozzászólás módosítva: Ápr 30, 2014
Én poliésztergyantát használok ilyen célra, 1 kiló 900 forint, és átlátszó alapból. Novia kft-nél lehet venni kiöntőgyanta néven.
Tőlük szoktam vilepoxot rendelni.
Az adatlapokból kiválasztható a célnak megfelelő. Sziloplasztot nem ajánlom, nem folyik úgy mint a gyanta, nem tölt ki minden kis zugot és a szilárdsága sem jó.
Idézet: „Sziloplasztot nem ajánlom, nem folyik úgy mint a gyanta, nem tölt ki minden kis zugot és a szilárdsága sem jó.” Egyetértek ezzel is, de a fő ellenjavallat pont az ecetszagból következik: erősen korrodálja az elektronikai alkatrészeket, különösen a rezet. Ha rugalmas anyag kell én a T-silox-ot használnám. Idézet: „... egy kis dobozban lévő elektronikát ki tudjam önteni vele ...” Két tapasztalat: - Precíziós analóg mérőkört próbáltunk megvédeni a külső hatásoktól. A kiöntéshez alkalmazott gyanta megmarta az ellenállások festékrétegét, megváltoztatta az értéküket. Az egész sorozatot tönkretette... - Egy digitális áramkörben levő RTC (MC146818) áramkör áramfelvétele a kiöntés után kb. 50 .. 100 szorosára növekedett. A kiváltó ok a műgyanta kötés közbeni hőtermelésére volt visszavezethető. A megoldás mindkét esetben a "kéregöntés" volt: Az áramkör alkatrész és forrasztási oldalára egy-egy alkalmas műanyag "dobozt" borítva végeztük a kiöntést, így a gyanta közvetlenül nem érintkezett az alkatrészekkel. Ráadásul sokkal kevesebb anyag is kellett, ami kisebb mennyiségű hőfelszabadulással járt. Mintapéldányokon ki kell kísérletezni a kiöntést. Teljes szilárdulás után az áramkört ismételten be kell mérni, a paranétereket össze kell vetni a kiöntés nélküli paraméterekkel. A hozzászólás módosítva: Máj 2, 2014
Sziasztok!
Ma volt szerencsém kipróbálni az RO-55-öt a forrasztósav helyett Gee Lee fórumtársunk nyomán (1, 2). A feketére oxidált rézsodratot kicsit megkaparva második körben szépen befutotta az ón. Tiszta és enyhén oxidos vezetékeknél használva jobban magába szívta az anyagot, mint az ónharisnya. Szépen egyenletesen befutott mindent. Mindenkinek csak ajánlani tudom, és hosszú távon se eszi meg az anyagot az esetleges maradék, a hagyományos sósavas forrasztóvízzel ellenben. Idézet: „Ma volt szerencsém kipróbálni az RO-55-öt... ...hosszú távon se eszi meg az anyagot az esetleges maradék” Pedig megeszi, nem is kicsit. Tapasztalat. Kivéve akkor, ha rendesen letakarítod forrasztás után, de ezt ugye egy sodrott vezetéken belül kicsit nehézkes. A hozzászólás módosítva: Máj 31, 2014
Létezik RTV-2-es osztályú szilikongumi ( F-TG jelöléssel) Önthető, 24 óra alatt köt meg, és átlátszó. Kémhatása semleges. Nagyon lágy, simán le lehet dörzsölni javításkor.
Van olyan eljárás, amivel vegyi úton le lehet tisztítani a vörösrézhűtőbordáról az oxidréteget?
Igen van és úgy hívják, hogy sósavas fürdő.
Az mitől nem marja szét az egész rezet?
Attól, hogy nem kell hetekig benne tartani a rezet. Egyébként a réz eléggé ellenálló a sósavval szemben és ha tényleg csak a vékony oxidréteg eltávolítása a cél, akkor egy pár perces kezelés elég. A kezelés előtt zsírtalanítsd le a felületeket.
A szeszfőzők a paradicsomlevet szokták használni a réz üstjeik kitisztítására. Nem tudom, hogy ez csak a Grünspan-t szedi e le, vagy másfajta oxidot is. Jó lehet még a Sidol is.
Annyira sűrű a bordázat, hogy mechanikus tisztítás kizárt. (sidol)
Nem tudom, de ez elég durván hangzik. Közben találtam egy enyhébb módszert, bár nem tudom mennyire hatásos. Sós, ecetes forróvízbe kell mártani.
A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2016
Én az utóbbi időben a nyáklapot sem csiszolom hanem RO-55-el dörzsölöm át. Az leszedi róla az oxidot, viszont utána alkohollal le kell mosni róla.
Én is sósavaztam, mivel a sósav nem támadja meg a vörösrezet.
De kapható kifejezetten hűtőrendszeri forrasztások után maradó oxidréteghez tisztító folyadék, nem tudom mi a neve, mert én is csak egy kólásüvegben kaptam egyik ismerősömtől.
A sósav jó, nem kell félni tőle, használd bátran.
Rendben, köszi srácok, de ha szétzabálja a réz Zalman hűtőt, jövök reklamálni.
De a sósav használata után érdemes a rezet lemosni mosószóda- vagy szódabikarbóna oldattal, majd tiszta vízzel és ha van rá lehetőség érdemes színtelen lakkal lefújni
A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2016
Ha hűtőborda, miért akarod letisztítani róla az oxidot?
Letisztítani onnan kell, ahol forrasztani akarod. A fekete (sötét) felület hőleadása jobb, mint a fényesé. Idővel úgyis visszasötétedik. A színtelen vagy bármilyen lakk jobban rontja a hőleadást, mint az oxidréteg. A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2016
Mert dizájnelemként is funkcionál, ezért kell "szépnek" lennie. A disszipálandó teljesítmény elenyésző ahhoz, amit ez a borda tud.
Én pontosan ennek az eljárásnak az ellentettjét akarom.
De nekem személy szerint csúnya, és nem ez szerepel(t) a terveimben. Én pont hogy el szeretném ezt a patinát tüntetni róla.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |