Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elhalványuló utastér világítás autóba
Lapozás: OK   9 / 12
(#) kisgy válasza proli007 hozzászólására (») Okt 7, 2015 /
 
Be volt mérőztem a környéket kicsit, hogy látszodjon
Az izzó 12V, 24 Ohmot ír...
Ha kiveszem az izzót, 10,6V-ot mutat a mérő.

hiba2.PNG
    
(#) proli007 válasza kisgy hozzászólására (») Okt 7, 2015 /
 
- Ha kiveszed az izzót, mi fogja felhúzni a tápra a feszültséget?
- Az R16-on folyó áram, 2,094V/91k=23uA. Az R15-ön folyó áram, (5,98V-2,098V)/1M=3,88uA. Honnan a különbség, mikor a két ellenállás soros kötésű?Csak a D2 felől érkezhet a többlet áram, de ez csak akkor igaz, ha az 555 kimenti feszültsége nem nulla, hanem 600mV-nál magasabb. Mellesleg én a rajban TLC555-öt írtam. Ami CMOS..

De én számolgassak a szimulátor helyett, az helyett, hogy kipróbálnád a kapcsolást?
(#) kisgy válasza proli007 hozzászólására (») Okt 7, 2015 /
 
Tudom , hogy cmost írtál, de nincs benne a programomban sajnos, csak a sima.
Megpróbálom bele varázsolni valahogy.
Fizikailag kipróbálni és összerakni nem tudom anyaghiány okán.
A kimeneten D2 felől 2,59V jön...
(#) proli007 válasza kisgy hozzászólására (») Okt 7, 2015 /
 
"A kimeneten D2 felől 2,59V jön" Üdvözletem a Spice modell leírójának!..
(#) kisgy válasza proli007 hozzászólására (») Okt 8, 2015 /
 
Frissítettem a szoftvert, került bele NE555, amivel tökéletesen működik!
Hűtést kellesz eszközölni valamilyen formában?
(#) proli007 válasza kisgy hozzászólására (») Okt 8, 2015 /
 
Igazából a Fet csak addig van terhelve, míg elhalványodik. Ezt a 6W-ot "csupaszon" is elviseli erre az időre. De kis hűtőfelület nem árthat neki, főleg ha esetleg később növeled az átfutási időt.
(#) kisgy válasza proli007 hozzászólására (») Okt 17, 2015 /
 
Összeraktam próba panelen, szépen működik, egyenletes a halványulás, tökéletes!
Leddel viszont halványan világít kikapcsolás után is.
Valamelyik kondi eresztene?
(#) didyman válasza kisgy hozzászólására (») Okt 18, 2015 /
 
R2-R15-R16 útvonalon elcsorog némi áram, az már elegendő a LED derengéséhez. Ha zavar, köss a LED-del párhuzamosan egy kb. 1k-s ellenállást, azzal már biztosan a LED nyitófeszültsége alá esik a feszültség rajta.
(#) kisgy válasza didyman hozzászólására (») Okt 18, 2015 /
 
Működik köszi!

Viszont a gyakorlati bekötésben nem kivitelezhető, mert az izzó nem erről az áramkörről kapja a feszt, hanem kívülről.
Legalábbis én úgy gondoltam a bekötést, hogy a kapcsoló és az izzó közzé kötöm be az ajtó-, és az izzó negatív kimenetét (negatív kapcsolású a kocsi).

Vagy nézzek másik megoldást?
(#) jossyfree hozzászólása Nov 8, 2015 / 1
 
Sziasztok.Valamikor nagyon régen vásároltam a condrad katalógusból belsővilágítás késleltetőt. A mai napig hibátlanul működik a kocsiban. Én kicseréltem a tantál kondenzátort kisebbre ha jól emlékszem 4.7 re. A napokban rábukkantam ennek a remek kis termék papírjára és ezt szeretném megosztani itt veletek.Az utolsó képen ott még a gyári kondi van benne.
(#) jossyfree válasza jossyfree hozzászólására (») Nov 8, 2015 / 1
 
Bocsánat ez lemaradt! Remélem ezzel tudtam segíteni valakinek.
(#) proli007 hozzászólása Nov 10, 2015 / 1
 
Hello! Ha már van egy "gyári" rajz, akkor legyen egy "cipőgyári" is..
A hozzászólás módosítva: Dec 17, 2016
(#) kisgy hozzászólása Nov 10, 2015 /
 
Sziasztok!

Segítséget-véleményt kérnék.
Van némi gondom a CarDoor5-sch-al kapcsolatban, ami szuperül működik, viszont kikapcsolt állapotban még mindig feszültséget mérek a kimeneten.
Mivel proli007 rajzolta, biztos jónak kellene lenni, illetve szimulációban is jól működik.
Didyman ajánlott az izzóval való párhuzamos 1K ellenállás kötését, amit én felemeltem 5,6K-ra.
Így 0,03V mérhető.
Tudom, hogy nagyon kevés, de ha heti 1x használom a kocsimat, akkor félő, hogy lehúzza az akksit.

Szerintetek elegendő, vagy kevés ez a feszültség az akku lemerítéséhez.

Proli007 lenne valami tipped, hogy mit néztem be?

Köszönöm!
(#) proli007 válasza kisgy hozzászólására (») Nov 10, 2015 /
 
Hello! Egy tényleges izzóval párhuzamosan kötött 5,6k ellenállásnak sok szerepe nem lenne. Gyanítom itt Led-ekről van szó. Mert azok a nyitófeszültségük alatt gyakorlatilag szakadást jelentenek. Az R16 ellenálláson viszont áram folyik és az még oly kicsi is, feszültséget ejt az 5,6k ellenálláson. Az R16-on kb féltápfesz van, így az áram 6V/1,2M=5uA. Ha ez folyik át az 5,6k ellenálláson, akkor akkor a feszültség 5uA*5,6k=28mV..
De ennek az alapfogyasztásban oly sok szerepe nincs, mert az R14-R15 és R12-őn mindenképpen folyik a munkapont áram. De ez kb. 120uA. Ez messze sokkal kevesebb, mint az aksi önkisütési árama. (Nem is beszélve a kocsiban lévő óra, riasztó és egyebek áramfelvételéről, melyek nagyságrendileg fogják ezt az értéket felülmúlni.)
De javaslom mérd meg az áramkör áramfelvételét, valamint a kocsi alapáram felvételét és megtudod mi az igazság.
Az "izzóval" párhuzamosan kötött ellenállás egyébként nem változtatja meg az áramfelvételt, mert azon feszültség csak akkor lesz, ha ég a lámpa. Az 5uA pedig így is - úgy is át fog folyni. Maximum nem dereng tőle egy Led-es lámpa..
(#) radamka válasza proli007 hozzászólására (») Dec 6, 2015 /
 
Szia! esetleg az alkatrészek listáját le tudnád nekem írni? előre is köszönöm!
A hozzászólás módosítva: Dec 6, 2015

Utastér.png
    
(#) zoli0321 hozzászólása Jan 26, 2016 /
 
Sziasztok

Mi történne ha egy Led-es belső világítással csak egyszerűen párhuzamosan kötök egy nagyobbacska Elkót?
(#) zolika60 válasza zoli0321 hozzászólására (») Jan 26, 2016 /
 
A fogyasztásától és a kondenzátor méretétől függ. Próbáld ki.
(#) satu74 hozzászólása Feb 5, 2016 /
 
Üdv.
Segítséget szeretnék kérni, van egy ilyen kikapcsolás és halványítás elektronikám ami eddig szofita izzóval tökéletesen működött. Az izzókat kicseréltem led csíkokra és azóta nem csinálja a dolgát. mit kellene cserélnem benne, hogy működjön. A késleltetési idő 60 másodperc az nekem megfelel.
(#) satu74 hozzászólása Feb 10, 2016 /
 
Sziasztok ! Elfelejtettem leírni, hogy a ledek folyamatosan világítanak nem alszanak el csak ha lekapcsolom a kapcsolóval. / Fiat Bravo /
(#) proli007 válasza satu74 hozzászólására (») Feb 10, 2016 /
 
Ledekkel egy izzós kapcsolás várhatóan nem fog működni, mert ott a tranyók bázisáramát és a kondi töltőáramát az izzón keresztül táplálják. Arra pedig a Led-ek világítanak már.
(#) satu74 válasza proli007 hozzászólására (») Feb 10, 2016 /
 
Köszönöm a választ az itteni témában melyik az ami nekem megfelelne ledekhez, lehetőleg egyszerű megépíthetőséggel.
(#) kistee válasza satu74 hozzászólására (») Feb 10, 2016 /
 
Például ez. PWM alapú, elvileg LED-ekkel is működik.
(#) radamka válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Feb 25, 2016 /
 
Nagyon szépen köszönöm válaszát, már csak az lenne a kérdésem a P1 az mi lenne mert az én rajzomon nincs rajta!
(#) kistee válasza radamka hozzászólására (») Feb 25, 2016 /
 
Kövesd végig a szálat. De ide is betettem neked.
A hozzászólás módosítva: Feb 25, 2016

fader.gif
    
(#) gordonmuvesz hozzászólása Jún 22, 2016 /
 
Sziasztok!

Segítség kellene! Egy mercedes 190E kocsim van. A belső világítás vezérlő meghalt. Arra gondoltam beépítem, a Potyo által készített áramkört Bővebben: Link. Zseniálisan tudja azt ami az eredeti, csak a gyárinak volt egy plusz funkciója. A motor beindulásakor egy lámpa figyelmeztetett a biztonsági övre, ami pár másodperc múlva elhalványodva kialudt. Sajnos a programozáshoz nem értek ezért kérnék segitséget. Ki lehetne bőviteni az áramkört és a kódott, hogy ezt is tudja?
A segítséget előre is köszönöm, örülnék ha sikerülne!

Zoli
(#) Daveee10 hozzászólása Júl 23, 2016 /
 
Sziasztok!
Kérdéssel fordulnék hozzátok.
Megépíttettem ezt a kapcsolást: http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_post_1861670.html#1861670
Valamiért nem működik. Mindent 3x néztem át, de nem jó. Egyetlen különbség, hogy én BC557 B tranzisztort használtam a BC557C helyett, de gondolom ez nem lenne probléma.
Valakinek valami ötlet, hogy mit nézzek meg?
(#) proli007 válasza Daveee10 hozzászólására (») Júl 26, 2016 /
 
Hello! Elsősorban mérni lenne célszerű pld. a tranzisztorok lábain, a GND ponthoz képest. Egyszer úgy, hogy az ajtó kapcsoló nyitva van, egy szer pedig, hogy zárva. Mert a "nem működik", csak egy bites információ..
(#) szabo840306 hozzászólása Dec 1, 2016 /
 
Sziasztok. Nem tudom aktív-e még ez a topik, de egy próbát megér. Az elején kiszögezném hogy abszolút kezdő vagyok, viszont igen lelkes. Elsö projektként gondoltam építek világítás késleltetőt az autóba. De nem hiszem hogy ezek a tipusok megfelelnek. Amit szeretnék : ajtó kinyit, tetökárpitba épitett izzó felkapcsol, plusz vele együtt egy kulcslyukhoz épitett ledes világítás is. Ajtó becsuk, tetölámpa elalszik, de a kulcsnál marad még egy kis ideig. Volna valakinek ötlelte?
(#) szabo840306 hozzászólása Dec 1, 2016 /
 
Esetleg egyéb ötleteket is szivesen fogadok, ha például egyszerübb lenne máshová kötni a kulcsvilágítást. Rágódom rajta napok óta, biztonsági öv visszajelzö csak gyujtásnál van, tehát már benne a kulcs, utastér világítás önmagában nem jó mert szeretném ha az ajtó bezárása után csak a kulcslyuk világítana. Gondoltam már valami érzékelöre az ülésbe, de akkor meg folyamatosan világítana tehát az sem jó. Kifogytam az ötletekböl.
(#) kistee válasza szabo840306 hozzászólására (») Dec 1, 2016 /
 
Ezek a kapcsolások nagyon is megfelelnek neked. Az autó belső világítását érintetlenül hagyod és a kulcsvilágításnak meg építesz innen egy késleltetőt, amelyik tetszik.

Ennyi.
A hozzászólás módosítva: Dec 1, 2016
Következő: »»   9 / 12
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem