Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » ZC-18 kazán
Témaindító: szabó valéria, idő: Feb 3, 2008
Témakörök:
Többször kipróbáltuk, ezt csinálja.
A srác se látott még ilyet. A dobozon lévő termosztát azonnal lekapcsolja, a szobai nem. Erősebben kezd zúgni a szivattyú és 30 mp után lekapcsol a gáz, majd 10 mp után a szivattyú is.
Már miért ne csinálná? A Cxx, ZCxx sorozatban is volt utókeringető panel, több féle változatban.
Ott van ebben is, az a tirisztoros utókeringető panel, csak nem csökkenti le kellően a szivattyú fordulatszámát, (ennyi év alatt kiszáradhatott a kondi is) ezért maradhat égve. Az újabbaknál egy trimmer potival állítható, könnyen be lehet az adott rendszerhez szabályozni. Az újat is be lehet úgy kötni, mint a mostanit, hogy a szobai termosztát kikapcsolása esetén legyen 20-30 másodperc utókeringetés, de ne maradjon égve a főláng.
Így van, pontosan ezt szeretnénk, csak a jelenleginél nem alszik el a láng időben.
Melyik csavar? Nem maga a tömszelence nem lett a helyére csavarva?
A leírás szerint egyben cserélte az "ufót".
Valószínűleg a két hernyócsavarral (elől és jobb oldalon) nem rögzítette a helyére rendesen, félrebillenhetett, így a rudazat működése bizonytalan lett.
Jól mondja.. Kondizd újra. 300Ft-ból meg is van.. Mégsem 10e A kontárt én felhívnám, és némi fenyegetés után pénz vissza..
Én már ezt említettem ITT mint lehetséges hibát .... Az elektronika és abban kiszáradó kondiról ITT volt szó és a másik alkatrész, ami a most meghibásodott nagy zöld ellenállásos panelon van a 47kohmos ellenállás amit 2db 22kohmosal lehet helyettesíteni. "Sari" ITT magyarázza el az áramkör működését és, hogy mi is okozza a meghibásodást. Ezek után egyszerűen kicserélhetőek ezek az alkatrészek és valószínű, hogy vissza áll az eredeti felállás a kazánnál. Remélhetőleg "mrteo" meg tudja ezt csinálni segítség nélkül is.
Köszönöm, ne legyenek illúzióid az én elektronikai képességeimről
Minden munkát megcsinálok és megtanulok, az elektronika a gyengém. Közlekedésgépésznek tanultam, gépjármű elektronikából 2-es voltam Mivel megrendeltettem a cuccot már nem vonatom vissza, de a kivett elektronikát elteszem és ha unatkozok majd a leírás szerint átforrasztom és jó lesz tartaléknak Nagyon köszönöm az elmúlt napok segítségét mindenkinek!!!
Üdv minden Fórumozónak!
A tavalyi év folyamán vásároltam egy házat ahol a vegyes tüzelésű kazán mellett van egy ZC 18-as parapetes gázkazán. Az eladók vásárláskor tájékoztattak, hogy a gázkazán elfagyott. Azóta a kazántest (és vele együtt a szivattyú is) ki lett cserélve. Próbáltuk elindítani a kazánt: őrláng szépen ég, szivattyú megy, a tálcán van egy kis égés, de csak szerényen, ahogy a képen is látszik. Sokat olvasgattam már itt a fórumon, állítólag a bal oldali gomb mögött található egy csavar egy anyával. Ha sokat tekerem befelé akkor elalszik még az őrláng is. Próbaképpen így járattam 1-2 óriáig, de 20 fok fölé nem ment a víz a hőmérő szerint. Elképzelhető, hogy a membránnak is betett a fagy és nem enged annyi gázt a főégőhöz mint amennyi kellene? A másik amire még gondolok, hogy lehet valami szűrő ami el lehet dugulva és korlátozza a tálcához jutó gáz mennyiségét. Szerelővel meg fogom nézetni, de addig jó lett volna kicsit nagyobb hőfokot előállítani a házban. Hátha tud valaki segíteni
Ebbe a készülékbe nem szabad modulációs szivattyút berakni, mert tönkre vágja a vezérlés!!
Köszönöm a tájékoztatást! A boltban sajnos csak ilyen volt, de akkor szerzek másikat.
Szia!
A szivattyú nem szállít eleget, emiatt a membrán nem nyit ki teljesen, emiatt kevés a gáz.. A szivattyú nem ebbe való! Elektronikus vezérlésű, a cirkó pedig az utókeringetést fázishasítással csinálja.. (ha olyan elektronika van benne..) Adj a szivattyúnak közvetlen villanyt, és tekerd maximumra, minden extra sallagot kapcsolj ki.. (hőfok figyelés, autómatika, stb..) Tekerjen, mint a güzü. Szerintem akkor megjön a gáz is..
Szia VIM!
jól értelmezem hogy neked meg van az SZMV-2 kapcsrajza...???? Nekem most ment tönkre 230 helyet 400-zat kapot :o(( El tudnád küldeni nekem? Előre is KÖSZÖNÖM!! Üdv: nnmini nnmini@gmail.com
Szia!
Ha szerencséd van, akkor csak a BTxxx tirisztort kell cserélned. Melyik változat ami Neked van? (nekem 3 féle SZMV-2 is van) 1. - Hagyományos furat szerelt alkatrészekkel, CD40xx CMOS IC-vel. 2. - SMD alkatrészekkel, CD40xx CMOS IC-vel. 3. - Mikrokontrolleres. (ha ez utóbbi, akkor semmire nem mész egy rajzzal) A hozzászólás módosítva: Jan 27, 2016
Ami nekem volt, abban még IC sem volt
Szerintem előbbre jutnánk, ha a kérdező küldene egy képet a belsejéről...
De a tiéd nem SZMV-2 panellel volt szerelve! A kérdésben benne volt a típus. Ezeket soroltam fel én is.
Ha nem írta volna a típust, akkor lehetne IC nélküli is. A KEB, UK 1 egyszerűbb volt. Meg volt a legegyszerűbb kivitel, amiben csak egy soros kondenzátor, ellenállás volt. A hozzászólás módosítva: Jan 27, 2016
Szia! Valamit félreérthettél, mert nekem VJ41 panelom volt amit már elajándékoztam és ennek a rajzát csináltam meg annak idején (visszarajzoltam a panelt). De hogyan kapott a panel két fázist? Még jó, hogy nincs más ami tönkremenjen. A szivattyút azt talán megvédi a biztosíték. Gyere vissza IDE és itt megtalálod a Te elektronikád rajzát. Ez a nagy zöld ellenállásos panel volna.
A hozzászólás módosítva: Jan 27, 2016
A kérdező "nnmini" IDE kérdezett vissza és gondolta azt, hogy SZMV elektronikám van, de nem. Nekem volt még az előtt vele problémám (UK1-el), hogy lecseréltem VJ41-re. Nekem tiszta sor, igen U2008 van benne, ott kicsit lentebb "2009 szept. 10." fel is raktam az általam firkált rajzot az akkori panelról.
Úgy kapott két fázist, hogy központi vagy közös nullbontás volt és a másik fázisba dugott cuccok átvezettek a nullára. Így 400V került a panelhoz. Az a fázis volt nagyobb ellenállású így ott jelentkezett a nagyfesz...
A hozzászólás módosítva: Jan 27, 2016
Én is régi motoros vagyok itt is.
Olvastam az előzményeket is, de Te írtad: "Ez a nagy zöld ellenállásos panel volna." Ez félrevezető, mivel semmi köze a kérdező által említett SZMV-2 panelhez. Az a 2009-es linked az UK-1 panel rajza.
Azt tudom, hogy Te tudod de én a kérdező ténykedésére lettem volna kíváncsi, mivel idézte ezt elő.
Én meg mindíg egy képet szeretnék látni amiről beszélünk... De nem értek hozzá
Közben ezt olvasva belemódosítottam a hsz.-ba, nem kellett volna, mert félre értettem amit és akinek írtál. A "biztosíték"-ig szólt volna csak azt tudtam, hogy az uk-s paneles mondóka hol van és belinkeltem. Persze a kérdező ettől még mindig messze van a megoldástól.
Én is vizuális típus vagyok de én tényleg nem értek hozzá, legfeljebb hobbi szinten.
Kezd ez már elfajulni, a kérdező meg itt sincs. Gondolom amíg nem küld képet, vagy további infót addig sokat nem segíthetünk. A "nem értek hozzá" az nem gúnyolódás lenne, hanem tény. Csak sokáig volt ZC18-am és ha nem akartam fázni
Bocs mindenkitől de nagy a család és az időm szűkös.....
Ilyenem van: http://www.langor.hu/webshop/cikk_doc.php?xtipus=1483 már a triakot és az ic-ket lecseréltttttem meg a diódákat, tápfesz jó. szkópolni sajna nem tudom mert a közöse magasan van.... Kimeneten (szivattyú) 54v 50Hz van, akármit csinálok nem változik. Amúgy egy relém húzott át és a HT lábak kaptak másik fázist, (láma voltam) mert a váltó relé másik oldala egy 3 fázisú szivattyút kapcsolt.
Lehet, hogy terhelés nélkül nem lehet hiteles értékeket mérni. Ha bekötöd a helyére és a szivattyú is az áramkörbe lesz kötve, működnie kellene.
Akkor már csak a diak maradt ami a triak gyújtását végzi ....
|
Bejelentkezés
Hirdetés |