Fórum témák
» Több friss téma |
Hálózat.
3= fázis 7= Nulla Fűrész. 4= Fázis 8= Nulla
3-7 a bemenő 230,4-8 megy a motorra!
Mekkora a körfűrész motorod? Egyfázisú, vagy háromfázisú motor? Külön motorvédelem van a körfűrészhez beépítve? Mert a mellékelt kapcsoló csak indításra, és leállításra alkalmas. Csak annyira biztonsági, hogy feszültségkimaradás esetén, a körfűrészed nem fog magától újra indulni.
Sziasztok!
Mivel nem találtam ettől alkalmasabb fórumcsoportot a kérdésemre, így ide írok. Egy 1,5 mm2 keresztmetszetű 3 m hosszúságú 8-as elosztót egy 0,75 mm2 keresztmetszetű kb. 2 m hosszú elosztóval szeretnék összecsatlakoztatni úgy, hogy az áram a 0,75-ös vastagságún jön és abból menne tovább a 1,5 mm2-es egy számítógéphez. Kérdésem az lenne, hogy elbírja-e a 0,75-ös vezeték ezt a terhelést vagy cseréljem ki legalább 1,0 mm2-esre? Előre is köszönöm a választ!
Csak épp a terhelés mértékét nem tudjuk....
A kérdésből nem derül ki az erek száma, a terhelhetőség sem, de jobb, ha mind a kettő egyforma és 3x1,5 mm2 keresztmetszetű, mivel a hosszabbítókat bárki felcserélheti és akkor már nem olyan biztosságos ha a kisebb van elől és a vastagabb utána. De célszerűbb lenne egy fix fali konnektort kialakítani hosszabb távon, mint hosszabbítókat egymásba dugdosni.
A hozzászólás módosítva: Jan 31, 2016
Mindent összevetve kb. 500 W amit rácsatlakoztatnék.
Idézet: Semmi gond elég a 0.75 (gondolom MTK kábel) van rajta. „egy számítógéphez”
Természetesen 3 eres mind a két hosszabbító, de a radiátor közelsége miatt ettől közelebb nem lehetne fix konnektort kialakítani. A hosszabbítókat nem cseréli fel senki, mert a 0,75 mm2-es kábele át van fűzve egy "dobogó" alatt tehát azt nem könnyű kiszedni.
Igen, MTK kábeles.
Csak egy kérdés: Csapfedeles konnektort miért is ne lehetne kialakítani? Fan-coilhoz hogyan viszed az áramot? Amúgy hosszabbító után is van élet. Falon kívüli szerelés, kábelcsatorna, padlószegély csatorna, taposócsatorna. Abban akkora keresztmetszetet viszel - amekkorát csak akarsz.
A hozzászólás módosítva: Jan 31, 2016
500 Watt az alig több két ampernél, arra bőven jó a 0,75. A gyári hosszabbítóknál illik ráírni a terhelhetőséget, de végig is lehet nézni minden alkotóelemet külön külön, a leggyengébb láncszem a meghatározó, és ebből a szempontból mindegy hogy a sorban hol helyezkedik el, mindenhol ugyan az az áram folyik. Persze a csatlakozásoknak kifogástalannak kell lenni...
És túlterhelésnél ami akár a rádugott készülék hibás működése miatt is előállhat, mire a C16A kismegszakító leold vajon mi marad abból a ,75 -ös kábelból?
Vajon egy ilyen esetben mekkora kismegszakítót illene felszerelni az adott áramkörre?
0,75 mm2 terhelhetősége A csop. 10A B.cs.13A C csop.16A. állandó üzemre. (általános előírás, de ha kell megméretezhetem feszültségcsökkenésre és melegedésre is) Amíg a kismegszakító leold még többet elvisel. A számítógépek tápja igen erős túláram védelemmel rendelkezik, kizárt, hogy hosszan tartóan 10A venne fel. Nem igazán jellemző, hogy a fogyasztókhoz igazítanák a kismegszakítókat, azokat a falban lévő vezetékek és a konnektorhoz méretezik. Én még nem láttam 3*1,5-ös vezetéket hajszárítón, pedig az 2500W-os, se porszívón stb.
Szerintem olvasd el, hogy mit kérdeztél. Utána próbáld meg értelmezni, hogy miért. Szabad országban élünk, úgy szerelsz, ahogy akarsz. 10 napja egy ismerősömnek égett le a 30 Milliós könnyűszerkezetes háza, hasonló okokból. Most már ő is másképp gondolkozik utólag. A kismegszakító a hálózatot védi, illik azonos keresztmetszettel szerelni végig. Ha a hosszabbítót beépítve szereled, fixre, már az is annak számít. Ha baj van belőle, akkor mit magyarázol majd ? 8-as elosztót írtál, arra akkor mást is rá lehet csatlakoztatni majd, az is terhelheti.
Pontosan arról beszélek, mint Dudus : pl : olajradiátor, vagy hősugárzó. A hozzászólás módosítva: Jan 31, 2016
Ebben az esetben a hosszabbítót a vezetékhálózat részének kell tekinteni! Arról fixen dugaljat üzemeltet. Amit megadtál az kerek, de vajon szabvány szerint mekkora a kötelezően beépítendő vezetékvédelmet ellátó kismegszakító?
A készülék vezetékének méretezése a gyártó felelőssége, komoly gyártók figyelnek a szükséges keresztmetszetekre. Mi van, ha valakinek porszívózhatnékja támad vagy bedug egy olajradiátort mert nincs otthon a gazda és fázik? 1,5-es vezetéket kell használni és minden szabályos és kerek. -szerintem!-
Én mindenhol 2.5-öst húzok a konnektorokhoz és azt 16A-val védem. De, hogy utána ki mit dug bele az ellen nincs védelem. Ő nem fix kialakításról beszél, nincs különbség mintha egy szokványos 1,5 vezeték+ 16A +konnektor-ba beledugják a 30m -es 3*0,75-ös gyári szabályos hosszabbítót, csak be kell tartani a hosszabbító terhelhetőségét. Lehetne tenni konnektoros kismegszakítót és egyéb védelmeket, de én nem ismerek olyan előírást, hogy ez kötelező lenne.
A hozzászólás módosítva: Jan 31, 2016
Szia! Számos dologban tévedsz.
1.) Nem mindig működik minden üzemszerűen 2.) Lehetnek nem látható hibák. Véletlenül lazára, vagy félig a szigetelésre húzott csavar, szerelvény körme beleszúr a szigetelésbe, véletlenül valaki megfúr egy vezetéket és lecsökken a keresztmetszete, egy tápegység, ami egyébként tök jó védelmekkel van ellátva - meghibásodik, mert mondjuk kiszárad egy kondenzátor, elszáll egy félvezető stb. 3.) A porszívón egy ideiglenes csatlakozás van: villásdugó. Ha baj van, ki lehet rántani. A falból a vezetéket - nehezebb. 4.) A porszívón max 3m kábel van ( nem merev vezeték) , aminek az áramkiszorítása a sodrat miatt magasabb, a csatlakozója préselt kötéssel van kialakítva, nem csavarral. 5.) A porszívó kábele kint van levegőn és hűl. A falba behúzott vezeték nem úgy hűl. 6.) A porszívó kábele ha szikrázik, mert megtört, látod és hallod. A falban lévő vezetéket nem. 7.) Minket könnyen meggyőzöl arról, hogy elég a 0.75-ös vezeték. A fizikát csak arról, hogy elég.... Én sok épületet építettem már. Sokban jártam amit nem én építettem. Sok olyanban is ami elégett. Mindig a fizikának volt igaza. Nem a főnöknek, aki azt mondta, hogy drága lesz az a kábel oda! .. és nem is a tulajnak, aki azt mondta, hogy jó lesz az ár - csináljuk! Nyilván van egy elméleti fizikai oldala a dolgoknak. A rézvezető RÓ-ja hosszúsága, keresztmetszete, teljesítmény, feszültség, áram. hőtermelés, hőelvezetés stb.. De van egy másik oldala is: a valóság és a gyakorlat. Az elmélettel szemben a valóság: ráz, ég, robban, fáj, öl. A hozzászólás módosítva: Feb 3, 2016
Biztos számos dologban tévedek, de az általad felsoroltak ellenkezőjét én nem állítottam. Viszont a kérdező által Mt kábel van használva ami mifelénk "Hajlékony sodrott réz vezetőér, PVC érszigetelés, fehér PVC külső köpeny stb.". Elég világosan leírta, hogy nincs mód fix kialakításra, nem a falban megy. Ő azt kérdezte, hogy egy 0.75mm2 keresztmetszetű hosszabbító elbír-e 500w-ot, ennyi....
A hozzászólás módosítva: Feb 3, 2016
Idézet: „4.) A porszívón max 3m kábel van ( nem merev vezeték) , aminek az áramkiszorítása a sodrat miatt magasabb, a csatlakozója préselt kötéssel van kialakítva, nem csavarral. 5.) A porszívó kábele kint van levegőn és hűl. A falba behúzott vezeték nem úgy hűl.” 5-10 m vezeték is van esetenként. Mi az az áramkiszorítás? Préselt kötés? A csúszógyűrű csatlakozójába csavarral bekötve? Utána minden egyes kötési ponton csúszósaruval (autós csatlakozó). Ha csak egy métert húzok ki, a többi benn van a tokban összetekerve.
Szerintem folytassátok nyugodtan a "kinek nagyobb" vitát és javasoljatok az egy vacak sz,géphez, egy paksi főáramkörű bekötést, az biztosan elég lesz!
Most akkor kereskedők vagyunk vagy értünk hozzá? Lehet kapni a kereskedelemben 3m-es PC tápzsinórt is és 5m-est is. Nem akarom a többieket ismételni. De ha egy darabban megjelenik egy puska - az biztosan elsül. Ha hosszabbítót dug be az ember - abba bármi bedugható. Az ívhegesztő is. Használjon hosszú tápzsinórt és meg van oldva: mondjuk ilyet .
Kedves kolléga, azért mert lelájkoltál, attól még nem lesz igazad...Béke!
Sziasztok!
Mérőhelyünk a 60-as évekből származott. Beköltözésünkkor feleségem panaszkodott, hogy ráz a csap a zuhanyzóban. Akkor gyors megoldásként közösítettem a nulla vezetőt a földeléssel. (fémcsöves csőhálózatunk <gáz; víz; fűtés> rendesen EPH-zott) A panasz megszűnt. Most megtörtént a mérőhely szabványosítás ELMŰ oldalon, új szondával, de a fogyasztói oldal megtartásával. (az másik vállalkozó, másik megbízás, másik időpont...) Feleségem egyből újra panaszkodott a régi bajra, nyílt seb esetén legalább is érzi kicsit a rázást. Vizsgálódtam: Nulla-föld stabilan közösítve. EPH jó. Zuhanycsap a konnektor földhöz 0,3 ohm multiméterrel. Végül nyalogatva én is megéreztem nagyon halványan a "kémhatás ízét", de nem tudom megfejteni az okokat, és a belőlük következő szükséges intézkedéseket. Eszembe jutott, rossz lenne az új földszonda? Esetleg a csatornarendszer (vize) nincs biztos földpotenciálon? (zuhanytálca kőből épített, szigetelt ergo nem földelt műtárgy) Minden út-túloldali lakósnak átemelő szivattyús a csatornarendszere merülő szivattyúkkal, onnan jöhet némi nem nullpotenciál? A hozzászólás módosítva: Feb 4, 2016
Kedves kolléga. Egy szerver is számítógép és van amelyik 1,5kW-os. Áramellátásban dolgozom a kilencvenes évek óta. Sok sületlenséget láttam már. Nem tartom jó ötletnek a hosszabbítós megoldásokat továbbra sem. Adtam ennek ellenére megoldási javaslatot plusz kontakthibák nélkül. Bár 5m-es a hosszabbító - ettől az enyém nem nő meg
És még velem ilyet akartak beépítetni....
A hozzászólás módosítva: Feb 6, 2016
Az egészben csak azt nem értem, mi tartott ilyen sokáig? A tájékoztató első néhány sorát elolvasva minden villanyszerelő azonnal ki meri jelenteni, hogy szabálytalan. Itthon. Az oroszoknál (tőlük levált területen) földfüggetlen elektromos hálózatok (is) vannak, ott elfogadható.
Attól függetlenül, hogy katonaként alumínium lavórba dróton belelógatott konzervdoboz fedéllel melegítettünk vizet, állandó üzemre még földfüggetlen rendszerben se merném bekötni. A hozzászólás módosítva: Feb 6, 2016
Teljesen igazat adok. Nekem is csak veszekedést szült a főnökömmel...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |