Fórum témák
» Több friss téma |
Nem hiszem, hogy itt mérecsgélni kellene. Meg kell tisztinani a kontaktusokat stb. Sokkal elöbb célba érsz.
Üdv!
Van e rá valakinek ötlete, egy DC egyenáramú motor indulási és terhelési áramfelvételét hogy lehet kirajzolni (megmérni) szkóppal? Valami árammérő előtét létezik nem túl drágán? Tudtok róla? Idézet: Ellenallas a neve. Sorba kotod a motorral es feszultseget mersz rajta. „Valami árammérő előtét létezik nem túl drágán? Tudtok róla?” A hozzászólás módosítva: Feb 6, 2016
Ja igen, csak kb 100A -eknél bazinagy teljesítményű kellene...
Olyasmire gondoltam, mint a lakatfogó, (nem kontaktos)... A hozzászólás módosítva: Feb 6, 2016
Soros ellenállás, digitális oszcilloszkóppal pedig az azon eső feszültséget méred.
A hozzászólás módosítva: Feb 6, 2016
DC lakatfogós mérés is jó ehhez. Autóviilamossági szerelők azzal mérik. Sőt szkópkimenet is van rajtuk, illetve némelyiken.
Olyan kis értékű soros ellenállást szkópméréshez nem tudsz kimérni, mert pontosnak kell lennie. Pld. 100A 0.1V esés az R=U/I azaz 0.001Ohm. A feszültségesés nem lehet pld. 1V, mert akkor az önindító másképpen viselkedik. Indításkor az akku is 8-9V körülire esik. A hozzászólás módosítva: Feb 6, 2016
Egy lakatfogó és egy digitási oszcilloszkóp más kategória, egy szkóp sűrűbben mintavételez. Persze attól függ, mennyire cél a pontos mérés.
Üzem közben is megy egy vezeték a motorhoz, azt is használhatod.Ha van legalább 15-20 cm, akkor legalább pár tíz mV esik már rajta, azt már lehet mérni.
Tudnál mutatni egy ilyen készüléket? UT210E készülékemen nincs szkóp kimened...
Vagy esetleg valami áramkör, amivel levehető a jel a műszerről?
pl ilyen jellegű ún. "lakatofgó adapter"-ek: Bővebben: Link jók erre, és akkor itt az árammal arányos feszültséget ad ki a kimenetén... amit lehet multiméterre is kötni, vagy szkópra is, viszont szkópon vagy annyira lassú időalap kell, vagy nem tudom, hogy lehet megoldani, esetleg valami olyan szkóppal amiben "komolyabb Math" rész van, de pl egy olyan multiméter lehet jobb ide, amit pc-re lehet kötni és akkor az másodpercenként egy mintát vesz vagy hasonló, bár ott meg ha indításkor van nagyobb csúcs-áram és azt is meg akarnád mérni, akkor az nem látszik jól... szóval lehet kell egy szkóp, amivel megméred a csúcsáramot, meg aztán multiméterrel meg loggolni a többi értéket...
Vagy még hasonló pl itt: Bővebben: Link Vagy hall-elemes szenzor, pl: Bővebben: Link viszont ehhez kell valami áramkört is gyártani... ez csak maga az érzékelő... A hozzászólás módosítva: Feb 6, 2016
Na erre mondjuk nem gondoltam, de jó az ötlet, biztos kipróbálom... Köszi.
Pontosan ilyenekre gondoltam, nem kell loggolni... Esetleg olcsóbb változatok léteznek?
Köszi...
Nagyon ingadozó az önindító terhelése - sürítés végi szakaszok-, emiat az erősen változó terhelések miatt az áramfelvétel is nagyon hullámzik. Ebből kivenni mi az önindító baja, nehéz.
Hát nem tudom, pár évvel ezelőtt én vettem egy Maxwell Mx-25692-t, az akkor 10000Ft volt szerintem kereken, bár webboltokban volt hirdetve olcsóbban is viszont akármelyiket hívtam fel, nem volt nekik készleten, és azóta se nagyon láttam ilyesmit, akkor kb az volt a legolcsóbb, ami DC-t is mért szerintem... amúgy a legtöbbet ahogy a neten láttam egy CEM nevű cég gyártja, ez a "Maxwell" is "CEM CP-11" típus, ha így fejből jól tudom, viszont az az érdekes, hogy eredeti "logóval" nem nagyon láttam a neten... amúgy a Conr@d-osakat is amiket akkor lehetett kapni úgy láttam ugyanaz a cég gyártja... a legolcsóbb az lehet az a gyűrűs Hneywell amit linkeltem, annak elvileg táp kell, és az egy komplett érzékelő, viszont ahhoz olyan vezeték kell, ami "meg van bontva", mert az nem szétnyitható, szóval azt úgy kell előre átfűzni az érzékelő gyűrűjén...
Vagy amúgy bár nem olcsóbb, viszont komplett lakatfogó, amivel így jelalakot nem tudsz szkópon nézni, viszont ezen van 2A-es méréshatár is, ha olyat akarnál mérni, pont a HEstore is árulja újabban, épp itt a lap alján láttam meg ajánlatként, az egy jónak tűnő darab még, ahhoz képest, hogy AC/DC 2,20,100A lakatfogó 13e-ért legalábbis a többi hasonlóhoz képest nem tűnik olyan soknak: Uni-T UT210E -ráadásul ez az ár az Ebay-es árához képest nem is olyan sokkal több, legalábbis amikor néztem akkor valami 11-12ezerért láttam ott... korábban linkeltem valakinek az egyik multiméteres témába... hogy jónak tűnik, ha megkeresed ott van link egy fórumhoz, ahol pl 9mA-t is mérnek vele és annyit mutat... bár neked lehet a 100A maximum viszont kevés? A hozzászólás módosítva: Feb 6, 2016
Biztos, nem tudom. Én igazábol arra reagáltam, hogy egy DC motor indítási áramának méréséhez sokkal jobb egy digitális oszcilloszkóp.
Ha jól emlékszem ezen van szkópkimenet, a feszültségmérő aljatok lesznek kimenetek árammérésnél. De pontosabban meg kell nézni, lehet, hogy tévedek.
Bővebben: Link Még annyi: Kopott gyenge kompressziójú motoroknál az önindító könnyen teker, kevés áramot vesz fel, jó motornál pedig nehezebb tekerni, több áramfogyasztás ugyanannál az önindítónál. Ezeket emiatt próbapadon lehet biztosan mérni, ott állandó -ez változtatható- terhelés biztosított.. A hozzászólás módosítva: Feb 6, 2016
Lakatfogóm az van (UT210E) de ez is csak lakatfogó...
Mindenképp szkópra kell valami adapter. A többi típust megnézem, bár nem tudom, magyarországon mennyire beszerezhetőek... Bár ha találok olcsón, tőlem aztán kínából is küldhetik, csak az érdekes, ott nem találtam 20EFt alatt...
Akkor ahhoz képest a 11ezer az olcsóbb, vagy ha 150A elég, akkor a L@mex-ben:
CURRENT SENSOR CSLA1CH (HWL) 0-150A LINEÁRIS NYILTHURKU 1 TÁPFESZ [56-01-05] -5772Ft, a neten kiírt ára legalábbis... Ha találsz esetleg valamit jobb áron, mint 10ezer, akkor esetleg közkinccsé teheted... ahogy írtam annó azt a Maxwell-t elvileg olcsóbban is meg lehetett kapni, amit végül 10e körül vettem, viszont amikor kerestem, akkor nem árulták, és néztem a neten ebay-en meg úgy egyáltalán, hogy az eredeti CEM CP-11-et esetleg árulják-e valahol, szintén mondjuk akkor 10e alatt és ha jól emlékszem nem igazán találtam... Az a hall-szenzoros dolog pl ez alapján: Bővebben: Link, ahol kicsit még úgy tűnik "bonyolítják" is, úgy se annyira bonyolult, ők ott erősítik a jelet meg stb, de egy multiméterrel 200mV-os állásban főleg ha 100A-t akarsz mérni akkor valószínű erősítés nélkül is jó lehet... A hozzászólás módosítva: Feb 6, 2016
Hát egyelőre keresgetek, de mindenképp valami kész (nyitható) lakatfogós megoldás kellessz majd a szkópomhoz...
Bocs, de miért is nem jó a Te lakatfogód ? Úgy tudom van rajta min/max mód, és ha jól értelmezem a kérdésed, ez volna a lényeg.
Azért, mert ezt nem lehet szkópra kapcsolni...
A terhelési grafikon kellene (0-tól MAX RPM ig), nem csak a csúcsáram...
Pont ilyenre, meg van még pár amit mutattak előző hozzászólásokban, de nem nagyon kapni idehaza normális összegért.
(Kínából meg 20EFt alatt nem is találtam érdekes módon.) Nem is értem, miért kerül annyiba a legolcsóbb is, mint egy normálisabb multiméter, ami szinte már mindent mér... A hozzászólás módosítva: Feb 7, 2016
Szép estét mindenkinek!Hobbi autódiagnosztikához kínálnak megvételre egy nagyon régi szkópot Típusa:siemens M07107.Érdeklődnék hogy mennyit érhet ez a készülék és diagnosztikához megfelel e ?válaszokat előre is köszönöm
Arra alkalmatlan! Digitális tárolós szkópot vegyél, pár 10MHz -es típus már jó. 2 vagy 4 csatorna.
azt olvastam és képeket is néztem hogy az olcsó digitális szkópok nagyon silány jeleket adnak,ez siemens is tárolja a képet pár percig(.)
A hozzászólás módosítva: Feb 8, 2016
Miknek nézted a képét? Ha szenvedni akarsz megveheted, de egy boldog pillanatod nem lesz. Ezt hogy teszed be az anyósülésre, hogy egy teszt út alatt nézegesd a jelalakokat? Hogy nézel vissza akár több másodperces mérést amíg megtalálod a hibát?
A Te döntésed , én nem venném meg.
otthoni lengőgáz mérésre és a diag álltal hibásnak vélt szenzorok ellenőrzésére használnám ami nem menetközben történik, amúgy 15000 kérnek érte.
A hozzászólás módosítva: Feb 8, 2016
Bővebben:link
A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2016
|
Bejelentkezés
Hirdetés |