Fórum témák
» Több friss téma |
Mit is szeretnél pontosan? Brushless önindító? Erről még csak nem is hallottam.
A hozzászólás módosítva: Feb 21, 2016
Már van ilyen autó azt hiszem nem csak kísérleti stádiumban.
A régi VW bogárban dynastarter van (volt). Kitalálták már jó régen.
De hogy ezt házilag meg tudnád oldani, azt kétlem. A hozzászólás módosítva: Feb 21, 2016
A bogárban biztosan nem volt olyan, de létező technika. Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Feb 21, 2016
Olvasd el figyelmesen az MC33035 IC adatlapját, ott nagyon jól le van írva hogy adja ki az IC a jeleket, ez alapján készítettem egy mikrokontrolleres vezérlést, szenzorost, ARM sem kellett hozzá csak egy Attiny2313 .
Sziasztok!
Brushless szabályozóval kapcsolatos kérdés. Ha 80A ESC-vel hajtok egy 40A-es motort,annak motorégés a következménye? De ha 40A-es az ESC és a motor 80A akkor az ESC sül meg,vagy csak 40A-rel lesz meghajtva a motor? Kösz.
A motor minden körülmények közt annyi áramot vesz fel, amennyi neki kell (belső ellenállásától függ) feltéve ha a tápegység birja szolgáltatni a szükséges áramot.
Tehát, ha 80A -es vezérlővel hajtasz 40A -es motort akkor nem lehet baj. Itt a motor teljesítményét kell figyelembe venni P=U*I, átrendezve I=P/U magyarul ha van egy motorod ami P=500W és U=48V, akkor a képlet alapján a motor I=10.41A áramot fog felvenni függetlenül attól, hogy milyen vezérlőt használsz. Ha a vezérlőd csak 40A -es, és te ráteszel egy P=1500W teljesítményű motort ami 24V -os, akkor a képletből adódik, hogy a motorod 62.5A áramot akar felvenni, de a vezérlőd ezt nem bírja, ezért melegedni fog ami ahoz vezet, hogy leég a vezérlőd. Szóval a lényeg, nagyobb vezérlőt lehet használni kissebb motorhoz, fordítva viszont nem igaz. A hozzászólás módosítva: Aug 14, 2016
Köszönöm a részletes korrekt választ.
Így már értem az összefüggéseket. Kösz.
Sziasztok,
Adott a képen látható brushless motor szabályzó. Ez egy DJI Phantom 2 egyik szabályzója, és az a hibajelenség, hogy van egy úgy mond alapjárat a repülőnél, és akkor akadozik a motor, meg meg áll egy pillanatra. Viszont ha emelem a fordulatszámot akkor még egy darabig akadozik majd szépen elindul és onnantól működik ahogy kell, majd ismételt alapjáraton akadozik. Lehet esetleg javítani? Előre is köszönöm a segítséget. üdv PIXI
Sziasztok! Egy kefe nélküli outrunner motornál, tehát a tekercs az állórész, és a mágneskör körülötte a forgó, mitől függ a V/rmp érték? A menetszámoktól, vagy a pólusszámoktól, esetleg valami más? Egy magas kv értéket kéne csökkenteni, hogy alkalmas legyen kerékagy motornak. Persze nyilván nem ez az egy átalakítás kéne, hanem nagyon sok, de kiindulási alapnak ez volna az első, a többi mind mechanikai kivitelezés kérdése.
Az a motor, amiről beszélsz, az egy AC szinkron motor. Az elektronika csinál belőle egyenáramú motort, így a KV érték is tőle függ. Az elektronika az egyenfeszültség változást frekvencia változássá alakítja, mert a szinkron motor fordulatszáma a frekvenciától, és a póluspárok számától függ.
n=60f/p Agymotornak az alacsony fordulatszám miatt sokpólusú motort használnak.
Kiindulási alap, a képen látható. Az egész kerék max 8cm átmérőjű.
Sziasztok,
Még mindig adott a probléma, de a 6 FET-et kicseréltem és továbbra is ugyan az a helyzet. Itt van egy videó róla mit is csinál a szabi. Amikor emelem a fordulatot egy ideig akadozik, majd elindul és hibátlan, majd ha vissza áll az alapra, akkor újra rángatózik. Közben megszereztem a kapcsolási rajzát, hátha az alapján tud valaki segíteni hol keressem a hibát. Az érdekes az benne, hogy egy kisebb teljesítményű motorral nem akadozik.
Akkor nem lehetséges, hogy a motor hibás? Szakadt egy fázis, vagy zárlatos?
Engem az érdekelne, autó generátorból készített már valaki BLDC -t?
48V -ot elvileg bírja, a youtubon van több is. Engem igazából az érdekelne, hogy a 72V -ot bírja -e? Nekem ez lenne az üzemi feszültségem, de nem akarom megfőzni ha nem muszáj. Ha viszont nem bírja, akkor vagy sorba kötném a két párhuzamos tekercset, vagy hajtanám 48V -ról, csak akkor az akkupakkot is 48V -osra kell megcsinálnom, szóval jó lenne előre tudni...
Ugye mindegyik fajta motorból van 4-4, és elsőre azt próbáltam, hogy a nem akadózósról átraktam az akadozós helyre a motort, de az is akad, úgyhogy nem motor. Már ezen a szinten minden variát kipróbáltam, ígya szabi a hibás.
Esetleg rakj a három fázisra egy egy ledet a megfelelő áramkorlátozó ellenállással (ha szkópod vagy BLDC tesztered nincs) és nézd meg megy -e mindhárom. Ezt végig lehet csinálni a processzor kimenetén, a kapcsoló tranzisztorokon, és a feteken is. Bár evvel azt nem tudod vizsgálni, hogy az impulzusszélességek megegyeznek -e. Esetleg mondanám, hogy a fázisvisszacsatoló ágban lévő ellenállás osztókat ellenőrizd, nem -e nyúlt ki valamelyík, és nem érzékeli helyesen mikor kellene impulzust adni. Aztán a kapcsoló félvezetőket kellene egyesével ellenőrizni, hogy rendben kapcsol -e mindegyik. Igazából más ötletem nincs...
A hozzászólás módosítva: Okt 23, 2016
Hát szkóp és BLDC teszter az nincs, úgyhogy nézelődök majd, és méregetek. De érdekes hibajelenség az tuti, mert csak kis fordulaton van a hiba.
Nem lehetséges, hogy nem történt meg a szabályzó kalibrálása? Mintha olvastam volna erről régebben... Ekkor tanulja meg a kettő min-max szervójel véghelyzet értékeit. Ha nem ez az oka, akkor kényes lehet a tápakku belső ellenállására, illetve a vezetékezésre is.
Itt nincs kalibrálási lehetőség, mert ugye 4 szabi van, és adott a forrás jel is. A 4ből csak kettő csinálja ezt a másik kettő jó. Akku van több is, mindegyikkel ugyan az a helyzet, a vezetékelés sem lehet gond, mert másik hellyel is felcseréltem ami jó, de ott is rossz. Úgyhogy valami a szabin lesz. Majd még méregetni akarok hátha.
Nem lehetséges hogy a vezérlő a hibás? Ha felcseréled ugyan azt csinálja?
Már minden lehetőséget kirpóbáltam, motort és pozíciót is, és egyedül a kisebb teljesítményű 2212-es motorral nem csinálja.
Sziasztok!
Van egy ilyen kínai csodavezérlőm: BLDS elektronikus sebesség vezérlő (ESC)... És egy autó generátor diódahíd és feszültségszabályozó nélkül. Magyarán mondva, csak a tekercsek vannak deltába kötve. A gerjesztő tekercsre 4V -ot kapcsoltam egy DC-DC step down konverteren keresztül, az ESC -t meg rákötöttem a három fázis vezetékre. Az egész táplálása most jobb híjján egy ATX táp 12V kimenete. Valamint a vezérlőre rádugtam egy ilyen servo tesztert: Servo tester... Potméter a minimum állásban, és ha bekapcsolom a tápot, gyakorlatilag annyit csinál, hogy ad egy alacsony közepes magas hangjelzést, ez után pedig a közepes hangmagasságon csipog tovább kb fél másodperces ütemben egyfolytáman megállás nélkül. Forgás nincs. Mentségemre legyen szólva, ez az első ilyen projektem amiben ESC vezérlőt használok. Mond ez nektek valamit? Hol kellene keresnem a hibát? Esetleg létezik ehez valami hangtáblázat, amiből talán ki lehet valamit silabizálni? A hozzászólás módosítva: Nov 18, 2016
Nos annyira jutottam, hogy a gáz potmétert bekalibrálva elindul nagyon lassan forog is, de a forgás nem egyenletesen sima. Olyan mindtha kissé rángatózna. A sebességet minimálisan lehet szabályozni, kb a poti 15-25% -áig. Elképzelhető, hogy az egyik tekercs forditva lenne bekötve? Vagy szerintetek még mi idézhet elő ilyen hibát?
Nos úgy néz ki sikerült valamit szépen benéznem és elkötöttem a vezetékezést. Az egyik tekercset valóban fordítva kötöttem be. Most már pörög mint a vaddisznó...
A gerjesztőtekercsre 1.2V -ot kötve, a sebességvezérlőre 12V -ot kötve a maximális fordulatszám 2000 RPM. Valójában ez csak egy kísérlet volt, ha megrendelem a nagy teljesítményű BLDC vezérlőt 17 sorbakötött Li-ion -ról fog menni. És lehet emelek kicsit a gerjesztőtekercs feszültségen is. Azzal ha jól tudom a motor nyomatéka nő, a fordulatszám csökken. Amit ellensúlyoz majd a nagyobb tápfesz. Aztán megy a bringára az egész kóceráj (izi rájder öcsém) ... Jó, hogy beszélgetek itt magamban, azért ne nézzetek bolondnak, csak gondoltam leírom a kezdeti tapasztalatokat, hátha lesz más is aki tervez hasonló projektet... A hozzászólás módosítva: Nov 18, 2016
Hello! Attól, hogy magadban beszélsz, még kihallatszik belőled. Mert nem szólunk hozzá, az még nem azt jelenti, hogy nem olvassuk amit írsz."Nagy testvér"
Okés, akkor az volna a következő kérdésem, hogy egy ilyennel:
KINGKONG ESC PC Software Communication Adapter USB Linker For BLHel...rmware Lehet -e programozni az előző hozzászólásomban linkelt ESC vezérlőt? Valamint honnan lehet kideríteni, hogy abban a SimonK vagy a BLHeli firmware van -e? És vajon támogatja -e mindkettőt, vagy csak az egyiket?
Még egy kérdés hirtelen, ezekre a motorokra nem kell diódát tenni a tekercsekre?
Vagy az benne van az ESC vezérlőben?
Nem a "Nagy testvér" vagyok, csak figyelem mit ügyködsz.
Diódát nem kell a tekercsre tenni a bldc motoroknál. Ha nagyon akarsz védelmet, akkor a tápra lehet tenni valamit. Oda mindenképpen tegyél biztosítékot is, ha 17 db Li-ion aksit teszel rá. Főleg azért ajánlom, mert olyan feszültségről elég nagy energia tud felszabadulni. Úgy saccolom, hogy feltöltött akku esetén kb. 70V. Na ezt, amikor rákötöd a 15V-ra méretezett szabályzóra, szerintem fog az a bizti dolgozni .... |
Bejelentkezés
Hirdetés |