Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Nem a panelgyártót izgatja, hanem a beültetésnél lehet probléma belőle. A furatfémezett lyuk elszívja a forraszanyagot.
Ha csak ennyi gond lehet, akkor az engem sem izgat.
Nem számottevő amit egy 0,3-as via elszív és legalább be lesz tömve. Most éppen a belógó szita vonalakat tisztázom a forr maszkokból... de jó lett volna kapásból szabványosra tervezni A hozzászólás módosítva: Feb 21, 2016
Ha leírnád pontosan a menetét , hogy s mint követted el , és ennek ellenére mégsem sikerült , akkor ott már nem kis baj van
Szívesen leírom, hálás vagyok bárminemű segítségért mert az egész délutánt ezzel töltöttem és nem kicsit bosszant a dolog. Tehát fogtam a megtisztított előmaratott nyákot, befújtam alkohollal ( elektronikai mosó, 96% etil ha igaz) Majd így tettem a kinyomtatott lappal is. Egy régi orrsprayt használtam eszköznek. Picit hagytam párologni, majd még nedvesen össze illesztettem őket. Utána vasaltam max hőfokon. Amikor leáztattam sok volt a hiányosság. De ahol ráragadt onnan az aceton is csak nehezen szedte le utána. De én műnyomót használtam itt is és ha jól olvastam Te sima A4 est használsz...
Ami azt illeti jó pár nyákot csináltam már de ennyit sosem szívtam vele. A fent említett módszer az utolsó próbálkozásom volt. Előtte vagy 10-15 ször megpróbáltam így vagy úgy vasalgattam de sosem lett teljesen jó. Nem igazán értem mi lehet a gond.
Nem lesz jobb érzésed tőle, de én sem tudtam sosem 100%-os panelt csinálni vasalással. Nálam a nyomtatók sokasága érhető el, ezekkel kísérleteztem, de sosem volt a siker teljes. Akárkit is kérdeztem, mindig volt a módszerben egy helyi legenda, vagy valami bűbáj, teliholdnál féllábú tyúk tollával kevert csiszolópor, vagy csak északról délre szabad a vasalót mozgatni, és hasonlók. A vasalás működik, sokaknak jól megy, de nem mindenkinek.
Állítólag a dry fólia sok szempontból jobb választás.
A gyártót nem érdekli milyen filmet adsz neki, csak gyártható legyen. Az ellenőrzés inkább azért lehet jó, mert felhívja olyan dolgokra a figyelmed, amikre esetleg nem gondoltál, vagy elnézted. Az SL DRC funkciójánál sok mindent be lehet állítani, és ki-be lehet kapcsolgatni. Ha ezeket jól csinálod, akkor valóban hasznos segítség lehet.
Csináltam sokféle hordozóval a sima A4 es csak , azért lett kipróbálva , hogy aki nem jut hozzá olyan papírhoz , ami kellhet egy ilyen művelethez , de otthonában biztos van sima A4 es másoló papír az is tudjon nyákot készíteni.
Nos ahány ház annyiféle szokás , tehát tuti megoldás nem hiszem , hogy van. De megpróbálom összeszedni talán , ami a lényegesebb dolog lehet . A vasaló alja ami lényeges , mert ha íves, és nem sík, akkor nem nagyon érintkezik a nyáklappal ez számít nagyon.A hőfok az kb olyan 150-180fok , aminek elégnek kell lennie. De ez akkor jó , ha a vasaló tartja is ezt a hőfokot , tehát , ha olyan helyen vasalsz , ami könnyen elviszi a hőt a nyákról az baj.A nyákszélein ne legyenek sorják , mert azok kitartják a vasalót , illetve felemelik. A vizes mosást kerülni kell , mert visszamaradt vízkő foltok fognak rajta maradni , amit szemmel nem igen lehet látni, de a toner már nem fog megtapadni rajta.Ha egy azon nyákon többször próbálod a technikát , és persze nem sikerül , az tönkre mehet , mivel a sok melegtől a réz bevonat hullámos lesz , ami már alapjában rossz eredményt fog hozni.Próbálj egy másik kisebb nyákon tesztelni.A fentebb leírt tippeket , tehát előmaratás stb .A vasaló hófoka kb félállásban legyen , amikor elérte a hőfokot ki fog kapcsolni , ekkor még egy picit adjál rá megint bekapcsol , ilyenkor tedd rá a nyák lapra .Valószínű megint ki fog kapcsolni , ekkor még egy picit adjál rá , és ennyinek elégnek kell lenni.Máskülönben roncsolódik a toner is , és a nyák is hő sokkot kap.Minél nagyobb egy nyákméret annál nehezebb a vasalás , de A4 es méretig még megbízhatóan fel lehet vasalni egy nyákot. A hozzászólás módosítva: Feb 21, 2016
lassacskán a végére érek. Egész máshogy néz már ki mint eredetileg.
Van még néhány smd pad, amin 0,8/0,3 -as viák vannak, ezeket ha egy mód van rá, így kéne hagynom. Remélem legyártható így is. A DRC-t a gyártó ajánlása szerint paramétereztem. Bővebben: Link
Köszönöm! Lehet, hogy ez volt gond: max teljesítményen ment a vasaló. A sorjára figyeltem, vízpapírral leszedtem. A munkalapon amin dolgozom maga is átmelegedett így az nem vehette el a hőt. De megpróbálom kisebb hőfokon hátha tényleg az csinálta ki a festéket. A panel fele akkora kb mint A4...
Nem a gyorsaság a lényeg , tehát nem az a lényeg , hogy magas hőfokon gyorsan , és erősen , hanem , hogy egyenletesen melegedjen át a nyák , mindenhol , és legyen ideje a toner pornak is , tehát a rajzolatnak is alkalmazkodni az újbóli átalakulásra .De ha ez a folyamat gyors, akkor az anyag átalakul , de hogy is ?
Sokan itt rontják el. A hozzászólás módosítva: Feb 21, 2016
Sajnos így sem sikerült. Biztos, hogy a festékkel van valami gubanc. Alacsonyabb hőfokon szinte egyáltalán nem ragad, kicsit felette meg ugyan olyan mint teljes "gázon":darabos. Mindenesetre köszönöm neked és a többieknek. Majd megpróbálok szerezni másik nyomtatót...
Nekem ez nagyon tetszik. Ki fogom próbálni!
Vettem acetont mostmár azzal csinálom. Alkohol helyett maradt a denaturált szesz.
Keverési arány 50 - 50% (ezzel volt a legkevesebb hiba) Amire figyelni kell: A nyák legyen tiszta A kinyomtatott rajzolat legyen tiszta Ha rátetted a papírt utánna már ne mozgasd. Egyszerű, ha csinálsz technológiai keretet, és azon rögzíted ragasztószalaggal, felhajtod, ha rajta van az oldószer, visszahajtod. Nem alkalmazok egyenletes nyomóerőt, papírzsepivel dörzsölöm mig teljesen meg nem szárad. (mint vasalásnál) ha leáztattam a papírt átmelegítem a nyákot. Van egy nagyteljesítményű hajszárítóm kb 130-150 fokra melegíti a nyákot, de felfordított vasaló is megteszi. Utánna sósav a papírfoszlányok leoldására, aztán a hidrogénperoxid. Nekem jobban sikerülnek így a nyákok mint vasalással.
A papírt felesleges külön áztatni, ugyis leszedi a marató. Én így gondolom, mer nem peroxiddal maratok.
Szia!
Végül sikerült, sima A4 el, másik nyomtatóval (ez nem volt hajlandó az offset re ragadni, bebőrösödött, így maradt az A4). Új lemez, tisztítás 800 as papír pici ecet+citromsav (a vízkőoldót javasolta valaki és abban is kb ez van). Nagyon szép tiszta felülete lett. Utána mosás helyett törlés szárazra majd alkoholos törlés. Így minden segítség nélkül (nem kellett alkohol sem más) átragadt szinte hiba nélkül. Kicsit tovább kell áztatni. Köszönöm neked és mindenkinek a hasznos ötleteket. Most már biztos, hogy a nyomtatóval van gond, szabad szemmel is látszik, hogy a másik nyomtató vastagabban fog, pedig abban után töltött patron van. Nem tudom átállítani sajnos...így van egy nyomtatóm és egy fél életre való ( 8db) gyári tonerem amit nem lehet nyák gyártásra használni
A nyomtatók többségén lehet állítani a "festékmennyiséget". A tiéd milyen?
Pedig valami megoldás biztos van rá , csak ki kell tapasztalni .Nyilván nyomtató , és nyomtató közt van különbség , de mivel a papírra is hő által kerül a festék por , így annak működnie kellene a nyákon is.Csak meg kell találni a jó technikát hozzá.*
Üdv! HP laserjet 5 L típusú. Néztem a beállítás. A takarékos mód ki van kapcsolva, de más opciót nem találtam. Amúgy szépen nyomtat de mint mondtam a másikhoz képest szabad szemmel és fény felé fordítva is látszik, hogy ez vékonyabban fog. Átvasaláskor is "átragad egy jó része, de nem mind, és ahol átragad ott is sok helyen "repedezett" átlátszik a réz és ha így maratom akkor likacsos lesz...
5L; 6L; 5P; 6P nem alkalmas transzfer (vasalásos) nyomtatásra. Ha fotózol, akkor a fóliát is kezelni kell nitro hígító gőzzel, és két réteg szükséges a megfelelő fedéshez.
Ezzel tudnék vitatkozni. Régóta a HP5L-t használom, és megfelelő nyomatot készít, csak a benne lévő toner minőségén múlik. Az más kérdés, hogy W7 óta nincs megfelelő driver hozzá...
Evek ota ezt a tipust hasznalom, tokeletes fotozashoz es vasalashoz is.
Sima geppapirt hasznalok fotozashoz, tokeletes takarast biztosit.
Szisztok!
Nem szorossan nyák készítés, de hátha tud valaki segíteni. Van egy Proxxon Micromot 50E-s kis panelfúróm. Milyen trafóról kellene működtetni,hogy a fordulatszám szabályzóját tudjam működtetni?(három csatlakozó pontja van)
Szia!
Innen nézve csak 2 vezeték halad tovább abból 3-as dug villából. És itt egy videó hála a Google-nak ahol a táp is látható (12VDC 1A). Bővebben: Link A dugvilla műanyag burkolatán látható melyik a pozitív, és a negatív láb.
Helo Itt is irnak róla esetleg . audioweb.cz/viewtopic.php?id=19704
Kis kép. Itt megnézheted.
Az a rövidebb kis fém pöcök azért van, hogy ne tudd az eredeti tápegységébe fordítva benyomni a dugót. Amúgy mint feljebb írták 12V kell neki polaritáshelyesen. Utóbbira nagyon figyelt, mert ha fordított polaritást kap akkor tönkremegy a szabályzója.
A hozzászólás módosítva: Feb 24, 2016
Köszönöm és hogyan tudnék fojtót kreálni elé?
A szoftveres állítás csak az egyik lehetőség. Nem értek a nyomtatók lelkéhez, de az irodagépszervízes tud állítani rajta. Valamit följebb teker, és több festék fog a papírra kerülni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |