Fórum témák
» Több friss téma |
Hi! Nagyon megköszönném, ha valaki megmondaná mennyibe kerül ez az IC: LM2575HVT-ADJ
Köszi előre is!
hali
LM2575HVT-12.0 (NSC) STEP-DOWN VOLTAGE REGULATOR TO-220 1320,00 LM2575HVT-ADJ (NSC) STEP-DOWN VOLTAGE REGULATOR TO-220 0,00 csak az egyiknek van ára, de ha felhívod a lomexet mondanak árat,de e körül számolj rá, de ilyen IC ha mnden igaz a nationaltól rendelhetsz ingyen
ja az ár FT- ban értendő és az ÁFÁ-t tartalmazza, nem fris árlista
Hello
LM2575HVT-ADJ - 1540 Huf :yes: :yes: üdv
Ok!Köszi szépen mindenkinek , sajna csak eggyet fogadhatok el...:no:
Nekünk bennt a suliban azt akarták beadni, hogy az ezen IC-vel felépített kapcs.üzemű táp egységcsomagban 8000Ft.De most leoltom a tanárt...
Aurum
ez nem cseszegetés, de én már leírtam, hogy megrendelheti
leirtad, de nem a ti-t irtad :yes::yes:
Szeretnek epiteni egy DC-DC konvertert, ami auto akkumulatorrol mukodne es 12V-bol csinalna mondjuk + - 40V-ot (vagy meg tobbet).
Egy 400W-os auto erosito tapjahoz kellene. Vagy ha tudtok kapcsolasi rajzokat kommutacios tapokhoz, amik 12V-rol mukodnek az is jo lenne
Kapcsolást találsz több százat is,de trafót(ill vasat)??
És semmiképp nem önrezgőt választalék Pl:tl494-el fetek használnék kapcsolónak...
Kukk erre az oldalra: http://www.utc-ic.com/product/db/supply.php
Én csináltam egyet...
Sajna annó a tár-ról törölték Aszt hiszem érdemes lenne előásni a doksikat... Lehet felteszem ide...
Arra készülj fel, hogy a 400W már komoly teljesítmény, a kapcsolóüzemű tápok építési nehézsége a teljesítmény növekedésével halmozottan növekszik. 100W-ost akárki tud építeni, a 400W már lehet, hogy embert próbáló. Járd körbe a témát, pl. a terminal.hu fórumán vannak ilyen témák, érdemes elolvasni a buktatókat és kapcsolásokat is találsz.
Üdv Inhouse
ok. szetnezek, aztan ujra kerdezek
nem is gondoltam volna, hogy ekkora faba vagom a fejszem
Azért nem olyan veszélyes. Először is a 12V bemeneti tápfeszültség miatt és mivel akkuról megy, az áramkör messze egyszerűbb, mint egy 220V-ról üzemelő táp.
Amennyire tudom, kb 400 Hz-en lehet a legjobban kihasználni a lemezelt vasmagos trafókat, és szerintem valahol itt működnek a kommutációs tápok is, de csatlakozom az előttem szólóhoz, hogy vezérlő ic-t kéne használni a 400W miatt, és akkor már mehetne 30 kHz-n is a táp, sokkal kisebb ferrit-trafóval. A 12V-ról könnyű megtáplálni a vezérlő ic-t, és én inkább az SG3525-öt ajánlanám, mivel a túláramvédelem sokkal egyszerűbben oldható meg ennél az ic-nél. A ferritmaggal meg ne törődj, írd meg milyen kell, és körülnézünk. Szóval a trafó miatt ne aggódj!
Ok. Koszi a tippet
Na, akkor megnezem magamnak azt az SG-t, aztan meg kertdezgetek
Sziasztok.
Szükségem lenne egy áramkörre amely 12 V egyen feszből (autó akku) 2x 40 V (+/-) +föld Feszültséget alakit, áramerősség és teljesítmény megtartással vagy növeléssel. Aki tud kérem segitsen, a címem amex@freemail.hu
Az áramerősséget nem lehet megtartani, a teljesítmény megtartását is csak közelíteni lehet. Növelésről ne is álmodj. Itt találhatsz ilyenekről infót.
Szia.
Köszi az infót, de fejtsd ki légyszives, hogy miért nem lehet olyan áramkört építeni, ahol az áram erősség és a teljesitmény megmarad a bemenő szinten. Vagyis nem csökken. Ugyanis elég nagy probléma, az ha (növelni nem is lehet) de a tulajdonképpen a feszültség többszöröző hatása az lenne, hogy a kimeneten kisebb áram és teljesitmény jelenik meg mint ami be megy. Mert hát lássuk be hogy az akkumlátor árama és teljesítménye is igen nagy (gondolom).
Ez a probléma az energia megmaradás miatt van.
Ahhoz, hogy egy energia menyiséget egy másikra akakits, energiát kell felhasználni. Ez a veszteség a tranzisztorok vezérléséhez, a tranzformátor átmágnesezéséhez, stb kell. És erért van az, hogy a legjobb hatásfokú tranzformátorok hatásfoka sem éri el a 100%-ot. /Aszem a legjobb 99.99%-os/ HA a kivehető energia menyiség nagyobb lenne, mint a belevezetett, akkor energiát álíthatnánk elő a "semmiből". (De a semmiből semmi nem lessz!?)
Jani válasza tökéletes, annyival egészíteném ki, hogy elméleti szinten a trafók primmer és szekunder teljesítménye azonos.. Tehát a trafó csak a teljesítmény összetevőinek arányát változtatja... ez hülyén hangzik, és nincs is így megfogalmazva sehol... de miután P=U*I és ez állandó a trafó két oldalán így láthatod, hogy ha a feszültséget feltranszformálod akkor az áramerősség lesz kisebb (jó esetben fordítottan arányos ... érted... De ha belegondolsz egy autóaku 13V körül van és csak tőled függ mekkora a maximális árama... tehát pl. 12*70 (aszem 70A-es a legáltalánosabb generátor, de ez csak feltételezés...) az 840W. Tehát, egy normális autóba ne akarj 400W-nál többet rakni, vagy ha igen tegyél be még akut... de tök hülyeség...
Szia!
Mihez kell? Kicsit konkrétan...:nemtudom:
Pontos infó hiányában sejtheti az ember hogy egy kocsiban talán a +/- 40V egy erősítőhöz kell.
Az említett 60-80, akármennyi Amper nem tartható meg a kívánt feszültségen, ugyanis, ahogy mspike kitűnően leírta, P=U*I . Nem akarom részletezni, lényeg hogy egy DC to DC converterrel nem jutsz előbbre. A megoldást, ha valóban kell a +40V a groundhoz, és -40V a groundhoz képest, egy-két cseles trükkben látom. Mi lenne ha szaggatnánk a 12V-ot, egy tetszőleges * frekire, utána feltranszformálnánk, és egy két szekunder tekerccsel rendelkező transzformátor kimenetén egyenirányítanánk, és pufferelnénk. * reális értékeken belül maradva. Ha esetleg magasabb frekvenciára szaggatod, nem kell vasmagos trafó, de ezt még előtte részletesen ki kell tárgyalni. Mit szóltok?
Várjál csak!
amex nem írt erről, hogy Idézet: ???„Az említett 60-80, akármennyi Amper” Lehet elég egy "sima"150-200w-os konverter!
bocsi mspike írta:
Idézet: „De ha belegondolsz egy autóaku 13V körül van és csak tőled függ mekkora a maximális árama... tehát pl. 12*70 (aszem 70A-es a legáltalánosabb generátor, de ez csak feltételezés...) az 840W.” De nem ez a fontos, hanem hogy mivel lehet megcsinálni? mi az a Idézet: ? „"sima"150-200w-os konverter” |
Bejelentkezés
Hirdetés |