Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
"Utolsó" kérdés, szintén kondenzátor. 3000 M. Az M a 25% de a 3300 nem 3 jegyű. Mennyi az annyi?
3300 pF, azaz 3,3 nF. De ha beszereznél egy kapacitásmérős multimétert, akkor nem kellene kérdezned.
Majd ha anyagilag jobban összeállok akkor veszek egyet.
Egy kedvező árú jól használható típus: Bővebben: Link.
Szép napot!
Valakinek van valami ötlete honnan lehetne szerválni műszerdobozt, elfogadható áron? Vagy készíteni esetleg? Ki hogy oldja meg a kész kapcsolások bedobozolását? Labortápomhoz kellene...
Van egy ilyen téma, ott kéne körülnézni. Amúgy: MÉH telep, lemez, satu, vinklivas (vagy parkettalap), szerszámok.
A HEStore-ban is kapható ún. ALMD dobozok elég széles mérettartományban állnak rendelkezésre, a kinézetük is elég jó (szerintem), nem túl drágák stb.
Sziasztok
Az újabb Audiknál, Fordoknál és Mercedeseknél van egy bizonyos dinamikus(vagy szekvenciális) index, aminek a lényege, hogy a ledsorból álló indexen a ledek nem egyszerre villannak fel, hanem belülről kifelé haladva egymás után kezdenek világítani, majd egyszerre kialszanak. A kérdésem az lenne, hogy vezérlésügyileg ez miként valósítható meg? Előre is köszönöm a válaszokat https://www.youtube.com/watch?v=whKYU7W8whw
Szerintem legkönnyebben mikrovezérlővel oldható meg a dolog.
Igen szemezgettem már ott, meg a lomexben is, csak abban a méretben ami nekem kéne, közel 5EFt környékén lenne már...
Közben átfutottam a dobozépítős topikot is...
Sziasztok,
Segítségeteket kérném, hátha van megoldás a problémámra.. Van egy logitech wireless billentyűzetem, egyik napról a másikra lecsökkent a hatótávja a kb 4 centire. Nem értek az Rf dolgokhoz ezért nem foglalkoztam vele, de ma felhívtak szüleim hogy nem nyílik a kapujuk, és ott meg a 433mhz-es távirányító döntött úgy hogy 10 centis hatótávja lesz. Ezért újra elővettem a kérdést a billentyűzettel, mégpedig arra vonatkozólag hogy van e valami olyan alkatrész amit érdemes lehetne megnézni kicserélni, ami tönkre tud úgy menni hogy a hatótáv csökken ? A távirányító ha nem működik nem baj, mert van tartalék, de nekiállnék kisérletezni vele a tudás miatt, de ha a billentyűzet jó lenne, az maga lenne a világ hetedik csodája, mert azóta se kapok olyan jó billentyűzetet. (vettem egy microsoftot helyette, 3 naponta merül le benne az elem, gyakorlatilag 5-800 ft / hó az üzemeltetési költsége és mellette nem olyan kényelmes mint az a logitech) Ja igen, a billentyűzetben is az adó rész a rossz, mert másik vevőegységgel is pontosan ugyanezt csinálja. Remélem nem írtam rossz helyre a kérdésemet
Sziasztok!
A következő kérdésemhez való topikot nem találtam, ezért gondoltam befirkantom ide. Hogyan tudnák előállítani +/- 30 voltot 100mA-es áramkorláttal? Valami ötletre,kapcsolásra lenne szükségem. Köszönöm.
Üdv!
Van egy elektret mikrofonom, ami több méter hosszú, két szál dróttal csatlakozik egy műveleti erősítőhöz. Az elektromágneses térerősség változásokat, amiket pl egy hangfal bekapcsolása okoz, emiatt a hossz miatt elég rendesen megérzi. Ez tulajdonképpen egy tapskapcsoló, és a hangfalkapcsolgatásra ki-be kapcsol. Korábban már feltettem a kérdést itt, és két tippet kaptam: -árnyékolás -aktív elektronika a mikrofonhoz közel, ami magasabb jelszinteket produkál a nagy távolságokhoz Nekem most eszembe jutott egy harmadik lehetőség, aminek a megvalósításához kérnék némi segítséget. Elvinnék a két szál drót mellet még kettőt. (illetve egyet, csak az elmenne és visszajönne). Ez a drót nem lenne a mikrofonra kötve, csak ott lenne a mikrofonra kötött kábelek mellet, és a műveleti erősítővel nem a mikrofonból kapott jelet erősíteném, hanem a mikrofon jeléből kivonnám az el-vissza menő drót jelét és az így kapott különbséget erősíteném. Így gondolatmenetem szerint, ha tapsolok, nem lenne mit kivonni (nem jelentős feszt), viszont ha elektromágnesesség indukálna feszültséget, az nagyjából ugyan akkora lenne a plusz drótban is, mint a mikrofon drótjaiban, és így azt ki lehetne vonni. Első kérdésem az, hogy ez az elmélet működhet-e? Második pedig, hogy a kivonást hogyan oldjam meg? Itt a mellékelt a kapcsrajz a teljes eszközről, illetve külön az erősítő és mikrofonos részről. Előre is köszönöm! A hozzászólás módosítva: Márc 8, 2016
Üdv!
Ének/hangszer mikrofonoknál szinte ugyanezt a megoldást használják. Szimmetrikus jel (angolul balanced-nek hívják). Ott úgy oldják meg, hogy a mikrofonban egy trafóval fázis fordítják a jelet, az erősítőnél pedig vissza. Tehát két vezetéken megy a mikrofon jele, ebből az egyik fázis fordított. Ami zaj ráül a kábelre, az szépen kioltja saját magát, amikor vissza van fordítva. Ez azért jó megoldás, mert a mikrofonhoz nem kell tápot vinni. Egyébként lehet méterre venni mikrofonkábelt hangszerboltokban, tisztességes szigeteléssel, ami már önmagában is szépen csökkenti a zajt. A trafókat lehet helyettesíteni műveleti erősítővel, a negáló bemenetét felhasználva, (ez végzi el a kivonást). Ez az elméleti rész, a gyakorlatban sajnos nem vagyok otthon. Balanced unbalanced op amp, szavakat érdemes gugliban variálni.
Sziasztok. Remélem jó helyre írok. Szükségem lenne egy nagyon egyszerű kapcsolásra ami kocsiban felkapcsolná az óracsoport világítást ha kinyitom a zárat. A zár modulból 2"jel" jön(Kinyitás/bezárás). Vagyis jelnek azért nem mondható, mert csak földre húzza a modul kimenetét. Ezzel kéne kapcsolnom egy relét. Ha valaki tud segíteni kérem ne tártsa magában. Köszönöm.
Hello! Mondjuk, nem írtad miből? Mennyire legyen stabil stb..
Hello! Ha már egy harmadik drótot is oda vezetsz, akkor az lehetne az egész előfok áramköröd tápfeszültsége. És akkor visszafelé nem egy mV-os jel jön, hanem egy 0/5V-os digitális jel.
Egyébként a megoldás azért nem jó (itt), mert a két vezetékben csak akkor ébredne ugyan az a feszültség, ha a lezáró impedancia is megegyezik. Ha meg nem ugyan akkorazavar jel érkezik be, miből vonnád ki a micsodát.
Szerintem megoldható shift regiszterekkel, hasonló módon: videó Nagyobb órajellel, gomb nélkül és a meglévő indexreléről táplálva, hogy egyszerre aludjanak ki.
Ez gondolom olyasmi, mint a csavart érpáros megoldásoknál.
De tényleg ilyen precizitás szükséges egy tapskapcsolóhoz? Nincs valami nagyon egyszerű megoldás, amihez nem kell a próbaNYÁK-os konstrukciót szétszedni? A mellékelt képen lévő kapcsrajzzal működne?
Akkor költözzön az egész elektronika a mikrofonhoz, ahogy proli007 is tanácsolta.
Én egy nagyon low cost megoldást találtam, egy fekvő PC házikójába tettem a labortápot, csak egy előlapot kellett faragni hozzá.
Nem kellene a spanyolviaszt újra feltalálni. Az élet számos területén használnak mikrofon kábeleket, szimmetrikust, és aszimmetrikust is, akár 25 m -es kábeleket is, minden különösebb gond nélkül. (színpadi hangosítás stb.)
Ez az összeadósdi, kivonósdi, elég veszélyes játék, mert hogy épp mi történik, az a fázisviszonyoktól függ, amiről nyiván fogalmunk sem lehet. A zavarvédelem alapvetően abban áll, hogy a mikrofon kábel kis impedanciák között, és nagy jelszinten kell üzemeljen. Akkor a külső zavarokra nem érzékeny. Aszimmetrikus mikrofon kábel esetén az árnyékolás is védi a hasznos jelet, persze ügyelni kell a földhurok kialakulásának veszélyeire. Bővebben: Link A kéteres, földfüggetlen szimmetrikus vezeték eleve zavarvédettnek tekinthető, mert a vezeték mentén keletkező zavar, rögtön kompenzálódik a szimmetrikus elrendezés miatt. Ha ez sem lenne elegendő, létezik árnyékolt kivitelben is, Bővebben: Link De (mivel hangszórót is emlegettél) nem lehet véletlenül, hogy akusztikus csatolás miatt indul be a taps kapcsolód? Mert akkor abban konstrukciós hiba van, nem tud különbséget tenni egy hangszóró koppanása, és a taps között. Ennek megoldása pedig nem egy egyszerű feladat.
Csak példának hoztam a hangfalat. Egy nagyobb trafójú asztali lámpa is kapcsolgatja.
A hozzászólás módosítva: Márc 9, 2016
Ha egy asztali lámpa kapcsolgatása is zavart okoz, akkor talán át kéne nézni a kapcsolásodat. Lehet, hogy földhurok van benne, vagy gerjedékeny, akkor érzékeny mindenféle külső zavarra.
Sziasztok!
Négy kérdésem lenne: 1. A kapcsolási rajzon egy dióda így van jelölve: 1n4148, de ahonnan rendelni akarom így van jelölve: 1 N 4148 GEG akkor az ugyan az ami nekem kell? Ez több alkatrésznél is így van. Például kell egy ne5534-es műveleti erősítő is, de ahonnan rendelni akarom ott a neve NE 5534AN. 2. H a kapcsolási rajzon egy kondenzátornál csak a farád van megadva, de a volt nincs, akkor mindegy, hogy hány voltos kondenzátort teszek bele, csak a farád egyezzen? 3. Ha a kapcsolási rajzon egy ellenállás értéke így van megadva: 2K2, akkor azt 2,2 k-nak kell érteni? 4. Van olyan ellenállás aminél meg van adva valami %. Az minek a %-a? És baj az, hogyha a kapcsoláson nincs feltüntetve ez a %, de én olyan ellenállást teszek oda, aminek mondjuk 5% ez a valamije?
1: azonosak (nézd meg az adatlapjukat; a jelölések gyártóra, egyéb tulajdonságokra utalnak: pl. szállítási egység, külalak, stb.)
2: nem árt megnézni jól a kapcsolást, mekkora feszültség jár arra. Általában jelölni szokás. 3: így van 4: a % az érték tűrésre vonatkozik: pl. 10µF +-10%, az lehet 9, de 11 is. Ellenállásnál szintén. Ha kisebb tűrésűt használsz pontosabb az áramköröd.
1. Valószínüleg igen, általában különböző gyártó ugyanazon alkatrészei vannak így jelölve, esetleg nagyon minimális, hobbi szinten elhanyagolható paraméterében talán (de nem biztos) eltérő.
2. Kondenzátor feszültsége ha nincs megadva, minimum olyan egyel nagyobb feszültségüt kell beépíteni, ahány voltról működik az áramkör. Pl 12V -os áramkörbe minimum 16V -os kondi kell (vagy inkább 25V -os), ennél nagyobb lehet, kissebb nem. 3. Igen. 4. Százalékkal általában a tűréshatárt szokták megadni, ha nincs megadva, elég az 5% -os, ha bemész egy alkatrészboltba, alapból ilyet kapsz, az kb jó mindenhova hobbi szinten. Inkább ott jellemző feltüntetni ezt az adatot, ahol kissebb tűrés szükséges. Pl 2% 1% stb... (Elkéstem... ) A hozzászólás módosítva: Márc 9, 2016
Ez egy nem mindennapi asztali lámpa
Egyébként elemről is ezt csinálja, szóval a földhurok kizárt. Első körben kipróbálom árnyékolt kábellel, de abban szinte biztos vagyok, hogy az antennaként viselkedő drótok okozzák a problémát. Idézet: „Egyébként elemről is ezt csinálja, szóval a földhurok kizárt.” Ezt kizárni sohasem lehet. Az áramkörön belül is lehet földhurok, ami antennaként funkcionálhat. Elég, ha egy érzékeny bemenet test vezetékén más, esetleg táp árama átfolyik.A hangerő szabályzó/(érzékenység)beállító (trimmer)potméter környékén lehet könnyen elkövetni. De le is ellenőrizheted. A közelébe teszed a mobiltelefonodat, és ha arra is működik, biztos lehet benne, hogy földhurok van. A hozzászólás módosítva: Márc 9, 2016
|
Bejelentkezés
Hirdetés |