Fórum témák
» Több friss téma |
Akkor ezt elfelejtem. Egyszerűnek tűnt azé kérdeztem rá.
Hali .A három IC-s változat sem rossz csak egy picit veszélyes.
Egy kapcsolási rajz esetleg ?
Szerintem fel van téve.....a képek között keress rá....
Ennél melyik részt kell földelni hogy működjön?
Oké,de utána újból be kell forrasztanom az ic-t és akkor megint baj lehet, inkább felejtem. Sikerült összerakni egy két ic-s cuccot ami 17kV-ot produkál. 5km-es karámon tesztelve
Tegyél foglalatot az IC-nek,így könnyen cserélhető bármikor.
Üdv uraim!
Van egy olyan gondom, hogy megkerestek a következő problémával. A történet a következő. Emberünk közel 6 éve üzemeltet egy AGYT-s inverteres villanypásztort egy üdülőövezetben, nem is volt eddig semmi gond, de a szomszédjába költözött egy rádióamatőr aki egy érzékeny rádióadóval morzézik mitom én Afrikával és a villanypásztor a másodpercenkénti ütésével belezavar amatőrünk szellemi elfoglaltságába. Tehát a kérdés a következő miként lehet zavarmentesíteni a villanypásztor huzalt mint antennát. Valaki találkozott már ilyen problémával?? Valaki csinált már ilyet. Mert sajnos amatőrünk feljelentette az emberünket a hírfelügyeletnél a és azok azt tanácsolták tegyen rá egy zavarszűrőt, de egy olyan részre ahol több kvolt futkorászi nem olyan egyszerű. Egyáltalán milyen zavarszűrőt lehetne odatenni A hozzászólás módosítva: Márc 20, 2016
Vegyen egy gyári villanypásztort, nézze át a szerelést, hogy szabályos legyen. Valószínűleg akkor is zavarni fogja az érzékeny rádiót, de ha egy gyári, TÜV által bevizsgált készüléket használ, akkor el lehet ballagni.
A jószomszédi viszony fenntartása persze más kérdés...
Csatlakozva az előttem szólóhoz, a közép és rövidhullámú rádiókat mindig zavarni fogja.
A hetvenes-nyolcvanas években a Tsz pásztorai Sokol-rádiót hallgattak egész nap, szépen pattogott, így azonnal tudták ha gond van a karámmal, vagy a géppel... A hozzászólás módosítva: Márc 21, 2016
Ez melyik 2 ic-s kapcsi rajzból lett építve?
Üdv, mindenki kicsit még kezdő vagyok ,ezért nézzétek el még nekem ha .... beszélek.
A problémám az lenne hogy megépitettem a képen látható villanypásztort ,de nem vagyok vele nagyon megelégedve, szerintem nem produkál elég kV-ot. Mivel (minek) kicserélésével tudnám növelni a kijövő feszülséget? A választ előre is köszönöm. A hozzászólás módosítva: Márc 23, 2016
Üdv. Neked! Ha visszaolvasol sok tanácsot kapsz. pld: d1 nem kell, r1 legyen 530-560 ohm, r2 2k2. Mekkora a Cx? Az r6-on mekkora feszt. mérsz? Analog műszer kell a méréshez... További sok sikert!
Cx 10µF raktam. Kb. mekkora kellene legyen a feszültség r6-on? Köszönöm az eddigi tanácsot.
Tegyél 16µF/450V AC motor üzemi kondenzátort,ennek sarkain vagy R6 ellenálláson legyen legalább 420V DC feszültség.
Garantált a jobb teljesitmény ? Mert nem valami olcsó egy ilyen kondi (még diák vagyok ) zsebpénzemet általába áramkörök megépitésére pazarlom
Igen az! Én 500ftért veszem, nem lehet olyan nagy különbség az árak között. Ennyi pénzt meg a suliból hazafele az út szélén is találsz, míg hazaérsz.
Nem úgy van hogy csak Fm rádióval lehet forgalmazni??
Az a baj, hogy a meglévővel kellene valamit csinálni.
Melyikre gondolsz?
Ennél melyiket kell le földelni?
Az 1-est szoktam, a trafórol kötöm ki a vezetéket.
Ok köszi!
Tisztelt Fórumozók!
A lista olvasgatása közben az vetődött fel bennem, hogy lehet-e/érdemes-e sorkimenő trafót használni villanypásztorban? Ha igen, van-e valakinek kapcsolása hozzá? Arról olvastam, hogy az autó gyújtótrafó nem az igazi villanypásztornak, nem elég "combos" a szikrája, inkább házi készítésűt "javallanak" a hozzáértők. Ennek a leírásáról is olvastam, miszerint "egy marék I-lemez" + szigetelés, majd egy sor tekercselés + megint szigetelés... és így ismételgetve. De meddig, hány menetet kell/érdemes tekerni? Milyen legyen az áttétel? Mekkora lehet a max.szekunder feszültség? Csak lemezvas jó? Bevallom őszintén, hogy a tekercselés és trafó számítás nem tartozik a kedvenceim közé Húúú, egy levegőre soknak tűnhet az értetlenkedésem, de talán a válasz egyszerűbben elintézhető Előre is köszönöm az építő jellegű hozzászólásokat! Üdv, Imi
Már szerintem valaki régebben feltett ide egy lemezelt magos nagyfeszültségű trafót. Megtalálod ha a téma képeit végignézed, de a méretezése itt van.
Szia.Nem érdemes szerintem sorkimenővel foglalkozni.A JÓ autó gy. bobinával pedig igen(lada).A házilag tekert trafók is nagyon jok,csak megfelelően kell legyártani.
Hali!
Egy gyújtó trafórót hogy tudok kimérni, hogy jó vagy nem? Ha rossz, tönkre teheti a triakot? A trafó 15 ös pontjára kell kötni az állandó 12V ot, Az 1 es re a jeladót? A hozzászólás módosítva: Ápr 4, 2016
Hali!
Van egy, a képen látható villanypásztor elektronikám. A vezetékekre menne a FET. Eredetileg SUB75N06 volt benne, két napig ment, aztán tönkre ment. Látszik a forrasztási oldalon, hogy mennyire megmelegedett, és kinyomta a panelen lévő biztit is. Az eredeti FET helyett IRF3205 öst raktam bele. Azért van a vezeték, mert hűtőbordára szerettem volna szerelni. Az új FET berakását, üzembehelyezését követően, kb 3-4 mp. ig adta a szikrát, aztán meghalt, és a FET tűz forró lett. Feláldoztam még egyet, az 555 öst is kicseréltem. Trafó nélküli járatással semmi gond, semmi melegedés. A trafót fokozatosan próbálgattam ráadni, (1) de a halál meg ismétlődött. Nem szeretnék további 400Ft os FET et el pocsékolni. Ezér raktam fel az előbbi kérdést trafó ügyben. Kérlek benneteket, ha valami ötlet. Három trafóm van, mind a háromon ugyan azokat az értékeket mérem. Mind rossz lenne. A másik, - nem is nagyon tudom hol mit, milyen értéket mérjek.
Szia!
Rajzod van hozzá? A FET-en van hűtés? Ha a gate- ellenállás túl nagy, akkor is melegedhet a tranzisztor, mert nem tud teljesen kinyitni. Egyébként nem biztos, hogy szerencsés egy 55V-os nagyáramú FET-et beépíteni oda, mert ott inkább nagy feszültség fordul elő, mint nagy áram. |
Bejelentkezés
Hirdetés |