Fórum témák
» Több friss téma |
Az LCD illetően:
Ha igénytelenséget szeretnél, akkor a keret is "kitolod", ha igényesen szeretnéd kivitelezni, akkor csak a hasznos terület látszódik és díszkeretet raksz elé. Díszkeretet lehet készíteni 0,8-as FR4-es nyáklemezből. (én abból szoktam)
Egy képet tudnál mutatni? Valahogy most nem áll össze, hogy hogy nézne ki nyáklemezből.
Szia! Attól függ, mennyire vastag az előlap. Ha elég vékony, akkor szebb ha csak a hasznos területet vágod ki. Ha vastagabb, akkor ferde betekintés esetén már kicsit takarhat a perem (tapasztalat, 3mm fa előlap, 1601lcd) ami zavaró. Utóbbi esetben, ha fontos a külalak, szerezz díszkeretet, mert nélküle nem túl szép.
Szia! A kupakos TACT is jó, van szín és formaválaszték - bőven. Használhatsz távirányító gombokat is, csak a pogácsák is megvásárolhatóak külön - akkor annyit nyersz vele, hogy gumibillentyűket is használhatsz - azaz az előlap felől vízmentes lehet. Régi távirányítók, mobiltelefonok gombjait is felhasználhatod. Vagy éppen nyomtatókét, faxokét. A furaton kilógó hosszabb szárú TACT is megoldás. De vannak igényesebb, előlapba fúrható nyomógombok is (RAFI stílus).
2mm vastag alu lemez. A külalak nem az elsődleges szempont, ez egy színpadi eszköz lesz, legtöbb esetben betéve a színpad alá/mögé, csak a kábeleket kell deledugdosni, és egyszer ráptekinteni a kijelzőre.
Készített már valaki szögskálát lemezből? Kíváncsi lennék arra, hogy marógép nélkül hogyan oldotta meg az furatív kivágását? Készítenem kellene ilyen képen láthatót.
Most a kifúromakétvégénosztkireszelemet tegyük félre.
A fúrkálódásból most kicsit elegem lett. Az a gond, hogy kettes lemezből mire ilyen ívet reszelek kis reszelővel, lenyugdíjaznak. Pedig akkorra az se lesz.
Köszi Zotya, csak valami házi okosság kellene. Marós van itt a faluba is, csak magam szeretném megoldani.
Ahogy köbzoli is írja, CNC nélkül el fog tartani egy darabig és az eredmény is kétséges. Ha még osztásokat is akarsz rá, főleg.
Az osztást azt valami öntapadós nyomtatóssal megoldanám, vagy műanyag szögmérőívrészt
rögzítenék rá. A hozzászólás módosítva: Máj 8, 2016
Ahogy saccolom a 'nagyságát', kb. 20' munka kireszelni. Anno az állítható fémkörzőét kézzel kellett! kireszelni, nem soká tartott, pedig az macerásabb volt.
Ha van álványos furogéped és vékonyabb vagy puhább lemezböl akarod kivágni akkor aránylag egyszerü a dolog. Az álványra felfogsz egy elég nagy sima butorlemezt. Azon megjelölöd az iv közepét. Ide befursz egy csavarnak lyukat és azzal felfogod forgathatoan a munkadarabot. A furogéppel átfurod a kezdö meg a véglyukat majd vastag börkesztyüvel az egyik lyukbol kiindulva forgo furogéppel szépen lassan kimarod az ivet. Ha vékony a lemez érdemes két vékony (3-5 mm-s) rétegelt lemez közé fogni a fémlemezt és igy kimarni. Hibátlan lesz az iv!
Én az egyik ilyen szerkezetet (akkor még nem volt CNC gépem) ugy terveztem meg, hogy illeszkedjen a papirboltban kaphato müanyag szögméröhöz. Ebböl a szögméröböl levágtam a skálányi részt és hozzá fogtam 2 kis csavarral a lemezhez. A rögzitö anya természetesen csak a fém lemezt rögziti és nem a skálát, az csakis a beállitáshoz van ott. A mai napig az eredeti van és semmi gond nincs vele.
Neked húsz perc, mert te ügyes vagy, én meg nem.
A hozzászólás módosítva: Máj 8, 2016
Na valami ilyesmire gondoltam, csak nem tudom, hogy marószár nélkül a csigafúró is kiviszi e? De ha azt mondod OK-s, akkor megpróbálom.
A hozzászólás módosítva: Máj 8, 2016
Ha puha a lemez simán, ha nem, akkor jobb barkácsboltokban kapni Dremel meg Proxxon minifurogépekhez olcso marofejeket. Azokkal simán ki lehet marni a 0,6 mm-s horganyzott bádogoslemezt vagy NYÁK lapot. Ha vékony marofurot kapsz, akkor 2x kell marni a belsö meg a külsö ivet.
Próbáld meg, de a marószerszám másképpen van köszörülve mint a fúró. Konkrétan a fúró élszalagjának egyáltalán nincs hátszöge, az átmérősre van köszörülve. A mórnak meg van, ami itt most lényeges különbség.
Ha semmiképpen nem akarsz reszelni (ami tényleg nem nagy kunszt kb. 2-es lemezbe), akkor fogj be marót a fúrógépbe. Az lesz a baj, hogy az előtolást nem fogod tudni kellően finoman szabályozni, ezért bele-bele fog kapni.
Nyák kontúrmaróim vannak itthon, majd azokkal próbálkozom.
Alkotó álláspontjához csatlakozom: csak maróval csináljad ! A fúró nem marásra való, vagy eltöröd...rosszabb esetben belekap a lemezbe, a kezedbe áll stb. !
Ez nagyon függ attol, hogy milyen lemezböl akarsz dolgozni. A horganyzott lemez meg a kemény sárgaréz lemezt könnyü kimarni, közönséges rezet vagy vaslemezt nehezebb lesz.
Azt is megteheted, hogy elöször kisebb ivet marsz (kisebb furoval), ha nem lesz szép nem gond, majd a NYÁK konturmaroval szépre marod a széleket. Ha nagyon szép széleket akarsz akkor az utolso menetben fogj vékony köszörükövet ( szintén a kis kézi gépekbe árulják, 4-5 mm a legkisebb átmérö) és azzal vedd le az utolso tized millimétert.
Ugyan ugyan, hogyan lehet eltörni egy furot ami alul benne van a butorlapban, és csak a fémlemezt nyomod a forgo furonak. Kizárt, hogy eltöröd a furot. A lemez visszacsaphat, ezért nem árt az ovatosság - ezért kell a börkesztyü. Ha falemezek között van a fémlemez, sokkal biztonságosabb és szebb a munka.
A vázolt kürölmények jók, de attól még a fúrót el lehet törni. Elsősorban azért, mert olyan irányba terheljük őt, ami merőleges a tervezettre. Ráadásul jelentős oldalirányú erőre lehet számítani, mint nincs hátszöge, ezért szinte csak dörgöli az anyagot, nem tudja vágni.
A maró a jó megoldás, de abból is sok féle van. Ide egy hosszlyukmaró lenne a legjobb (meg persze egy marógép körasztallal).
Hidd el, hogy el lehet. Méghozzá elég könnyen. Mert nem tudhatod, hogy a használt fúró milyen keményre van edzve. Egy kicsit nagyobb erővel akarsz "marni" az oldalával és már el is pattant. Persze most nem 10-es fúróról beszélek de a vékonyabbakkal csak nagyon óvatosan lehet ilyen munkákat végezni. De ez csak az én véleményem...viszont nem csak "elmélet" saját (sok éves ) tapasztalatból mondom...
A hozzászólás módosítva: Máj 8, 2016
Na erről beszélek én is, csak Te sokkal szakszerűbben fogalmaztad meg...
Ugyan már, kézzel tolja az anyagot és azért >3 mm-e forgo rudat (furo is utovégre az) kézzel biztos, hogy nem tudsz eltörni. ( föleg ha az alul felül "csapágyazva" van).
Ráadásul van némi érzék is a játékban, hiszen az ujjaidon érzed mennyit mar a forgo furo, és mennyit birsz tolni ( ezzel szokott inkább gond lenni, ha vastag az anyag, vagy tompa a furo.) Én is csak 47 éves mühelytapasztalattal rendelkezem, és kiprobáltam sok mindent, amitöl sok szakembernek égnek állt a haja...., de megoldotta a feladatot.
Sziasztok!
A képen látható előlapot tervezem megvalósítani egy 3mm-es alulemezből. A felíratot vasalással fogom csinálni(az már elég jól megy), a ledekkel vagyok bajba. Foglalat nélkül szeretném őket beépíteni. Arra gondoltam, hogy kifúrom a 3mm-es fúróval, beleragasztom a ledet, és utána szintbecsiszolom a lemezzel. Szerintetek műküdhet a dolog? Ledet csiszoltam már le, hogy szórt fénye legyen. Ahogy nézem, még a kristály előtt marad az átlátszó műanyagból.
Miért ne működhetne? Sokféle megoldás van. A csiszolással kissé szórtabb fénye lesz. Én plexit martam az előlaphoz és a plexi mögé ragasztottam a ledet. Akkor fényes maradhat a felülete. a plexinek. De csiszolni síkba ragasztás nélkül is tudod - aztán polírozás és ragyoghat. De vannak flat-top ledek is, amik hengeresre szűkített kivitelűek. Szinte pontszerű a fényük - sokkal elegánsabbnak hat. Nyáklapra is teheted és a nyák rögzítő anyáit ragasztod az előlap hátához. Így csavarral tudod az előlaphoz huzatni a ledes nyákot. Ezt is sokan használják (én is kedvelem).
Szórtabb fényt szeretnék, nem szeretem a víztiszta ledeket visszajelzés célra használni.
A flat top led jónak tűnik, bár ezért a négy darabért nem biztos, hogy rendelek. A nyák jó ötlet, lehet azt fogok használni. Köszi! |
Bejelentkezés
Hirdetés |