Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Szia! Milyen klíma van benne digit vagy manuális? Motorkódot is kellene tudni hozzá ....
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnek kérni Tőletek az alábbiakkal kapcsolatban: Van egy 2002-es 1,6 literes, BFQ motorkódú Skoda Octaviam 112 ezer km-el. 90%-ban csak városban használom az autót. Korábban folyamatosan jelzett az Emission Workshop felirat a műszerfalon. Ennek eredményeként, ki lett cserélve a szabályzó lambda szonda 2016. januárban. Jelenleg az alábbiakat tapasztalom: 1. hideg indításnál nehezen indul, elkezd fulladni az autó, van amikor le is áll. A fordulat felugrik, majd visszaesik. Mikor elindulok es 100m-en belül megállok a táblánál, kinyomom a kuplungot es ismét felmegy a fordulat majd vissza esik normál tartományba. Meleg motornál ilyen fordulat ingadozásokat nem észlelek. 2. Meleg motornál (bár most ezt nem mindig csinálja) alacsony fordulaton terhelésnél/gázadásnál "becsörög" a motor. Mi lehet a probléma? Van összefüggés a két dolog között? Gyertyákat szinten januárban cseréltünk + levegőszűrő + pollen szűrő + olajszűrő. A múlt heten kicseréltük az uzemanyagszurőt, majd hibáként 150 km után azt hozta: üzemanyagszabályozási hiba. A héten kicseréltuk a benzin szivattyut is. Most a becsörgést nem hallom, viszont a hidegindítási problema továbbra is fennáll. Üzemanyag fogyasztás Eger-Bpest-Eger útvonalon 6,7l/100km. Nagyon köszönöm előre is a segítségeteket.
A nejem Fabiájával volt ilyen gond a vezérlö bordásszij csere után. A szervizben képtelen voltak rájönni a hibára. Már a computert akarták cserélni ( természetesen garancia nélkül nem voltam hajlando egy ujba befektetni) igy elküldtem öket melegebb éghajlatra. Aztán még honapokig veszödtünk, mert gyakran reggel nem akart elindulni. Aztán elmentem egy másik szervizbe ( kis üzem, de barátságos szaki és ott végignéztünk mindent amit a motor korábbi megbontása alatt ki kellett szerelni és ott találtunk egy stekkert ami pontosan a hideg inditást szabályozta. Ebben a stekkerben a kontaktusok (valamilyen szenzor) nem voltak jol benyomva. Érdekes modon a diagnosztikai rendszeren soha semilyen hibát nem láttak a szervizben.
Sajnos az ilyen hibák ma az autoszervizek legnagyobb kihivásai közé tartoznak. A gyárto csak diagnosztikával foglalkozik ( és csak azt támogatja) igy ilyen hibákat szinte képtelenség kiszürni. (Hasonlo hibáért jo 20 éve kicserélték a vadonatuj kocsimat ( nem Skoda). igaz azt 3 szor kellett elvontatni a benzinkutrol, mert tele tankkal soha nem indult). A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2016
Köszönöm a gyors választ. Nekem soha nem volt megbontva a motor. Hihetetlen, hogy ezzel kell szívnom elég régóta. Csak hideg motornál viselkedik így, meleg motornál tökéletes az alapjárat.
A fábián sem egy belsö szenzor ment tönkre, hanem amikor a motoron dolgoztak, ezt azt ki kellett szerelni és akkor sikerült rosszul összedugni egy csatit.
Te is irtad, hogy ezt az cserélgettek ez mindig azzal jár hogy valamit meg kell bontani. Nem vagyok autoszerelö, de tudtommal legalább 2 szenzor ügyel a motor hidegmenetére ( változtatja a keveréket stb) ezeket nézesd át ujra meg ujra. A hozzászólás módosítva: Máj 30, 2016
Ma ismét elkezdett becsörögni a motor. Nem tudom, kezdem feladni az egészet...
Vidd a szervizbe valaki/valami igen szegényre állitotta a keveréket ( gindolom benzin motoros).
Üdv. 1es octavia sofőr oldali zár vacakol. Hallottam már tipikus mikrokapcsoló gondot.
Első gond az, hogy ha kulccsal nyitom a zárat, csak a sofőr oldali zár - nyit. Külön gombbal kell nyitni tovább a többi ajtót. Ezt gondolom mikrokapcsoló hiba. Nem? A másik az, hogy ha bentről a gombbal zárom az ajtót, mindegyik ajtó lezár, a sofőr oldalai is, de ahogy lezárt, úgy fel is ugrik. A többi ajto zárva marad. Hiába megint becsukom a gombbal, újra lemegy, és felugrik a zár. Viszont ha távirányítóval zárom, szépen, jól működik. Ez mitől lehet?
Szia! A szervo olajnyomás gombát nézted már?
Szia! Ez nagy valószínűséggel a mikrokapcsoló hibája. A képek között találsz róla bővebben információt és szerelési útmutatót.
Oké, hogy vissza kinyit valamiért. (nem ér egy nyomógombot tegyük fel)
De ha távirányítóval zárom, akkor miért marad lent? AZ menynivel másabb, mintha gombbal zárnám?
Szia VIM!
Azt nem néztük még. Érdekesség, hogy tavaly,októberben ezt a jelenséget produkálta a kocsi, akkor volt gyertya csere és megoldódott a probléma. Most odáig meg nem jutottam el. Mai érdekesség: indításkor fulladásos alapjaratnal (köhögött/puffogott az autó) füst jött ki a motorterből. Hogy honnan azt nem tudom. Ami plusz infó: kartergazcső sem volt rendesen rajta, engedett mellette. Okozhatja ez a problémát? Reggel nézem meg. Köszönöm.
Sziasztok!
Még egy kérdés: az én autómnak lehet tisztítani a fojtószelepét? 2002, 1.6, Octavia, BFQ motorkód. Majd a tisztítás után számítógéppel kell ujrakalibrálni? Köszönöm.
Szia! Nem mindig tudok robbantott ábrát nézni a gépekről de ITT éppen erről a problémáról van szó ...
Idézet: ezt kellene akkor még megnézned. A fojtószelep állás érzékelőt lehet tisztítani, kellő körültekintéssel, féktisztító sprével. Az adaptációt akkor kellene megejteni ha a megtalált hiba, annak kijavítása és tárolóból is törölve, továbbra is fennáll. „(köhögött/puffogott az autó) füst jött ki a motorterből.”
Köszönöm VIM! Jelentkezni fogok, hogy mi a helyzet.
Hello,
Sajnos az 1,6 BFQ-ban olyan fojtószelep van, ami nem "bontható" csak roncsolással (magyarul nem csavaros a műanyag fedél rögzítése), így annak az állásérzékelőihez nem lehet hozzáférni. Én is ezzel a motorkóddal küzdök - mellé még LPG-s is a rendszer - és egyszerűen nem bírok rájönni miért áll le néha ha kinyomom a kuplungot, esetleg kanyarodás közben - már cseréltem szervó olajnyomás gombát - és miért kapok állandóan P0171 szegény keverékes hibakódot. Néha legszívesebben már felgyújtanám
Nincs valahol lyuk a rendszerben? Gondolok itt kartergázcsőre, vagy vákuum csőre. Az okozhat ilyen hibát.
Még nem találtam ilyet - féktisztítóval is kerestem. Már az is eszembe jutott, h nem-e a kipufogó rendszeren van-e vmi lyuk, ami bekavar a lambda szondának és ezért mér szegény keveréket.
Sziasztok! Új vagyok itt, nemrég vettem egy Octaviat, 2002-es 1.6 AKL motor elegance. Lenne néhány kérdésem, ha lehet?
Például, hogy ennél az autónál a "helikopter" lámpát, (gyk. motorvezérlés hiba) ki lehet kapcsolni szoftveresen? Ugyanis nekem nem világít, gyujtás ráadása után, meg persze később sem. Pedig sajnos azt hiszem indokolt lenne.. Köszönöm szépen!
Szia! A fojtószelepet nem is kell jobban szétszedni, mint amennyire engedi a kialakítása. Ennek a B.. motorkód "sorozatnak" és a simos vezérlőnek van egy szekunder légszivattyúja ami okozhat meglepetéseket az üzeme során. A karter szellőzésnek is van egy mágnesszelepe ami ott van a fojtószelep bemeneténél Bővebben: Link. ha környékén olajfilm látható az már gyanús, hogy ott nem az üzemállapotnak megfelelőek az állapotok. A szekunder légpumpa időnként ráellenőriz a levegős rendszer tömörségére és ha az nem tömör akkor bizony fals lesz a levegő útja. A légszekrény tömítései is elöregednek és onnan is falsot szívhat a motor ami szintén szegény keveréket fog eredményezni. Bővebben: Link Bővebben: Link
Szia! Talán már szükség üzemen van a vezérlő? Ki kellene olvasni belőle a hibatárolót, mert így nem sok értelme van a találgatásnak mi is volna a probléma.
Szia! Ha szükség üzemben van, akkor már a gyújtás ráadásánál sem gyullad a lámpa?
Szia! Köszi a választ és a linkeket, látom nagyon megy neked az orosz
A levegőszűrőről a fojtószelepre menő csövet már cseréltem, mert a karter felé vezető rövid gumicső már ki volt szakadva. Most olyan változatom van, ami nem gumicsöves, hanem műanyag és a régivel ellentétben van rajta egy csatlakozó is, mint a képeken, amit linkeltél, de arra nincs csatlakozóm. Lehet hogy ott - mivel nincs a mágnesszelep vezérelve - nem is kering megfelelően a levegő??? A másik dolog, h ezekben a karterből jövő csövekben nekem a tél folyamán mindenhol sárgás massza van, ami a páralecsapódás miatt keletkezik (legalábbis a hűtővizem nem fogy, szóval bízom benne ))))) Ma nekem is produkált olyat - LPG-vel - hogy megállás után a fordulat leesett, bedadogott, már majdnem lefulladt, erre nyomtam neki egy gázfröccsöt, a motortérből felszállt egy kis füst, majd le is állt. Gondolom már a benzines ECU is eltanulta a hülyeséget a gázostól, szóval hatványozottan hátrányos helyzetű vagyok! :S
Szia! Nem értem hogy miről beszélsz. A böngészőnek van saját fordítja.
Sziasztok!
Nincs senkinek valami ötlete, hogy miért nem világít gyujtás ráadása után a motor diagnosztikai lámpa? Műszerfal hiba, vagy valami más is lehet? Köszi, ha van valakinek ötlete...
Hogy ne én irkáljak ilyen sokat:Bővebben: Link Az első oldalt elég ha elolvasod és értelmezed .....
Szia!
Köszönöm a linket, ezekkel (nagyjából) tisztában vagyok. Lehet, nem jól fogalmaztam, de a problémám itt van : "motorindítás előtti gyújtásbekapcsoláskor" KELL világítania. Nos, ezt nem teszi. Erre kérnék tanácsot, hogy hol keressem a hibát? Hiba kiolvasás is volt, semmi lényegest nem találtak, csak amit én csináltam, hogy "provokáljam" a lámpát. (légtömegmérő csati lehúzása) illetve a hőfokmérő hiba, ami már cserélve lett. De a lámpát még soha nem láttam világítani, a gyújtás ráadása után sem, amikor világítania kell(ene) Tehát ha valaki tudja hol keressek, megköszönöm szépen!
Szia! Találsz a képek között rajzot a kijelzőről és azon nézd meg melyik szálon kap delejt.
Köszi!
Már megint hülyének érzem magam (nyilván az is vagyok) de milyen képek között? A .pdf-ben csak a csatlakozóról van kép. Bocsánat, hogy ilyen értetlen vagyok.. |
Bejelentkezés
Hirdetés |