Fórum témák
» Több friss téma |
Szia
"Lehet-e cserélni forgórészt abból?" ha a forgórész hossza, átmérője, horonyzáma, megegyezik akkor igen. De ha a motor rögzitése ugyan az akkor nem látom értelmét szétszedni. Ujjab motort fel és mehet (ha sokáig ment morogva, a állórész is károsodhat ( tulmelegszik)) Így az ujjabb motor, jobb választásnak tunik számomra. Gratulálok a felujjitáshoz. Jól néz ki. üdv. VIM nek is van igaza. Ha a motort közvetlen kötöd be ugy is morog? ( 380-as kábel a motorra a fúrógép elekrtomos berendezéseit kihagyva. ) A hozzászólás módosítva: Szept 3, 2015
Köszi a tanácsokat. Bekötöttem közvetlenül a motorra a 3 fázist , de ugyanúgy morog és rezonál.
Mégegyszer köszönöm: Sanyi
Akkor most jött el az a helyzet amikor mérni kell. Ki kell mérni a tekercseket, hogy ellenállásuk megegyező értékű-e. Ha véletlenül szakadt lenne valamelyik, még mindig van lehetőség utána nézni annak, hogy a tekercsfejben vagy a hornyokban van-e a szakadás, mert az eredeti bekötések sokszor a saját tekercsanyagból lettek kihozva és az sérülhetett, talán már a kapocslécnél. Még annyi jutott eszembe, hogy az előző tulaj ugye nem 230V-ról használta és az átkötéseket deltában (függőlegesen az áthidalók) hagyta és Te arra kötöttél rá, a csillag helyett (vízszintesen az átkötések).
Ma voltam a motorral egy tekercselőnél , aki kimért mindent , rendben talált mindent , de a morgásra rezonanciára nem tudott mit mondani.
A tanácsa az volt, addig használjam , míg működik. Ennyi. Üdv: Sanyi
Sziasztok!
Van egy IMI 380/220-as 2,2kw.os 2900 fordulatszámú motorom. rajta van egy 60Mf üzemi és egy 160-200mf-es Indító kondenzátor. nyomógombos indítású. A baj az hogy a motor elég cefetül indul sokszor 3*4* be kell kapcsolni, hogy beinduljon sokszor csak búg és olyan 10-30 fordulatot tesz tenne meg percenként az indítás alatt terhelés nélkül. Nyáron még be is indul de télen csak berántó zsinórral indul "olyan mint a robi 55". van rajta 5m 2,5 mm2-es kábel. Mi lehet az oka hogy ilyen ramatyul indul? A 6 tekercskivezetés ellenállás értéke egyforma tehát nincs leégve. Egy zil kompresszort hajt ha beindul ön spanolós megoldással" a motor a tömegével feszíti az ékszíjat". Teher alatt abszolúlt nem indul. A hozzászólás módosítva: Szept 7, 2015
Az előbb lemaradt van egy 2,2kwos EVIG motorom ugyanazokkal a paraméterekkel mint az IMI és az 80mf-es üzemi kondi van rajta és gyönyörűen indul teher alatt is.
Péter
Sziasztok!Van egy IMI VOX 55/4 tipusú villanymotorom. 110/220 Volt 1,3/3,6 A. 1490/n. VA relé van rajta üzemi árama 2,2A. Bekapcsolva a motor megy a hangja jó nem melegszik 1,5 óra üres használat mellett sem. Üzem közben 1,5 Ampert vesz fel az 235 Voltnál 156 Wattnak megfelelő. Rádugva egy elektronikus fogyasztásmérőt a fogyasztása csak 63 Watt. Hogyan lehet ez? Lefogni nehéz van benne erő.
Erre a motorra lehet inditó kondit tenni? Ha igen akkor milyen értéküt? A relé is csak inditáskor zár utánna kikapcsol.
Kedves Zole!
Csak egy BKV-s nyomógombot tegyél rá, mert úgy van tekerve a motor mint a 400 és 600wos terménydaráló motorja. A motornak kör vagy ellipszis alakú a kapocsléce? A hozzászólás módosítva: Okt 19, 2015
Szia! igen ovális alakú a bekötö kapcsa!
Szia!
Látom! viszont ez a motor át lett tekercselve tehát mehet rá a 10mf-es kondi és már jó is.
Szervusztok! Olyan kérdésem volna,hogy van valakinek IMI villanymotor katalógus?? Arra gondolok amiben benne van a tekercselési adat huzal átmérők meg ilyenek.
Azok az adatok amikre kíváncsi vagy, azok soha sehol nem szerepelnek katalógusokban. Ezek a gyártási dokumentációban szerepelnek, a gyári dokumentum tárban. Ezekhez általában nem lehet hozzáférni külsőknek, nomeg hol van már az IMI is.
Az kár ott rontottam el annak idején hogy nem másoltattam le őket. Akkor annyira nem érdekelt de most meg már jó lenne Ott voltam gyakszin a tanműhelyben ott megvoltak az adatok,hát sajna akkor ez van.
Elég hiba volt, most vagyont érnek. Bár abban az időben a másolás sem volt egyszerű mutatvány.
OZM90L indításhoz, és üzemhez milyen kondit, vagy relét vagy mit kellene kapniuk?
( az OZF-esek relét is és kondit is kérnek)
Sziasztok!
Szükségem lenne az ozf 71b-4k típusú (250W-os 1360 1/min ford.) villanymotor szélességére. Ha esetleg valakinek van egy táblázata vagy van egy ilyen villanymotora legyen szíves írva meg a szélességét, fontos lenne minél előbb.
Sziasztok.
Hozzám került egy IMI villanymotor. Szegényem jobb napokat is megélhetett mert sajnos cefet állapotban van. A tengely úgy kotyogott azt hittem kiesik a helyéről így az nem is volt kérdés, hogy a csapágyak cseréjével kezdem a felújítást. Igen ám de mikor kikerült a forgórész brutális látvány fogadott. Az egész tengely csupa rozsda, még a forgórész "magján" is van egy vékony réteg. Viszont fontos megjegyeznem, hogy a motor működik! Kérdésem, hogy a rozsdát mivel tudom eltávolítani, hogy a forgórészben ne tegyek kárt? Üdv, Zsal
Csiszold le; rozsdaoldókkal,-marókkal ne próbálkozz, mert az alut megtámadják. Vékonyan beolajozhatod, ha van nem ásványi olajod (pl. bőrolaj), előtte megmelegíted (kb. 50-70C°), 2 nap után kisütöd ugyanúgy. (Ez nem muszáj.)
Köszönöm szépen a választ. Csiszolni szabad? Kiütés alatt pontosan mit értesz?
Kisütést írt nem kiütést.
A lényeg fogsz egy csiszolóvásznat és lecsiszolod a felületi rozsdát, majd vékonyan bekened olajjal. Ettől függetlenül még ha rozsdás is kicsit a forgórész nem okoz a motornak túl nagy gondot. Elég ha a rozsda felületét lecsiszolod nem kell totál fényesre.
Ok, köszi. Természetesen kisütést akartam írni, de kimaradt egy betű.
Akkor a leírtak alapján járok el, hétvégén meg is csinálom. Köszönöm! Üdv, zsalesz
Sziasztok!
Kaptam egy IMI villanymotort 1,1Kw Mikor ki akartam próbálni a műhelyembe ,hogy működik-e, bekapcsoláskor egyből lenyomta a kismegszakítót. A kapcsolószekrényről is tettem egy képet(minden k.m. 10A), . Ezután kíváncsiságból kipróbáltam a lakásból kihozott hosszabbítóval azzal indult, ott mindenhol 16A megszakítók vannak. Látom ,hogy a motor adat tábláján, 10A szerepel, nem nagyon értek a villanymotorokhoz, fizikából valami ilyen rémlik, P=U*I ha osztom a teljesítményt a feszültséggel akkor megkapom az áramerősséget, de az ebben az esetben 5A, az meg még nem nyomhatná le a 10A megszakítót, vagy tévedek? A képen látható kondi megfelelő ehez a motorhoz?Eddig körfűrészt hajtott én viszont kompresszor motornak szeretném használni, (IFA)kompresszort hajtana. Amennyiben nem jó kondi van rajt írjátok le milyet kellene venni, megfelelően van bekötve, már amennyire látni lehet?illetve van ennek a motornak valami belső hővédelme ?vagy azt külön kell rá? Segítségeket előre is köszönöm. A hozzászólás módosítva: Márc 17, 2016
Egy villanymotor korántsem egy ellenállás, ohmos terhelés. A számítási módszered ohmos ellenállásra vonatkozik.
Az automata biztosítékban kétféle védelem van, egy gyors, ami áramlökés esetén old (elektromágneses), egy lassú, (bimetállos) ami hosszantartó áramhatás esetén old. Egy villanymotor álló állapotban gyakorlatilag rövidzárt képvisel, a névleges áramának többszörösét is felveheti. Ez az indítási áramlökés működtetheti a kismegszakító elektromágneses kioldóját. Ebből a szempontból többféle is kapható, induktív terhelésekhez lassú kioldásút kell használni. A hosszabbító, mint előtét ellenállás közrejátszott a motor "lágy indításához", csökkentve az indítási áramlökést, amit a nagyobb értékű kismegszakító már el is viselt. Indító nyomaték eléréséhez a segédfázist kondenzátorral állítják elő. Az eredeti a körfűrészhez volt jó, ami az indításkor nem túl nagy terhelést jelentett, a kompresszor ennél sokkal nagyobb terhelést fog jelenteni, lehet hogy további indítókondenzátorra lesz szükséged.
Szia! Ez a lakáselosztó elrendezés szerintem teljesen rendben van, mert ahogy látszik is a dugajzatok vannak a 10A-s automatákra bízva a többit ahogy mondod 16A-re van kötve. Talán annyit lehetne hozzátenni a kompresszor működtetéséhez, hogy a táplálása a főautomata utáni közvetlen leágazásról történjen és kicsi legyen az együttműködési lehetőség más nagyobb teljesítményű fogyasztókkal.
Üdvözletem mindenkinek!
Nemrégiben beszereztem egy OZ 90L 2N típusú IMI villanymotort. (2920 1/min; 1,1kW) Indítórelét szeretnék hozzá beszerezni, mivel azt sajnos nem kaptam, gondolom nyomógombos üzemre volt bekötve eddig. Amennyiben helyesen böngésztem ki a fórumból, ehhez a motorhoz MIHA 100/400-as típusú relére lenne szükségem. Böngésztem érte a netet, de csak Nyíregyházán találtam boltot, ahol árulnak.. Ismer valaki olyan boltot Bpesten vagy környékén, ahol tudnék szerezni egy ilyen relét? A segítséget előre is köszönöm!
Sziasztok(!)
van (egy) IMI 90c-2nd villanymotorom(,) ennek szeretném a forgásirányát megváltoztatni. Hogyan lehetséges ez? A hozzászólás módosítva: Jún 12, 2016
Így került hozzám, nyomógombra indul_.
Bocsi ujj vagyok itt, de varom a segítséget koszi_! A hozzászólás módosítva: Jún 12, 2016
|
Bejelentkezés
Hirdetés |