Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Teljesítmény -LED, powerLED (pl. Cree, Luxeon) vezérlése
Témaindító: george_b, idő: Nov 30, 2007
Témakörök:
Remélem nem haragszol meg, amiért szólok, de!
A második linken szereplő driverek nem lennének jók , mert 4V körüli tápfeszt viselnek el leírás szerint maximum, és itt 7,4 V is lehet, amitől biztosan hamar kijön belőle a füst. Ez szubjektív, de én nem is adnék ki érte ennyit. Szvsz a buck boost-os, áramkorlátos tökéletes ide. 10W fölött én se nagyon kötnék sorba (már csak a magas feszültség miatt sem), de ilyen kis teljesítménynél ez a kézenfekvő. Annyi az egyetlen hátránya, ha egy dióda bedöglik, akkor egyik sem fog világítani. De ha nincsenek túlhajtva, és van nekik hűtés, nagyon sokáig világítani fognak. Szerk: Csak az első pár olyan, ami 4V a max bemenet! A hozzászólás módosítva: Jún 15, 2016
Sziasztok!
Szerintem marad a buck boost-os megoldás. Itt a cél 1 db 21w izzó elől és 1db 21 w izzó kiváltása. Tehát index. Hmmm. Nem okoz az elektronikának gondot a villogó üzemmód? És ha 3-3.6V-ra van a feszültég beállítva, akkor gond-e ha a lámpától 2 méteres 0,75 mm2 kábelen megy hátra a búrába? (a lámpában van hely mindennek) szerk.: MZ TS 125 motorról van szó, az első lámpa elég nagy, ott van a gyújtáskapcsoló, indexrelé, izzókészlet, elfér még egy táp is; az indexburákban szűkösebb a hely. A hozzászólás módosítva: Jún 15, 2016
Azt hittem, két darab Lithium cella van sorosítva, ezért gondoltam a 3.7V-os áramgenerátorra.
Szia, nincs, erre utalt pjg. Szóval egy 12VAC-os 50Hz-es forrás kell neki, tehát egy 230V/12V-os trafót (biztosítékkal) ráköthetsz.
Szia
Van, ha egyenáramról hajtod, akkor igen, de nem tudod elrontani, max nem működik, ha fordítva teszed rá. Én ilyeneket vettem a lidibe 5 w-osba, de tapasztalatom, hogy a hőelvezetésük kevés, szóval javaslom egy alu házba építsd ami kontaktba van a burkolatával (kis paszta pluszba) és a tervezett elavulás elmehet a p*ába. Ráadásul nálad 7w-ról van szó, akkor meg főleg. Üdv
Köszike mindenkinek.
Zsolti,elhiszem,de max bordåt tudnék rátenni,eleve olyat ami ezekhez készült,de csak azért nem endelnék. Ha közel addig fog menni mint ami rá van irva akkor happy!
Szia!
Ha sorba kötöd, akkor nem lehet 3-3,6V, mert nem éri el a nyitófeszültséget (sőt, még szerintem egy darab sem, nem hogy 3). Ha meg 3-at kötsz sorba, akkor kb 12-14 V feszültség fog kelleni, de ez majd az áramkorláttal be fog állni. A kábel nem gond, mV-ok fognak csak esni rajta. És a villogás sem fog problémát okozni. Üdv!
Köszönöm! Már érzem, hogy megkönnyebbülve pörög a bivalyerős, 60W-os dinamóm!
Végül csak 2 db-ot rakok 1 indexbe, így 2 elől, 2 hátul villog. Hűtésnek pedig egy-egy 68 mm-es aluminium korongot teszek. Megfelel, igaz?
Sziasztok! Valaki valami ötlet, hogyan tudnám rögziteni a LED eket a bordán?
Készítesz egy fordított nyák-lemezt. Amin kifurkálod a ledek lencseátmérőjét a kiosztásuknak megfelelően. Persze ott kialakíthatod az összeköttetéseiket is. Ehhez egy picit görbíteni kell a lábaikon, hogy beforraszthatóak legyenek valahogy, meg ezáltal ne is tudjanak a hűtőborda fém részével zárlatba menni. Megpasztázod, és mehet rá. Illetve ezen a nyáklemezen keresztül megfelelően elhelyezett furatokkal és a bordába menetet vágva rögzíthető.
Jó ötlet csak sajna nincs nyáklemezem. Én arra gondoltam hogy megpasztázom az alját majd rá nyomom és epoxyval rögzítem.
A paszta nem köt meg, szép nagy golyót kell készítened a ragasztóból. Nem beszélve arról, hogy a hővezető paszta csak akkor ér valamit, ha az alkatrészt odaszorítod folyamatosan a hűtőbordára, ezt az epoxy-val nem fogod megoldani.
Ilyen "hűtőcsillagra", vagy hasonló lapra forraszd. Minden más megoldás csak bosszúságot fog okozni.
68 mm-es átmérőjű köröket vágtam, de az alu lemez vastagsága csak 1 mm.. Gond?
A LED-ek hűtőcsillagon jönnek, a kető között pedig hővezető ragasztó lesz!
Sziasztok! A napokban javítottam egy 100W LED reflektort. A LED-je kb féléves (nem is túl intenzív) használat mellett megsült. A tartalék lámpatestnél megmértem a hőfokot. Kellemesen felment 80 °C fölé, de tovább nem kínoztam. Az is bőven elég volt neki. Az eredeti LED-et nem tudtam beazonosítani. Az áramgenerátor 30-40V -ot és 1.58A-t biztosít. A LED-en KB 31.1V volt mérhető. Ezt egy másik tartalék lámpán mértem ki.
A hibás LED-et egy új 100W-ossal pótoltam. Ez a tipus (VF): 30-34V=DC- és (IF): 2400mA-t igényelne a leírás szerint. A LED feszültsége, az eredeti 1.58A-s áramgenerátorral, 37V feszültségre ált be s a hőfok sem változott jelentősen. Szépen felment 80 °C-ra, _1.58A!_-s meghajtás mellet. Ezért a LED alá egy megfelelő ( amekkora csak el fért a lámpatest aljában ) mérető KB:1.5mm vastag ALU lemezt építettem be a kellő hőátvezető pasztával bekenve. Így a lámpatesten a barátságosabb 60 °C, a helyén felszerelve 55 °C volt mérhető. Ez azért kicsit kellemesebb. A lemez a LED-et nem emelte ki nagyon a helyéről de segít a termelt hőt a lámpatest teljes felületére elvezetni... Szinte észre sem lehet venni a javítást... Ez a kis tuning elvárásom szerit jelentősen meg fogja emelni a LED-jeim élettartamát. Az idő majd megmutatja... Volt pár kérdésem, de azokra választ találtam az eddigi hozzászólásikban. Gondoltam megosztom veletek az átalakítási tapasztalatom. Köszönöm a figyelmet!
Hello!
Nekem inkább 50W-osnak tűnik, így a távolból figyelve...az áramgenerátoros tápegysége tuti csak 50W-ot "pumpál" bele! Az új "100W"-os LED-ed is inkább max.80W-os lehet...de talán meg tudod számolni a LED chippeket a LED-ben. (5, 8, 10 oszlopban 10-10 db chip) A hozzászólás módosítva: Jún 30, 2016
Szia! A fényerő ahova szántam elég volt az eredeti lámpával is. Ezzel nem is volt gondom. Csak beazonosíthatatlan a lámpatest típusa...
Kicsit furcsa volt az, hogy a 70W-os LED driver többet tud mint a 100W-os "eredeti". A 70W-os tartalék paramétere: DC 25-35V és 2.1A (2100mA) -s. Kár hogy a 100W-os LED-et nem tudtam meghajtani a 70W-os táppal. A burkolat ezt a hőt már nem tudta elfűteni még a módosítással sem.
A tönkrement is 10-10db CHIP-LED-et tartalmaz.
Ezért is kerestem valami hasonló kinézetűt és paraméterűt. A hozzászólás módosítva: Jún 30, 2016
Hello!
Az én korrekt max.55W-ot leadó áramgenerátos LED-tápegységem 1750 mA leadására képes. 50W-os LED-emhez max. 1650-1700 mA-t állítok be...persze melegszik rendesen.
Szia!
Elég sok hasonló lámpát alakítottam át az elmúlt években, azzal a különbséggel, hogy csak 20-30W volt ráírva. (A 10-20W-os ugye kisebb házban van.) A 30W-os ugyan olyan akkora lámpatestben van, mint az 50-100W-os. Felismerve, hogy tűz forró a ház, én is azzal próbálkoztam, mint te: egy 5mm vastag, 9x9cm méretű alulemezt tettem a LED alá, a jobb hőelosztás miatt. Egy órás üzem után, a LED továbbra is 85°C körül volt. A lemez, ahogy kell, elvitte a hőt, de utána nem tudja hová leadni. Miért? Mert a ház nem alumínium készül, hanem spiáter öntvény, gagyi kínai sz@r, mint általában minden, ami kínai! Nem tudom, te hogyan mérted? Én először pontról-pontra egy infra hőmérővel mértem. Nem akartam hinni a szememnek: - az alu lap 85°C - alatta (!) a ház 82°C (egy speciális hővezető anyagot tettem az alu lemez és a ház közé, amely sokkal jobb hővezetéssel bír, mint a szilikonzsíros megoldás, csak q drága) - A lemeztől 3cm-re, a ház hőmérséklete 41°C volt (!) A lámpatest többi része pedig alig volt melegebb, szobahőmérsékletnél. ... és mindez 30W (28,7W)-nál és nem 50-100W-nál. A spiáter öntvény hővezetése, a fizikának megfelelően, közel semmi. A lámpán lévő "hűtőborda" szerűség csak dísz. A következőt csináltam: a LED alatt kivágtam a házat. A LED alá betettem egy 50x50x18mm-es tömböt. (Ez hivatott a hőt kivinni a házból.) Kívülre felerősítettem egy kb. 150x150x30mm-es alumínium(!) hűtőbordát. Több órás üzem után, a LED hőmérséklete 60°C alatt maradt, miközben a hűtőborda hőmérséklete 36-38°C között volt a teljes felületén. A méréseket 22°C szobahőmérsékleten végeztem, beltéren.
A mondanivalód tartalmaz hasznos részeket, de az általánosítással sokat levettél az értékéből.
A hozzászólás módosítva: Júl 1, 2016
2 db, 1 vagy 3 wattos power ledet 12-14 voltról (autó) milyen áramkör segítségével tudok hosszan üzemeltetni? Hűtésre sok hely nem áll rendelkezésre, hűtőcsillag mögé egy valami pici dolog elférne. előre is köszi
Ha nem tudod normálisan hűteni, akkor alacsonyabb teljesítményen kell járatnod. A legegyszerűbb venni egy áramgenerátoros konvertert, már ha nem akarsz építeni.
Szívesen építenék én hozzá, csak nem tudom milyen vonalon induljak meg felé vagy milyen kész kapcsolásokat nézzek.
építeni a legkönnyebb pt4115 ic-vel.
Esetleg hozzá tartozó, már kész kapcsolást is tudnál küldeni?
Ne mááá...: Bővebben: Link
|
Bejelentkezés
Hirdetés |