Fórum témák
» Több friss téma |
Talán ez túlzás. De általában szerencsés, ha szándékosan egy adott potenciálra helyezzük a nagyobb fémalkatrészeket (borda, doboz). Ha ezt elfogadjuk, akkor elég ésszerű választás lehet a GND-re kötni őket.
Pár gondolat a stabil működéshez:
1. A bementet hajtsuk minél alacsonyabb impedanciájú forrásról (10-es skálán: műveleti erősítő kimenete 10 pont, 100k-s hangerő poti 0 pont) és használjunk 60-160kHz-es alul-áteresztő szűrőt. 2. A tápot hidegítő 100nF és 100µF kondikat telepítsük a lehető legközelebb a 13, 15 lábakhoz. 3. A jel és a teljesítményföldet szigorúan válasszuk ketté. 4. Ne hagyjuk el a végéről a Boucherot cellát. 5. Ne tervezzük a tápfeszültséget 60W kimeneti teljesítmény fölé Bővebben: Link.
100k poti ,én sajnos 50kóhmosat alkalmaztam. Hidegítő kondi, az építő kittes kapcsoláson is van 2200mikrofarádos ha erre gondolsz, és ott a 100nf es is viszont 100mikrósat nem találok rajta. A 4es pont, ez valami kondi volna vagy RC kötés ? Viszont nálam a stand by mute funkció nem létezik mert állandóan le kötve van a panelon. Ez esetleges tud valami problémát csinálni be és ki kapcsoláskor? Gondoltam már arra hogy készenléti álapotból talán kímélőbb indítani az ic-t.
Az ic szerintem stabilan működik nem érzékeny nállam érintgetésre ,földhurok okozta brumot sem hallok ilyen irányú érintéskor de hangsúlyozom megint hogy én nem vagyok profi építő nem írnám felül más véleményét .
Működik a kapcsolás a fenti kritériumok betartása nélkül is, csak könnyebben előfordulnak megmagyarázhatatlannak tűnő jelenségek.
A standby és a mute tetszőlegesen vezérelhető.
Mindenképpen figyelembe veszem ezentúl a leírtakat.
A hozzászólás módosítva: Jún 12, 2016
Az említett kunsztok itt figyelhetők meg a gyakorlatban.
Sziasztok
Miből lehet rájönni hogy a TDA7294 -ic hamisított vagy eredeti ?
Szia! Nem szólnak hírek a hamisításáról, ami eddig tönkrement a mögött általában megtaláltuk az építési, vagy élesztési hibát.
Legutóbb olyan ic kaptam ami a panelbe nem ment bele egyből hanem a lábakat hajlítani kellett.
1 db kivettem a csomaglolásból oszt már el is tört a lába, olyan mintha összes tőbe el lenne gyengítve meg lennének vágva. meg sorjásak. De kaptam olyat is amit kivettem csomagolásból és hozzá se kelet nyúlni a lábaihoz egyből be is ment a helyére. Kicsit érdekes.
A lábak változóak, de nekem könnyedén sikerült a kívánt pozícióba hajtogatni őket. Itt én is aggódtam, de indokolatlan volt, pár perc alatt orvosoltam a több mm-es eltéréseket.
A lábak akkor törnek el, ha élesen próbálod hajlítani. Nálam minden láb kibírta a kiegyenesítést, és a másik helyen való meghajlítást.
Nem akkor tört le a lába mikor hajlítani kellett hanem mikor kivettem a műanyag csomagoló sínből.
Sziasztok
Az mitől lehet hogy össze raktam a TDA7294 híd kapcsolást és kipróbáltam ment semmi gond hűtőbordától el volt szigetelve. Aztán később kapcsolom be és már egyen feszültség van a kimeneten. Akkor mind 2 ic tönkre ment vagy csak az egyik ? Hogy tudom megállapítani melyik ic lehet a rossz ? Nem volt füst semmi. Hangfal védelem egyből leoldott.
Közel 100% az esélye annak hogy mind 2 ic kuka. A puffer meződ hogy van ki alakitva van kisőtő ellenállás vagy esetleg led ?(ezt azért kérdem .Mert ha nem egyformán sűl ki a +, illetve - az okozhat olyat hogy elszál az ic. ) vagy mekkora a tápfeszed amin járt. ??
Nincs kisütő ellenállás se led. +/- 40V
Előtte ment még zenét is hallgattam de később kapcsolom be hangfal nélkül és látom hogy védelem le van kapcsolva. Rámérek oszt 40V van a kimeneten.
Szia! Szinte bármi megesik, lehet elengedett egy forrasztásod.
Ha csak egy pillanatra is megszakad a+,- áram ellátás a tda nak amyi ! Nézd át rendessen ! Biztositék volt a sekunder ágadba ?
Sziasztok! Az én kérdésem egy kicsit összetett lenne.
Ezt a TDA7294-es (kit-ben megvásárolható mikroshop-os) bridge-es erősítőt szeretném megépíteni, méghozzá autós erősítőnek. Az egyik kérdésem az, hogy autós 12V-ról transzformátorról vagy pedig esetleg valamilyen eBay-en kapható nagyobb teljesítményű step-up DC-DC konverterről hajtsam -e meg? A másik, hogy a PCB-terven szerepel egy olyan a Power + és - után, hogy PowerGround, azt hova kellene kötni, s miért kell? Ha ilyen feszültségkonverteres megoldással, vagy bárhogy is táplálnám, akkor mit kellene tenni, hova tudnám kötni? A másik kérdésem az pedig a hangszóró meghajtása. Egy 250W RMS-teljesítményű mélynyomót vinne. Ennek impedanciája 4Ω. A dokumentáció alapján, illetve a magyar leírásban a mért eredményen kívül nem találok támpontot ahhoz, hogy megtudjam, mekkora feszültséggel kell megküldenem. Tehát a képlet valahogy úgy néz ki, hogy 250W a teljesítmény, 4Ω az impedancia, s mekkora feszültséget eresszek rá a kapcsolásra, hogy a maximálisat ki tudjam hozni az erősítőből, ami megeteti ezt a hangszórót. Mert a leírásban ott van pl, hogy 43V-on 16Ω mellett 207W-ot tudott kivenni belőle. Én is hasonló adatra vagyok kiváncsi, csak egy kicsit reverse-engineering módon. Ezt is csatolom, hátha kell. Köszi előre is! KIT-lelőhely A hozzászólás módosítva: Jún 28, 2016
Szia! Lebeszéllek a tervedről. A TDA7294 hídra 8Ω, vagy nagyobb impedanciájú hangszóró köthető, különben túlterheld az IC-t és a hatásfok is nagyon gyenge lenne. Szimmetrikus feszültséget előállító inverterrel nem találkoztam ebben a feszültség és áramerősségtartományban, rendelhető panelen kivitelezve. Az autós végerősítő témában kiveséztük, hogy ez olyan készülék amit olcsóbb készen venni, mint a házilagos fabrikálás.
Igen van biztosíték. Nincs kimenve. Volt másik panelom készen csak vezetéket kikötöttem és másikat be azzal semmi gond.
Mind 2 ic kuka akkor ? Vagy lehet csak egyik rossz ?
Mérd meg a kimenetén mekkora fesz van a gnd hez képest.. AC és DC állásban is..
Ugye nem kell mondani melyik a kimeneti láb?A biztosítékkal semmit sem érsz ahogy megnő az egyik felén az áramfelvétel + vagy - oldalon kiég a biztosítékod ugyanakkor a másik oldalt megmarad ugyanúgy ahogy billenik a táp elfüstöl a tda...Primerben még ok oda tehetsz. 99% hogy amúgy kuka igen! A +-40v elég közel van az IC legfelső tűréshatárához..A 45 v ot általában nem szokták már elviselni..Elég egy kisebb feszültségingadozás a primér oldalon és már attól is elpukkanhat... A hozzászólás módosítva: Jún 28, 2016
Hiába írod nekik. Tda nál nem kell a szekunderbe a birtosíték. Majd rá jönnek . Merem mondani kost is a bizti okozott gondott. Egy pillanatnyi kontakt (oxid miatt vagy bármi müat ,és fűst)
Ja igen látom... "Oszt 40v van a kimeneten" annyi ott oszt nem lehet..Akkor ic csere lesz..
Írd meg mindkét IC 2,3,13,14,15 lábainak feszültségét testhez képest, jelölve a ±-t!
Akkor kicserélem mind 2 oszt jól van
Úgy is van pár darab tartalék Nem kíllódok vele egyiket kicserélem oszt nem az akkor kiütöm a jót is. Esetleg a panelon más alkatrészt tönkre vághatott ? Köszönöm szépen a segítséget mindenkitől. A hozzászólás módosítva: Jún 28, 2016
Az élesztés nem törvényszerűen jár durva atrocitásokkal, még esetleges hibázással párosulva sem. Reloop ezt a folyamatot részletesen ismerteti, javaslom elolvasni, és alkalmazni.
Látóköröm szélesítése okán, megkérlek mond el nekem mit jelentenek a "kíllódok" és az "oszt" szavak. Előzőt egyszer, utóbbit többször is használod.
Már össze van rakva erősítő készre. Hűtőbordám nincs amire rá tudom rakni, meg külön trafóm sincs egyenlőre erősítőt meg már megbontani nem akarom ez miatt.
Csak itt még a vezetékek nem voltak elrendezve, ezt már elég nehéz lenne szétszedni meg minden vezeték össze van gyors kötegelővel kötve.
A csere miért egyszerűbb a mérésnél? A mérésből pontosan megállapítható, hogy kell-e cserélni.
Szia! Köszönöm a választ!
Egy hülye gondolat szerintem, de mi lenne ha sorosan kötnék vele egy másik kisebb hangszórót, hogy meglegyen a 8Ohm? Vagyis nem tudom. Inkább tudnátok nekem olyan hasonló, lehetőleg TDA-ra vagy más IC-re alapuló olyan egyszerűbb erősítő kapcsolást javasolni, ami 4Ohmos mélyládát tuti meghajt, s 250W körüli teljesítményt nyújt? Igazából minden érdekel, ami erre a célra életképes. Köszi előre is. |
Bejelentkezés
Hirdetés |