Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Mercedesben nincs köze a belsőtér világítás kapcsolónak a biztonsági öv figyelmeztetéshez. Az az ülésfoglaltsággal függ össze.
Igazad van, de ebben nincs ülésfoglaltság érzékelő. Gyújtást kap és pár másodpercig világít.
Sajnos, se emailre, se üzenetre nem válaszól!
Mondjuk ott van az adatlapján.
Idézet: „Fórumba illő témában ne írj emailt vagy privátot, mert válasz nélkül törlöm!”
Igen, először odaírtam a forumra, de arra sem válaszolt!
Kötelezni nem lehet rá senkit. Ha lesz kedve válaszol, ha nem nem.
Jól nézd meg az adatlapját!
Nekem ő már nagyon sokszor segített,várj türelemmel szerintem.
Még csak annyit szeretnék kérdezni, hogy az a jelzőlámpa testet kap, vagy +12V- ot?
Sziasztok.
Segítsére lenne szukségem. Egy 2000-es evjáratú Toyota Yaris jobb első ablakemelőjével van gondom. Fel és le mozgatáskor egy idő után lelassul és megáll,mintha szrulma,majd kb fél perc után megint megy. Szorulni nem szorul,mert ellenőriztem. Szénkefék cserélve lettek. Találtam viszont egy erdekes alkatrészt a motornál. Két darab 10mm x 15mm-es réz lapkát,amelyek közt valamilyen vékony fekete anyag van. Arra gondolok, hogy ez valami hőstop vagy ilyesmi. Egyébként,nyáron a jelenség jobban előjön. Van valakinek ötlete,vagy ami még jobb,ismeri valaki ennek a műkodését?
Az azért van, hogy ne zavarja a motor a rádiót.
Testet kap.
Köszi!
Hello! Lehet hogy valami kezdetleges PTC bizti. (Vagy volt sok kuprox egyenirányítójuk, még a háború előttről ) Minden esetre feszültség és áramméréssel talán eldönthető a dolog. És ha tényleg hő+áramvédelem, cserélhető PTC biztire s a gond megoldódott..
Hogyan lehetne a legpontosabban megmérni? Mérjek áramot es mikor lelassul, akkor gondolom le kell csökkennie. Gondolom az lenne a szerepe, hogy amikor a fel, vagy le ér a végállásra az ablak,akkor megállítsa a motort. És ha ptc,akkor mekkorát tegyek helyette?
A hozzászólás módosítva: Júl 2, 2016
Közben megtaláltam, tényleg ptc. Már csak az a kérdés, hogy mekkorára kell cserélni?
Elég egyszerű a dolog. Megméred a motoráramot és az szerint választasz egy PTC biztit. Nem egy idegbeteg, nem fog minden szire-szóra lebontani. De ha ez itt olyan lapka, ami két kontaktus közé van beszorítva, akkor lehet, hogy a csatlakozási pont átmeneti ellenállásának "fűtése" miatt bontja az áramkört.
De ezt a "vacakot" is ki lehet próbálni egy aksi és némi izzókészlet felhasználásával.
A gyári leírás nagyvonalúan csak annyit mond, ha nem úgy működik a PTC, ahogy kéne, cseréld ki. Nem mond semmit sem az értékéről.
A hozzászólás módosítva: Júl 2, 2016
Ahhoz hogy világítson, testet kap kívülről a jelzőlámpa? Mert ha kívülről kap testet, akkor csak egy diódán keresztül adsz testet az elektronikából, a fetről és már működik is. Tisztelettel: Jani.
Pozitív a jel a gyújtásra, az izzót vezérli negatívval ráadásúl pár másodperc múlva el kell halványodnia.
Szia! Ebben a táblázatban találsz megfelelő áramú PTC-t a motorodhoz, a beszerzése az más dolog. Ha nem találsz megfelelő értékűt akkor ideiglenesen át is kötheted DE akkor nagyon oda kell figyelni az ablak helyzetére.
Én arra gondoltam,hogy megmérem kb milyen árammal megy fel a másik ablak és mikor felér,akkor kb hány ampert vesz fel. A rosszat is megmérem hogy kb hány ampernél kezd lassunlni és megállni.
Egyébként,köszina sok segítséget,amit küldötök. Hétfő délelőtt leszbrá időm és megnézem.
Megmértem a jó ablakot és kb 3.5A felfelé 2.5-3 A lefelé,végálláshoz érve 11-12A. A rossz ablak 2. 6körül már megáll es csak kb egy perc múlva lépes normál sebességgel újra műkodni,fe szintén csak rövid ideig. Azt nem tudom,hogy a másik mikor megáll utana miért tud egyből elindulni újra,miért nem lell várni vele. Ezzel kapcsolatban fel tudna világosítani valaki?
Ez mondjuk a problémád tekintetében majdnem irreleváns, de a motort magát szedted már szét? Érdemes lehet szétkapni, kitakarítani, újrakenni a belsejét. Én már csináltam ilyet és bizony nagyon hasznos volt (több opel ablaktörlőmotort és ablakemelő motort is megmentettem már így az enyészettől, meg magunkat az "új" vásárlásától)!
Persze,az volt az első,hogy ki lett takarítva,stb. Ma szét lett szedve es mielőtt szethuztam volna megtekertettem a motort terhelés nélkül, a szerkezetről leszerelve addig amíg le nem lassult magától. Gyorsan szétszedtem es meleg is volt ez az alkatrész. Szóval az a lérdés hogy akkor ez most lehet hogy melegszik és ellenállást növel es úgy lassít?
Bocs a képek lemaradtak. Végül at lett hidalva és igy most jól működik. Valószínűleg egy hővédelem,egy ptc termisztor,de 35-45 celsiuson már lassította. Megpróbálok majd szerezni valami hasonlót és utólag beleépítem.
A "konrádnál" be lehet szerezni rendelésre hasonló paraméterekkel rendelkező PTC biztosítékokat. Ha meg tudod mérni a hideg ellenállását a hibás darabnál az talán segít beazonosítani az áram értéket aminél ki kell oldania ennek az alkatrésznek. A felülete is fontos lehet a visszahűlés szempontjából ..... Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Júl 4, 2016
Sziasztok!
A gyújtótrafón (Renault Twingo 1.2 C06700) a fehér vezeték a ground? Fordulatmérő bekötéséhez kellene jel. A választ előre is köszönöm.
Ez a modell, ha ez segít.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |